سیتروئن

معرفی محصولات جدید سیتروئن در نمایشگاه مشهد

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن عزم خود را برای بازگشت به بازار ایران جزم کرده است و این مسئله را از قرارداد ایران‌خودرو با پژو، حضور محصولات لوکس DS در ایران و قرارداد سیتروئن با سایپا می‌توان درک کرد. قرارداد همکاری‌های همه‌جانبه سیتروئن با سایپا جدیدترین مرحله از تحولات بین گروه پژو-سیتروئن و کشور ما بود که به‌تدریج نتایج این قرارداد در حال آشکار شده است. بر اساس این توافق، برخی از محصولات سیتروئن در ایران به تولید خواهند رسید و برخی دیگر نیز به‌صورت وارداتی توسط سایپا عرضه خواهند شد.

سیتروئن
در نمایشگاه خودروی مشهد از چهار محصول جدید سیتروئن برای بازار ایران رونمایی شد. این محصولات شامل دو کراس اور و دو خودروی سواری بود که حضور حداقل دو مورد از آن‌ها در ایران تا حد زیادی غیرمنتظره بود. در ادامه به معرفی این چهار محصول جدید سیتروئن خواهیم پرداخت، با این توضیح که به دلیل این که خود کارشناسان محصولات سایپا که در نمایشگاه حضور داشتند به‌طورقطع در مورد زمان عرضه و قیمت دقیق این محصولات اطلاع نداشتند، زمان و قیمت‌هایی که در ادامه بیان خواهند شد، اعدادی تقریبی هستند و صحت و سقم آن‌ها بر گردن همان کارشناسان سایپا خواهد بود.

سیتروئن
سیتروئن C4L
سیتروئن C4 یک خودروی کلاس C از محصولات به‌روز سیتروئن است که در اروپا در نسخه‌های هاچ‌بک C4، C4 Cactus، C4 AirCross، C4 Picasso و C4 Grand Picasso به فروش می‌رسد. در بازار چین این خودرو توسط جوینت ونچر دانگ فنگ-PSA به تولید می‌رسد و به دلیل علاقه بیشتر مردم چین به خودروهای سدان، نسخه سدان این خودرو برای بازار چین طراحی گردیده است. همچنین به دلیل اینکه مردم چین به خودروهایی که فضای پای زیادی دارند علاقه بیشتری نشان می‌دهند، نسخه C4L با فاصله محوری بیشتر از نسخه عادی طراحی و ساخته شد.

سیتروئن C4L
اکنون با توجه به اینکه در کشور ما هم خودروهای سدان طرفداران بیشتری نسبت به خودروهای هاچ‌بک دارند، نسخه C4L برای بازار کشورمان در نظر گرفته شده است. این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر نیرو می‌گیرد که توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در بازه دور موتور ۱۴۰۰-۴۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این گشتاور توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی سیتروئن C4L منتقل می‌گردد و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را برای این خودرو حاصل می‌کند. بنا به گفته کارشناسان محصول سایپا سیتروئن C4L تا اواخر سال جاری به‌صورت وارداتی و با قیمت حدود ۱۴۰ میلیون تومان به کشورمان خواهد آمد. بدین ترتیب این خودرو رقیبی جدی برای خودروهای پرفروشی چون تویوتا کرولا، هیوندای النترا و کیا سراتو خواهد بود و باید ببینیم که در این رقابت شرقی-غربی پیروزی با کدام خودرو خواهد بود.

سیتروئن C4L

سیتروئن C4 AirCross
سیتروئن C4 Air Cross شاسی‌بلندی زیبا از کمپانی سیتروئن است که کاملاً بر پایه میتسوبیشی ASX ساخته شده است. این خودرو علاوه بر پلتفرم مشترک با میتسوبیشی ASX، از نظر فنی و پیشرانه نیز کاملاً مشابه با میتسوبیشی است. با این وجود سیتروئن به‌خوبی موفق شده است که نشانه‌های ارتباط این خودرو با میتسوبیشی را پاک کند و آن را به‌صورت یک خودروی کاملاً فرانسوی درآورد. ظاهر این خودرو هیچ نشانه بزرگی از ریشه ژاپنی آن نداشته و کاملاً از سبک طراحی سیتروئن پیروی می‌کند؛ اما در داخل کابین شباهت‌های بسیاری بین C4 AirCross و میتسوبیشی ASX وجود دارد. با این وجود، با لمس اجزای داخلی کابین سیتروئن متوجه کیفیت بسیار بالاتر کابین سیتروئن نسبت به میتسوبیشی خواهیم شد. سیتروئن به‌خوبی موفق شده است که کابین خشک میتسوبیشی را به کابینی باکیفیت تغییر دهد که حس بسیار بهتری را به مسافرین القا کند.

سیتروئن C4 ایرکراس
از نظر فنی، همان‌طور که قبلاً ذکر کردیم، سیتروئن C4 AirCross کاملاً مشابه با میتسوبیشی ASX است و همانند آن خودرو از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که نیرو را با استفاده از CVT و سیستم ۴WD به هر چهار چرخ می‌فرستد. سیتروئن AirCross می‌تواند به سرعت حداکثر ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰.۳ ثانیه است. ضمن اینکه مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

این خودرو احتمالاً در سال آینده و با قیمتی در بازه ۱۶۰ الی ۱۹۰ میلیون تومان وارد بازار ما خواهد شد و در این صورت رقیبی جدی برای هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، MG GS و همان میتسوبیشی ASX خواهد بود که بر پایه آن ساخته شده است.

سیتروئن C4 ایرکراس

سیتروئن C3 XR
این خودرو یک کراس اور است که توسط سیتروئن برای بازار چین ساخته شده و از پلتفرمی مشترک با پژو ۲۰۰۸ بهره می‌برد. این خودرو نسبت به سایر محصولات سیتروئن کمی ارزان‌قیمت‌تر بوده و شاید نتوانیم کیفیت مرغوبی که از یک خودروی فرانسوی انتظار می‌رود را در این خودرو مشاهده کنیم. به همین ترتیب طراحی C3 XR نیز از سایر برادرانش کمی ساده‌تر است و آن‌چنان طراحی گیرایی ندارد. به‌خصوص در قسمت عقب که ظاهر آن تا حدودی احمقانه است؛ اما همچنان این خودرو برند سیتروئن را بر روی خود دارد و نکات جذابی هم در آن دیده می‌شود. ازجمله در طراحی رینگ‌های این خودرو سیتروئن تا حد زیادی متفاوت عمل کرده است و ظاهری جدید به رینگ‌های این کراس اور کوچک داده است.

سیتروئن C3 XR
سیتروئن C3 XR از یک پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی توربوشارژر بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار توان و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور را در بازه ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه دارد. مصرف سوخت این خودرو ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و نیروی آن از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بیشینه سرعت سیتروئن C3 XR با این مشخصات به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طبق گفته کارشناسان سایپا، این خودرو در داخل کشورمان مونتاژ خواهد شد و قیمتی در بازه ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان خواهد داشت که می‌تواند رقیبی بسیار جدی برای برادرش پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر، سانگ یانگ تیوولی و خیل عظیم کراس‌اوورهای چینی این بازه قیمت باشد.

سیتروئن C3 XR

سیتروئن C6
زمانی که اولین عکس‌ها و اخبار از سیتروئن C6 جدید منتشر شد، خیلی بعید به نظر می‌رسید که این خودرو به همین زودی وارد کشور ما شود، اما خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می‌کردیم سیتروئن C6 جدید را در نمایشگاه خودروی مشهد ملاقات کردیم. سیتروئن C6 یک سدان اجرایی بزرگ از سیتروئن است و در کلاس خودروهایی چون BMW سری ۵، مرسدس بنز کلاس E و آئودی A6 قرار می‌گیرد. شاید برخی انتقاد کنند که برند سیتروئن یک برند اقتصادی و تولید انبوه است و در حد و اندازه های برندهای پرمیوم و لوکس بنز، BMW و آئودی نیست و نمی توان سیتروئن را با آن خودروها مقایسه کرد. این نظر کاملا درست است که سیتروئن یک برند لوکس نیست، اما ساخت خودروهای لوکس از سوی خودروسازانی که به ساخت خودروهای اقتصادی مشهور هستند سابقه زیادی دارد. از جمله می توان به تویوتا Crown، فولکس واگن Pheaton و جانشینش Phideon، هیوندای جنسیس و سنتنیال، کیا K900 و بسیاری دیگر از خودروهایی اشاره کرد که نام برندی اقتصادی را بر روی خود دارند، اما خود خودرو در کلاس خودروهای لوکس دسته بندی می شود. سیتروئن C6 نیز از همین دسته خودروهاست و بسیار مجلل تر و لوکس تر از سایر خودروهای سیتروئن ساخته شده است.

سیتروئن C6 جدید
نسل قبلی این خودرو برای آخرین بار در فرانسه در سال ۲۰۱۲ تولید شد و پس از آن تولید آن متوقف گردید؛ اما در سال ۲۰۱۶ سیتروئن نسل جدید آن را که برای بازار چین ساخته شده بود، رونمایی کرد. این خودرو پلتفرم خود را با دانگ فنگ A9 به اشتراک گذاشته است و در واقع نسخه لوکسی از A9 محسوب می‌گردد.

سیتروئن C6 جدید
سیتروئن C6 خودرویی بسیار بزرگ و با ابهت است؛ به‌گونه‌ای که از نظر طول چند سانتیمتر از BMW سری ۵ درازتر بوده و بسیار لوکس و جادار می‌باشد. سیتروئن در طراحی C6 سعی کرده است کاری کند تا هر بیننده‌ای با دیدن این خودرو تحت تأثیر وقار و شکوه آن قرار گیرد. طراحی سیتروئن C6 باوقار و به دور از هرگونه اضافه‌کاری بوده است تا شکلی رسمی و تشریفاتی به آن ببخشد.

سیتروئن C6 جدید
اما بهترین قسمت در مورد سیتروئن C6 داخل آن است، جایی که سیتروئن کابینی شیک و بسیار لوکس را برای مشتریان ثروتمند خود فراهم کرده است تا این افراد بتوانند در کمال راحتی از نشستن بر روی صندلی عقب راحت و مجهز C6 لذت ببرند. کیفیت کابین و چرم به کار رفته در آن در حد اعلا بوده و طرح چرم نیز با داشتن سوراخ‌های ریز بسیار شیک و خلاقانه است. استفاده از ترکیب چوب و چرم فضایی کلاسیک و شیک را در داخل کابین سیتروئن C6 به وجود آورده و همه اینها در کنار سیستم تعلیق عالی سیتروئن، کابین این خودرو را به فضایی راحت و بی‌نظیر تبدیل کرده است.
سیتروئن این خودرو را مخصوص مدیران و افراد پولداری طراحی کرده است که معمولاً راننده شخصی دارند و در نتیجه مالک ماشین به طور معمول بر روی صندلی عقب خواهد نشست؛ بنابراین C6 چهار صندلی کاملاً راحت و مبله دارد که هر کدام از آنها مجهز به گرم‌کن، سردکن و ماساژور می‌باشد و هر کدام از سرنشینان می‌توانند با استفاده از تهویه چهار کاناله C6 راحت‌ترین شرایط را برای خود ایجاد کنند.

این خودرو با همان موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر عرضه می‌شود که در این مطلب دو بار به آن اشاره کردیم و قبلاً عملکرد آن را در DS5 و DS6 دیده‌ایم. ضمن اینکه پژو ۵۰۸ نیز با همین پیشرانه وارد کشورمان خواهد شد. این موتور توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت را دارد و بیشینه گشتاور آن ۲۴۰ نیوتن‌متر است که در بازه دور موتور ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید. مصرف سوخت سیتروئن C6 با این پیشرانه ۶.۳ لیتر در هر کیلومتر خواهد بود. با این اوصاف این سدان بزرگ ۱۵۹۰ کیلوگرمی چندان خودروی سریعی نخواهد بود.

سیتروئن C6 جدید

سیتروئن C6 از حدود یک سال دیگر وارد بازار کشورمان خواهد شد و قیمتی در بازه ۱۹۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان خواهد داشت. اگر از نظر کلاس این خودرو را در کلاس خودروهایی چون مرسدس بنز کلاس E و BMW سری ۵ بدانیم، سیتروئن C6 اختلاف قیمت فاحشی با رقبای خود در بازار ما خواهد داشت که این مسئله می‌تواند به فروش آن کمک شایانی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1920 ديدگاه)

    حیف پول

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کمیل

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (94 ديدگاه)

      نه که پونصدتا آپشن داریم برای خرید، الان میگید حیف پول!
      تو رنج ماشین زیر صد تومن باید خوشحال باشیم که پژو – سیتروئن حداقل اضافه میشن دیگه بساط چینی‌ها جمع میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (242 ديدگاه)

        عزیزم اینا فقط مارک سیتروئن رو دارند همشون چینی هستند و تولیدات دانگ فنگ هستند خیلی خوشحال نشو که داری ماشین فرانسوی سوار میشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (20 ديدگاه)

          سلام
          ببین این ماشینا زیر نظر سیتروئن فرانسه هست
          الان آیفون یه گوشی همه چیز تمام که تو چین تولید میشه اما مال اپل امریکاست

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. MAMAS

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز . فقط c4 اونم تازه مطمئن نیستم شاید اروپایی باشه.
        الباقی همش دانگ فنگه عزیز هستش.
        حتی این c6 که میگن لوکسه و داستانه . الان همین ماشین رو با ماشینی به اسم سنوا مقایسه کنید. ببین اون چقدر شاخ تره. ولی اون بد بخت اسمش چینیه
        داستانه این سیتروئنا هم مثل ام جی هستش. ولی با کلاس c های بنز که تو چین مونتاژ میشه کلا فرق میکنه.
        من خودم از ماشین چینی خیلی خوشم میاد ولی با این کاری که سایپا میکنه و ماشین چینی به اسم فرانسه وارد میکنه موافق نیستم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Developer

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      چنان میگین حیف پول انگار الان با اون پنجاه شصت تومن به جز سیتروئن C3 XR بنز و BMW میدن بهتون ، تو بازه پنجاه تا هفتاد تومن نهایتا گزینه های سطح پایین چینی مثل جک و لیفان میشه گرفت دیگه ، حالا خداییش پژو و سیتروئن از ماشینای چینی که خیییلی بهترن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (134 ديدگاه)

        اینا همشون چینی …. خواب دیدی بلند شو!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. امیرحسین ق.

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی هم خوبه.
      مخصوصا سیتروئن که خیلی اتومبیل های دوست داشتنی تولید میکنه. کارنامش هم از پژو خیلی بهتره.
      برای ایران شاید خوب نباشه. البته به خاطر بعضی مسائل دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. كوروش

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    جدا c6 رو می خواهند وارد کنند بنظر بجز موتور ماشین قابلی باشه البته قیمتش احمقانس و خیلی بالاست باید دید به اپشن هاش می ارزه یا نه !
    در کل خودشون رو راحت کردند ۵ و۶ مدل ماشین اوردند با یک موتور !!! البته خاطرات خوبی مردم از زانتیا دارند که قیمتش مناسب بود ولی اینا خیلی گرونند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (359 ديدگاه)

      البته زانتیا در زمان خودش تو ایران همچین ارزونم نبود، مخصوصاً با آون اصتحلاکش، قیمت کاپوتش نصف قیمت پراید بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        همین الانش هم زانتیا ارزون نیست که بازم تولید نمیشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. fooad

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (291 ديدگاه)

        آقا نگو خدایی من یه زانتیا 88 دارم سال 91 گرفتم 21 تومن. خداوکیلی هرجا میرم شدید مشتری داره و واقعا ماشین خوبیه. از روی تعصب نمیگم ماشین های بسیار زیادی داشتم و نمیگم زانتیا از همه سرتره ولی الان بخوای 40-45 بدی ماشین بگیری به نظرم بهترین گزینه زانتیا هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          خوب قیمت 40 الی 45 ماشینی نمیشه خرید غیراز محصولات چینی.
          وقتی ال 90 قیمتش 38 میلیون پس انتخاب دیگه ای وجود نداره.
          زانتیا زمانی صفر بود عالی بود.کارکردهاش همه اش استهلاک بالایی دارن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. سامان اذری

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          با 45 تومن میشه یک ماکسیمای 82 بدون رنگ خرید که ارم جلوی کاپوتش به کل زانتیا می ارزه
          الان یکی سراغ دارم هرکی خواست 45 تومن البته دنده ای رخ درحد 88 درخدمتم

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          سامان جان شما که بدترش کردید.ماکسیما مثلا خرجش کم؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. Sina

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (359 ديدگاه)

    من آخر نفمیدم سیتروئن برند لوکس پژو هست یا یه برند اقتصادی جدا از پژو!؟ ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      سرچ کن ویکی پدیا توضیحش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Sina

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (359 ديدگاه)

    وجدانن سایپا از سیتروئن C5 درس نگرفته!! بابا چه رویی دارن اینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. reza

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    والا اگه همکاری و قرارداد جوینت ونچر اینه که کلا ایرانخودرو و سایپا مفاهیم خودرو سازی جهان رو دگرگون کردند.
    اینا دوباره شدن وارد کننده محصول کامل ونهایت داخلی سازی میشه شیشه و لاستیک و چهارتا لامپ. والا بیشتر مردم فکر میکردن خودروی جدید و مشترکی تولید میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ag

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ببینید سیتروئن یهوبرند درجه ۲ هست تو دنیا و البته بدک هم نخواهد بود واسه ایران بازار ایران .

    مهمترین چیز تو خودروسازی قیمته به نظر من ، این مدل ها قیافه شون اکیه و بد نیست انصافا . خیلی موتورهای قوی ای ندارن که اینم اکیه چون همه کل کل خیابونی نمیکنن و نمیتونی همش با آخرین سرعت بری و مصرف سوخت مهم تره .

    اما این‌قیمت گذاری شون خیلی مهمه و با توجه به سابقه ی داغون سایپا بعید میدونم‌موفق بشن اینا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    اگر که با قیمت مناسب عرضه بشه و سواری خاص سیتروئن رو حفظ کرده باشه میتونه موفق بشن.
    سالهای 85-86 یادمه هرکسی که قبل اش زانتیا داشت از سواری ماشین جدیدش راضی نبود.خود ما وقتی بعد زانتیا سراغ سوناتا nf رفتیم حالمون از سواری بد اش گرفته شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ب

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (210 ديدگاه)

      نرمی و راحتی سیتروئن در حد تویوتا و لکسس هست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. fooad

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (291 ديدگاه)

        بسته به ماشینه. زانتیا نرم تر از کمری هست و شتابش هم بیشتره ولی هرچی فکر میکنم سواری کمری و بی سر و صدا بودنش واقعا عالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Hj

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (83 ديدگاه)

      مام بعد از زانتیا سوناتا nf خریدیم کلا حال و هواشون متفاوتن سوناتا خیلی جادار و بزرگ و البته سر سنگین بود اما زانتیا جَونی بود و البته شتابش که عالی بود اون موقع.من که از سوناتا خیلی راضیم سواریش کلا فرق داره با زانتیا.زانتیا خیلی تیز بود اما سوناتا اینطوری نیست خانوادگیه.بهرحال دوران زانتیا تموم شد ولی یه خاطره خوبی بجا گذاشت واسه ما!فقط خرجش خیلی سنگین بود!اما چشم اب نمیخوره اینا بتونن بازار رو از کره ای ها بگیرن چون اولا که کره ای ها بازار دسته دومشون خوبه دوما همینطوری که همه میدونید فرانسوی ها بشدت افت کردن نسبت به قبلشون سوما از نظر قطعات یدکی مثه سرطان میمونن!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احسان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    یعنی دیکه حالم بهم میخوره وقتی اخبار خودرویی داخل کشور میخونم، خیلی بهتر بود سایپا با کیا و هیوندای قرار داد میبست، اونا اصلا اعتماد ندارن حق هم دارن، چون شرکتهایی مثل تویوتا هیوندای و….. روی قیمت و کیفیت و خدمات ماشین تاکید دارن که با اخلاق تولید و کار خودرو سازان ما مغایرت داره. من به این نتیجه رسیدم که مساله خودرو اینجا حل نمیشه فقط آرزو دارم همه مون به پولهای خوب و سالم برسیم تا بتونیم خودروی دلخواهمون رو بخریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرحسین ق.

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    فقط خوشگلن.
    کیا و هیوندای خیلی بهترن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      امیرحسین عزیز درباره فرانسه داریم حرف میزنیم ها
      بیشتر دقت کن دوست گرامی.
      سیتروئن از کیا پایین تر به نظر شما؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرحسین ق.

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        بهنام عزیز بحث لینکلن و لکسس که یادته.
        قدمت شرکت مهمه قبول. سیتروئن برند خوب و با کیفیتیه بازم قبول. به نظر من سرعت پیشرفت کیا و هیوندای بسیار بالاست. شما دقت کن هر هفته حداقل 3 تا خبر ازشون در پدال هست. از طرفی به کیفیت هم خیلی پایبندن و اعتبارشون رو فدای پول بیشتر نکردن.
        البته رنو و بخصوص سیتروئن خیلی هم عالین. هیچ شکی نیست. ولی برای ایران کیا و هیوندای بهترن. برای ایران منظورم بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Developer

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      اصلا بحث قدمت و برند هم بذاریم کنار، بازم سواری و کیفیت سیتروئن یا بعضی مدل های پژو از کیا و هیوندای بهتره ، به عنوان مثال شما پژو 308 رو با هیوندای ولستر مقایسه کن ، خداییش به نظر خودت یکین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        پژو 308 واقعا خوبه واقعا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    در مقاله معرفی سیتروئن C6 توی همین سایت پدال نوشته بود این ماشین فقط برای بازار چین ساخته شده، پس چطور وارد بازار ایران شده؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Radison

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    تو پست قبلی معرفی c6 گفتم احتمال عرضش تو ایران زیاده کسی توجه نکرد…. حیف پول ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمت های بسیار فضایی و احتمالا خدمات پس از فروش بسیار بد جالبه اکثر خودروها برای بازار چینه این یعنی سیتروئن نگران باز ایران تحریم بشه و نتونه وارد ایران بشه برای همین از مدلای چینی داره استفاده می کنه که بتونه غیر مستقیم به ایران کالا بده و این نکتش برای من جالب بود که گویا همه خودروها دارن از یک موتور استفاده می کنن و فقط اون مینی کراس اور که اونم کلا ساخت چینه یکم قیمتش مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hj

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (83 ديدگاه)

      کلا هرچی ات اشغاله میدن به خودروسازان داخلی!!مثلا چرا با برند هایه ژاپنی یا کره ای قرداد نمیبندند؟!خب معلومه چون اونا یسری اصول اخلاقی دارن که با کاره ما جور در نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. AKBAR

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    فقط C3 با توجه به قیمتش ممکن است بتونه بازار خوبی داشته باشه ، باقیشون قیمتشون نسبت به رقبای خوشنام وارداتی خیلی بالاتر است ، علی الرغم اینکه استایل جذابی هم ندارند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    از همین الان مشخصه همه مدل هاش شکست خورده و فروشی نمیکنه تو ایران… قیمتا رو ببین تورو خدا… اعتماد به نفسشونو دوس دارم !
    ( تمام مدل های بالای 100 میلیونش شکست میخوره حالا ببینید )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ساسان.م

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (338 ديدگاه)

    شخصاً نمونه مشابه کره ای ها رو ترجیح میدم
    باز هم پژو سیتروئن و موتور 1600 :D
    ناموساً بکشید بیرون از این حجم موتور
    آخه این موتور 1600 سیتروئن اون تن لش C6‌ رو چطور میخواد بکشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hj

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (83 ديدگاه)

      همیچین میگه ارزون تر از e کلس و سری ۵ هستش انگار ورداشتن بهترین مدلشو اوردن!!باووو موتور ١۶٠٠ چیه اخه راه میره اصلا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        توربو داره مهندس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hj

          ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (83 ديدگاه)

          بله میدونم ولی واسه ماشینی که مثلا رقیب e کلس هست خیلی خیلی ضعیفه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. Saied

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    واقعا حیف اون پول که میره جیبه مفت خورا. با این پول باید سوار بی ام دبلیو ام ۵ شد. واقعا افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کاوه

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    دوستان سلام، عزیزان مسئول خودرویی و وزارت صنعت خوابی بس پریشان واسه ما دیده اند،
    در ظاهر قرار داد ایران خودرو با پژو و سایپا با سیتروئین بسته شده، اما در واقع پژو-سیتروئن در عمل یک شرکتند و پلات فرم محصولاتشون مشترکند. فقط ارم و ظاهرشون متفاوتند، پس تا اینجا هم ایران خودرو و هم سایپا برنده اند چون ماشین هایی که مونتاژ خواهند کرد، مشترکات فنی بسیاری دارند و ظاهرشونم متفاوته (مردم عادی هم متوجه این امر نشده و از تنوع ظاهری خوشحالند)
    اما بدتر از این قضیه اینه که محصولاتی برای مونتاژ انتخاب شده اند که عمدتاً مخصوص بازار چین بوده و توسط شرکت دانگ-فنگ که شریک تجاری پژو-سیتروئن است مونتاژ می شوند (ایران خودرو در این امر سریع تر بوده و H30 کراس را از همین شرکت دانگ-فنگ پیش فروش نموده که مشترک فنی با 206 می باشد و همچنین 207 را ایرانیزه (بخوانید چینیزه با همکاری دانگ-فنگ) کرده و از زیر دست پژو در آورده است).
    از طرفی با توجه به وجود تعرفه و عوارض بالا و قیمت دو برابری چینی ها نسبت به کشور مادر و کشورهای همسایه در بازه 80 میلیون به بالا عمدتاً قیمت محصولات جدید بالای 70 میلیون تعیین شده که بسیار بالا می باشد و فقط به خاطر تعرفه بالا واردات و عوارض و هزینه های دیگر توجیه پذیر است.
    و اما نتیجه گیری:
    قرار داد دراز مدت با شرکت دانگ-فنگ برای مونتاژ محصولات به ظاهر فرانسوی (در باطن چینی) و متنوع (در عمل و فنی یکسانند) و ادمه مونتاژ مثل سریال های قبلی پیکان، پراید و 405 برای سالیان متوالی…
    این تحلیل منه، من خودم به شخصه کاملاً اعتمادمو به پژوی ایران از دست داده ام (یه 206 تیپ 5 گرفتم یه سال بیچاره ام کرد تا ردش کردم) و فکر میکنم خودروییها هدفمند مثلث عشقی پژو-سیتروئن-دانگ و فنگ را انتخاب کرده و قصد دارند از این مثلث سالها همانند گذشته مردم را بچاچند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      هیوندا و کیا هم از پلتفرمهای مشترک استفاده میکنند و ظاهرهای متفاوتی دارند مردم هم خیلی خوشحالن و اتفاقا وقتی کره ای سوارن در حد اعلا فخرفروشی میکنند. مثلا اپورتیج با توسان و سراتو با الانترا پلتفرم مشترکی دارند در عین حال ظاهر متفاوتی دارن. استفاده از پلتفرم مشترک چندان هم غریب نیست مجموعه رنو نیسان هم این کارو میکنن یه زمانی دایملر کرایسلر هم این کارو میکرد. دلیلش هم پایین آوردن هزینه هاست و کار اصولی هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. امین

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    از کاربران سایت پدال واقعا بعیده که فکر می کنن این خودروها فرانسوی هستند!! اینا همشون چینی هستن و مجلس هم به این موضوع واکنش نشون داده و این موضوع تایید شده. حالا شما سر فرانسه و ژاپن دعوا کنید!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. saeed

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تا زمانی که تو رنج 30 میلیون تومن ماشین خوب نیاد دردی رو برای ما دوا نمیکنه اینا همشون از 80 میلیون به بالا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      مثل اینکه شما در جریان قیمتها نیستید. بهترین ماشین در رنج 30 میلیون تومان کیا پیکانتو با گیربکس دستی هست که تازه قیمت پایه با کمترین امکانات هست. یعنی اگر تعرفه صفر بشه شما با 30 تومن به ارزانترین پیکانتو میتونید سلام بکنید. من که به پیکانتو نگاه هم نمیکنم حالا نمیدونم از نظر شما پیکانتو ماشین خوبیه؟ مگر اینکه دست دوم منظور نظرتون باشه که بحث دیگه ای هست چون سوناتا یا اپتیمای تمیز دست دوم رو در بازارهای جهانی با 30 تومن هم میشه خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. حميد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چرا اینقدر خودرو ها گرونند
    أینا جز خودروهای لوکس حساب میشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هیچ نمی شود گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احسان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    هیچ کدوم از خودروهای به اصطلاح فرانسوی وارده شده جدید چه در اریران خودرو و سایپا ،فروش نمیکنن شرط میبندم،
    راستی سیترون سی ۵ یادتون هست ،نه خدمات داشت نه تعمیرکار نه یدکی نه بازار دسته دومی یه سرطان واقعی بود که معلوم نبود کی اومد کی رفت،اینا هم همینطور میشن فقط شاید شاید پژو ۲۰۸ تو ایران خوب بفزوشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. احمد باقری

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر ماشینی بیاد از هر شرکتی بیاد باز هم به نسبت اون ماشین، قیمتش خیلی بالاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. هادی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اینا چقدر زشت هستن?!
    اگه اون علامت سیتروئن رو ازجلوشون برداری امکان نداره کسی باورکنه تولید فرانسه هست!!!
    از لحاظ ظاهر جک s5 و j5 و برلیانس خیلی خوشگلترن…
    اینا فهمیدن ایرانی ها هرچی تولید کنن میخرن براهمین این آشغالهارو فرستادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محسن

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیشنهاد من برای سایپا.همون زانتیارو دوباره تولید کن متمعن باش پیشرفتت از این اشغالای جدید با قیمت های گرون بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علیرضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام
    خودتان دردسر نیندازید اگه خودروی مثل اچ30 کراس ماشین خوبی باشه من شما امثال ما نمیتونیم ثبت نام کنیم وقتی خودرویی ازاد باشه معلومه طرفدار نداره اگه راست میگویند اچ30 ثبت نام کنند تازه اگه بری برای اچ30 میگن میخواهی رنو استپ وی بدیم بهتان حتی مال شرکت دیگری را حواله میکنند بعد سالها یک خودرو با گیربکس ژاپن دادن که ارزش قیمت خرید داره اونم برای خودشان ووو که روی هر حواله 15 میخورن تا 97 هم تکمیل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیر

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا جدید چرا نمیاد اه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا