سئات

تیونینگ پرقدرت سئات لئون کوپرا ST

سئات لئون کوپرا ST یکی از جواهرات پنهان گروه فولکس‌واگن می‌باشد. این خودرو از زیرساخت مشترک با فولکس‌واگن گلف و آئودی A3 بهره برده و در حالت استاندارد خود نیز قدرت قابل‌توجه ۲۹۶ اسبی دارد. البته یکی از رقبای کار درست سئات هوندا سیویک تایپ R نام دارد که خروجی آن به ۳۰۶ اسب بخار می‌رسد.


اگرچه لئون کوپرا ST استوک به خوبی می‌تواند در برابر هاچبک آتشین ژاپنی‌ها قد علم کند اما موسسه تیونینگ Siemoneit ریسینگ نظر دیگری داشته و این هاچبک جمع‌وجور اسپانیایی را دگرگون کرده است.

Siemoneit ریسینگ تیونری آلمانی است که نه تنها پیشرانه‌ی لئون کوپرا ST را ارتقا داده بلکه روی شاسی، رینگ‌ها و بدنه نیز دست گذاشته است. نتیجه‌ی این تغییرات تولید یک موشک جمع‌وجور ۵۱۴ اسب بخاری است که می‌تواند تنها در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد.


این تیونر برای رسیدن به این قدرت زیاد از قطعات خودش در پیشرانه استفاده کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به توربوشارژرهای بزرگ‌تر، سیستم جذب هوای کاراتر و اینترکولرهای جدید با سیستم هدایت هوای بهینه شده اشاره کرد. پمپ‌های سوخت قوی‌تر و پمپ روغن آلومینیومی با دو لیتر ظرفیت بیشتر نیز در این پیشرانه به چشم می‌خورند. پس از تیونینگ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، این خودرو قدرت ۵۱۴ اسبی یاد شده را در دور ۶۵۰۰ و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری را در دور ۳۶۰۰ ارائه می‌کند.

تیونر یاد شده به منظور هماهنگی خودرو با قدرت بیشتر اقدام به نصب لاستیک‌های میشلین اسپورت پایلوت کاپ ۲ و رینگ‌های ۱۹ اینچی پرفورمنس کرده است. همچنین سیستم تعلیق KW و ترمزهای سرامیکی ۳۷۰ میلی‌متری برگرفته از آئودی RS3 نیز به کوپرا ST اضافه شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    یه دوست عزیزی میگفت برندهای ژاپنی
    از جمله تویوتا نتونستند رقیبی واسه سری ۳ ارایه بدند،در حالی که جنسیس جی۷۰ تونست این کارو‌کنه.
    احتمال داره که لکسوز rcf که رقیب m3 میشه،
    رو ایشون نمیشناختن
    #جالبه نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3046 ديدگاه)

      البته نسل قبلی لکسوس rcf از m3 و آئودی کاملا شکست خورد. نسل جدید لکسوس هم ویژگی خاصی بهش اضافه نشد و صرفا 5 اسب بخار توان بیشتر. اما بیشک نسل جدید m3 یا m4 بهبود قابل توجهی خواهند داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. emad1990

      ۲۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      نه جالب نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا