سیتروئن

استفادهٔ رئیس‌جمهور جدید فرانسه از DS 7 کابریولت برای مراسم تحلیف

رؤسای جمهور ایالات‌متحده به‌طور سنتی برای تردد خود از یک کادیلاک یا لینکلن لیموزین استفاده می‌کنند و رؤسای جمهور بسیاری از کشورها نیز تمایل به استفاده از خودروهای آلمانی یا انگلیسی دارند؛ اما رئیس‌جمهور جدید فرانسه یعنی «امانوئل ماکرون» که به‌تازگی از طریق انتخابات ریاست جمهوری این کشور با کسب اکثریت آراء برگزیده شده است تصمیم گرفته برای رفتن به مراسم تحلیف از خودروی ساخت فرانسه استفاده کند تا از صنعت خودروسازی کشورش حمایت کرده باشد.

اما اکثر محصولات سه شرکت فرانسوی رنو، پژو و سیتروئن برای استفاده توسط رئیس‌جمهور بیش‌ازحد ارزان‌قیمت و اقتصادی هستند و بوگاتی هم انتخابی احمقانه و غیرعملی برای چنین کاری است. پس چه باید کرد؟ بدین منظور برای مراسم تحلیف پرزیدنت امانوئل ماکرون، شرکت پژو-سیتروئن خودرویی ویژه را تدارک دیده است. این خودرو یک DS 7 کراس‌بک است که پرچم‌دار بخش پریمیوم این گروه خودروسازی فرانسوی محسوب می‌شود؛ اما این DS7 برای استفاده توسط رئیس‌جمهور تغییراتی را تجربه کرده است.

این کراس‌اوور لوکس بدین منظور در بیرون با رنگ آبی ویژه‌ای رنگ‌آمیزی شده و درون آن نیز با تریم چرم مشکی پوشیده شده است. علاوه بر این؛ نشان رسمی دولت فرانسه و پرچم این کشور به همراه تزئیناتی از طلا در داخل کابین کار شده و در بیرون هم روی سپر جلو پرچم فرانسه نصب شده است؛ اما منحصربه‌فردترین ویژگی این DS 7 ویژه، سقف آن است که به‌صورت کابریولت درآمده است تا به خودرویی مخصوص رژه تبدیل گردد. بدین ترتیب پرزیدنت ماکرون حتی با وجود بارش باران برای احترام به طرفدارانش از سقف DS 7 بیرون آمده و از طریق خیابان شانزه لیزه رهسپار کاخ الیزه شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. علی آقا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (572 ديدگاه)

    این ماشین به هرچیزی شبیهه جز یک خودروی لوکس و تشریفاتی.
    چقدر هم تو ایران تبلیغات کرده اما به نظر چندان موفق نبوده. کاری به کیفیتش ندارم اما استایلش اصلا لوکس و تشریفاتی نیست. به نظرم به این روند DS داره زور بیخود میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. Archi KHAN

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    رئیس جمهور انتخابی ما ، تو ماه آینده
    نخواد با تیبا هاچ بک “کابریولت” بره مجلس بلند صلوات …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      مطمئنی انتخابیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ahmad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    بهتره رئیس جمهور ما هم از خودروی لوکس ملی “دنا+” استفاده کنه و سرشو از سانروفش بیاره بیرون واسه ملت دست تکون بده!
    عجب منظره ای بشه…
    (خخخخ شاید با خودتون بگید دنا کجاش لوکسه، ولی وقتی خودشون توی کاتالوگشون با اغراق میگن خودروی لوکس دنا پس باید خودشونو قبول داشته باشن!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mercede kaviani

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    کراس اور و اس یو وی جزو اتوموبیل تشریفات نیستند چون اگر بوداند ترامپ هم از کادیلاک اسکلید و یا شوی سابربن استفاده می کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      بنتلی بنتایگا و انواع لندروور و … لوکس نیستن؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. توحید

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (51 ديدگاه)

      تو جوابت باید بگم که اینطور نیست مثال بارزش مرسدس بنز های شاسی بلند و لندرورنجروور هستش ملکه الیزابت بعضی مواقع از رنجروور هم استفاده میکنه و یکی از خودروهای تشریفات انگلستان هستش،پاپ رهبر کاتولیک های جهان از مرسدس های G کلاس و ML استفاده میکرد،شیخ محمد حاکم دبی هم از G کلاس استفاده میکنه،کشورهایی مثل پادشاهی برونئی و چچن هم تو ناوگانشون مرسدس شاسی بلند هستش،خودروی شخصی پوتین هم لادا نیوا بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا