سوبارو

معرفی نسل جدید سوبارو XV در نمایشگاه ژنو

سوبارو نمایشگاه خودروی ژنو امسال را برای معرفی نسل کاملاً جدید مدل XV خود انتخاب کرده است. خودرویی که وعدهٔ بهبود بسیاری را نسبت به نسل قبلی خود داده است درحالی‌که از همان فرمول سابق استفاده می‌کند. سوبارو XV بر اساس هاچ‌بک ایمپرزا ساخته می‌شود و درواقع نسخهٔ کراس‌اوور ایمپرزا به شمار می‌رود؛ اما نسل جدید این هاچ‌بک-کراس‌اوور، با الهام از کانسپت XV که سال گذشته به نمایش درآمد طراحی شده است درحالی‌که نسخهٔ تولیدی با سپرها، جلوپنجره، چراغ‌های متفاوت و محافظ‌های جانبی و زیرین، متمایزتر از مدل‌های قبلی شده و احساس کراس بیشتری نسبت به هاچ‌بک معمولی ایمپرزا دارد.

2018-subaru-xv-15

در نمای بیرونی XV جدید مانند تمامی کراس‌اوورهایی که بر اساس هاچ‌بک‌ها ساخته می‌شوند شاهد اضافه شدن پوشش‌های پلاستیکی محافظ به اطراف گلگیرها و روی سپرها و رکاب‌ها، افزایش ارتفاع و چراغ‌های دودی جلو هستیم که نمایی کراس‌اوور مانند به خودرو بخشیده و آن‌را از ایمپرزا متمایز می‌کند. در کنار این‌ها، XV به رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید و متفاوتی هم مجهز شده است درحالی‌که دو رنگ بیرونی خاکستری و نارنجی هم به لیست رنگ‌های آن اضافه شده است.

2018-subaru-xv-2

در داخل نسل جدید سوبارو XV نیز یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی در مرکز داشبورد نصب شده است که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه کرده و قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را هم دارد. دیگر قسمت‌های کابین نیز مورد تجدیدنظر قرار گرفته و فضای بار و سرنشینان هم افزایش پیدا کرده است. نسل جدید XV بر روی پلت‌فرم جهانی جدید سوبارو ساخته شده است که موجب بهبود استحکام و دوام بدنه و شاسی ماشین به میزان ۷۰ تا ۱۰۰ درصد نسبت به نسل قبلی شده است. علاوه بر این، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در سیستم تعلیق و نسبت فرمان نیز رخ داده است.

2018-subaru-xv-35

XV جدید از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تخت قبلی استفاده می‌کند اما سوبارو ادعا می‌کند که ۸۰ درصد از قطعات این موتور جدید هستند. این تغییرات موجب افزایش جزئی در خروجی موتور شده و قدرت و گشتاور آن‌را به ترتیب به ۱۵۵ اسب بخار و ۱۹۶ نیوتن متر رسانده است. این نیرو از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک لایناترونیک و سیستم چهارچرخ محرک به هر دو محور منتقل می‌شود. این گیربکس که حالت تعویض دندهٔ دستی هم دارد، نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

2018-subaru-xv-18

سوبارو نسل جدید XV را به یک حالت جدید بنام X مجهز کرده است که با بهینه‌سازی کنترل پیشرانه، سیستم چهارچرخ محرک و ترمزها، موجب افزایش قابلیت‌های رانندگی شده و در هنگام تشخیص لغزش تایرها کنترل بیشتری را برای خودرو به ارمغان می‌آورد؛ اما غیر از این‌ها، سوبارو به ایمنی XV جدید هم بسیار توجه داشته و بدین منظور آن‌را به تکنولوژی کمک‌رانندهٔ خود بنام EyeSight مجهز کرده است. این پکیج ایمنی شامل سیستم‌هایی چون ترمز پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیقی با سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، چراغ‌های جلوی تطبیقی و نوربالای اتوماتیک می‌شود.

2018-subaru-xv-38

اما علاوه بر این، سیستم پایش عقب سوبارو هم در XV ارائه شده است که شامل سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم کمک به تغییر خط و سیستم دستیار کمکی دنده‌عقب می‌شود. هنوز تیپ‌های مختلف نسل جدید سوبارو XV و قیمت‌گذاری آن اعلام نشده است اما این خودرو در اواخر سال جاری در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد درحالی‌که پیش از آن بار دیگر در نمایشگاه خودروی نیویورک در ماه آوریل نیز به نمایش درخواهد آمد.

2018-subaru-xv-3

 

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. هاشم

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ای کاش سوبارو طراحیهای خودروهاشو زیباتر انجام میداد.
    سوبارو یکی از بهترینهای خودروسازی دنیاست.
    اگه اشتباه نکنم سوبارو بزرگ ترین تولید کننده خودروهای با موتور تخت دنیاست.
    موتورهای تخت دارای تکنولوژی و پیچیدگی بیشتری نسبت به موتورهای خورجینی و یا …. هستن که به خاطر همین تخت بودن،خودروهای سوبارو دارای هندلینگی مناسبی هستند.
    در ایران از خودروهای سوبارو استقبال نشد چرا؟؟؟؟
    چون در ایران مردم به صورت تقریبا حرفه ای با خودروها اشنا نیستن و در اولین نگاه دوست دارن طراحی بیرونی خودرو را بپسندن.
    کره ای ها در ابتدای ورود
    مانند اسپورتیج با اینکه طراحی کابین ضعیفی داره ولی طراحی خارجی زیبایی داره و مردم از اسپورتیج استقبال کردن.
    ایرانیها طراحی خودروهای لکسوس را هم دوست دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahin

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دوستان طراحی سلیقه ایه.مردم آمریکا تویوتا کرولا رو از همه بیشتر میخرن اما تو ایران این ماشین زیر سایه کره ای هاست..اسپرتیج اگه تو ایران میفروشه واسه اینه که شاسی بلند های مزدا و نیسان و هوندا تو ایران نبودن.سوبارو هم تو دنیا حرف اول رو میزنه.طراحیش هم موجهه از نظر من.بهترین ماشین کراس اوور سایز کوچیک هم شده این ماشین تو کانسومر ریپورتز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرزام

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    پشتش انصافا زشت شده . هیچ هماهنگی و ظرافتی نداره . کاملا نا پخته . مخصوصا درب پشت ماشین (صندوق عقب) و سپر عقب . در کل طراحی میتونست بهتر باشه .
    پشت همین کوییک خودمون از این منطقی تره .
    ولی هر چی که باشه سوبارو هست … نمیشه ازش ایراد گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حميد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اگه این سوبارو به خودش نیاد و فکری به حال طراحیهاش نکنه کم کم باید از گرد رقابت خارج بشه حالا حتی اگه فنی ماشینهاش هم خوب باشه
    برا مثال رنو و تویوتا متوجه شدنند و کلا طراحیهای بروز انجام دادنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    از ابتدای سال 2017 تا به حال فروش کلی سوبارو در آمریکا از کیا بیشتر بوده و احتمالا تا دو ، سه سال دیگه با این روند از هیوندای هم جلو بیوفته و این اتفاقات نشانه ی خوبی هست برای اینکه ثابت بشه سوبارو خودروساز خوبی هست حداقل در فروش و نکته ی جالب پیش افتادن معنا دار دو کراس اوور نیسان روگ و هوندا crv در فروش نسبت به خودروهایی چون کمری ، سیویک ، آکورد و…
    در کل برخی دوستان تمامی موفقیت هارو به ظاهر یک خودرو نسبت میدهند که در دنیای واقعی ممکنه همه چیز نباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سینا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    باید راجع به طراحی خودرو با مدیران سوبارو حرف بزنم که بدونم چه مفهومی رو از طراحی مورد نظرشونه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mohsen.b

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    درود-این خودرو اگه بخوایم به طراحیش زیاد حساس نباشیم واقعا حرف نداره خصوصا اینکه توسط کمپانی بی ادعای سوبارو که سال های اخیر واقعا ماشینای با دوامی درست کرده ساخته شده باشه. اما دو ایراد از نظر بنده به عنوان علاقمند به طراحی خودرو،اول رینگ هایی که روی ماشین گذاشتن حس یه خودروی الکتریکی رو به آدم القا میکنه بنابراین به هیچ وجه استفاده به جایی نبوده البته این مشکل رو میشه خریدار ماشین خودش با رینگای قشنگ تر رفع کنه،دومین مشکل به نظرم به مد روز بر میگرده یعنی استفاده از پلاستیک دور گلگیر ها که واقعا زیبا نیست خصوصا اینکه با رنگ خودرو بجز رنگ سیاه همخوانی نداره یعنی مثلا اگه ماشینه خودش رنگش سیاه باشه این پلاستیکا زیاد به چشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا