سئات

سئات تاراکو کوپرا، یک ماتادور اسپانیایی بالقوه!

فولکس‌واگن تیگوان چراغ تولید اشکودا کودیاک را روشن کرد. دو سال از تولید این شاسی‌بلند می‌گذرد و حالا نوبت به تولید سئات تاراکوی جدید رسیده است.


این برند اسپانیایی چند روز پیش با رونمایی از تاراکو وارد بازار شاسی بلندهای میان سایز شده است. این خودرو در جایگاهی بالاتر از آرونا و آتکا قرار می‌گیرد. تاراکو از زبان طراحی خاص سئات در بخش جلو بهره برده اما بدنه‌ی آن به تعدادی از محصولات فولکس‌واگن و اشکودا شباهت دارد.


تاراکو از پلتفرم MQB-A فولکس‌واگن سود می‌برد. این معماری نه تنها فضای زیادی در کابین ایجاد می‌کند بلکه باعث می‌شود طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی با قدرت های بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ اسب بخار را در آن نصب کرد.

و اگرچه شاید آینده‌ی شاسی‌بلند جدید سئات را ندانیم اما احتمال تولید نسخه‌ی کوپرای تاراکو وجود دارد و XTomi پیش از این موضوع اقدام به طراحی دیجیتالی چنین خودرویی کرده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در این رندر بجای لوگوی کوپرا از لوگوی خود سئات استفاده شده است.

تاراکوی کوپرا نشان کاملاً توجیه‌پذیر است زیرا سئات قبلاً سرمایه‌گذاری زیادی روی زیربرند پرفورمنس خود کرده است. در آینده علاوه بر لئون شاهد تولید نسخه‌های کوپرا از آرونا، آتکا و احتمالاً یک شاسی‌بلند کوپه خواهیم بود.

اگر تاراکو کوپرا چراغ سبز تولید را دریافت کند قطعاً با بهبودهای ظاهری و کابین و شاسی اسپورت تر عرضه خواهد شد.


نهایتاً می‌توان انتظار پیشرانه‌ای پرتوان‌تر را داشت که شاید نمونه‌ی بکار رفته در اشکودا کودیاک RS باشد. این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتری بای توربو با قدرت ۲۳۹ اسب بخار سود می‌برد. اگر سئات از پیشرانه‌ی دیزلی استفاده نکند شاید قلب تپنده‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی که در برخی از محصولات فولکس‌واگن بکار رفته یک گزینه‌ی مطرح باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Bilbo

    ۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چقدر خوب می‌شد اگه عکس اولی به حقیقت می‌پیوست…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا