سوزوکی

معرفی سوزوکی سوئیفت اسپرت جدید در دیار ژرمن‌ها

سوزوکی در نمایشگاه فرانکفورت نسخهٔ اسپرت نسل جدید هاچ‌بک سوئیفت خود را برای اولین بار به نمایش جهانی گذاشت. همان‌طور که انتظار می‌رفت، سازندهٔ ژاپنی در نسل جدید این هاچ‌بک داغ بجای موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی نسل قبلی، از یک واحد جدید ۱.۴ لیتری بوسترجت استفاده کرده که ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. سوئیفت اسپرت جدید همچنین ۸۰ کیلوگرم نسبت به نسل قبلی خود سبک‌تر است و حالا وزنش به تنها ۹۷۰ کیلوگرم رسیده است.

پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری بوسترجت این خودرو از ویژگی‌های تزریق مستقیم سوخت، منیفولد ورودی کوتاه و منیفولد اگزوز یکپارچه با سر سیلندر برخوردار است. برای انتقال نیروی این موتور نیز از همان گیربکس شش سرعتهٔ دستی نسل قبلی استفاده شده اما هم‌اکنون برای عملکرد روان‌تر، احساس بهتر و افزایش استحکام مجدداً تنظیم شده است. در تعلیق جلوی این هاچ‌بک داغ ژاپنی از دمپرهای مونرو به همراه میلهٔ آنتی رول ضخیم‌تر استفاده شده و به‌منظور استحکام بهتر، توپی و بلبرینگ چرخ‌ها در یک واحد ادغام شده‌اند.

مهندس ارشد سوئیفت اسپرت آقای «Masao Kobori» در مورد نسل جدید این ماشین گفته است:

«این خودرویی سبک‌تر، چابک‌تر و سریع‌تر است. همچنین سوئیفت جدید خودرویی تهاجمی‌تر و هیجان‌انگیزتر از قبل شده است؛ اما بااین‌حال ما عناصر این خودرو مانند احساس کلاچ، دسته‌دندهٔ گیربکس دستی، صندلی‌ها و غربیلک فرمان را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که استفادهٔ روزانه از آن‌را ساده‌تر می‌کند».

سوئیفت اسپرت جدید بر روی رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی قرار گرفته که با لاستیک‌های ۱۹۵ پوشیده شده‌اند. در بخش ظاهری نیز در نمای جلویی به‌طور خاص برای این مدل جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری در نظر گرفته شده درحالی‌که در لبهٔ اسپویلر جلویی، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر هم تریم طرح فیبر کربنی کار شده است؛ اما متأسفانه سوزوکی هنوز اعداد عملکرد سوئیفت اسپرت جدید را اعلام نکرده است.

در داخل خودرو نیز تریم قرمزرنگ به همراه صفحه آمپری با رنگ متضاد و آمپرهای جدید نشان‌دهندهٔ بوست توربو و درجه حرارت دیده می‌شود. دو صندلی نیمه گود، غربیلک فرمان D شکل و تریم کرومی پدال‌ها و دسته‌دنده هم از دیگر ویژگی‌های داخلی منحصربه‌فرد سوئیفت اسپرت هستند. در کابین این خودرو همچنین یک نمایشگر هفت اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری سه‌بعدی و بلوتوث نیز وجود دارد. علاوه بر این، سوزوکی هاچ‌بک اسپرت خود را به یک سری سیستم‌های ایمنی فعال مانند سیستم پیشرفتهٔ تشخیص موانع جلو، سنسورهای دوگانهٔ ترمز، هشدار خروج از خط کروز کنترل تطبیقی و… مجهز کرده است.

 

پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    قیمتش اعلام نشده ؟؟؟

    به نظروتون از 15 هزار دلار بیشتره یا کمتر ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاشار اسدی

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (104 ديدگاه)

      سامان قارداش….قیمتش 26 هزار دلار اعلام شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهنام

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      26هزار دلار قیمت خورده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        پس در مقابل نسل جدید فولکس پولو که همه جوره از این بهتره و بزرگتر هم هست و ۱۲۹۰۰ یورو قیمت خورده (البته تو آلمان) اصلاْ حرفی برای گفتن نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرامرز

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          البته ۱۲۹۰۰ یورو قیمت مدل پایه پولو هست و احتمالا پولو جی تی آی از حدود ۲۰۰۰۰ یورو شروع بشه. با این حال اون از هر نظر خیلی بهتر از سوئیفت هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سامان اذری

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        جان 26000 دلار ؟؟؟
        ??
        یکی به سوزوکی بگی داداچ اشتباه داری میری سوبارو wrx قیمت پایه اش 30 هزار دلاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. آلن رهنمود

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جلوی این خودرو من با یاد اف تایپ می اندازه که یک نکته مثبته کاش با قیمت عادلانه وارد می شود تا در این بازار انحصاری و ترسناک واردات خودرو یک هیجانی ایجاد بشه و ارزش خرید این ماشین بالا ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    طراحی سوزوکی سوئیفت جدید خیلی قشنگه حتی مدل دیزایر صندوقدارش منتهی تو بازار اروپا کلا ژاپنی ها کمی گران هستن برعکس بازار اسیا امیدوارم در قرار دادهای اینده سوزوکی این سبک خودروها هم وارد کشور بشه تا جوانان ما هم بتونن خودروی لذت بخش برای رانندگی رو درک کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. A.B

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    کی حاضره تو ایران واسه هاچ بگ 140اسبی 180تومن هزینه کنه ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MehdiTurbo

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    این خودروهایی ک شما گفتید قیمت پایس،ک در قیمت پایه خیلی امکانات وجود نداره حتی ضبط تصویری هم ممکنه وجود نداشته باشه در این حد،اما سوئیفت ی قیمت بیشتر نداره ک خیلی امکانات شاملش میشه ی جورایی پر امکاناتش با قیمت اونا برابره،اما طراحیش خیلی متناسب بخصوص داخلش،ایرانیا خیلی هاچ بکهای اسپرت ارزان قیمت دوس دارند علت فروش ۲۰۶ هم همینه ای کاش شاهد خودروهایی ارزان قیمت این چنینی بیشتر بودیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا