سیتروئن

انتشار تصاویر نسل جدید سیتروئن C4، ترکیبی از هاچ‌بک و کراس‌اوور

سیتروئن قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئن رسماً و به‌طور کامل نسل جدید مدل C4 خود را رونمایی کند اما حالا پیش از آن، نخستین تصاویر رسمی این خودرو را منتشر کرده است. نسل جدید C4 علاوه بر ارائه با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی معمول، در نسخه‌ای تمام الکتریکی بنام e-C4 هم ارائه خواهد شد. این نسخه پنجمین مدل الکتریکی سیتروئن بوده که بخشی از استراتژی الکتریکی‌سازی این شرک به‌حساب می‌آید و به مدل‌هایی مثل C5 ایرکراس هیبریدی، آمی و e-SpaceTourer می‌پیوندد.

نسل جدید هاچ‌بک سگمنت C سیتروئن از طراحی جدید و خلاقانه‌ای سود می‌برد و سیتروئن تصمیم گرفته ویژگی‌های یک کراس‌اوور را به آن تزریق کند تا استایلی کراس‌اوور مانند به آن ببخشد. به این ترکیب، فرم طراحی محبوب این روزها یعنی استایل کوپه مانند هم اضافه شده است؛ بنابراین حالا سخت است که بخواهیم C4 جدید را به خاطر هویت تازهٔ خود، همچنان رقیبی برای خودروهایی مثل فولکس‌واگن گلف و فورد فوکوس بدانیم. البته هرچند C4 جدید حالا تقریباً به یک کراس‌اوور تبدیل شده اما شخصیت اسپرت خود را حفظ کرده است و از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل روکش‌های پلاستیکی پایین درها و روی سپرها برخوردار است.

C4 مدل ۲۰۲۱ در داخل از طراحی ساده اما مدرنی سود می‌برد که سبک و سیاق خاص سیتروئن را دارد. دو صفحه‌نمایش بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر، غربیلک فرمان مربع مانند، نمایشگر سربالا و پد شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند از ویژگی‌های قابل‌توجه کابین این هاچ‌بک/کراس‌اوور جدید فرانسوی هستند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های C4 جدید هم می‌توان به صندلی‌های راحت پیشرفته و سیستم تعلیق با کمک‌فنرهای هیدرولیکی پیشرفته اشاره کرد.

سگمنت هاچ‌بک‌های کامپکت برای سیتروئن بسیار مهم است زیرا این خودروها سال گذشته ۲۸ درصد از کل فروش سگمنت C بازار اروپا را به خود اختصاص دادند. به گفتهٔ این شرکت فرانسوی، C4 و e-C4 جدید، ضمن ارائهٔ مفهوم طراحی جدید و مدرن که لازمهٔ ارائهٔ یک محصول جدید است، همهٔ گزینه‌های این سگمنت رقابتی را تیک میزند. سیتروئن در تاریخ ۳۰ ژوئن اطلاعات کامل این خودروی جدید را منتشر و در نیمهٔ دوم سال جاری آن‌را به بازار عرضه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    همین الان تو یوتیوب داشتم رکورد ۰_ ۹۷ پورشه ۹۱۱ توربو اس جدید رو نگاه میکردم از car wow پیشنهاد میکنم برید نگاه کنید خیلی جذابه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جانم از این طراحی …… چقدر خاص و شیکه و منحصر بفرد

    یعنی یه جوری زده که فقط این طراحی مختص خودشه …..فرم چراغ های جلوش فوق العاده و بهتر از اون هماهنگ شدن طراحی عقب و چراغ هاش با جلوی ماشینه

    و استایل کوپه شکلش که دیگه نگووو

    و یه جورایی فک کنم یه مقدار …یه مقدار …شبیه شده به اتاق ch _r و سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیx76

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    استایل کلی جذابی داره
    فقط طول کاپوتش یکم زیاد نیست ؟ در حد ماشینای دو سایز بزرگتره بنظرم
    اور هنگ جلوش هم زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      احتمالا موتور خیلی‌ جلو قرار گرفته
      بهترین جای جایگیری موتور تو ماشین‌های موتور جلو
      شبیه Mercedes-AMG GT هست که تو این کلاس غیر ممکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ♤ANGUS_812♤

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    سیتروئن داره برمیگرده به اون روزا که طراحیش مثله هیچ ماشینی نبود و خیلی خاص بود
    اینم از کانسپتcxperience الهام گرفته
    من که عاشقش شدم و یه عنوان طرفدار سیتروئن
    میگم که این شرکت داره برمیگرده به میدون و میتونه ورقو با نفع خودش برگردونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Peyman56

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    از وقتی قرار شده psi به آمریکا برگرده روز بروز طراحیتشون پیشرفت کرده.این هم که واقعا عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    طراحیش یکم عجیبه…
    ولی در کل خوب شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا