سوزوکی

مینی ون ارتیگا، محصولی جدید و متفاوت از سوزوکی

تا به حال نام اِرتیگا به گوشتان خورده است؟! این خودرو اساساً یک سوئیفت مینی ون بوده و حدود ۶ سال از حضورش در برخی بازارها می‌گذرد. هم‌اکنون سوزوکی نسل جدید این خودرو را معرفی کرده و در آن شاهد تمایز بیشتر ارتیگا نسبت به هاچبک سوئیفت هستیم. این دو خودرو معماری و زیرساخت مشترکی دارند.


نسل جدید ارتیگا که در نمایشگاه خودروی جاکارتای اندونزی به نمایش درآمده طویل‌تر از نسل قبلی است. طول مینی ون مورد بحث ۱۳۰ میلی‌متر افزایش یافته و کمتری طویل‌تر از مرسدس بنز B کلاس یا ب ام و سری ۲ اکتیو تورر می‌باشد. در مقام مقایسه باید گفت نسل قبلی ارتیگا از نظر ابعاد قرابت بیشتری با مرسدس A کلاس داشت.


این افزایش طول خودرو باعث ایجاد فضای بار و سرنشین شده و ارتیگای جدید هم‌اکنون سه ردیفه بوده و قابلیت حمل ۷ نفر را دارد. سوزوکی می‌گوید دکوراسیون کابین و داشبورد ارتیگا بهبودهای فراوانی داشته است.


سوزوکی از شاسی بزرگ شده‌ای استفاده کرده و البته همین موضوع تأثیر خود روی طراحی بدنه را نیز نشان می‌دهد. نسل جدید ارتیگا دارای خیزهای تیزتر و استایل کلی دینامیک‌تر است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱.۵ لیتری بوده اما مشخصات فنی آن هنوز اعلام نشده است؛ اما با توجه به نسل قبلی که دارای پیشرانه‌های ۴ سیلندر کوچک‌تر بود انتظار می‌رود نسل جدید نیز مشابه قبل باشد.

سوزوکی می‌گوید این کلاس خودرویی حدود ۳۰ درصد فروش کل بازار اندونزی را تشکیل می‌دهد بنابراین نسل جدید ارتیگا خودرویی حیاتی برای این خودروساز ژاپنی می‌باشد. این برند به ساخت ارتیگا در هند و اندونزی ادامه خواهد داد. سوزوکی ارتیگا از زمان معرفی در سال ۲۰۱۲ تاکنون فروش بیش از ۶۸۰ هزار دستگاهی در ۷۰ کشور دنیا داشته است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Hamid.Hellcat

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    بهترین و پرفروشترین ون کرایسلر پاسیفیکا هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    سوزوکی با موتورهای استثنایی و رکوردشکنش شناخته میشه و تو کار ماشین توفیق آنچنانی نداشته
    سوزوکی GSX_R1000 با شتاب ۲.۳۵ ثانیه
    سوزوکی هایابوسا با شتاب ۲.۴۷ ثانیه
    سریع ترین موتورهای دنیا هستن
    ???? ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    خداییش خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا