سئات

نسخه تمام الکتریکی سئات لئون تولید نخواهد شد

نسل جدید سئات لئون همچنان با قوای محرکه متنوعی عرضه خواهد شد که از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مرسوم تا نسخه‌های گازسوز و پلاگین هیبریدی را شامل می‌شود؛ اما این خودرو نسخه تمام الکتریکی نخواهد داشت.

سئات لئون 2020

اگرچه این خبر می‌تواند برای برخی افراد سورپرایز کننده باشد مخصوصاً اینکه گروه فولکس‌واگن تمرکز ویژه‌ای روی محصولات الکتریکی دارد اما حقیقت این است که لئون همانند نسل جدید فولکس گلف، آئودی A3 و اشکودا اوکتاویا از پلتفرم MQB استفاده کرده و این پلتفرم اکثراً برای پشتیبانی از پیشرانه‌های درون‌سوز طراحی شده است. برای خودروهای الکتریکی از معماری MEB استفاده می‌شود.

سئات لئون 2020

کارلوس ده لوئیس (Carlos de Luis) مدیر ارتباطات سئات تائید کرده نسخه الکتریکی از این خودرو تولید نخواهد شد. او گفته محصولات الکتریکی گروه فولکس‌واگن از پلتفرم MEB استفاده می‌کنند و البته اسپانیایی‌ها یک خودروی بدون آلایندگی یعنی Mii الکتریک را تولید کرده‌اند. ده لوئیس همچنین خاطرنشان ساخته شاید یک خودروی الکتریکی دیگر هم در راه باشد و اگر حدس ما درست باشد این خودرو می‌تواند نسخه‌ای از کوپرا ال بورن باشد که در واقع نسخه‌ای چابک‌تر از فولکس‌واگن ID.3 با بدنه‌ای متمایز است.

هنوز مشخصات این هاچبک داغ و الکتریکی معلوم نیست اما می‌دانیم که پیشرانه الکتریکی آن شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای ارائه می‌کند. این خودرو از باتری ۷۷ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد تخمینی ۵۰۰ کیلومتری دارد. برای به دست آوردن برد ۲۶۰ کیلومتری شارژ نیم ساعتی باتری کفایت می‌کند. سئات ال بورن احتمالی می‌تواند چابکی کمتری داشته باشد چراکه کوپرا نقش بازوی پرفورمنس را ایفا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ارشیاsvj

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    خداروشکر

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا