سئات

بررسی تخصصی سئات آتکا فیس لیفت 2020

دیگر محصول تازه‌نفس سئات برای سال ۲۰۲۰ نسخه فیس لیفت شده از شاسی‌بلند آتکاست. ظاهر جدید و تکنولوژی ارتقا یافته باعث شده‌اند این قدبلند محبوب جان تازه‌ای بگیرد و از نظر طراحی به برادر جدیدتر و بزرگ‌تر خود یعنی تاراکو و همچنین هاچبک جدید لئون نزدیک‌تر شود.

سئات آتکا

آتکا یکی از پرفروش‌ترین محصولات سئات بوده و از زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ تاکنون فروش بیش از ۴۰ هزار دستگاهی را در بریتانیا تجربه کرده است؛ اما حالا وضعیت کمی متفاوت است زیرا در آینده‌ای نزدیک نسل جدید نیسان قشقایی وارد بازار خواهد شد و همین کار را برای آتکا سخت‌تر می‌کند.

سئات آتکا

سئات عموماً روی بهبود ارزش‌های آتکا تمرکز کرده و درعین‌حال موارد دوست‌داشتنی قبلی را نیز نگه داشته است. به همین خاطر همچنان با ظاهر تیز، کابین جادار و کاربردی و هندلینگ سطح بالا در کلاس خود روبرو هستیم.

هم‌اکنون تمامی نسخه‌های آتکا به‌صورت استاندارد با چراغ‌های جلو و مه شکن‌های LED عرضه می‌شوند و مدل محبوب SE تکنولوژی نیز از شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی گروه فولکس‌واگن سود می‌برد. همچنین سه تریم از هفت تریم آتکا حذف شده‌اند و قیمت پرفروش‌ترین مدل یعنی SE تکنولوژی ۴۱۵ پوند کاهش یافته است.

سئات آتکا

کاهش قیمت پایه با پلتفرمی مطمئن و چسبندگی زیاد همراه شده است. بله سواری آتکا همچنان سفت تر از برخی دیگر از محصولاتی است که در بطن خود پلتفرم MQB را پنهان کرده‌اند اما شاسی خودرو اکثر ناهمواری‌ها را به خوبی جذب می‌کند. فرمان خودرو نیز عملکرد خوبی داشته و پدال‌ها نیز سفتی خاصی دارند که این امر باعث شده آتکا سواری هیجان‌انگیزتری نسبت به کیا اسپورتیج و نیسان قشقایی داشته باشد.

سئات آتکا

استفاده از دامپرهای سفت تر می‌تواند باعث انتقال لرزش‌هایی به کابین در زمان روبرو شدن با چاله‌های بزرگ شود اما کنترل آتکای ۱۴۰۰ کیلوگرمی به خوبی صورت می‌گیرد. ترمزها نیز به‌طور سورپرایز کننده‌ای قدرتمند هستند و زمانی که آن را با سیستم تعلیق یک شاسی‌بلند همراه کنید اعتمادبه‌نفس رانندگان هاچبک های خانوادگی را خواهید داشت.

سئات آتکا

ما اقدام به تست مدل مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو کردیم و فکر می‌کنیم این گزینه‌ای مناسب باشد. پیشرانه یاد شده ترکیبی مناسب از پرفورمنس و مصرف سوخت بوده و قدرت ۱۴۸ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری آن کاملاً کفایت می‌کند.

سئات آتکا

گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک اما کمی ناهنجار بوده و اگر بخواهید سبقتی ناگهانی انجام دهید دور پیشرانه به‌طور تیزی افزایش یافته و گیربکس در یافتن دنده مناسب گیج می‌شود.

سئات آتکا

البته در اکثر اوقات گیربکس آتکا عملکرد خوبی داشته و بیشتر می‌خواهد حالت اقتصادی داشته باشد. پیشرانه این شاسی‌بلند فیس لیفت شده با سیستم غیرفعال سازی سیلندر همراه شده و می‌توان دو سیلندر را از مدار خارج کرد تا مصرف سوخت خودرو کاهش یابد. زمانی که این تکنولوژی با گیربکس دوکلاچه سئات همراه شود مصرف سوخت ادعایی ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر به دست خواهد آمد.

سئات آتکا

دیگر پیشرانه قابل انتخاب برای این خودرو از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی ۱۱۳ اسب بخاری است که در مقایسه با نسخه قوی‌تر کمی کم‌رمق به نظر می‌رسد؛ اما خب قیمت پایه ۲۳۶۷۰ پوندی آن حدود ۲ هزار پوند کمتر از برادر قوی‌تر است و این هم می‌تواند یکی از دو راهی‌ها باشد.

سئات آتکا

تغییرات زیادی در کابین آتکا ۲۰۲۰ رخ نداده و بیشتر به پانل درب‌ها، فرمان چرمی و پوشش متفاوت صندلی‌ها محدود بوده است. هنوز هم پلاستیک‌های خراش پذیر در کابین آتکا دیده می‌شوند اما از آنجایی که این خودرو بیشتر مورداستفاده خانواده‌ها قرار می‌گیرد بنابراین استفاده از متریال سخت و ارزان‌قیمت خیلی هم بد نخواهد بود.

سئات آتکا

سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگ‌ترین تغییر کابین بوده و استفاده از آن به راحتی صورت می‌گیرد. صفحه‌نمایش آن نیز اندکی بزرگ‌تر شده و دکمه‌های فیزیکی هم جای خود را به حسگرهای حساس داده‌اند.

سئات آتکا

در کل اگر به دنبال یک شاسی‌بلند خانوادگی هستید که سواری خوب، کابین جادار و قیمت مناسب داشته باشد آتکا می‌تواند همانی باشد که می‌خواهید. به‌هرحال این خودرو یکی از بهترین‌های کلاس بسیار رقابتی شاسی بلندهای میان سایز می‌باشد.

با گذشت ۴ سال از زمان عرضه، سئات آتکا همچنان یک شاسی‌بلند همه‌کاره و تواناست. این خودرو از سواری هیجان‌انگیز و راحت و کابینی جادار سود می‌برد و به‌روزرسانی‌های صورت گرفته نیز باعث تقویت جایگاه آن شده‌اند. شاید بهترین خبر درباره آتکا ۲۰۲۰ کاهش قیمت مدل محبوب SE تکنولوژی باشد.

مشخصات سئات آتکا Xperience 1.5 150Ps DSG

  • قیمت: ۲۹۴۴۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Audi s8

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    موتورش ضعیفه ولی طراحی خوبی داره بیرونش

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. مزدا

      ۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      ساده و جذابه . به مرور زمان هم طراحیش تکراری نمیشه

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. مهدی

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    طراحی سئات خوبه قابل قبوله ولی همه ی ماشیناش یه طراحی رو دارن بعد یه جوری میشه آدم ولی طراحی خوبی داره درباره این ماشینم بهتر شده البته یه کمی

    موافقم 9
    مخالفم 3
  3. alireza

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    طراحیش خیلی پیرمردیه ناموسا

    موافقم 2
    مخالفم 7
  4. میثم

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    اگزوزهای فیک

    موافقم 4
    مخالفم 3
  5. حسین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    یه جا خوندم موتورش دو لیتری هست شتابش هم ۵ثانیه و خرده ایاست شاید مدل قبلی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا