سوزوکی

سوزوکی سوئیفت، تیزپای ژاپنی بر دامنه‌های البرز

سوئیفت در زبان انگلیسی به معنای «تیز» و «چالاک» است و در عالم واقع به یک سوپر مینی از سوزوکی خطاب می‌شود که از ظاهر خاص و منحصربه‌فردی بهره برده و واجد سیمای شاداب‌تر و جذاب‌تری نسبت به مابقی هم‌وطنان خویش است. شاید بتوان این خودرو را در کنار مزدا ۲ از داغ‌ترین هاچ‌بک‌های ژاپنی برشمرد.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
در سلسله مطالبی که پیش‌ازاین در مورد انواع سوزوکی درج نمودیم به مدل‌های سلریو و سیاز پرداختیم و گفتیم که بزرگ‌ترین خودروساز کشورمان در پی ورودشان به بازار است، اما این باره قصد داریم که این پرونده را تکمیل نموده و به مشهورترین آن‌ها یعنی سوئیفت بپردازیم.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
نسل نخست این خودرو در سال ۲۰۰۰ میلادی و با نام LGNIS پا به عرصه وجود نهاد، خودرویی که شباهت چندانی با نسخه‌های بعدی آن نداشت و طرح بدنه آن ترکیبی از یک مینی‌ون و هاچ‌بک بود. آنچه را که ما بعدها به نام سوئیفت می‌شناسیم در سال ۲۰۰۴ میلادی معرفی شد که موفقیت شایان توجهی را هم نصیب سازنده‌اش نمود. همین مدل در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی، از نو متحول گشت بی‌آنکه به ساختار و کاراکتر پیشین آن چندان لطمه‌ای وارد شود. و در نهایت هم در سال ۲۰۱۳ میلادی، این خودرو دستخوش فیس‌لیفت جزئی شد که تغییرات صورت گرفته در آن، از تجدید فرم سپرهای جلو، نصب نوارهای LED در چراغ‌های جلو، نصب رینگ‌های جدید ۱۶ اینچی و چند اصلاح خرد دیگر فراتر نرفت.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
نسل جدید سوئیفت با چند پیشرانه متفاوت به بازار ارائه می‌شود که سه تای آن‌ها از خانواده بنزینی و آن دیگری نسخه‌ای دیزلی است. پیشرانه‌های بنزینی این خودرو از حجمی معادل ۱.۲، ۱.۴ و ۱.۶ لیتر بهره می‌برند و دوتای نخستشان، سری K نامیده شده و نمونه ۱.۶ لیتری هم سری M نام دارد. پیشرانه‌های ۱.۲ و ۱.۴ لیتری به ترتیب از توانی معادل ۹۲ و ۹۵ اسب‌بخار و پیشرانه ۱.۶ لیتری هم از توانی معادل ۱۳۴ اسب‌بخار برخوردار است. نسخه دیزلی هم از ۱.۳ لیتر حجم بهره برده و خروجی توان آن معادل ۷۴ اسب‌بخار است. از لحاظ سیستم انتقال قدرت، تیپ‌های متعدد این خودرو از جعبه‌دنده‌های ۵ و ۶ سرعته دستی،۴ سرعته خودکار و نیز CVT، سود می‌برند.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
به لحاظ شکل ظاهری بدنه نیز، این خودرو در انواع سه درب، پنج درب و چهار درب سدان ارائه می‌گردد. نمونه سدان هم با پسوند DZIRE عرضه می‌شود. در حال حاضر این خودرو علاوه بر ژاپن، در ممالکی همچون مجارستان، هند، تایلند، مالزی هم تولید می‌شود که سایت مجارستان نیازهای بازار اروپا را تأمین می‌نماید. نمونه‌هایی از این خودرو که قرار است وارد ایران شوند از پیشرانه‌های ۱.۲ و ۱.۴ لیتری بهره برده و از معبر هندوستان راهی کشورمان می‌گردند. بر پایه برخی از مندرجات، بهایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده حول‌وحوش ۸۰ میلیون تومان است که اگر چنین باشد رقمی گزاف و نامعقول است، لااقل برای خودرویی که در ممالکی همچون هند و پاکستان حول‌وحوش ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
چندی پیش این خودرو توسط سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا مورد بررسی قرار گرفت که در اینجا خلاصه‌ای از آن را تقدیمتان می‌نمایم.

خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵

سوزوکی سوئیفت یک سوپر مینی است که از رانندگی لذت‌بخش و جذابیت وافری بهره می‌برد اما درعین‌حال، کاربردی‌ترین گزینه موجود نیست.
سوزوکی سوئیفت یک سوپر مینی کوچک و مملو از ویژگی‌های دوست‌داشتنی است و در حال حاضر هم با خودروهایی همچون هیوندای i20 و مزدا ۲ و فورد فیستا رقابت می‌نماید. بهای پایین، هندلینگ عالی و طراحی شیک آن بسیاری از افراد را به خود جذب می‌کند. از زمان ارائه نسل نخست این خودرو در سال ۲۰۰۵ میلادی، سوزوکی تاکنون بیش از ۳.۴ میلیون دستگاه از آن را به فروش رسانیده است. این خودرو پس از سال‌ها، به‌روزرسانی شده و جدیدترین تیپ آن که SZ-L نام دارد در کنار دیگر نسخه‌های آن اعم از ZS2،ZS3،ZS4 و نیز اسپرت، جای می‌گیرد.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
در میان تمامی تیپ‌های ارائه شده، یک نمونه ممتاز و برتر به نام سوزوکی سوئیفت اسپرت وجود دارد که همچون سایر نسخه‌ها در دو گونه متفاوت از بدنه ارائه می‌شود (سه درب و پنج درب). این نسخه از پیشرانه‌ای به حجم ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که خروجی توان آن معادل ۱۳۴ اسب‌بخار است. نکته جالب اینجاست که با کمی تبحر در زمینه رانندگی می‌توان عملکرد بهتری را در این مدل شاهد بود. از این رو می‌شود آن را از زمره هاچ‌بک‌های داغی برشمرد که چندان عیب و نقصی در عملکردش دیده نشده و هنوز نیز به لحاظ سواری در میان خودروهای کوچک، می‌درخشد. مابقی تیپ‌های سوئیفت نیز برخی از خصائص اسپرتی را در DNA خود حمل می‌کنند، به‌خصوص هنگامی‌که با آن‌ها وارد پیچ‌وخم‌های جاده می‌گردید.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
طراحی
امتیاز خودرو از این بخش: ۴ از ۵
شاید سیمای ظاهری سوزوکی سوئیفت نمونه‌ای آشنا و خودمانی به نظر آید اما این خودروی مینی از هیچ نسخه دیگری در بازار الهام نگرفته و کماکان یک سوپر مینی خوش‌سیما و برازنده است.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
جزئیات و ریزه‌کاری‌های جالبی که در بدنه آن به کار رفته، نمای متمایز و خاصی را برایش فراهم نموده است. به‌خصوص اگر این نکته را در نظر آوریم که این خودرو در رده خودروهای ارزان‌قیمت بازار جای می‌گیرد. داخل کابین آن به‌خوبی طراحی شده و سامانه نوین ناوبری و سیستم رادیو DAB هم در مدل SZ4 این خودرو وجود دارد. پلاستیک‌های به کار رفته در کابین آن نیز تا حدی خوشایند و مطبوع هستند.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
این خودرو بسته به تجهیزات، در چهار تریم اصلی ارائه می‌شود که به ترتیب با کدهای SZ2،SZ3،SZ-L و SZ4 از یکدیگر تفکیک می‌شوند. تمامی این تیپ‌ها هم در حالت استاندارد، از صندلی عقب قابل خوابانیدن، شیشه‌های برقی جلو، آینه‌های جانبی گرم شونده و اتصالات بلوتوث بهره می‌برند. علاوه بر این، تیپ ZS3 از رینگ آلومینیمی ۱۶ اینچی، سیستم تهویه مطبوع دستی و اتصالات بلوتوث برخوردار است. تیپ SZ-L هم از کروز کنترل و شیشه دودی عقب. و بالاترین تیپ هم که SZ4 نام دارد از تجهیزات لوکسی همچون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های مه شکن‌های جلو، چراغ‌های اتوماتیک جلو و سیستم ورود بدون کلید و استارت، سود می‌برد.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
سوزوکی سوئیفت اسپرت در کلاس خود یک هاچ‌بک داغ به شمار می‌آید و با بادی کیت مسابقه‌ای که بر رویش نصب شده از دیگر مدل‌ها متمایز می‌گردد. این مدل از اگزوزهای دوگانه عقب و چراغ‌های جلو از نوع زنون (HID) برخوردار است. سیستم قوای محرکه ۴×۴ نیز تنها در تیپ‌های SZ3 و SZ4 این خودرو ارائه می‌شود. سوزوکی SZ-L هم همچون SZ3 از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری نیرو می‌گیرد و این مدل هم از تجهیزاتی همانند ۷ ایربگ، سیستم تهویه مطبوع و بلوتوث در حالت استاندارد بهره می‌برد، مضاف بر آن، از سامانه روشنایی در روز به همراه چراغ‌های LED در جلو هم برخوردار است.
از دوخت نقره فامی در فرمان و دسته‌دنده سوزوکی سوئیفت استفاده شده و پوشش پارچه‌ای منحصربه‌فردی هم در صندلی‌های عقب این خودرو به کار رفته است.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
رانندگی
امتیاز خودرو از این بخش: ۴.۳ از ۵
سوزوکی سوئیفت بسیار فرز و چابک احساس می‌شود و از رانش بسیار سهل و آسانی هم بهره می‌برد و رانندگی با آن در شهرها، عملی راحت و بی‌دغدغه است. فرمان دقیق، چسبندگی قوی، و تعویض نرم دنده‌های این خودرو، سواری لذت‌بخشی همانند فورد فیستا را برایش فراهم می‌کند؛ علی‌الخصوص در جاده‌های پر پیچ‌وخم و مارپیچی به شکل B.
کوچک‌ترین پیشرانه بنزینی آن که ۱.۲ لیتر حجم دارد نسخه‌ای نرم بوده و بازیگری مشتاق و پرشور است اما این پیشرانه برای آنکه بهترین عملکرد را از خود ارائه دهد باید سخت تقلا کند. خبر خوبی که دراین‌باره وجود دارد آن است که (بسته به انتخابتان) نسخه‌های تک و دو دیفرانسیل این خودرو از عملکرد کمی متفاوتی نسبت به یکدیگر برخوردارند. همچنین تمامی نسخه‌های بنزینی این خودرو از عملکرد نرمی بهره می‌برند و تنها نمونه برخوردار از جعبه‌دنده اتوماتیک آن نسخه‌ای کند و آهسته می‌باشد.
پیشرانه ۱.۳ لیتری دیزلی نصب شده در این خودرو کماکان از همان نوعی است که در واکسهال کورسا به کار رفته اما درعین‌حال از گشتاور بالایی به میزان ۱۹۰ نیوتن‌متر، در دورهای پایین، برخوردار است که همین موضوع رانندگی سخت مهیجی را برای آن فراهم نموده است. بااین‌حال، رانندگانی که طالب نهایت هیجان در این خودرو هستند می‌بایستی گردشی با نمونه اسپرت آن در داخل شهر انجام دهند. ترکیب پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱۳۴ اسبی این خودرو با جعبه‌دنده دقیق ۶ سرعته دستی، شتاب صفر تا صدی معادل ۸.۷ ثانیه از حالت سکون تا صد کیلومتر را به آن پیشکش می‌کند، در همان حال، شاسی بسیار قوی این خودرو سواری تیز و فرزی را برایش در سر پیچ‌ها مهیا می‌کند که تداعی‌گر حرکات یک بندباز در یک سیرک است. (ماکزیمم سرعت نمونه اسپرت معادل ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است)
از سال ۲۰۱۳ میلادی، تمامی تیپ‌ها و نسخه‌های این خودرو، در دو گونه متفاوت بدنه اعم از سه درب و یا ۵ درب در دسترس خریداران خویش قرار گرفت. علاوه بر آن، تمامی تیپ‌های این خودرو از سواری خوبی در بزرگراه‌ها بهره می‌برند و سیستم فنربندی به کار رفته در آن‌ها بیشتر دست‌اندازها و چاله‌وچوله‌های موجود در جاده‌ها را در خود جذب و حل می‌نماید.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
قابلیت اطمینان
امتیاز خودرو از این بخش: ۴.۱ از ۵
این خودرو ۵ ستاره را از موسسه ایمنی «یورو انکاپ» دریافت نموده و از نرخ ایمنی بسیار خوب ۹۴ درصد، برای سرنشینان بزرگسال خود بهره می‌برد. تمامی مدل‌های این خودرو به طور استاندارد از ۷ کیسه هوا، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کنترل پایداری (ESP) و نگه‌دارنده‌های کمربندهای برخوردارند.
با آنکه قابلیت اطمینان و نیز هزینه‌های نگهداری این خودرو را مالکانش ستوده‌اند ولی بااین‌حال برند سوزوکی در شاخص رضایت مصرف‌کننده در سال ۲۰۱۴ میلادی، مکان آخر جدول را از آن خود نمود و این بدان معناست که محصولات سوزوکی و ازجمله سوئیفت ممکن است درازمدت مالکانشان را مأیوس سازند. (از لحاظ قابلیت اطمینان)

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
قابلیت عملی و کاربردی
امتیاز خودرو از این بخش: ۳.۸ از ۵
نسل جدید سوزوکی سوئیفت به لحاظ قامت ۹۰ میلی‌متر بلندتر از سلف خویش است. اما کماکان به لحاظ حجم فضای داخلی بسیار عقب‌تر از همتایان خود می‌باشد. فضای موجود در صندوق عقب آن معادل ۲۱۱ لیتر بوده و از این بابت به‌راحتی مغلوب رقبایی همچون واکسهال کورسا و هوندا جاز می‌گردد، حتی اشکودا سیتیگو هم که در کلاس پایین‌تری جای دارد و خودرویی کوچک‌تر از آن است، از صندوق بار بزرگ‌تری بهره می‌برد.
صندوق عقب این خودرو از شکل غیرعادی برخوردار است و بیشتر پذیرای اشیایی با اشکال عمودی بوده و اشیای عریض و پهن به‌راحتی در آن جای نمی‌گیرند. علاوه بر آن، با آنکه صندلی‌های عقب این خودرو قابل خوابانیدن است ولی لبه‌های مزاحمی که در این بین وجود دارد مانع از آن می‌شود که اشیای بزرگ‌تر، به‌راحتی در آن جای گیرند و از این رو باید آن‌ها را به زور داخل نمود (ماکزیمم فضای بار در نسخه سه درب این خودرو معادل ۵۱۲ لیتر و در نمونه ۵ درب برابر با ۵۲۸ لیتر است)
سرنشینان عقب این خودرو از کمبود فضای کافی در رنج هستند و از فضای سر و پای کمتری هم نسبت به دیگر خودروهای این رده، ازجمله فولکس‌واگن پولو و رنو کلیو، برخوردارند. از سوی دیگر، تعداد معتنابهی از محفظه هم در کابین این خودرو، جهت جاگیری بار و اشیاء وجود دارد که مهم‌ترینشان شامل مواردی همچون جعبه‌ای گود در کنسول میانی و یک جادستکشی بزرگ، می‌گردد. علاوه بر این، دید پیرامونی سوزوکی سوئیفت نیز عالی است و این گونه به نظر می‌رسد که گرداگرد این خودرو را دیواری از شیشه فرا گرفته است و پارک کردن با آن هم به‌راحتی خوردن تکه‌ای از یک کیک است. (کنایه از پارک راحت این خودرو)

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
هزینه‌های نگهداری
امتیاز خودرو از این بخش: ۳.۸ از ۵

همچون یک سوپر مینی، این خودرو از هزینه نگهداری پایینی بدون توجه به تیپ انتخابی‌اش، برخوردار است. مدل ۱.۳ لیتری دیزل آن از میانگین مصرف سوختی معادل ۷۲.۴ MPG بهره می‌برد اما با کمال تأسف، میزان گاز C02 خروجی آن مرز ۱۰۰ G/KM هم را درنوردیده است.
مدل پایه ۱.۲ لیتری این خودرو از مصرف سوختی معادل ۷۲.۴ MPG بهره می‌برد و حجم گاز CO2 (دی‌اکسید کربن) خروجی آن معادل ۱۱۶G/KM است که این رقم در قیاس با رقبای جدیدتری همچون فورد فیستا ۱.۰ لیتری کمی ناامیدکننده است. چنانچه شما طالب نمونه‌ای با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک هستید این عدد به ۵۰.۴ MPG کاهش می‌یابد و خروجی دی‌اکسید کربن هم به ۱۲۸ G/KM افزایش می‌یابد.
تمامی نسخه‌های سوزوکی سوئیفت از مزیت بهای دست‌دوم مناسب برخوردارند و سرویس‌های تعمیراتی آن‌ها که در فواصل کوتاهی (۹/۰۰۰ مایل) انجام می‌شود با هزینه‌ای پایین صورت می‌پذیرد، تمامی مدل‌های سوزوکی هم از گارانتی سه ساله یا ۶۰/۰۰۰ مایل برخوردارند.
توضیحات: MPG مخفف MILE PER GALLON و به معنای مایل طی شده به ازای یک گالن است. هر مایل هم حدود ۱.۶ کیلومتر و هر گالن امپریال (انگلیسی) هم معادل ۴.۵۴۶ لیتر می‌باشد.

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOEXPRESS»
خودرویی ارزشمند در مقابل بهای پرداختی
هندلینگ دقیق
کیفیت ساخت
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOEXPRESS»
صندوق عقب کوچک
بهره‌گیری از پلاستیک‌های سخت در داخل کابین
پیشرانه دیزلی پر سروصدا

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
مشخصات فنی
پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی
حجم موتور: ۱۲۴۲ سی‌سی
توان: ۹۴ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۱۸ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۲.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۱ لیتر
نوع جعبه‌دنده: ۵ سرعته دستی، چهار سرعته اتوماتیک
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات به همراه فنرهای مارپیچی
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی به همراه فنرهای مارپیچی
سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی – در برخی از تیپ‌ها ترمز عقب کاسه‌ای است.
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۳۸۵۰/۱۶۹۵/۱۵۱۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۴۳۰ میلی‌متر
وزن:
گنجایش صندوق بار: ۲۱۱ لیتر (در برخی منابع ۲۰۵ لیتر ذکر شد)
حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۵ R 14 (نسخه هندی)
ارتفاع خودرو از کف زمین: ۱۷۰ میلی‌متر

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
ایمنی
۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا
۷ عدد ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای و ایربگ زانویی راننده) – ۲ عدد ایربگ (نمونه فول هندی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم توزیع الکترونیکی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP (تنها در نسخه‌های اروپایی به صورت استاندارد است)
کمربند ایمنی سه نقطه‌ای
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
تجهیزات (نمونه SZ4 در بریتانیا)
تهویه مطبوع اتوماتیک + فیلتر هوای داخل کابین
سیستم ورود بدون کلید به اضافه دکمه استارت
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
آینه‌های جانبی به همراه گرم‌کن
صفحه نمایشگر لمسی
نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
سامانه هدایت ناوبری NAVIGATION))
سوکت برقی ۱۲V در بخش جلو
آنتن سقفی
کامپیوتر سفری
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB + AUX به همراه اتصالات بلوتوث
۴ عدد اسپیکر
سیستم دزدگیر ایموبلایزر IMMOBLIZER
نگه‌دارنده فنجان در جلو
آینه‌های با قابلیت مات شدن به صورت دستی
لوله اگزوز کرومی
و…

2015 Suzuki Swift
۲۰۱۵ Suzuki Swift
قیمت
در ایران: ۸۰ میلیون تومان (تقریبی)
در هندوستان: ۴۶۵,۰۰۰ الی ۶۲۴,۰۰۰ روپیه (۶,۹۰۰ الی ۹,۴۰۰ دلار، پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی)
در بریتانیا: ۸,۹۹۹ پوند تا ۱۴,۱۹۹ پوند (پیشرانه ۱.۲ لیتری)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. جنوب

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (315 ديدگاه)

    درود جناب کاویانی
    ارزش خرید نداره متاسفانه
    فقط ایمنیش بد نیس
    بقیه چیزاش اصلا خوب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Ahmad reza

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      ماشین نسبتا خوبیه به لحاظ ارزش دربرابر قیمت ارزان که به پول ایران میشه 35 میلیون (آخرین تیپش) اگر قرار باشه با قیمتی بیش از این باشه نمی ارزه………جای این که حالا که تحریم ها داره برداشته میشه با 4 ،5 تا شرکت درست حسابی مثل تویوتا و نیسان و فولکس واگن و بنز و … مذاکره کنن برای واردات و مونتاژ میرن سراغ پژو و رنو و سوزوکی چون سود بیشتری براشون داره …..حالا کاش همونا رو با قیمت عادلانه می دادن ……مـــــــا نمیخـــــریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سارا

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      البته تست ایمنی این ماشین هم مربوط به سال 2010 هست که یعنی 5 نسل از استاندارد فعلی فاصله داشته آزمون تصادفش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عرفان

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        2015

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. maxima

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      با عرض سلام و احترام
      1-یکی از امتیازهای شمرده شده برای این خودرو توسط کارشناسان ،ارزش خرید می باشد
      2-این خودرو برای مصارف مشخصی تولید شده و 5 ستاره بابت ایمنی از اروپا گرفته ایمنی اونو با چه خودرویی مقایسه می کنید؟بنز ، بی ام ، لکسوس
      3- یه برند ژاپنی هیچ وقت چیز بد نمی سازه اگه سراغ دارید بفرمایید.
      با تشکر.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. amir

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    من 25 میلیون بیشتر پاش نمیدم خواستن بسم الله وگر نه تحریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    با توجه به اینکه هند راست فرمان هست و تقریبا تمام تولیدات برای بازار داخلی تولید میکند چطور میخوان اون خودرو وارد ایران کنن مگه اینکه خط تولید مستقل از بازار هند برای سایر بازارها موجود باشه هر چند با این قیمت از الان شکست خورده هستش هر موقع سایپا و ویران خودرو خواستن ماشین وارد کنن چنان قیمتی روش گذاشتن که وارداتش شکست خورد اینم میشه مثل قبلی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      ببینید به کجا رسیدیم که باید از هند ماشین بخریم … اول آمریکایی و آلمانی و انگلیسی سوار بودیم … بعد ها به فرانسوی های قدیمی محدود شدیم … بعدش چینی ها بازارو اشغال کردن … الآن هم هندی ها دارن میان … خدا به دادمون برسه بعدش از کجا میخوان ماشین بیارن ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DAIMLER

        ۲۴ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (23 ديدگاه)

        اون موقعی هم که آمریکایی و آلمانی وارد ایران می شد 99 % مردم قدرت خریدش رو نداشتن.
        در ضمن زمانی که شرکتی تصمیم به سرمایه گذاری و تولید در یک بازار خاص میگیره باید با ایجاد کارخانه یا استفاده از خط تولید شرکتهای موجود در اون منطقه مثلا هند ، که دارای نیروی کار ارزان و مواد اولیه ارزان است اقدام به تولید محصولی با قیمت کمتر از قیمت کارخانه مادر میکنه تا با این مزیت رقابتی بازارهای جدیدی را فتح کنه ! مثل همه کمپانی های بزرگ به عنوان مثال رنو فرانسه محصول فلوئنس رو فقط در سایت سامسونگ کره جنوبی برای بازار هدف جنوب شرق آسیا و استرالیا تولید میکنه ! و خیلی های دیگه مثل هیوندای که محصولاتی رو در قزاقستان برای خاورمیانه و اروپای شرقی تولید میکنه!
        پس بیایید با یک نظر احساسی به کل تاریخ شرکت های پیشرو نخندیم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سارا

          ۲۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (216 ديدگاه)

          دانشمند هسته ای عزیز
          این عدد 99 درصدت رو از کجا آوردی ؟
          یعنی مردم هیلمن هانتر انگلیسی(پیکان) و شورلت ها و بیوک های مونتاژ پارس خودرو نمیخرید ن >؟
          مردم خر سوار میشدن آیا ؟
          مواد اولیه قیمت جهانی داره … بورس داره … مگه کشور با کشورفرق میکنه ؟
          دستمزد کارگر مگه تو ایران چقدر هست که ما باید بریم سوزوکی جفنگیتو رو از هند وارد کنیم ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. DAIMLER

          ۲۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (23 ديدگاه)

          خانم پروفسور سارا
          من 63 ساله و سابقه 33 سال تدریس دروس مدیریت رو دارم.
          شما اون دوره ای که درباره ش صحبت میکنی وجود نداشتی!
          درباره عدد 99 درصد منظور ماشین های آماریکایی و آلمانی بود . اگر یکم تحقیق کنی بد نیست ! قیمت پیکان سال 56 معادل 17500 تومان بود آنهم ارزان ترین مدل ! قیمت شورولت کاپریس همان زمان 75000 تومن. قیمت کادیلاک سویل 108000 تومن . بیوک رگال 83000 تومن.
          بله مردم خر سوارمیشدن ، شما نبودی اون موقع که من هروز صبح دو راهی قلهک دو ساعت می ایستادم تا یه پیکان تاکسی پیدا بشه و برسم محل کار!
          مواد اولیه قیمت جهانی داره زمانی که شما معدن ش رو تو کشورت نداشته باشی . هند و چین خدای معادنه فلزات اند ! با قیمت ارزان !
          دستمزد کارگر توی هند : هر روپیه معادل 46 تک تومن ایرانه . یک دلار آمریکا معادل 65 روپیه هند. دستمزد هر کارگر هندی در این صنعت بین 2.18 تا 3.40 دلار در روز است که از دستمزد کارگر ایرانی هم پایین تر است.
          متوجه شدید؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. شایان

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    20 تا 25 ملیون میارزه بیشتر بدرد نمیخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. میلاد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    سوزوکی سویفت 1.4 لیتری ، 80 میلیون؟!!
    بوی ورشکستی و در ماندگی به مشام می رسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (26 ديدگاه)

      20 تومن میذاری بالاش کپچر 120 اسب قدرت و 190 نیوتون متر گشتاور رو حال میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. RETOLEX

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    ای نامرداااااااااا . چه خبرهههههههه .ای خدااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حميد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر گرون ،
    چرا این قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohammad_boss429

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    سوزوکی با چه اعتماد به نفسی اسم swift رو واسش انتخاب کرده
    12.3 ثانیه!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ali Reza

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ینی هر طور حساب کنی 80تومن زیاده! :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MjM

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    اخه بیان اینو بدن 30 تومن کسی توفم به تیبا میندازه؟؟ تابلوعه دیگه..پول مفت میخوان بگیرن….مردم بگن خارجیه بابا می ارزه بخریم!!
    اگه اینجوری باشه ماشین خارجیه مونتاژیه گرون رو هم باید تحریم کنیم
    وقتی قیمت باماشین نخونه چه فرقی داره ایرانی یا خارجی!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    با دلار چند تومنی حساب کردن که شده 80 میلیون…؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر.عارف

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ماشین تاپی با توجه به جای کم سرنشین عقب و صندوق عقب نیست.البته اگه از امکانات و کیفیتش کم نکنند که میکنند.باز هم به این قیمت نمی ارزه. ببینید چقدر بد بخت شدیم که ماشین از هند بخریم و تازه بیش از 2برابر قیمت. اینا با ایران و ایرانی چه کردند وچه خواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    بعضی ها فکر می کنند اگر چندتا خودرو جدید وارد بازار کنند می تونند ما رو ترقیب به پرداخت پول گذاف نمایند ، درسته شاید ندیده باشیم ولی … نیستیم . اگر …ها در این تصور هستند که می توانند پول سیاستهای غلط خارجی و داخلیشان را از جیب همه مردم تامین کنند من جزء اونها نیستم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با این قیمت تقریبی در ایران، اصلا ارزش خرید نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    از نظر منطقی نباید واسه تو شهر ماشینه بدی باشه و بصرفه به نظر میرسه
    بارها گفتم چهرهه ماشین اولویت اولم نیست اما اولویت هر چندم که باشه این ماشینو نمیشه خیلی دوست داشت ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیرحسین

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ایرانی یا از این سر بوم میفته یا از آن سر بوم!!!
    پدرجان،وقتی پژو 206 مدل 1998 تیپ 2 که 75 اسب قدرت داره نزدیک 33 میلیون قیمت خورده چطور سوزوکی 92 اسبی که سطح امکانات بالاترین داره باید 35 میلیون باشه؟؟؟کدوم عقل نیمه سلیمی همچین قیمت گذاری میکنه؟؟؟یکی از دوستان که گفته 25 میلیون!!!!
    اگر موتور 1400 با گیربکس اتوماتیک 50 قیمت بخوره بازار خوبی داره.توجه داشته باشین که تندر اتوماتیک 47 میلیون قیمت کارخانه اش هست.ضمن اینکه هیوندای i20. قیمتی نزدیک به 82 میلیون داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      خب مهندس همین ماشینایی که میگی قیمتشون این نیست دزدی تو روز روشنه اصلا اینایی که اسم بردی نباید تولید بشن چه برسه بخوای درباره قیمتشون حرف بزنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ebi

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    80 ملیون !!!!!!!!!
    هنوز نیومده !!!!
    قبلنا میگفتن ال 90 بین 8 تا 10 ملیون
    اومد شد هم قیمت ازرا
    اینو ایران خودرو حتما موقع تحویل
    چند بده خدا میدونه
    باید بیاد به جای خط تولید 206
    به نظر منم بیشتر از 25 نمی ارزه
    ندن ( نمیخریم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رامتین

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    موتور 1.6 با توان 134 گزینه خوبیه. بعبارتی اگه با این موتور و بدون توربو چنین قدرتی گرفته که حتما این کار را تونسته بکنه باید بهش تبریک گفت. تا 120 اسب معمولا گرفتن چنین قدرتی از موتور 1.6 سادست و بیش از اون مهندسی لازم داره. با این حال موتور 134 اسبیش اگه 50 تومن قیمت داشته باشه قابل قبوله. اما موتور 1.2 لیتریش بیش از 30 نمی ارزه و البته قیمت 80 که دادند دروغه و ایران خودرو میخواست فکرها را منحرف کنه، اما 30 تومن هم اصلا نمیدهند و بالای 40 قیمت میخوره که در هر صورت فقط یک نتیجه میشه گرفت: خرید این خودرو ممنوع.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اشكان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (258 ديدگاه)

    اگر 25 میلیون تومان باشه ارزش داره _ ولی بیشتر باشه ظلم آشکار هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نوید جهرمی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    دلم میسوزه برای عده ای که از رو بی اطلاعی میرن این ماشینو با هر قیمتی ک عرضه میشه میخرن.
    مثل اون رنو کپچر که سه سوته فروش رفت.
    حیف از سادگی مردم ک ب راحتی ازش سوء استفاده میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ن دیگه ما جوونای قدیم نیستیم ک با احساس تصمیم بگیریم و ازمون سو استفاده کنن ما با فکر و منطق تصمیم میگیریم…
    اگه باهامون عادلانه رفتار کنن ماهم بهشون احترام میذاریم اما ن اگه مث گذشته بخوان کلاه بذارن سر ملت و…ما یجوری تحریمشون میکنیم ک امریکا هم نتونه لنگشو اجرا کنه!!!!
    یکاری میکنیم ک به پامون بیوفتن!!!!
    ما جووونای قرن 21 هستیم و عمرا زور تو کتمون نمیره آره ه ه ه.
    اسمم علی فامیلیم مروتی .امضااااااء

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احسان

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بعضی ها همچین اینجا از صنعت. منتاژ ایران دفاع میکنن انگار مال خودشونه،ایران خودرو هم بیجا میکنه باسه ما ماشین میزنه،بیاین به دا صنایع مختلف برسین که روز به روز دارن ورشکسته میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا