سیتروئن

معرفی مینی ون الکتریکی سیتروئن برلینگو 2021

پژو اخیراً نسخه‌های بدون آلایندگی پارتنر و ریفتر را معرفی کرده و حالا نوبت به سیتروئن رسیده که همین کار را با برلینگو انجام دهد.

برای برجسته ساختن قوای محرکه الکتریکی در برلینگو یک حرف e به نام این خودرو اضافه شده است. برلینگو الکتریکی از همان قوای محرکه پسرعموهای پژویی خود استفاده می‌کند. پیشرانه الکتریکی این خودرو که توسط باتری ۵۰ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود قدرت ۱۳۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری داشته و حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعتی را فراهم می‌کند.

باتری لیتیوم-یونی یاد شده شعاع حرکتی ۲۸۰ کیلومتری را ارائه کرده که ۵ کیلومتر بیشتر از برد پارتنر و ریفتر الکتریکی است. شارژ این باتری با شارژر خانگی ۷.۵ ساعت طول می‌کشد درحالی‌که با استفاده از شارژر سریع می‌توان ۸۰ درصد باتری را در نیم ساعت شارژ کرد.

برلینگو الکتریکی ۲۰۲۱ در نسخه‌های مدیوم و XL عرضه شده و این دو خودرو به ترتیب ۴.۴ و ۴.۷۵ متر طول دارند. همچنین دو مدل یاد شده به‌صورت ۵ نفره در دسترس هستند هرچند مدل XL به‌صورت ۷ نفره نیز عرضه می‌شود. فضای بار مدل مدیوم برابر با ۷۷۵ لیتر بوده درحالی‌که فضای بار نسخه ۵ نفره XL نیز ۱۰۵۰ لیتر اعلام شده است. حداکثر فضای بار مدل طویل‌تر با خواباندن صندلی‌ها به ۲۱۲۶ لیتر افزایش می‌یابد. این خودرو همچنین می‌تواند اشیایی با حداکثر طول ۳.۰۵ متر را نیز حمل کند.

کنسول مرکزی برلینگو الکتریکی دارای سوئیچ e-Toggle است که به راننده اجازه می‌دهد حالت‌های درایو، خلاص، پارک و دنده‌عقب را انتخاب کرده و به عملکردهای ترمز احیا شونده دسترسی پیدا کرده و حالت‌های گوناگون اکو، نرمال و پاور را انتخاب نماید.

در کابین این مینی ون فرانسوی نمایشگر ۸ اینچی با بخش انرژی ویژه در منو، ارتباط گوشی هوشمند، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰ اینچی، هدآپ دیسپلی رنگی، دوربین دنده‌عقب، دستیار کمک به حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز ایمنی فعال، هشدار خروج از مسیر، پایش نقاط کور، تشخیص علائم ترافیکی، هشدار توجه راننده و… دیده می‌شوند.

سیتروئن برلینگو الکتریکی از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    فکر کنم با اون ون تویوتا الکتریکیه که تو اروپا عرضه میشه از نظر فنی شباهتهایی داشته باشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  2. Benz309 1974

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    قیمتش مناسب باشه ماشین خوبیه

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. احمدرضا

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (877 ديدگاه)

      نمی دونم چرا از ون ها خیلی خوشم میاد
      سواریش حس خوبی بهم میده ??

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        منم خیلی ازشون خوشم میاد
        تجربه سفر با هایس قدیمی رو دارم واقعا عالی بود
        شبا وسط کوه و جنگل 3 نفر توش می خوابیدیم 2 نفر رو سقف ای حالی کردیم که نگو
        به نسبت ابعاد و قدرتش مصرفشم خیلی خوب بود
        رنگ کرم 4 چراغ جلوش بود
        الان از اونا حتی تو خیابونا هم نمیبینم

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. Amirreza

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          منم همین پارسال پریسال با یه ترنسپورتر رفتیم توی جنگل خوابیدیم خیلی حال میده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رضا

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (114 ديدگاه)

        ون خیلی عالیه و کاربردی. اگه ترکیه رفته باشین ون خیلی میبینین. تو هتلی که ما بودیم هرچی که میاورد با ون بود. بعد یه ون فولکس واگن بود شبیه کامیونت عصر تو هتل نشسته بودم شرکت لباسشویی یا خشکشوری نزدیکای ۵ بعد از ظهر اومد با این ون فولکس و کل ملحفه ها پتو و این چیزا رو برد بشوره. در عقبش با هیدرولیک با بسته میشد. بعد حالت اسانسور مانند بود. از نزدیک دیدم.یه جعبه کنترل داشت که به ماشین وصل بود ۶ تا دکمه داشت فکر کنم. یکی رو میزدی باز میشد یکی رو میزدی میومد پایین همسطح زمین میشد. بعد روش بار میزاشتی بعد دکمه رو میزدی میرفت بالا همسطح قسمت بار کامیونت میشد بعدم بار رو میبردی داخل.

        موافقم 4
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا