سوبارو

اخبار هیجان‌انگیز از نسل بعدی سوبارو WRX STI

سوبارو WRX STI مدت زیادی است که در بازار حضور داشته اما قرار است نسل جدید این خودرو تولید شود و شاید قدرت و گشتاور آن نسبت به نسل کنونی به ترتیب ۹۰ اسب بخار و ۹۶ نیوتون متر بیشتر شود.

سوبارو WRX STI RA-R

فوربس می‌گوید نسل بعدی این خودرو در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری بوکسوری با حداقل قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۸۹ نیوتون متری سود خواهد برد.

این نشریه می‌گوید پیشرانه یاد شده بر پایه نمونه‌ی بکار رفته در ایسنت تولید خواهد شد. البته نیروگاه تغییر یافته سوبارو دارای پیستون‌های جدید، میل‌لنگ تقویت شده و همچنین سوپاپ‌های ارتقا یافته خواهد بود. فوربس همچنین خاطرنشان می‌سازد فشار بوست این پیشرانه اصلاح خواهد شد که این نیز ظاهراً با تغییر توربو همراه خواهد بود.

اگرچه هنوز چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده اما ظاهراً مهندسان سوبارو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی مرسدس-ای ام جی را به عنوان سنگ محک خود انتخاب کرده‌اند. جدیدترین نسخه از پیشرانه مرسدس قدرت ۴۱۵ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد.

چیز زیادی درباره WRX استاندارد نمی‌دانیم اما این خودرو احتمالاً از نسخه کم‌رمق‌تر پیشرانه STI استفاده خواهد کرد. هنوز قدرت این مدل اعلام نشده اما WRX کنونی دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۲۶۸ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری است.

سوبارو درباره نسل بعدی محصولات پرفورمنس خود چیز زیادی منتشر نکرده اما خبرهای پیشین نشان می‌دهند این خودروها همچنان با گیربکس دستی عرضه خواهند شد. پیش‌نمایش این محصولات با کانسپت ویزیو پرفورمنس در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۷ بوده است. مدل‌های تولیدی قرار است از پلتفرم جهانی سوبارو استفاده کرده و به سیستم چهار چرخ محرک مشهور این برند مجهز باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    موشک کوچک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مدل کانسپت های سوبارو خیلی خشکلن ولی زمان عرضه به بازار خیلی متفاوت تر از کانسپت میشن ساده بی الایش و کلا جذابتش نصف میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    صندوق و چراغای عقب بدجور میگه من بنز هستم

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا