سئات

خداحافظی با سئات تولدوی کهنه‌کار

سئات تولدو به خاطر فروش بسیار ضعیف از سبد محصولات این برند در بازار بریتانیا کنار گذاشته شد.


این خودروساز اسپانیایی که بخشی از گروه خودروسازی فولکس‌واگن است به فروش دیگر محصولات خود یعنی Mii، ایبیزا، لئون، آرونا، آکا و الحمرا در این بازار ادامه خواهد داد؛ اما برخی مدل‌های باقی مانده‌ی تولدو در نمایندگی‌ها هنوز هم قابل‌خرید هستند.


خاتمه عرضه‌ی این سدان جمع‌وجور اصلاً سورپرایز کننده نیست چراکه سئات تنها ۶۷۲۶ دستگاه از این خودرو را سال پیش در اروپا به فروش رسانده درحالی‌که مدل‌های آتکا و لئون فروش ۷۴۹۶۲ و حدود ۱۵۰ هزار دستگاهی داشته‌اند.


افرادی که همچنان دل در گروی تولدو دارند اما نمی‌توانند این خودرو را بخرند می‌توانند به لئون رجوع کنند که کمی بزرگ‌تر و گران‌تر بوده و قیمت پایه‌ی آن ۱۸۹۶۰ پوند می‌باشد.

در ماه آگوست شاهد حذف پیشرانه‌ی دیزلی ۱.۶ لیتری تولدو در بریتانیا بودیم و از آن زمان تاکنون این خودرو با پیشرانه‌های بنزینی ارائه می‌شد.


در همین اثنا خودروی تقریباً مشابه اشکودا رپید اسپیس بک قابل خریداری خواهد بود. این خودرو که قیمت ۱۴۵۵۰ پوندی داشته حدود ۳۲۵۰ پوند ارزان‌تر از مدل بزرگ‌تر اوکتاویا بوده و البته ۱۷۱۰ پوند گران‌تر از نسخه‌ی پایه‌ی فابیا می‌باشد.

رپید اسپیس بک نیز درست همانند تولدو با پیشرانه‌های بنزینی عرضه می‌شود. طیف این پیشرانه‌ها از ۱ لیتری ۹۵ اسبی آغاز و به ۱۱۰ اسبی همان نسخه می‌رسد.


به نظر نمی‌رسد که سئات در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسل جدید تولدو باشد اما برند خواهر آن یعنی اشکودا در نهایت خودروی جدیدی با نام اسکالا را جایگزین رپید خواهد کرد. این خودرو از سال آینده و با پیشرانه‌ی متنوع دیزلی، بنزینی و CNG عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    تمام خودروهای سئات بدرد انجام کارهای روزمره میخورن و هیچ کدوم پرفورمنس ندارن.
    یعنی فک نکنم سئات تو دنیا طرفداری داشته باشه که خیلی بخوادش.(اشکودا هم همینطوره)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. me84

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    چه جالب. مدل سدانش تو شیشه عقب برف پاک کن داره. جیز واجبیه واقعا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا