سوبارو

معرفی سوبارو فارستر توربوی 2017

سوبارو اوایل امسال اعمال دسته‌ای از تغییرات را روی مدل فارستر اعلام کرد. هم اکنون اولین بررسی ما روی کامل‌ترین نسخه‌ی فارستر یعنی مدل XT توربو صورت گرفته است.

Subaru Forester Turbo 2016
Subaru Forester Turbo 2016
از نمای جلو، این فارستر جدید به‌طور قابل‌توجهی طراحی واضح‌تری دارد. یک جلوپنجره‌ی بازطراحی شده و تریم کروم L شکل در سپر دیده می‌شوند و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، چراغ‌های LED و خروجی‌های اگزوز دوگانه تکمیل‌کننده‌ی کار هستند.

Subaru Forester Turbo 2016
Subaru Forester Turbo 2016
سوبارو می‌گوید که داخل کابین شما با حجم انبوهی از مواد با کیفیت و نرم مواجه خواهید شد. داشبورد کیفیت قابل قبولی دارد اما در برابر رقبایی همچون فولکس تیگوان و مزدا CX-5 کم می‌آورد. صفحه‌نمایش رزولوشن بیشتری نسبت به قبل دارد و صفحه لمسی مرکزی خودرو به‌طور شگفت‌آوری رضایت‌بخش است.

Subaru Forester Turbo 2016
Subaru Forester Turbo 2016
اما زیر پوست خودرو جایی است که سوبارو ادعا می‌کند بزرگ‌ترین تغییرات را انجام داده است. سیستم تعلیق خودرو بهینه‌شده تا عملکرد بهتری در جاده‌های ناهموار داشته باشد. مهندسان سوبارو همچنین سیستم فرمان را بهینه ساخته‌اند تا پاسخ‌های بیشتری را در جاده فراهم نماید.

Subaru Forester Turbo 2016
Subaru Forester Turbo 2016
درحالی‌که ادعاها می‌گویند تغییرات اساسی در فارستر صورت گرفته اما از پشت فرمان همان حس قبلی را دریافت می‌کنید. پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی بنزینی در حد توان خود انجام وظیفه می‌کند اما اکثر خریداران نسخه‌ی دیزلی را بیشتر دوست خواهند داشت. گیربکس CVT خودرو تغییری نکرده و با اینکه عملکرد خوبی دارد اما هرگز احساس نرمی گیربکس‌های دوکلاچه را ندارد.

2016 Subaru Forester 2.0XT Touring
۲۰۱۶ Subaru Forester Interior
با القای اجباری که امروزه در میان تولیدات مدرن عادی شده، خودروسازان زیادی یاد گرفته‌اند تا تاخیر توربو را محدود نمایند اما در این مورد، فارستر XT بسیار عقب افتاده به نظر می‌رسد. قطع ارتباط غیرقابل‌انکاری در هنگام فشردن پدال گاز و پاسخ پیشرانه در شتاب گیری وجود دارد و شما را مجبور می‌کند تا با استرس زیادی اقدام به سبقت‌گیری نمایید. سیستم چهارچرخ محرک مشهور سوبارو باعث می‌شود تا فارستر ۲۳۷ اسب بخاری در مدت‌زمان ۷.۵ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، هرچند که در واقعیت هرگز به اندازه‌ی اعداد ذکر شده سریع احساس نمی‌شود.

مقادیر زیادی از تکان‌های بدنه وجود دارد اما حداقل فرمان خودرو به‌طور دقیق عمل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا با دقت زیادی خودرو را فرمان دهید.
XT قدرتمندترین پیشرانه‌ی قابل سفارش در انگلستان است. هرچند علیرغم وجود توربو، هزینه‌های سواری این مدل بنزینی بالا است. سوبارو ادعا می‌کند فارستر مصرف سوخت ۷.۱ لیتری دارد و در هر کیلومتر ۱۹۷ گرم دب اکسید کربن تولید می‌کند، به این معنی که از این خودرو مالیات بیشتری نسبت به رقبای دیزلی دریافت می‌شود.

شاید این خودرو روی جاده مردود شود اما در خارج از آن می‌درخشد. سیستم چهارچرخ محرک خودرو و ارتفاع زیاد باعث می‌شوند تا فارستر به مکان‌هایی برود که نیسان قشقایی تنها در خواب می‌تواند آنجا را ببیند! زیر خودرو هم حفاظ‌های قابل قبولی بکار رفته و همین موارد به شما اجازه می‌دهند تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری به آفرود بپردازید.

با درب پشتی مربعی شکل و بزرگ، فارستر کاربردی بودن خود را حفظ کرده است و می‌توان اشیای بزرگ و سنگین را به آسانی در آن جای داد. فضای بار ۵۰۵ لیتری خودرو با خواباندن صندلی‌ها به ۱۵۹۲ لیتر افزایش می‌یابد و آن را در رده‌ی خودروهایی چون فورد کوگا و رنو کجار قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی‌ها در میانه‌ی عمر فارستر نمی‌توانند سوبارو را در برابر رقبا پیروز نمایند. طراحی شلخته‌ی فارستر به طرز تفکر خاصی مربوط است، البته کابین یکنواخت، پیشرانه‌های تشنه و سواری بی زرق‌وبرق فارستر این خودرو را در ته جدول قرار می‌دهد. گیربکس CVT تنبل و شاسی نرم باعث چالشی در رانندگی می‌شوند و با ماهیت فارستر منافات دارند. مدل دیزل را انتخاب کنید یا بهتر است که چشمتان را روی فارستر ببندید و دنبال رقبا باشید.

Subaru Forester Turbo 2016 02

مشخصات سوبارو فارستر XT توربو

قیمت: ۳۰۹۹۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۲۳۷ اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
گیربکس: CVT اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 30995 پوند میشه 151875500 تومن
    قدرت موتورش خوبه
    مصرف سوختش هم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دنده هفت

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      سلام
      ولی شما تو ایران باید 350 میلیون بخواطرش پول بدین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۲۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قیمت 257 م شرایطی >>>>سیف خودرو

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    واقعا افرین به ژاپن.
    سوبارو یکی از بهترین خودروهای اقتصادی جهان محسوب میشه و کیفیتی که تولید میکنه قیمتش ارزشمند
    قدرت موتورهای خوبی تولید میکنه.شتاب با اینکه شاسی بلند خیلی خوبه.
    واقعا ژاپنی ها دارن عالی میرن جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SCUDERIA ITALIA

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    طراحیش کجاش شلختس؟ اتفاقا من طراحی های این شرکتو خیلی دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    سوبارو هم باید یه تکونی به خودش بده، وگرنه تا چند وقت دیگه از رقبا عقب میمونه، البته این در مورد همه شرکتهای خودروسازی صدق می کنه، بالاخره باید بعد از یه مدتی، ویژگی های جدیدی اضافه کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      منظورت از ویژگی های جدید
      اضافه کردن چاشنیِ خشونت و تهاجمی ات به جلوپنجره ماشینِ دیگه احمِد خان ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احسان

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبی هست،قیمتش به دلار ارزونه اما به تومن میشه 250 تومن یعنی تو ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. جواد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    میشه 150میلیون ولی برای گرفتن پلاک ملی باید ضرب در دو بشه یعنی میشه 300میلیون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. HADI

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    واقعا طراحیش کامل شده به خصوص کابین عالیه ولی قیمتش 230 ملیونه تو ایران که فکر نکنم زیاد بیرزه با توجه به قیمت و میتونید به جاش دی اس 6 بخرید که یه ماشین لوکسه نه میانرده من که دی اس میخریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. داريوش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تا کسی سوبارو نداشته باشه و سوارش نشده باشه به ارزش هاش پی نمیبره
    من بزرگترین ویژگی این خودرو رو در حس اطمینان و امنیت و إیجاد نوعی وابستگی و علاقه میبینم که در خودروهای دیگه کمتر سراغ داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. معين

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من فارستر توربو ٢٠١۶ دارم و بی نهایت از این ماشین راضیم .
    در ضمن با یه سرچ تو سایتای خارجی میفهمید که شتابش ۶.٣ هست و ٢۵٠ اسب بخار خودم هم تست کردم واسه شتاب
    من تا ٢۴٠ تا باهاش رفتم
    ٨ دنده و گیربکس هوشمند داره
    این ماشین فقط باید سوارش بشی تا بفهمی چی سوار شدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مظفری

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجیبه. با این همه نقد منفی، به عنوان بهترین کلاس اوور سایز متوسط امسال(2017) شناخته شده..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا