سئات

یک کراس‌اوور کوپه، اولین محصول مستقل برند کوپرا

تا پیش‌ازاین، نام کوپرا برای نسخهٔ اسپرت و عملکردی از محصولات سئات مورداستفاده قرار می‌گرفت اما به‌تازگی سئات، کوپرا را به‌عنوان یک برند مستقل تأسیس کرده است. اولین محصول کوپرا به‌عنوان یک برند مجزا، نسخهٔ اسپرت آتکا بود که در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد؛ اما کوپرا هم‌اکنون در حال کار بر روی توسعهٔ اولین محصول مستقل و اختصاصی خود است که بر اساس آخرین گزارشات، این خودرو احتمالاً یک کراس‌اوور خواهد بود.

اتوکار گزارش داده است که این برند تازه مستقل شده، قصد دارد اولین محصول مستقل خود را در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند. این خودرو توسط یک تیم اختصاصی از طراحان و مهندسان توسعه پیدا خواهد کرد. هرچند هنوز هیچ‌گونه تأیید رسمی در مورد نوع این خودرو اعلام نشده است اما این گزارش ادعا کرده که اولین محصول مستقل کوپرا یک کراس‌اوور کوپه خواهد بود یعنی چیزی مشابه ب‌ام‌و X4. هرچند ممکن است نسخه‌های معمولی‌تر و ارزان‌تر این خودرو با برند سئات عرضه گردند اما این کراس‌اوور کوپه برای اولین بار با برند کوپرا عرضه خواهد شد.

مدیر طراحی سئات آقای «Alejandro Mesonero-Romanos» در رابطه با این خودرو گفته است:

«این خودرو از ابتدا با DNA کوپرا ساخته می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کوپرا آتکا یک کوپرا نیست اما برای تیم من و مهندسان، خودروی آیندهٔ این برند صد درصد با فلسفهٔ کوپرا ساخته می‌شود. این خودرو یک کوپرای واقعی است و هویت خودش را دارد».

اما پیش از عرضهٔ محصول مستقل کوپرا، این برند نسخهٔ عملکردی سئات آتکا را راهی بازار خواهد کرد. آقای «Mesonero-Romanos» دراین‌باره گفته است:

«در آغاز فعالیت یک برند، باید مراحل مختلفی را طی نمود. وقتی تصمیم گرفتیم کوپرا را به یک برند مستقل تبدیل کنیم، می‌توانستیم خریداران را منتظر بگذاریم تا خودرویی صد درصد توسط کوپرا ساخته شود یا اینکه این برند را مرحله‌به‌مرحله پیش ببریم. ما راه دوم را انتخاب کردیم و این کار را با کوپرا آتکا انجام دادیم. این اولین قدم ما است».

پس از آتکا و محصول مستقل جدید، کوپرا روی ساخت نسخه‌های عملکردی از هاچ‌بک ایبیزا و کراس‌اوور آرونا کار خواهد کرد؛ بنابراین در عرض چند سال، کوپرا سه کراس‌اوور مختلف را به بازار عرضه خواهد کرد که از محبوبیت رو به رشد این خودروها در سراسر جهان بهره خواهند برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    چقدر خوب شده الخصوص شاسی بلندش . ی چیزی مابین bmw X4 . audi . vw. seat شده. یعنی bmw X6 ی زمانی ی طرحی تولید کرد که شده ملاک بیشتر شرکتها و بنیان گذار cope suv .
    درسته رسانه های اینگیلیسی خیلی حسودی کردن و خواستن جلوی معروف شدنشو بگیرن ولی این مردمم که تصمیم میگرن به کدوم رأی بدن و بخرن و از فروشش میشه اینو فهمید.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    یه مدت خودروهای سئات اومدن توایران،چیشد بعدش که خبری نیس ازشون؟!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ازشون استقبال نشد .
      احتمالا اصلی ترین عاملش ناشناخته بودن برند برای ایرانیا و قیمت گذاری بوده .
      متاسفانه اینجا برند های درجه یکی مثل سئات شکست میخورن و در مقابل خودروهای چینی روز به روز پر فروش تر میشن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سید

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (132 ديدگاه)

        احتمالا قیمت گذاریشون بد بوده شایدم شرکت وارد کنندش حال نکرده دیگه کاری واسه سئات کنه…امروز رفتم تو سایتا ببینم چه اطلاعاتی میشه از سئات توایران گرفت که دیدم برنامه نداشتن…نمیدونم ولی باعثه تاسفه این برند تو ایران نیس…?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. emad1990

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        به نظر من نامناسب بودن قیمت یکی از دلایلش بود
        ولی اصلی ترین دلیلش عدم تعهد نسبت به مشتری از جهت خدمات پس از فروش و تامین قطعه هست
        مثالهاش تو این تاریخ 40ساله کم نیست.(سرمایه دار تو ایران به مشتریا فقط به چشم پول نقد نگاه میکنه و اصلا فکر نمیکنه با فروش محصول تعهداتش نسبت به مشتری شروع میشه)
        مثالهاش:ولوو-جیلی-مینی-مازراتی-لوتوس-فیات-سوبارو و…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سید

          ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (132 ديدگاه)

          بله درسته…و هوندا و ام جی(مدیاموتورز) و …

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا