سوزوکی

سوزوکی سیاز، مهمان شرقی جاده مخصوص

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد بزرگ‌ترین خودروساز کشورمان در پی ساخت و ورود سه مدل از سوزوکی به نام‌های سلریو، سیاز و سوئیفت می‌باشد. چندی پیش در مورد خودروی سلریو متنی را تقدیمتان نمودم اما در این قسمت سعی می‌کنم که تا اندازه‌ای شما را با سدان سیاز آشنا نمایم، خودرویی که کماکان بهایی برایش تعیین نشده ولی برخی از سایت‌های داخلی ارقامی حول‌وحوش ۱۰۰ میلیون تومان را برای آن ذکر نمودند که دراین‌باره هم باید منتظر ماند و دید.

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz
مدل سیاز از جدیدترین محصولات سوزوکی به شمار می‌آید و از اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی در گردونه تولید قرار گرفت. این سدان کوچک با نام ALIVIO در بازار چین ارائه شده و جانشین مدل محبوب SX4 در بازارهای آسیا و آمریکای لاتین و آفریقا گردیده است. در حال حاضر هم این خودرو تنها در دو نقطه از این عالم تولید می‌شود یکی از آن‌ها شرکت ماروتی هند است و دیگری چانگان چین. مدل مربوط به کشورمان نیز از معبر هندوستان وارد می‌گردد.

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz
سوزوکی سیاز با دو پیشرانه متفاوت دیزلی و بنزینی عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی آن هم از دو تیپ مختلف بوده و هردویشان نیز ۴ سیلندر هستند. این دو، سری K و G نام دارند، سری K از ۱.۴ لیتر حجم برخوردار است و سری G که منحصراً در بازار چین ارائه می‌گردد از حجمی معادل ۱.۶ لیتر. پیشرانه دیزلی آن که ساخت شرکت فیات است نسخه‌ای ۴ سیلندر بوده و از حجمی معادل ۱.۳ لیتر بهره می‌برد. نمونه‌ای که قرار است وارد ایران وارد شود از پیشرانه سری K بهره‌مند است.

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz
چندی پیش نسخه ۱.۴ لیتری این خودرو توسط کارشناسان سایت «AUTODEALER» آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت که در اینجا چکیده‌ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.
زندگی مملو از شگفتی‌های غیرمنتظره است. سوزوکی سیاز هم قطعاً از آن دست توفیقات اجباری است که نصیبمان شد. ما هم نیز به‌نوبه خود پوسته سخت آن را شکافته و لایه تحتانی و پنهان آن را برملا نمودیم.
اخیراً کمپانی ژاپنی سوزوکی توانسته است وجهه و اعتبار درخوری را از بابت ارائه مدل‌های متعدد سواری در شعبات محلی خود کسب کند. درست به‌مانند قطعات یک پازل که در کنار یکدیگر جای می‌گیرند، آخرین نسخه سدان این خودروساز نیز در مکانی مابین سوزوکی سوئیفت DZIRE و مدل ممتازتر کیزاشی، جای می‌گیرد. این مدل که سیاز نام دارد عناصری از هر دو خودرو را در DNA خویش به ارث برده است.

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz
با این وجود و روی هم رفته، سوزوکی سیاز نه ظاهر و نه حسی از یک خودروی اقتصادی را القاء نمی‌کند. در طراحی خارجی این خودرو شواهدی چند وجود دارد که آن را از این باب کمی بالاتر از رقبایش قرار می‌دهد.
بی هیچ شک و شبهه‌ای مهم‌ترین بخش در یک خودرو فضای جلوپنجره آن است و دپارتمان طراحی سوزوکی هم از این بابت خریداران خود را مأیوس نمی‌سازد، طرح جسورانه جلوپنجره آن که از خطوط افقی بهره می‌برد با یک ورودی هوا که از طرحی اسپرتی برخوردار و در زیر آن جای گرفته، تکمیل می‌گردد و این‌ها همه به هوزینگ های چراغ‌های مه شکن (سپر جلو) آن ختم می‌گردد که در این بخش هم از خطوط و زوایای اسپرتی به نحو گسترده‌ای بهره‌گیری شده است.

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz
در نیمرخ کناری این خودرو از خطوط نرم و ملایمی استفاده شده و از علم آئرودینامیک هم در این جهت مدد گرفته شده است. طرح کناری این خودرو با رینگ‌های ۱۶ اینچی آن جفت می‌گردد (این سایز از رینگ در تیپ GLX به صورت استاندارد وجود دارد) و از این رو نمایی موزونی را برای آن مهیا نموده است. از دیدگاه شخصی، چراغ‌های عقب این خودرو که از خطوط و زوایای قدیمی و منسوخی بهره می‌برند نمایی زشت و ناشیانه را برایش فراهم نمودند.

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz
عمده تمرکز سوزوکی در کابین این خودرو، در وهله نخست، بر خصائصی همچون راحتی و فضا بوده است. در تیپ GLX این خودرو احساسی از راحتی آدمی را فرا می‌گیرد که این امر ناشی از به‌کارگیری پوشش‌های چرمی خالص و مرغوب در آن است. رنگ استفاده شده در کابین هم از نوع مشکی و خاکستری بوده که به همراه نواری نقره‌ای فام، جلوه‌ای ظریف، جذاب و گیرا را برای آن فراهم نموده است. پوشش چرمی صندلی‌ها در تیپ GLX این خودرو به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz
اخیراً کاربری آسان تجهیزات در داخل کابین یک خودرو به امری بدیهی و ملموس درآمده و سوزوکی هم از این لحاظ به‌هیچ‌وجه شما را ناامید نمی‌سازد. از سیستم تهویه مطبوع گرفته تا سیستم رادیو و کروز کنترل و هر چیزی که در این کابین وجود دارد، به‌راحتی برای رانندگان آن قابل دسترس است. برای آنکه در این میان توازنی هم برقرار شود یک انتقاد هرچند کوچک هم بر مجموعه این تجهیزات، وارد است. چنانچه نیم‌نگاهی به مکان کنترلرهای سیستم صوتی آن که بر روی فرمانش نصب گردیده بیاندازیم آن را شبیه به مدل اسپلش خواهیم یافت. تمامی کنترلر های سیستم صوتی در سوزوکی سیاز در سمت چپ فرمان جای گرفته و تا اندازه‌ای شلوغ و درهم است و موجبات ناراحتی و رنجش راننده را در ترافیک‌های سخت فراهم می‌کند و مضاف بر آن، باعث برخورد دست او با جعبه‌دنده نیز می‌گردد (هنگام کار با کنترلرهای سیستم صوتی بر روی فرمان).

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz
از لحاظ عملکرد، این خودرو بیش از آنچه که انتظار می‌رود را در اختیارتان می‌گذارد، پیشرانه ۱.۴ لیتری آن توانی معادل ۷۰ کیلووات (۹۱ اسب‌بخار) را در دور نسبتاً بالای ۶۰۰۰ دور در دقیقه برای آن فراهم نموده و گشتاوری معادل ۱۳۰ نیوتن‌متر راهم در مواقع مورد نیاز به آن تحویل می‌دهد.

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz
سوزوکی مدعی است که این نومولود از مصرف سوختی معادل ۵.۴ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت برخوردار است. یک شیوه آسان جهت دستیابی به رقم صحیح مصرف سوخت، رانندگی به مدت یک هفته در جاده‌ها و ترافیک شهری است که در این مورد هم عددی که ما بدان دست یافتیم ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت بود.

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz
داوری نهایی
سوزوکی سیاز یک خودروی بسیار خوب در ازای بهای پرداختی است و در بسیاری جهات هم از مدل‌های رقیب خود پیشی می‌گیرد. در خودروی مذکور، توجهات زیادی به جزییات بیرونی و علی‌الخصوص فضای درونی آن مبذول شده که حسی مناسب و فضای فراوانی را برای سرنشینانش مهیا می‌کند. سوزوکی سیاز یک خودروی کامل برای خانواده‌های کوچک است و از فضای پای بیشتری هم برای سرنشینان عقب خود، حتی نسبت به برخی از خودروهای لوکس بازار، بهره می‌برد و صندوق‌عقب آن نیز می‌تواند ۴۹۵ لیتر بار و اثاثیه را در خود جای دهد. از حق نباید گذشت که سوزوکی با ارائه این مدل به بخش‌های بالایی بازار چنگ انداخته و هر آنچه را که از یک سدان کوچک انتظار می‌رود و حتی بیش از آن را، در این خودرو ارائه داده است.

Maruti Suzuki Ciaz
Maruti Suzuki Ciaz
مشخصات فنی (نمونه ۱.۴ لیتری، سری K)
حجم موتور: ۱۳۷۳ سی‌سی
توان: ۹۱ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۳۰ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۴ ثانیه (نمونه اتوماتیک)
حداکثر سرعت: ۱۶۴ کیلومتر بر ساعت (نمونه اتوماتیک)
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: کاسه‌ای
نوع جعبه‌دنده: ۵ دنده دستی – ۴ دنده خودکار

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۹۰/۱۷۳۰/۱۴۸۵
فاصله بین دو محور: ۲۶۵۰ میلی‌متر
وزن: ۱۰۱۰ کیلوگرم (نمونه ۱.۴ لیتری)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۵ R 16
حجم باک: ۴۳ لیتر
گنجایش صندوق بار: ۵۱۰ لیتر (نمونه هندی)

ایمنی
۲ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز کمکی BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای

برخی از تجهیزات این خودرو (مدل فول)
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم ورود بدون کلید
دکمه START/STOP
صفحه نمایشگر لمسی
سنسور پارک عقب
دوربین دید عقب
کانال‌های هوا برای سرنشینان پشتی
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث
لامپ‌های مه شکن جلو
سوکت برقی ۱۲V
نگه‌دارنده عینک
و…

Maruti Suzuki Ciaz
Maruti Suzuki Ciaz
قیمت
در آفریقای جنوبی: ۱۷۹,۹۰۰ الی ۲۱۴,۹۰۰ راند (۱۳,۸۰۰ الی ۱۶,۴۰۰ دلار، پیشرانه ۱.۴ لیتری)
در هندوستان: ۷۱۷,۰۰۰ الی ۹۵۹,۰۰۰ روپیه (۱۰,۷۰۰ الی ۱۴,۳۰۰ دلار، پیشرانه ۱.۴ لیتری)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. عباس

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    تقریبا حساب کنی پول یک دنا!حالا این کجا دنا کجا؟؟؟۵۰ میلیون اضافه برای چیه؟؟؟تمام امکاناتشو بر میدارن از ۱۰۰ تومن شروع میکنن تا ۱۵۰ تومن میبرنش،بیست تیپ از توش در میارن!نمیدونم چرا بیست تیپ پراید داریم؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (477 ديدگاه)

      به نظر منم قیمتش نا عادلانه اس البته تو این کشور چی عادلانه اس که این باشه
      ولی من من میرم یه جک جی پنج میگیرم که هم خوشگلتره هم نصف قیمته این حالا باشه این ژاپنی ولی به صرفه نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (77 ديدگاه)

        کلا نباید از ایرانخودرو و سایپا و شرکت های ایرانی خودروساز خرید کرد … ماشین 35 میلیونی رو 100 ملیون قیمت گذاشتن …دزدی تو روز روشن…کسایی که بخرن هم به نوعی باهاشون هم دست هستن.. چون این بی وجدان هارو پول دارتر میکنن.
        ماشین میخوای بخری دست دوم تمیز پیدا کن و بخر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بابک

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (186 ديدگاه)

          آره امین درست میگه؟
          یه نگاه به دور و بر خودمون بندازیم بد نیست
          به امکاناتی که تو کشورمون داریم، به همه شرایطی که داریم
          حالا به نظرتون چی باعث شده که این شرایط به وجود بیاد؟کی باعث شده؟
          خودمون باعث همه چی هستیم
          و الانم میتونیم درستش کنیم
          پس اگه ایرانی هستی
          اگه به تاریخت افتخار میکنی
          کمک کن که برگردیم به نقطه های اوج تمدن
          اولینش هم نخریدن خودرو از ایرانخودرو و سایپاست
          اگه دو سه نفرم اطرافت مسخره میکنن مشکلی نیست
          بدون که خیلی ها تو این مملکت دیگه تا آخر عمرشون از این فرغون سازا هیچی نمیخرن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ارش

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      یکی از مسوولان سایپا به باشگاه خبرنگاران گفته بود پراید در عراق 10هزار دلار هست!!!!!!ملت عراق این خودرو ول میکنن میان پراید بخرن؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارش

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      خبر دیگه اینکه شرکت هیوندا شرط گذاشته برای اینکه محصولاتشو در ایران مونتاژ کنه نمیخواد با هیچ خودروساز داخلی شراکت کنه بلکه مستقل خودش کارخانه بزنه یا جای رو اجاره کنه و مستقل تولید کنه که به نظرم این اتفاق بی افته خیلی خوب میشه چون میدونیم که بعضی آپشن ها رو مثل مونتاژکارای داخلی برای سود بیشتر حذف نمیکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        حیف که نمیزارن وگرنه خیلی خوب میشد حالا چه هیوندایی یا هر شرکت خارجی دیگه ای

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. lio

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (14 ديدگاه)

        این اتفاق بیفته خیلی خوب میشه ؟!!!! چه فرقی میکنه آخه ، کامل وارد بشه یا تو کشور مونتاژ بشه
        اون از زباله های چینی ، اینم از اسباب بازی های کره ایی با آپشن های مختلف البته!
        هیوندا!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. amir

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (255 ديدگاه)

        لابی ایرا خودرو و سایپا نذاشت و تمام تلاششون رو دارن میکن که این اتفاق در آینده نباشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. محمد

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (37 ديدگاه)

        هیوندا اگه بیاد از خودروسازی ما دزدی رو یاد میگیره بعد یکی باید جلوی هیوندا رو بگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (11 ديدگاه)

          ولی به نظر من اعتبارشو خدشه دار نمیکنه و ماشین های با کیفیت و با اپشن ارائه میده مگه نذاشتن اپشن برا هیوندا به اون عظمت سود ایجاد میکنه؟؟یا با گذاشتن چند تا اپشن ضرر میکنه؟؟ اونها با فکر عمل میکنند دقیقا برعکس سایپا و ایران خودرو

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. AHMADREZA

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        ارش اگر ببفته نمیزارنش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. Danial

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (466 ديدگاه)

        داداش فک کن 1درصد بزارن مشکل اصلی خودرو توکشور ما هم همینه که رقابت نیست دوتا شرکت دولتی نشستن اون وسط هر کاری دوست دارن میکنن کسی هم کاری نمیتونه بکنه مجبورن که بخرن الان نگاه نکن کسی نمیخره ی زمانی همین خود من هم ال 90 خریدم هم 206 هم پراید پرا پون چیزه دیگه اینبود قیمت ماشین خارجی زیاد بود پس زورمون در همین حد ایران خودرو و سایپا بود حالا فک کن میتسو بیاد کاشین بزنه با سیسات قیمت گذاری خودش بده تو بازار اون وقت همه ماشین هاشونو تو خیابون ول میکنن ب عمون خدا میزارن میرن …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ali

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (80 ديدگاه)

      نه بابا این سیاستشون که اول بکشند که بعد به تب راضی بشی. اول می خواند هو بندازند 100 تومن که اگه قرار ماشین جدیدم بزنند به این ارزونیام نیست که منتظرش نشستین، پس بیایند همین پژو سمندا 40 50 تومنیا بخریند وگرنه اعلام قیمت ماشینی که قرار شهریور 96 بیاد رو خط (تازه اگه بیاد) چه معنی داره بعدم که اومد میگند 90 تومن ملتم ذوق میکنند وایییی چه ارزون فک کردم 100 تومن فرداشم تو 3 ساعت 4000 تا ثبت نام میکنند مث کپچر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد حسین

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (34 ديدگاه)

        من موندم ملتی که کپچر 15000 دلاری را 105 میلیون تومان میخرن واقعا حساب کتاب بلدن؟؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (26 ديدگاه)

          شما به 20000 دلار به من تحویل بده 5000 نوش جونت حساب کتاب هم مال خودت همون 105 تومنی یعنی به دو عدد دنا ملی نمی ارزه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. سجاد13

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      حالا قیمت هیچی جدیدا یاد گرفتن درسته برند به نظر ژاپنیه. اما محصولاتی ازونارو انتخاب میکنن که واسه بازار چین یاه هنده. میبینید که اگه علامت سوزوکی نبود و شما طراحی بدنه رو میدیدی بدون شک میگفتید چینیه. وگرنه سوزوکی واسه بازار جهانی همچین طراحی میده. :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. kevin7360

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (74 ديدگاه)

      فقط یک کلام تا ورشکست شدن این متجاوزان به مال و جان مردم از خریدن خودرو صفر خودداری کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. alireza

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به دلم نمیشینه…
    در کل اسم ایرانخودرو به دلم نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    موتورش خیلی ضعیفه ترمز کاسه ای برای یه ماشین به اصطلاح صد میلیونی ماشین خوبی اما نه تو این رنج قیمت ایرانخودرو واقعا دزده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    اگه کامنتم پاک نمیکنید:
    این خودرو زیاد مطرح و مشهور نیست و در کشورهای دنیا طبق رنکینگ استقبال بسیار کمی ازش شده رقیباش کیا ریو هیوندای اکسنت و فولوکس آپ و هوندا فیت و نیز تویوتا یاریس هستند که رقبای کره ایش بیشترین فروش در این سگمنت در جهان دارند و جزو با اطمینان ارین خودروها زیر قبمت 14 هزار دلار با موتوری بسیار قویتر 120 تا 160 اسب و لیست بلند بالایی از آپشن ها هستند این ندل از سوزوکی که طراحیش رگه هایی از سیتروئن سی فور داره با قیمت 14 هزار دلاریش که تقریبا 43 ملیون هست با دلار 3200 تومانی و در مدل فول بعلت گشادی کیسه ویران خودرو و پر نشدن جیب آقایان حتی با قیمت 80 تومانی هم نمیتونه موفق باشه چرا که همین الان کیا سراتو با موتور 157 اسبی و شتاب بسیار عالی و طراحی بهتر باینکه یک نسل هم قدیمی تر هست با قیمت 80 تومان مشتری نداره و افت قیمت 12 ملیونی داره حالا وای بحال این سوزوکی که اصلا موتوروش با این گشتاور پایین و قدرت کم محلی از اعراب نداره نمیدونم اینها تا وی میخوان جلوی واردات بی واسطه با سود کم و یا ابجاد شرکت های مستقل و با مالکیت خارجی مثل هیوندای موتورز و فولکس بگیرن ..کسی نمیخره بی خودی تلاش نکنین جز عده ای دلال معلوم الحال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. genius

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    یه حسی بهم میگه در دوران پساتحریم قراره یه برند بنجل دیگه یعنی سوزوکی جایگزین پژوی ناجنس بشه!!
    ژاپنی میخواید بزنید لااقل برید سراغ تویوتا و هوندا که در کلاس جهانی خواهان دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (154 ديدگاه)

      اگه ماشین تو ایران درست قیمت گذاری بشه شما سوزوکی رو بنجل نمیگی!با قیمت معقول بدن خیلی هم شرکت درستیه!بدبختی اینه از بس ویران خودرو وجهه پژو رو خراب کرده،با هر کس باهاش قرارداد میبنده ناخداگاه آدم حس برند آشغال به آدم دست میده!اگرم تویوتا و هوندا هم بیان اینا بلایی سرش بیارن که بگین صد رحمت به پژو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        منم با نظر عباس جان موافقم ، با قیمت 10هزار دلار بِدن بد نیست
        چیزی حدود 35-34 میشه ، تازه با دلار مثلا گروون
        خیلی ها میتونن بخرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. من

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (249 ديدگاه)

    به نظر من نمیارزه با قیمت بالا حتما شکست میخوره
    موتور بسیار ضعیف 90اسبی
    بدنه با ظاهر معمولی
    امکانات متوسط

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (154 ديدگاه)

      مگه میخوای باهاش پرواز کنی؟؟؟از یک موتور ۱۴۰۰ اینقد قدرت و گشتاور انتظاری بیشتر نمیره!شما حتما میخوای با فراری کورس بزاری!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (26 ديدگاه)

        عزیز من ماشین همش شتاب نیست این ۹۰ اسب شما ازش کولر میگیری بعد فکر کن تابستون تو ترافیک اصلا راه میره؟ هر چی قدرت بیشتر ماشین سبک تر کار میکنه و استهلاکش کمه فکر کنید تفاوت ۲۰۶ ۱.۴ و۱.۶

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Hitler

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (499 ديدگاه)

        عزیز دقت کن نود اسب قدرت تئوری اون هس.برای بدست آوردن توان عملی مصرف کولر،برق،اختلاف ارتفاع،افت فشار در مناطق الوده مانند تهران،و…رو در نظر بگیر.

        کابوی ها و فرشته هابرای ما وقت دارند،فقط تصور کن،وقتی که قلبی میشکنی،فرشته ای می میرد.(کابوی ها و فرشته ها،جورج مایکل)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mohammad 7

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (103 ديدگاه)

      ویران خودرو وقتی یه دونه از این بفروشه، به اندازه ده برابر خود سوزوکی سود میکنه، کافیه صد نفر پیدا شه بخره، ویران خودرو اندازه صد تا ماشین سود میکنه، واسه همینه ککشون نمیگزه. واقعا وقتی به قیمت واقعی فک میکنم اعصابم از دست خودروسازای دزدمون خورد میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        ایران‌خودرو 1x = سوزوکی 10x
        ایران‌خودرو 100x = سوزوکی 100x؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. احسان(احسان)

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    قیمت واقعی این ماشین 35 تا 52 میلیون هست اما 100 میلیون فروخته میشه.کمی مشکوکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین . ش

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (28 ديدگاه)

      تازه بد قضیه اینجاست که درآمد مردم ما از مردم خیلی کشورای دیگه کمتره. یعنی یه کارمند تو ایران باید 50 تا 100 برابر حقوق یک ماهش رو بده تا این ماشینو سوار بشه. بعد کارمندای اونا با حقوق هفت هشت ماهشون یه ماشین تو این رنج رو میخرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. شهاب مفیدی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    حالا ببینیم ایرانخودرو چه بلایی سر کیفیتش میاره البته اگه مونتاژش کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سکوت

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    شکست میخوره تو بازار…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohsen

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    تصویر سوزوکی در ذهن من همین ویتاراهای زایس که یه زمانی قال مردم کردن کیزاشی ها هم اگه با قیمت منصفانه میدادن بدک نبود ولی خوب اینام بیان یه عده علاقه به قالب گیری دارند و میخرند وقتی MVM و میخرن اینو با کله میخرن ولی فکر نکنم ژاپن بیشتر از اینا به ما حق مونتاژ بده ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      پدال جان تو مدیراتو روانی دارید میشینه کامنتارو چک میکنه و سانسور میکنه؟ بیکاری یعنی در این حد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چرا ایراد می گیرید که قیمت 100 میلیون برای این ماشین زیاده، شاید در یک سری از قسمتهاش روکش طلا کار گذاشته شده باشه و برای اینکه ریا نشه، نگفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سامان از تبریز

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    با 100تومن میشه یه اپتیما یا وای اف کارکرده خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    یه خبری خوندم که نوشته شده بود هیوندای قراره بیاد و در ایران سرمایه گذاری کنه و شعبه مونتاژ خودرو بزنه
    ولی فقط یک شرط داشته اونم اینکه با سایپا و ایرانخودرو همکاری نکنه…
    یعنی دیگه حتی کره ای ها هم دست اینارو خوندن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALiHidden

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      دمشون گرم شناخت خوبی از اینا دارن نمیخوان اسم برندشون بد در بره من جای بنز و فولکس بودم صد صال حق مونتاژ رو ب اینا نمیدادم :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. HELL CAT

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    هنوز برای فروش زوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رامتین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    100 تومن برای اتومبیلی با 90 اسب!! اصلا توجیه نداره و با این قیمت اصلا فروشی نخواهد داشت. با 100 تومن سراتوی کره ای (نه مونتاژ سایپا) 1600 سی سی با توان 130 اسب یا اکسنت فول 125 اسبی با قیمت 85 تومن و… را میشه گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amir

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ترجیح میدم سراتو ۲۰۱۴ کارکرده بخرم تا این اینقدرم نگین سوزوکی یه زحمت بکشین برین نمایندگی که پایلوت سوزوکی هست ببینید برای چی ماشین میاد نمایندگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امین اریامن

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    درسته ژاپنیه و با کیفیت؛تو این شکی نیست. ..اما…
    اما با 90 اسب و 135 نیوتون متر گشاور و 14 ثانیه شتاب و 164 کیلومتر حداکثر سرعت ، ته تهش میتونه جایگزین مناسبی واسه 405 ایرانخودرو باشه با قیمت حداکثر 33 تومن(405 قدرتش 95 و گشتاورش 151 شتابش هم قطعا خیلی کمتر 14 ثانیه هست)..
    حالا ایران خودرو چطور فکر میکنه میتونه با قیمت 100 ملیون اینو بفروشه؟؟؟؟یعنی اینا چی فکر کردن ؟اصلا فکر کردن؟
    ب نظرم این گاری سازا وسیله ی فکر کردنو ک همان مغز هست رو ندارن..
    عجبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. وحید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این خودرو قیمتشرسی تا بیشتر نیست
    اونم نمونه فولش
    درباره دلار هم باید گفت این قیمت دلار هم بر اساس مصلحت بالا گرفته میشه
    نحوه محاسبه هم غلطه باید بر اساس ارزش واقعی قدرت خرید قیمت گذاری بشه.
    دوستی می گفت تو کویت به معلم 1000 دینار حقوق می گیره و با 7000 تقریبا می تونه به کمری بگیره
    حالا اینجا حقوق معلم چه نسبتی با یه خودرو کمری داره. بیش از 150 برابر
    حالا می فهمید نرخ ارز هم نقش بازیچه رو داره تو اقتصاد ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. lio

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تجربه نشون داده مردم ایران پتانسیل خرید هر چیزی به اسم خودرو رو دارن
    وقتی یه عده هستن که ماشین چینی میخرن ، وانت پراید میخرن
    هستن کسایی که اینو هم بخرن
    آقا شما هر چی بگین این ملت می خرن! چیکار دارین می ارزه یا نه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. sia1211

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    100 میلیون قیمت زده انگار 100 هزار تومان ه فرت فورت بری بخری مثل اینکه پول براشون علف خرسه همینطوری برای خودشن می برن و می دوزن با این قیمتها اصلا فروش نمی کنه مثل کیزایشی میشه حالا ببین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ALiHidden

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    اگه آرم سوزوکی نبود میگفتم چینیه

    نمیدونم چرا ولی همچین حسی بهش دارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    حتما قرار نیست که چون مثلا تحریمها برداشته شده، باید ایران خودرو یا سایپا حتما با یکسری شرکتهایی قرارداد ببندند.
    به نظر من اگر هیچ کاری نکنند بهتر از این هست که این خودروهای بی فایده رو وارد کشور بکنند و ارز رو از ایران خارج بکنند
    ولی باز هم یکسری خواهند خرید متاسفانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. فرهاد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا برای مسولین متاسفم که فکر می کنن هر کاری بخوان می کنن و مردم هم همیشه ازشون حمایت می کنن
    جالبه اگه این ماشین رو وارد کنن هم همین حدود در میاد تازه با کیفیت مونتاژ بالا تر
    ولی تو رنج 100 میلیون رقیب زیاد داره و اصلا حرفی برای گفتن نداره
    لنسر، النترا ،ولستر، اکسنت ، سراتو ، ریو ، ام جی 3 ، ام جی 350 ،ام جی 6 (با یکم هزینه بیشتر یا 1 سال کار کرده)
    یا خودرو های کار کرده تمیز
    در حدود 40 تا 45 ارزشش با قیمت دلار 3000 تومن باشه بازار خوبی داره والا اصلا ارزش خرید نداره چون موتور ضعیفی داره و امکانات خاصی نداره
    از همه مهمتر برند سوزوکی دهن پر کن نیست
    در آخر ارزو می کنم کمپینی که داره روز ب روز قوی تر و گسترده تر می شه به خواسته هاش برسه و اون حقی که این مردم می خوان رو بدست بیاره
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. american and japan

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    خرید هر گونه خودروی صفر ممنوع.چه ایرانی چه خارجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امير

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با صد ملیون میشه کیا اپیروس264 اسب بخاری خرید
    درسته چند سال کا ر کرده عوضش کلی آپشن داره خیلی چیزایه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فرشاد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    یه خودروی معمولیه برای افراد با درآمد پایین.با این توصیف قطعا صاحبش رو راضی میکنه چون خریدار میدونه چقدر داره پول میده.این قیمتهای نجومی هم خیلی عجیب نیست و ممکنه همین قیمت بزارن.مگه ویتارا رو 135 میلیون نمیدن؟خب اینو تخفیف دادن بمون گفتن 100 تومن.ایران خودرو اینقدر رو اینا سود کشیده که تیراژ پایین تولید براش ضرر ده نشه . هم تهش یه چیزی برا خودشون بمونه و هم ژست همکاری بین المللی بگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    سیاستشونو
    میخان بگن ما خودرو های داخلی رو ارزون میفروشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ALiHidden

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    با صد تا میشه اینا رو خرید :

    http://bama.ir/car/all-brands/all-models?price=100-100&pic=true

    حالا انتخاب با شما….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امیرحسین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    کارشناسان خودروسازان از وجود تعرفه در سایر کشورهای میگن ولی حقه بازی آنها اینست که واقعیت رو تمام نمیگن
    در کشورهایی که تعرفه بالا وجود داره اگر که کمپانی خودرویی رو در داخل آن کشور مونتاژ کنه دولت اجازه میده که به قیمت کارخانه بفروشد و تعرفه مربوط به ماشین وارداتی هست
    ولی در ایران ماشینی که در داخل کشور تولید میشه هم در عمل به 2 برابر قیمت بفروش میرسه و این نشان از اشتهای زاید الوصف خودروسازان برای خالی کردن جیب مردم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ارمان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اگه 60 میلیون باشه نه بیشتر
    ما شانسی که اوردیم اینه که کمپانی ایران خودرو نون آرد و ماست و شیر تولید نمیکنه
    والا میرفتن از اسب مادیان شیر میکشیدن اب میبستن بهش میدادن به مردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALiHidden

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      دمت گرم خیلی خندیدم :D

      فقط ب نظر من 60 هم زیاد باید با قیمت واقعیش ب دست مردم برسه(ولی این چ حرفیه آخه اینجا ایرانه :| )

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا