سوبارو

قیمت عجیب و گران سوبارو STI S209 مدل 2019

اگر امیدوار بودید که بتوانید مالک یکی از ۲۰۹ سوبارو WRX STi S209 تولیدی باشید پس شاید اندکی ناامید شده یا حداقل در تصمیم خود برای خرید این خودرو تجدیدنظر کنید چراکه سوبارو قیمت آن را ۶۴۸۸۰ دلار اعلام کرده است! این قیمت برای چنین خودرویی کاملاً بالاست.


S209 از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری EJ25 با قدرت ۳۴۱ اسب بخار و گشتاور ۴۴۷ نیوتون متر استفاده می‌کند. قدرت و گشتاور این نیروگاه نسبت به نسخه‌ی استاندارد WRX STi با افزایش ۳۱ اسبی و ۵۴ نیوتون متری مواجه شده است. سوبارو برای میسر ساختن چنین کاری از توربوشارژر بزرگ‌تر استفاده کرده و همچنین وجود ورودی هوای جدید و انژکتورهای سوخت بزرگ‌تر به افزایش قدرت پیشرانه کمک کرده‌اند. تنها گیربکس بکار رفته در این خودروی تولید محدود نیز از نوع ۶ سرعته دستی است.


شاسی و سیستم تعلیق نیز کاملاً ارتقا یافته‌اند. فنرهای پیچشی کوتاه‌تر و دامپرهای بازنگری شده نیز باعث تیزتر شدن هندلینگ شده و در زیر خودرو نیز رینگ‌های ۱۹ اینچی BBS و لاستیک‌های تابستانی دانلوپ خودنمایی می‌کنند.


خریداران با پرداخت حدود ۶۵ هزار دلار، اولین مدل S سوبارو در آمریکا را صاحب خواهند شد. این خودروها به‌طور ویژه توسط بخش STI در ژاپن توسعه می‌یابند. تیم ویژه‌ی سوبارو به حدی کوچک است که در هر روز تنها می‌تواند دو یا سه خودرو را تکمیل کند. به خاطر سطح بالای کار، این شرکت در آمریکا روی پسوند STi تأکید داشته است.

S209 تا پیش از پایان سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود. علیرغم قیمت تند و بالا، تولید محدود این خودرو به معنی فروش زود خواهد بود. خریداران می‌توانند از بین رنگ‌های آبی بدنه و رینگ‌های خاکستری یا رنگ سفید بدنه و رینگ‌های طلایی یکی را انتخاب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    گران ولی دوست داشتنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اصلا نمیارزه. با اینکه ژاپنی بازم و تعصب دارم بهشون ولی با این پول میشه کوروت نسل جدید نسخه پایه خرید که اصلا قابل مقایسه نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    کوروت جدید رو بزاری بیای اینو با این قیمت بخری ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. JaMsHiD

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (755 ديدگاه)

    خب صاحب خودرو های WRX STI میتونن تو خونه با تغییر لوازم موتور تازه به جز توربو به قدرت بیشتری برسند
    و با یه کیت بدنه میشه ماشینو تبدیل به s209 بکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا