سوبارو

معرفی فیس‌لیفت سوبارو اوت‌بک در نیویورک، کیفیت بهتر، استایل زیباتر

شرکت بی‌سروصدا اما موفق سوبارو، سال گذشته سال پرمشغله‌ای را سپری نمود و حالا با معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ مدل اوت‌بک نیز آن‌را ادامه داده است. اوت‌بک که محصول پرفروش و محبوب سوبارو محسوب می‌شود، به‌روزرسانی جزئی‌ای را برای سال ۲۰۱۸ تجربه کرده و در نمایشگاه نیویورک به نمایش درخواهد آمد. این خودرو زیر مدل سدان لگاسی محسوب می‌شود که نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۲۰۱۸ آن نیز در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شد. هرچند تغییرات ظاهری اوت‌بک جدید واقعاً نامحسوس است اما این کراس استیشن در زیر پوست خود ارتقائات قابل‌توجهی را تجربه کرده که آن‌را راحت‌تر و ایمن‌تر از قبل کرده است.

subaru-outback-2

طراحی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ اوت‌بک از نمونه‌های بروز شدهٔ مدل‌های لگاسی و XV پیروی کرده است که شامل گرافیک داخلی جدید چراغ‌های جلو با خطوط نوری واضح‌تر می‌شود درحالیکه طراحی چراغ‌ها نیز گوشه‌دارتر شده است. علاوه بر این، در سپر جلو نیز تجدیدنظر شده و جلوپنجره و پروژکتورها نیز بزرگ‌تر شده‌اند. همچنین سوبارو ادعا می‌کند که روکش فلزی روی سپر جلو در حال حاضر محافظت بیشتری در برابر گِل و سنگ به عمل می‌آورد. در کل ظاهر سوبارو اوت‌بک ۲۰۱۸ زیباتر و البته کراس‌تر شده است.

subaru-outback-3

در زیر پوستهٔ خودرو اما سوبارو شاسی اوت‌بک را مورد بهسازی قرار داده است که ازجملهٔ تغییرات آن می‌توان به تنظیم مجدد کمک‌فنرها، فرمان و سیستم ترمز اشاره کرد که موجب پاسخ‌دهی بهتر فرمان و ترمزها شده است. این تغییرات موجب ارائهٔ سواری نرم‌تر و تجربهٔ رانندگی لذت‌بخش‌تری شده‌اند. گیربکس CVT خودرو نیز ساکت‌تر شده و از تسمه‌های کوتاه‌تری در آن استفاده شده است. علاوه بر این، در این گیربکس تنظیمات مختلفی برای زمان‌بندی پیشرانه در هنگام شتاب گیری انجام گرفته است که بازهم صدای تولید قوای محرکه را کاهش می‌دهد.

subaru-outback-2018-1024-07

برای کاهش هرچه بیشتر سروصدای کابین، آینه‌های جانبی به جهت کاهش صدای باد تغییر یافته‌اند و در پنجره‌های جانبی جلو نیز از شیشه‌های عایق صدا استفاده شده است که قسمت جلویی کابین اوت‌بک را ساکت‌تر می‌کند. برای کاهش سروصدای عقب نیز در چرخ‌های عقب از لاستیک‌های ضخیم‌تری استفاده شده است. این به‌روزرسانی همچنین با ارائهٔ تجهیزات ایمنی جدید هم همراه بوده است که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی هماهنگ با فرمان (این سیستم که به چراغ‌های LED جلوی خودرو مربوط است هنگام پیچیدن با توجه به چرخش فرمان، با تغییر جهت نور چراغ‌های جلو مسیر پیچ را روشن می‌کند) نوربالای خودکار اشاره کرد.

subaru-outback-1

کابین اوت‌بک ۲۰۱۸ نیز از متریال باکیفیت‌تری ساخته شده و کنسول وسط نیز دوباره طراحی شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفتهٔ خودرو به‌صورت استاندارد از طریق یک نمایشگر ۶.۵ اینچی ارائه می‌گردد درحالی‌که یک نمونهٔ ۸ اینچی نیز برای آن قابل سفارش است. از تیپ پریمیوم به بالا دوخت برجستهٔ واقعی روی داشبورد ارائه می‌گردد درحالی‌که تیپ‌های تورینگ و لیمیتد از این دوخت در صندلی‌ها و رو دری‌ها هم برخوردارند. به‌منظور خنک کردن کابین با سرعت بیشتر نیز سوبارو سیستم تهویهٔ اوت‌بک را بهبود داده است.

subaru-outback-2018-1024-08

برای این کراس استیشن ژاپنی دو پیشرانهٔ مختلف قابل انتخاب است. موتور اول یک واحد ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور بعدی یک نمونهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی هردوی این موتورها به‌صورت استاندارد تنها توسط یک گیربکس CVT لاینرترونیک در تمامی تیپ‌ها به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که البته حالا به حالت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدال‌های پشت فرمان نیز مجهز شده است.

سوبارو در این خودرو یک سیستم جلوپنجرهٔ بسته شوندهٔ فعال را جهت کاهش مصرف سوخت ارائه کرده است درحالی‌که تمامی مدل‌های اوت‌بک نیز ۲۲ سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارند. اوت‌بک با فروشی نزدیک به ۱۸۳ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶ که ۲۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد داشته است، پرفروش‌ترین محصول سوبارو در ایالات‌متحده لقب گرفت. همچنین این استیشن بلندقامت با فروش حدود ۴۳ هزار دستگاه تا ماه مارس ۲۰۱۷، همچنان رهبری خود در فروش سوبارو را حفظ نموده درحالی‌که ۱۴.۲ درصد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، سوبارو قصد دارد اوت‌بک فیس‌لیفت شده را چند روز دیگر در کنار برادر کوچکش Crosstrek در نمایشگاه نیویورک رسماً به نمایش عمومی درآورد درحالی‌که فروش آن از تابستان امسال در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

 

با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم

newyork-auto-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    افرین به سوبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ME84

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    نکات مثبت:
    1: محصولات سوبارو در بازه قیمت خودش یکی از ایمنترین هاست. تکنولوژی رادارهای ایمنی محصولات سوبارو، از پیشرفته ترین های دنیاست البته با قیمتس بسیار کم و کارایی فوق العاده.
    2: ماشینهای سوبارو همیشه به دوام و کارایی بالا معروفند
    3: محصولات سوبارو کمترین میزان افت فروش دست دوم رو دارند
    و …..
    نکات منفی :
    1: زاویه اورآهنگهای جلو و عقب (بخصوص جلو) در اکثر محصولات سوبارو زیاده که در خیلی موارد بازده این ماشینو در مسیرهای ناهموار کم میکنه
    2: طراحی پروژکتورهای جلو یه کمی ضمخته (نظر شخصی)
    3: عایق بندی صدای کابین محصولات سوبارو در مقایسه با هم رده هاش زیاد خوب نبوده و تو فرومهای خارجی اکثرا به این مورد اشاره کردن که خوشبختانه خود سوبارو هم اینو خوب فهمیده و برطرف کرده.

    در کل اگه به همین شکل کم کم ایرادات رو برطرف کنه عالی میشه

    یه مورد دیگه اینکه از شرکتهایی که بی سرو صدا کار میکنن و ادعایی ندارن ولی همیشه رو به جلو پیش میرن خییییلی خوشم میاد.در مورد اشخاص هم همینطور.حس خوبی بهشون دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من سوبارو رو به خاطر کیفیتش دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا