سئات

افشای تصاویر کراس‌اوور جدید سئات پیش از رونمایی در نمایشگاه ژنو

پس از کراس‌اوورهای آتکا و آرونا، سئات قصد دارد عضو سومی را هم به خانوادهٔ بلندقامتان خود اضافه کند. این کراس‌اوور جدید، تاراکو (Tarraco) نام داشته و قرار است در نمایشگاه ژنو رسماً رونمایی شود. حال اما تصاویری از این خودرو پیش از رونمایی افشا شده است. تاراکو کراس‌اووری سه ردیفه است که بشدت تحت تأثیر فولکس‌واگن تیگوآن آل‌اسپیس شکل گرفته است؛ اما با وجود شباهت‌های ظاهری و اشتراکات زیادی که این دو کراس‌اوور سه ردیفه با یکدیگر دارند، تاراکو از نمای جلویی منحصربه‌فردی سود می‌برد که در آن جلوپنجره‌ای شش‌گوشه با لوگوی برجستهٔ سئات در میانهٔ آن به چشم می‌خورد. تاراکو همچنین از چراغ‌های جلوی LED و کاپوتی عضلانی هم برخوردار است.

نمای جانبی این کراس‌اوور جدید اما تقریباً مشابه تیگوآن آل‌اسپیس است و در آن پوشش‌های پلاستیکی و خط شانهٔ برجسته‌ای دیده می‌شود. همچنین نمونه‌ای که در تصاویرِ افشاشده به چشم می‌خورد، به رینگ‌های آلیاژی پنج پرهٔ منحصربه‌فردی هم مجهز است. تاراکو در عقب هم از نمای منحصربه‌فردی سود می‌برد که در آن چراغ‌های زاویه‌داری کار شده است. این چراغ‌ها با نواری نازک به یکدیگر متصل شده‌اند. در بخش پایینی این قسمت نیز سپری پلاستیکی، دو سر اگزوز افقی و پوششی فلزی به چشم می‌خورد. سئات فعلاً اطلاعات زیادی از این کراس‌اوور جدید خود منتشر نکرده اما Autobild گزارش داده است تاراکو حدود ۳۰ هزار یورو قیمت خواهد داشت. این گزارش همچنین گفته است که می‌توان انتظار داشت همان پیشرانه‌های فولکس‌واگن تیگوآن و اشکودا کودیاک برای سئات تاراکو هم ارائه گردد.

درنتیجه، این کراس‌اوور هفت‌نفره می‌تواند با یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی با دو سطح قدرت مختلف ۱۲۵ اسب بخار و ۱۵۰ اسب بخار عرضه گردد. همچنین امکان ارائهٔ یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با دو سطح قدرت ۱۸۰ اسب بخار و ۲۲۰ اسب بخار نیز برای تاراکو وجود دارد. در بخش موتورهای دیزلی نیز احتمالاً یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر با سه سطح قدرت ۱۵۰ اسب بخار، ۱۹۰ اسب بخار و ۲۴۰ اسب بخار ارائه خواهد شد. احتمال ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم در آینده وجود دارد اما فعلاً اطلاعات چندانی از آن در دست نیست. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، انتظار می‌رود تاراکو در نمایشگاه ژنو رونمایی گردد درحالی‌که سئات تأیید کرده است که این کراس‌اوور جدید در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Amir

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    سانتافه جدید هم تقریبا همین شکلیه …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا