سئات

شاسی‌بلند تاراکو، محصول جدید سئات؟

پس از عرضه موفقیت‌آمیز شاسی بلندهای آتکا و آرونا، سئات در نظر دارد شاسی‌بلند جدید دیگری را عرضه کند و احتمالاً این خودرو نام تاراکو را به خود خواهد گرفت.


اتوموتور اسپورت به نقل از منابع مطلع گفته که نام تاراکو از بین دیگر نام‌های پیشنهادی نهایی یعنی آلبوران، آراندا و آویلا انتخاب شده است.


تاراکو نام باستانی شهر تاراگونا در کاتالونیای اسپانیا می‌باشد. این شهر که در کناره دریای مدیترانه و در جنوب بارسلونا قرار داشت جمعیتی حدود ۱۳۰ هزار نفری را در خود جای داده بود.


سئات تاراکوی جدید که از پلتفرم مشترک با اشکودا کودیاک و آتکا بهره خواهد برد باید به مصاف خودروهایی همچون نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه برود.

محصول جدید اسپانیایی‌ها با طیف مناسبی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مشترک با دیگر محصولات گروه فولکس‌واگن عرضه خواهد شد. احتمالاً نسخه‌های پایه تاراکو دارای طراحی دیفرانسیل جلو و گیربکس ۶ سرعته دستی خواهند بود و نسخه‌های فول تر از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس دو کلاچه DSG سود خواهند برد.


با توجه به برنامه‌های سئات برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی شده، احتمال عرضه نسخه هیبریدی، پلاگین هیبریدی و یا حتی تمام الکتریکی از شاسی‌بلند پرچم‌دار این شرکت در آینده وجود دارد.

تولید شاسی‌بلند جدید سئات از اواخر سال جاری در تأسیسات ولفسبورگ آلمان شروع خواهد شد و اگر نمونه تولیدی آن ماه آینده در ژنو رونمایی شود تعجب نخواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Wrx

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    سئات خودروهای خوبی میزنه ?
    تازه داشت به بازار ایران ورود میکرد که قیمتا نجومی در نجومی شد ?
    کاش جای پژو و سیتروئن محصولات سئات وارد میشد☹️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      حالت خوبه عمو فدا
      بدون : سئات از پژو بهتره!!!
      ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Wrx

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (329 ديدگاه)

        ??
        پژو?

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا