سوبارو

گرامیداشت 60 سالگی سوبارو با اوت بک X-Break

سوبارو با معرفی خودرویی انحصاری در بازار ژاپن شصتمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. این خودرو اوت بک X-Break نام داشته و به دنبال مشتریانی است که سبک زندگی فعالی دارند.


تغییرات ظاهری این خودرو نسبتاً محدود بوده و شامل مواردی همچون آینه‌های جانبی با پوشش مشکی، محیط تیره‌ی اطراف جلوپنجره، عناصر زرد و سبز داخل جلوپنجره، نشان‌های مشکی در پشت خودرو و نوشته‌ی سبز و زرد رنگ اوت بک روی درب‌های جلو می‌باشد. ریل‌های سقف مشکی به همراه رینگ‌های ۱۸ اینچی تیره متالیک نیز تکمیل کننده‌ی تغییرات بیرونی این شاسی‌بلند هستند.


کابین نیز دارای پوشش کاربردی‌تری بوده و شامل چرم مصنوعی و پارچه‌ی ضد آب می‌باشد. دوخت‌های زرد و سبز را می‌توان همه‌جا دید. این ترکیب رنگی روی صندلی‌ها، داشبورد، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده به کار رفته است. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به غربیلک فرمان چرمی و گرم شونده، تریم پیانو بلک و صفحه‌نمایش بزرگ بین پشت آمپرها اشاره کرد.


جدای از این تغییرات ظاهری، مدل‌های لگاسی و اوت بک بازار ژاپن بهبودهایی نیز در بسته‌ی ایمنی EyeSight داشته‌اند. این خودروها هم‌اکنون با تشخیص تصادف قریب‌الوقوع با عابر پیاده یا دوچرخه‌سوار زودتر از قبل ترمز می‌کند. همچنین ترمز پیش از برخورد این خودرو زمانی که تشخیص دهد پدال گاز به‌صورت تصادفی فشرده شده فعال خواهد شد.

همانند دیگر نسخه‌های لگاسی و اوت بک یک پیشرانه برای X-Break وجود دارد که از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بوکسوری با قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتون متری می‌باشد. این قلب آهنین به‌صورت استاندارد با یک گیربکس CVT و سیستم چهار چرخ محرک سوبارو همکاری می‌کند. قیمت خودروی یاد شده از ۳۴۰۲۰۰۰ ین ژاپن (حدود ۳۰۵۰۰ دلار) آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مزدا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    ما هم گرامیش میداریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا