سئات

حضور سئات eMii الکتریکی جدید در رویداد MWC 2017

سئات از خودروی الکتریکی جدید خود در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلونا رونمایی کرده است. این خودرو که eMii نام دارد نسخه‌ی الکتریکی خودروی شهری Mii به شمار می‌رود.

new-seat-e-mii
این خودرو در واقع برادر معنوی فولکس‌واگن آپ الکتریکی محسوب می‌شود، خودرویی که از سال ۲۰۱۴ در بازار بریتانیا فروخته می‌شود. سئات eMii از همان بدنه‌ی نسخه‌ی استاندارد خود بهره می‌برد اما به منظور تمایز از برادر خود چندین بازنگری طراحی را پذیرا بوده است.

new-seat-e-mii-04
در بحث قوای محرکه این خودرو از قوای محرکه‌ی ارتقا یافته‌ی آپ الکتریکی بهره برده بنابراین دارای پیشرانه‌ی ۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متری است. همچنین این خودرو دارای باتری لیتیوم-یون ۱۸.۷ کیلووات ساعتی با محدوده‌ی حرکتی ادعایی حدود ۱۶۰ کیلومتری است.

new-seat-e-mii-03
سئات می‌گوید eMii می‌تواند در ۱۱.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت آن نیز ۱۲۹ کیلومتر در ساعت است. این خودروی شهری با استفاده از سوکت خانگی در عرض ۹ ساعت شارژ شده اما با استفاده از سیستم CCS 40 کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ کرد.

new-seat-e-mii-01
سئات زمان عرضه‌ای برای خودرو نداشته و بیشتر این خودرو را برای سرویس‌های اشتراک خودرویی در نظر گرفته است. سئات ناوگانی از خودروهای الکتریکی شهری خود را برای استفاده کارکنان در تأسیسات تحقیقات فناوری اطلاعات بارسلونا در نظر گرفته است. در کل ۱۰ دستگاه از eMii ساخته خواهد شد.

رئیس سئات در اوایل سال جاری گفته بود که به منظور رقابت در بازار خودروهای الکتریکی اروپا، وجود بهای پایه‌ی حدود ۲۰ هزار یورو برای اولین خودروی الکتریکی این شرکت ضروری است. هرچند این خودرو eMii نخواهد بود.

e-mii
همچنین اوایل امسال رئیس بخش تحقیقات و توسعه‌ی سئات گفته بود که این برند برنامه‌هایی برای عرضه‌ی خودروهای الکتریکی بیشتر با استفاده از پلتفرم MEB فولکس‌واگن دارد. او گفته بود:

ما باید از مزیت سرمایه‌گذاری گروه فولکس‌واگن بروی ساخت پلتفرم خودروهای الکتریکی استفاده کنیم. این یک فرصت بزرگ است و شما مجبور نیستید که از صفر شروع کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    .
    “این خودرو در واقع ((برادر معنوی)) فولکس‌واگن آپ الکتریکی محسوب می‌شود”
    ???عجب اصطلاحی،میشد گفت از یه خون ان!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این که 80 درصد باتری در 30 دقیقه شارژ میشه عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا