سئات

لئون کوپرا ST واگن قوی‌ترین محصول تاریخ سئات

سئات یکی از بی حاشیه‌ترین خودروسازان اروپایی بوده و محصولات آن همیشه به عنوان جایگزین محصولات فولکس‌واگن مطرح بوده‌اند.


بنا به گفته اتواکسپرس، این خودروسازی اسپانیایی مجبور شده قدرت پیشرانه هاچبک اسپورت لئون کوپرا را محدود کند. ظاهراً این خودرو نتوانسته قوانین مربوط به تست‌های جدید WLTP را پاس کند بنابراین قدرت پیشرانه آن به منظور برآورده کردن نیازهای این تست‌ها محدود شده است. به عنوان نتیجه این خودرو که قبلاً با نام لئون کوپرا ۳۰۰ شناخته می‌شد هم‌اکنون قدرت ۲۹۰ اسب بخاری دارد.


اما مدلی که تغییر نکرده لئون کوپرا SR است که نسخه استیشن بوده و دارای سیستم چهار چرخ محرک است بنابراین باید استانداردهای متفاوتی را پاس کند. اگرچه مدل هاچبک از پیشرانه ۲۸۶ اسبی قبلی استفاده خواهد کرد اما مدل استیشن قدرت ۲۹۶ اسبی خواهد داشت و از سیستم چهار چرخ محرک به منظور انتقال قدرت به چهار گوشه سود خواهد برد. نیازی به گفتن هم نیست که ظرفیت محفظه بار این خودرو باعث می‌شود کوپرا ST واگن یک رقیب واقعی برای کراس اوورهای پرفورمنس باشد.


نسخه ابتدایی این خودرو چند سال پیش در نوربرگ رینگ رکورد سریع‌ترین استیشن جهنم سبز را با زمان زیر ۸ دقیقه به خود اختصاص داده بود. این در حالی بود که خودروی یاد شده تنها ۲۷۶ اسب بخار قدرت داشت؛ اما نسل جدید این خودرو ۲۴ ساعت اسب بخار بیشتر داشته و به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. یاس ی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    سئات از اون ماشینهایی هستش که همیشه توی لیست خوبای من بوده، این رنگ خاکستری ماتش که دیگه از رویای ما هم فراتره.
    خدایا خودت رحم کن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ahmad

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    یه ماشین زاقارته ، زشته ، اسپانیایی ، که اصلا هم کمپانی معروفی نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. یاس ی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    سئات معروف نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا