سوبارو

سوبارو ایمپرزا 2020، ظاهر به‌روزتر و تکنولوژی‌های جدید

پس از رونمایی در ژاپن، سوبارو از ایمپرزا ۲۰۲۰ به‌روزتر در آمریکا پرده‌برداری کرد.


این خودرو که سریعاً در نگاه اول قابل‌تشخیص است فیس لیفت کوچکی را تجربه کرده که شامل سپر جلوی جدید و جلوپنجره‌ای اصلاح شده می‌باشد. مدل هاچبک نیز از چراغ‌های عقب به‌روز شده سود می‌برد.


تغییرات زیادی در ایمپرزا ۲۰۲۰ به چشم نمی‌خورند اما رنگ بدنه‌ی جدید آبی اوشن و رینگ‌های جدید برای مدل‌های اسپورت و لیمیتد نیز ارائه شده‌اند. همچنین تمامی مدل‌های ایمپرزا ۲۰۲۰ به‌صورت استاندارد با قفل درب برقی عرضه می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود پس از تصادف درب‌های خودرو به‌صورت خودکار باز شوند.


از دیگر ویژگی‌های این خودروی ژاپنی می‌توان به سیستم یادآوری صندلی عقب اشاره کرد که به راننده می‌گوید در هنگام ترک خودرو صندلی عقب را بررسی کند تا کودک یا حیوان خانگی در آن جا نماند. مدل‌های مجهز به گیربکس CVT نیز هم‌اکنون به‌صورت استاندارد با سیستم دستیار راننده‌ی خاص سوبارو عرضه می‌شوند. این بسته‌ی ایمنی شامل ترمز پیشگیری از برخورد خودکار، هشدار خروج از مسیر و هشدار استارت خودرو می‌باشد.

نهایتاً باید گفت ایمپرزا لیمیتد دارای تجهیزات ایمنی بیشتری می‌باشد که عبارت‌اند از تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک عقب. این مدل همچنین دارای سیستم SI-Drive است که طبق گفته سوبارو سیستم مدیریت پرفورمنس قوای محرکه می‌باشد که به راننده اجازه می‌دهد تا رفتار پدال گاز را از طریق حالت‌های متفاوت رانندگی انتخاب کند. برای مثال حالت هوشمند به منظور کاهش مصرف سوخت بکار گرفته می‌شود درحالی‌که حالت اسپورت روی پرفورمنس بیشتر تمرکز دارد.


علیرغم این به‌روزرسانی‌ها، قیمت ایمپرزا ۲۰۲۰ تنها ۱۰۰ دلار افزایش پیدا کرده و بنابراین قیمت پایه‌ی مدل‌های سدان و هاچبک به ترتیب برابر با ۱۸۶۹۵ و ۱۹۱۹۵ دلار می‌باشد. مدل‌های پایه‌ی این خودرو دارای شیشه‌های برقی و قفل مرکزی، ستون فرمان تلسکوپی و ورود بدون کلید هستند. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به سیستم امنیتی با ایموبلایزر پیشرانه و صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.


تمامی مدل‌های ایمپرزا از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتون متری استفاده می‌کنند. این پیشرانه به یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا CVT سفارشی متصل می‌شود اما صرف‌نظر از گیربکس انتخابی، تمامی مدل‌ها دارای سیستم چهار چرخ محرک می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    این برند هیچ وقت طراحی هاش ذوق زده ام نکرده و همیشه محافظ کار بوده تو طراحی !!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. فرید

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    صد رحمت به سوبارو لگاسی قدیمی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. amir

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    طراحیش جالب نیست ولی خداییش با اینکه همه ماشیناش چهارچرخ محرک هستند خیلی حال میکنم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین جلیلی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودروهای زیادی داشتم الان 4 سال هست که فارستر دارم تا به حال اینقدر از یک خوردو رضایت نداشتم در یه کلام فوقالعادس حیف که شرکت وارد کننده نتونست وارداتش رو ادامه بده

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا