سئات

رونمایی رسمی کوپرا اِل بورن، اسپرت‌ترین هاچبک الکتریکی گروه فولکس‌واگن

سئات ال بورن مدت زیادی است که به خاطره‌ها پیوسته ولی این نام هم‌اکنون در قامت کوپرا ال بورن زنده شده است. نسخه‌ی اسپانیایی فولکس‌واگن ID.3 به‌صورت رسمی با برند کوپرا عرضه خواهد شد حداقل در حال حاضر که این‌گونه خواهد بود.

برند مستقل و پرفورمنس سئات اولین برندی خواهد بود که هاچبک الکتریکی و داغ را در گروه فولکس‌واگن عرضه خواهد کرد. این خودروساز مشخصات فنی کامل محصول خود را که بر پایه پلتفرم MEB شکل‌ گرفته اعلام نکرده اما گفته که در دل کوپرا ال بورن مجموعه باتری ۷۷ کیلووات ساعتی و یک پیشرانه الکتریکی قرار گرفته است. فعلاً قدرت این پیشرانه مشخص نیست اما نیروی آن به چرخ های عقب منتقل می‌شود.

به لطف باتری بزرگ در نظر گرفته شده شعاع حرکتی ال بورن حدود ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. وجود قابلیت شارژ سریع نیز باعث می‌شود این خودرو با شارژ نیم ساعتی برد ۲۶۰ کیلومتری را به دست آورد.

کوپرا می‌گوید ال بورن شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای خواهد داشت اما فعلاً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن مشخص نشده است. البته این خودروساز می‌گوید اولین محصول الکتریکی‌اش به‌صورت انحصاری از سیستم کنترل شاسی دینامیک اسپورت DCC سود خواهد برد که دینامیک رانندگی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

شکل کلی کوپرا ال بورن جدید تقریباً مشابه فولکس‌واگن ID.3 بوده اما این مدل اسپانیایی از نمای جلوی گیراتر، رکاب‌های جانبی متمایز، رینگ‌های جدید و برخی ویژگی‌های طراحی منحصربه‌فرد از جمله عناصر برنزی در بدنه و کابین سود می‌برد.

کابین نیز مشابه محصول فولکس بوده ولی کنسول مرکزی جدید، فرمان متمایز با انتخاب‌گر پروفایل رانندگی و دکمه‌های حالت کوپرا، صندلی‌های سطلی اسپورت و برخی متریال جدید در آن دیده می‌شوند.

مدیرعامل کوپرا می‌گوید:

کوپرا ال بورن نشان دهنده‌ی تمامی ژن‌های برند کوپرا بوده و ما مفهوم اصلی ارائه یک طراحی اسپورت و دینامیک و محتوای مهندسی و فنی را یک پله بالاتر برده‌ایم. کوپرا ال بورن اثبات کننده‌ی این موضوع است که پرفورمنس و الکتریکی سازی هماهنگی فوق‌العاده‌ای باهم دارند.

محصول جدید کوپرا در کارخانه Zwickau فولکس‌واگن و به همراه ID.3 تولید خواهد شد. این خودرو قرار است از سال ۲۰۲۱ در بازارهای اروپایی عرضه شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    هم قشنگه هم رنج خوبی داره برای یه هاچبک. قیمتشم اگه مناسب باشه حتما محصول پرفروشی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Irani

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (141 ديدگاه)

      قیمتش چنده؟
      ما هم میتونیم بخریم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرشید

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    چقدر الکتریکی ها دوست داشتنی هستند، بی صدا، پاک، مدرن و…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. ..Hossein

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (150 ديدگاه)

    جذابه
    بردشم خیلی مناسبه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. AMIR-REZA

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    طراحیش واقعا جذاب و گیرایه و شعاع حرکتیشم خوبه …..
    ولی اون چه صفحه کیلومتریه آخه واسه این ماشین ؟؟یکم خجالت آور نیست؟؟
    و از طرفی چون رینگ هاش واقعا بزرگن آدم فکر میکنه یه رندره و این سایز رینگ واسه ماشینی با این اندازه خیلی جذابیت بصری ایجاد میکنه ولی از سواریش مطمئن نیستم (البته یه خودروی اسپرته و تا حدودی باید خشک باشه…)
    از نظر قیمتی هم فکر نکنم ارزون تر از ID.3 باشه و از طرفی آی دی 3 36000 پوند قیمت داره (توی مطلب تست و بررسیش تو پدال ) فک نکنم قیمت مناسبی داشته باشه….

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا