سوزوکیمیتسوبیشی

خداحافظی با محصولات دیزلی سوزوکی و میتسوبیشی در اروپا

سوزوکی و میتسوبیشی در حال حذف محصولات دیزلی خود از بازار اروپا هستند.


نشریه‌ی نیکی گزارش داده سوزوکی فروش تمامی خودروهای دیزلی خود در اروپا را تا پایان سال جاری متوقف می‌کند. میتسوبیشی نیز همین کار را در بازارهای مهم اروپا شامل بریتانیا و آلمان انجام می‌دهد و احتمال توقف فروش محصولات دیزلی در سایر بازارها هم بالاست.


سوزوکی اوایل امسال تولید محصولات دیزلی خود در تأسیسات مجارستان را متوقف کرده است. در یک ساله‌ی منتهی به ۳۱ مارس، کمتر از ۱۰ درصد فروش ۲۸۱ هزار دستگاهی سوزوکی در اروپا از نوع دیزلی بوده‌اند.

به‌طور مشابه میتسوبیشی نیز محصولات دیزلی را به تاریخ می‌سپارد و قبلاً فروش خودروهای سواری و شاسی بلندهای دیزلی را در بریتانیا و آلمان متوقف کرده است. در دیگر بازارها همچون فرانسه هم محصولات دیزلی این شرکت قابل‌خرید نخواهند بود.


البته میتسوبیشی برخلاف سوزوکی کل محصولات دیزلی خود را بازنشسته نخواهد کرد. این شرکت ژاپنی همچنان پیکاپ های دیزلی خود را به مشتریان عرضه خواهد کرد. خودروهای دیزلی حدود ۳۰ درصد فروش محصولات میتسوبیشی در اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.


کشورهای اروپایی همچون بریتانیا و فرانسه تلاش می‌کنند فروش خودروهای دیزلی و بنزینی را تا سال ۲۰۴۰ ممنوع کنند.

تصمیم سوزوکی و میتسوبیشی باعث شده مزدا تنها خودروساز مهم ژاپنی باشد که محصولات دیزلی را همچنان در اروپا عرضه می‌کند.

از زمان بروز رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵، محبوبیت خودروهای دیزلی در اروپا کاهش‌ یافته است. در سال ۲۰۱۱، بیش از ۵۰ درصد خودروهای جدید فروخته شده در اروپا از نوع دیزلی بودند اما این رقم در سال گذشته به ۴۴.۴ درصد افت پیدا کرده است. موسسه تحقیقاتی IHS بریتانیا می‌گوید این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۳۵.۲ درصد کاهش پیدا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا