سئات

سئات تاراکو، کراس‌اوور 7 نفره اسپانیایی

سئات تاراکوی جدید با آغاز سال ۲۰۱۹ و به عنوان پرچم‌دار جدید این برند وارد بازار خودروی اروپا خواهد شد. تاراکو برادر بزرگ‌تر شاسی بلندهای آتکا و آرونا محسوب می‌شود.


این شاسی‌بلند جدید اسپانیایی نام خود را از شهر تاراگونا در اسپانیا گرفته است. سئات برای نام‌گذاری این خودرو از طرفداران خواسته بود نام مناسبی را پیشنهاد کنند. گروه فولکس‌واگن امیدوار است تاراکو به جذب خریداران جدید به سئات کمک کند چراکه این برند پیش از این خودرویی در این ابعاد ارائه نکرده بود.


سئات تاراکو جدید با دو پیشرانه‌ی بنزینی و دو پیشرانه دیزلی در دسترس خواهد بود. مدل‌های بنزینی پایه از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری TSI با قدرت ۱۵۰ اسب بخاری سود می‌برند و با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری کرده و دیفرانسیل جلو هستند.


اگر خواهان پیشرانه‌ی بنزینی و سیستم چهار چرخ محرک هستید تنها گزینه پیش رویتان پیشرانه‌ی ۲ لیتری TSI خواهد بود که خروجی آن ۱۹۰ اسب بخار بوده و با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم ۴Drive همکاری می‌کند. سئات ادعا می‌کند این نسخه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۱۱ کیلومتر در ساعتی دارد.


مدل‌های دیزلی از پیشرانه‌ی ۲ لیتری TDI با دو خروجی متفاوت ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخاری استفاده می‌کنند. مدل کم‌توان‌تر به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک در دسترس است اما مدل قوی‌تر از سیستم چهار چرخ محرک بهره برده و به‌صورت استاندارد دارای گیربکس دوکلاچه است.


شاید پیش از این حدس زده باشید که تاراکوی جدید از همان پلتفرم MQB-A طویل‌تر اشکودا کودیاک بهره می‌برد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب نیز چند اتصالی بوده و البته از دامپرهای تطبیقی هم برخوردار است. سئات ادعا کرده تاراکوی جدید اسپورت ترین خودروی کلاس خود خواهد بود.

کابین نیز فضای کافی برای هفت نفر را داشته و از سیستم اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی با اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا سود می‌برد. به‌صورت سفارشی می‌توان کنترل‌های حرکتی را نیز به دست آورد. همچنین پشت آمپرهای دیجیتالی با صفحه‌نمایش باکیفیت و همچنین شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی بیتس نیز در دسترس هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    خیلی خوش تیپه واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    این استایل خودرو به اسپانیایی ها نمیخوره
    اینقدر متشخص آخه …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    محصولات فولکس و سعات و اشکودا پلتفرم مشترکی دارن
    چی باعث میشه روی بازار فروش هم تاثیر منفی نذارن؟
    کسی میدونه؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا