سیتروئن

آیا دی‌اس 7 کراس‌بک می‌تواند حریف رقبای آلمانی شود؟

دی‌اس ۷ کراس‌بک یکی از تازه‌واردها در بخش کراس‌اوورهای پریمیوم کامپکت محسوب می‌شود که باید با خودروهایی چون مرسدس بنز GLC، ب‌ام‌و X3، آئودی Q5، ولوو XC60 و جگوار F-Pace به رقابت بپردازد؛ اما آیا این کراس‌اوور تازه‌وارد فرانسوی می‌تواند حریف رقبای سرسخت و باسابقهٔ آلمانی شود؟ در نگاه اول شاید موفق به انجام چنین کاری شود زیرا دی‌اس ۷ اندازه‌ای مشابه آئودی Q5 دارد درحالی‌که قیمت آن در بریتانیا از حدود ۲۸ هزار پوند آغاز می‌شود که هرچند از ب‌ام‌و X1 بیشتر است اما به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر از ۳۹ هزار پوندی ب‌ام‌و X3 بوده و حتی با قیمت ۴۲ هزار پوندی X4 نیز اختلاف زیادتری دارد.

دی‌اس ۷ کراس‌بک در داخل نیز از کابین منحصربه‌فردی برخوردار است. در اینجا طراحی جذاب و گیرا به همراه فضای زیاد در عقب حتی برای سرنشینان قدبلند وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این کراس‌اوور لوکس نیز می‌توان به نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد، کاربرد پلاستیک نرم و خوش لمس در داشبورد، تریم چرمی و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند در تیپ‌های بالایی اشاره کرد.

از سوی دیگر اما نقص‌ها و کاستی‌هایی هم در دی‌اس ۷ کراس‌بک وجود دارد که موجب شده نتوان این کراس‌اوور فرانسوی را خودرویی کامل و بدون نقص دانست. به‌عنوان‌مثال، در کنسول مرکزی و بخش پایینی داشبورد پلاستیک خشکی بکار رفته که به‌آسانی خراشیده می‌شود؛ اما نقطه‌ضعف بزرگ‌تر دی‌اس ۷ عدم برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است یعنی سیستمی که در تمامی رقبا وجود دارد.

علاوه بر این، درصورتی‌که برای دی‌اس ۷ تمامی آپشن‌ها سفارش داده شده و کاملاً مجهز گردد قیمت آن بسیار بالا رفته و به کراس‌اوورهای کلاس بالاتر نزدیک می‌شود. همان‌طور که سایت CarBuyer در بررسی خود به آن اشاره کرده است، قیمت دی‌اس ۷ کراس‌بک فول آپشن به ۴۶ هزار پوند می‌رسد که تنها ۴ هزار پوند کمتر از تیپ پایهٔ ب‌ام‌و X5 است که در یک کلاس بالاتر قرار دارد.

به‌طورکلی به نظر می‌رسد دی‌اس به‌عنوان برند پریمیوم سیتروئن در مسیر درستی قرار گرفته است اما برخی قسمت‌های آن نیاز به بهبود دارند؛ اما بااین‌وجود اگر تیپ و آپشن‌های دی‌اس ۷ کراس‌بک به‌طور هوشمندانه و معقولانه انتخاب گردد می‌تواند کراس‌اوور پریمیوم مقرون‌به‌صرفه‌ای باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ويكي

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    طراحیش خیلی به خودروهای چینی میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (235 ديدگاه)

      یه سوال
      طراحیش‌ شبیه کدوم ماشین چینیه؟
      اصلا بگیم چینیا طراحیش کردن مشکلش چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرهاد

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (134 ديدگاه)

      چیزی به اسم طراحی چینی وجود نداره همه شرکت های چینی که سرشون به تنشون میارزه دارن با شرکت های بزرگ همکاری میکنن یا طراح های اروپایی دارن پس طبیعی است که طراحی ها شبیه هم باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Reza.M

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (309 ديدگاه)

      هر 3 تا رقیبش هیچ هیچ که نداشته باشن همون یه کلمه ساخت المان برا انتخابشون کفایت می کنه…به علاوه این ک موتور پژو 208 رو نمیشه زد روی یه کراس اوور میان سایز با دیفرانسیل جلو و انتظار همون بازدهیو داشت…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    طراحی داخلی و خارجی خودرو واقعا زیباست اما مشخصات فنی و کیفیتش خیلی عقبتر از آلمانی هاست.برام عجیبه فرانسه با این قدمت خودروسازی هنوز جایگاه بالایی پیدا نکرده در حالی که می بینیم خودروسازی کره داره پا به پای بزرگان به جلو میره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      مدیریت فقط و فقط مدیریت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ahmad

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      کی میگه خودروهای فرانسوی جایگاه بالایی ندارند دوست عزیز ، اتفاقا خودروهای فرانسوی در اروپا جزو پر فروشترینها هستند ، درسته که تکنولوژی المانی همیشه یک پله جلوتر از فرانسوی بوده ، اما در رتبه دوم قطعا فرانسویها هستند و اگر به تاریخچه خودروهای فرانسوی نگاه کنید میبینید که در دوره هایی خودروهایی ساختند که حتی برابری میکردند با المانیها مثل سیتروئن دی اس در دهه ی 50 ، پژو 504 ، 405 دهه ی 80 ، یا پژو 206 در زمان خودش یا رنو 5 که با ورودش صنعت خودرو سازی فرانسرو متحول کرد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        بله دوست عزیز درست می فرمایید اما منظور من در مورد خودروهای لوکس هست که الان فقط با برندهای آلمانی و ژاپنی و بعضا آمریکایی شناخته میشن و فرانسه که یکی از قدیمی ترین خودروسازان هست هنوز جایگاه مناسبی در این زمینه نداره ولی برای مثال برند کره ای جنسیس با قدمت خیلی کم داره روز به بهتر میشه و لوکس سازها رو به چالش می کشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ahmad

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (566 ديدگاه)

          همین سیتروئن دی اس دهه 50 در اون زمان جزو برندهای لوکس بود وکاملا با المانیهای اون زمان برابری میکرد ، الان هم احیای دوباره برند دی اس میتونه با رقیبای المانی مقابله کنه ولی باید تو کیفیت و اپشنها بیشتر کار کنه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مجتبي

          ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (6 ديدگاه)

          سلام ولی من اگه بخوام ماشین بالای 300 ملیون سوار بشوم حتما دی اس رو انتخاب میکنم چون تقریبا بیشتر مردم نمیدونن این ماشین گرونیه وحتی فکر میکنن چینیه هم خودم راحتم از نظر کیفیت و راحتی ماشین هم تو چشم نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. F۲۲RAPTOR

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    عیب بزرگ مجموعه پژو سیتروئن
    نبود سیستم awdتو کراس اوور هاشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (522 ديدگاه)

      دقیقا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      موتور خفنی هم برای محصولاش در نظر نمیگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رامتین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    از نظر من کاملا شکست خورده هست در برابر آلمانیها. 400 میلیون بدی 4چرخ نباشه!
    خیلی مشتاقم ببینم توسان 2019 سری N اسپرت به ایران میاد یا نه. بنظر بی نظیر خواهد بود و رقیبی براش نیست، جز تیگوان کوپه مدل r که فکر کنم nسال دیگه هم به ایران نیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Stern des südens

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    آلمانیها رو باید بذاره واسه مرحله آخر
    فعلا حریف بقیه بشه بیاد بالا تا ببینیم چی میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا