سوبارو

معرفی رسمی کراس‌اوور سه‌ردیفهٔ سوبارو ایسنت در لس‌آنجلس

پس از معرفی دو کانسپت، سوبارو سرانجام کراس‌اوور سه ردیفهٔ جدید خود بنام ایسنت را در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرده است. این خودرو بزرگ‌ترین ساختهٔ سوبارو تاکنون است و ظرفیت حمل تا هشت سرنشین را دارد. سوبارو برای اولین بار در ماه آوریل ایسنت را در قالب یک کانسپت معرفی کرد و حالا مشخص شد که نسخهٔ تولیدی تا حد زیادی نسبت به کانسپت خود بدون تغییر باقیمانده است؛ بنابراین در نمای جلویی خودرو جلوپنجره‌ای شش‌گوشه به همراه چراغ‌های C شکل دیده می‌شود. به‌طورکلی در طراحی ایسنت نشانه‌هایی از مدل فورستر اما در ابعادی بزرگ‌تر دیده می‌شود.

ایسنت روی نسخهٔ تجدیدنظر شده‌ای از پلت‌فرم جهانی سوبارو ساخته شده که هم‌اکنون در مدل‌های ایمپرزا و کراس‌ترک مورداستفاده قرار می‌گیرد. این پلت‌فرم از اتصالات مستحکمی بهره‌مند است که به گفتهٔ سوبارو موجب کاهش سروصدا و ارتعاشان درون کابین می‌شود. فاصلهٔ محوری این کراس‌اوور جدید ژاپنی برابر با ۲.۸۹ متر است که تنها ۲.۵ سانتیمتر از فورد اکسپلورر بیشتر است؛ اما ایسنت با طولی معادل ۵ متر، حدود ۵ سانتیمتر از اکسپلورر کوتاه‌تر است.

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کراس‌اوور سه ردیفه، قلب تپندهٔ آن است یعنی جایی که سوبارو برای آن یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تخت کاملاً جدید را در نظر گرفته است. این موتور که به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژ توئین اسکرول مجهز است، ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو توسط یک گیربکس CVT با حالت شبیه‌سازی دستی هشت سرعته انجام می‌گیرد. ایسنت می‌تواند با یک باک سوخت حداکثر تا ۸۰۰ کیلومتر را طی کرده و تا ۲۲۶۰ کیلوگرم را هم یدک بکشد.

ایسنت به‌صورت استاندارد با سه ردیف صندلی و ظرفیت حمل هشت نفر عرضه می‌شود اما برای کسانی که به صندلی‌های زیاد احتیاجی ندارند تنظیمات مختلفی قابل سفارش است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صندلی‌های خلبانی ردیف دوم اشاره کرد. این ترکیب بدون هزینهٔ اضافی قابل سفارش بود و ظرفیت سرنشینان خودرو را به هفت نفر کاهش می‌دهد. درون کابین ایسنت برای سرنشینان درمجموع هشت پورت USB و یک خروجی برق ۱۲۰ ولت به همراه ۱۹ نگه‌دارندهٔ لیوان تعبیه شده است.

این کراس‌اوور فول سایز ژاپنی در چهار تیپ مختلف شامل پایه، پریمیوم، لیمیتد و تورینگ به بازار عرضه خواهد شد. ویژگی‌های مهم تیپ پایه شامل مواردی چون سیستم ایمنی EyeSight سوبارو با ترمز اضطراری اتوماتیک و حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر ۶.۵ اینچی چندمنظوره با اندروید اتو و کارپلی، رینگ‌های ۱۸ اینچی، ریل‌های روی سقف، تهویه مطبوع اتوماتیک سه منطقه‌ای می‌شود. در تیپ پریمیوم سیستم تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، نمایشگر هشت اینچی، اینترنت وای فای، گرم‌کن آینه‌های جانبی، ترمز دنده‌عقب خودکار و… به خودرو اضافه می‌شود.

2019 سوبارو ایسنت

در تیپ لیمیتد تودوزی چرمی، رینگ‌های ۲۰ اینچی، لاستیک‌های چهارفصل، سیستم ورود بدون کلید و… ارائه خواهد شد درحالی‌که بالاترین تیپ یعنی تورینگ از تجهیزاتی چون تریم کرومی، کابین لوکس و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو بهره‌مند خواهد بود. فروش سوبارو ایسنت از اوایل تابستان ۲۰۱۸ با قیمت پایهٔ ۳۰ هزار دلار آغاز خواهد شد. تولید این خودرو در کارخانهٔ سوبارو در ایندیانا انجام خواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. بهرام

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (112 ديدگاه)

    یا خدااا عجب چیزیه آدم دلش میخواد خونوادگی باهاش بره مسافرت ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (87 ديدگاه)

      خیلى غوله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شهاب شورلت

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    زیباست
    شک ندارم پرفروش میشه در آمریکا اما جلوش خیلی زیباترین عقبش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sardar

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    انصافا عالیه خیلی خیلی ازش خوشم اومده . با 125 م چی سوار میشن . خدایا بسه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کورش مسگرلو

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    حالا دارن به ما تلقین میکنن h30 کراس ماشین خانواده است،!!!!
    ماشین خانواده اینه ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی آقا

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (572 ديدگاه)

    سوباروئه دیگه، دوست داره دلبری کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهنام

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (983 ديدگاه)

    ایول به سوبارو
    یه نکنه تا حالا کامنتی دیسلایک نگرفته زیر این پست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DEADPOOL

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (39 ديدگاه)

      وطنم پاره ی تنم??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام

        ۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (983 ديدگاه)

        ? گفتم حالا همه دیس میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    حیف انجین تخت نیست با گیربکس سی وی تی کوپل بشه یه شیش سرعته یا هشت سرعته کارشو تکمیلی میکرد
    داخلش خیلی لوکس تر از یه ماشین معمولیه و البته ابعادش که حسابی چشم ادمو می گیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Wrx

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    و عشق من سوبارووو چه کرده??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرزاد لاکچری

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    خیلی خفنه اما عقبش زیاد شبیه سورنتو نشده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۱۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      دقیقا کجای عقبش شبیه سورنتو هستش؟ من که هیچ شباهتی نمیبینم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محزنبکر

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سوبارو و مزدا آروم و بی سرو صدا واقعا ماشینای درجه یکی رو درست میکنن،خیلی بهتر از پرآوازه ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Omid622

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بهترین ماشین هشت نفره زیر ۴۰ هزار دلار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا