سئات

رونمایی از سئات e-Mii کاملاً الکتریکی

سئات e-Mii نسخه تمام الکتریکی از خودروی شهری محبوب این خودروساز اسپانیایی بوده و به عنوان سنگ بستری برای تکنولوژی‌های ارتباطی و جدید آینده این برند استفاده خواهد شد.


سئات در کنگره جهانی حمل‌ونقل در بارسلونای اسپانیا از نسخه تمام الکتریکی محصول شهری خود با نام e-Mii رونمایی کرد.

این خودرو که در واقع یک فولکس‌واگن e-up! با پوستی جدید است دارای همان بدنه مدل مرسوم و استاندارد خود است اما دو تغییر در طراحی را تجربه کرده تا بدین ترتیب از برادران بنزینی خود متمایز گرد.


خودروی موردبحث دارای قوای محرکه ارتقا یافته فولکس‌واگن بوده بنابراین دارای پیشرانه الکتریکی با قدرت ۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر می‌باشد. مجموعه باتری لیتیوم-یون ۱۸.۷ کیلووات ساعتی e-Mii نیز محدوده حرکتی حدود ۱۶۰ کیلومتر را به ارمغان می‌آورد.


سئات می‌گوید این خودرو می‌تواند در ۱۱.۳ ثانیه خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و سقف سرعت آن نیز برابر با ۱۲۹ کیلومتر در ساعت می‌باشد. این بچه الکتریکی همچنین قادر است تنها در ظرف مدت ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد ظرفیت باتری خود را شارژ کند.


زمان عرضه e-Mii الکتریکی مشخص نشده اما بیشتر به عنوان یک سنگ‌بستر تست و بررسی برای سرویس‌های خودرویی ارتباطی و اشتراکی محسوب شده و سئات ناوگانی از آن را برای استفاده کارکنان پلیس مترو در نظر گرفته است. در مجموع ۱۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهند شد.


مدیرعامل سئات اوایل سال جاری در گفت‌وگو با اتو اکسپرس گفته بود که به منظور رقابتی بودن در بازار خودروهای الکتریکی اروپا، اولین خودروی الکتریکی سئات باید بهای آغازین حدود ۲۰ هزار یورو داشته باشد. البته این خودرو e-Mii نخواهد بود.

مدیر بخش تحقیقات و توسعه سئات نیز گفته که این شرکت در آینده خودروهای الکتریکی بیشتری را با استفاده از پلتفرم MEB گروه فولکس‌واگن تولید خواهد کرد:

ما باید از مزیت سرمایه گروه فولکس‌واگن در ساخت پلتفرم خودروهای الکتریکی استفاده کنیم. این یک فرصت بسیار بزرگ بوده و مجبور نیستیم که کار را از صفر شروع کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا