سیتروئن

سیتروئن برنامه‌ای برای احیای مدل 2CV ندارد

هرچند شرکت‌هایی مثل فیات و مینی با احیای مدل‌های کلاسیک قدیمی خود به موفقیت رسیده‌اند و بسیاری از طرفداران سیتروئن هم به دیدن نسخهٔ مدرن و احیاشدهٔ مدل نمادین و افسانه‌ای ۲CV علاقه دارند اما به گفتهٔ مدیرعامل این شرکت فرانسوی، چنین اتفاقی روی نخواهد داد. مدیرعامل سیتروئن خانم «لیندا جکسون» در جریان جشن تولد صدسالگی این برند طی مصاحبه‌ای با تاپ گیر گفته است که این شرکت علاقه‌ای به ساخت مدل‌های رترو ندارد.

وی دراین‌باره گفته است:

ما با نگاه کردن به گذشته طراحی‌های خود را تکامل می‌دهیم اما آنچه که من نمی‌خواهم انجام شود، تبدیل سیتروئن به برندی است که خودروهای رترو تولید کند. من نمی‌خواهم یک ۲CV جدید تولید کنیم. البته ما همیشه گذشته را مرور می‌کنیم. من وقتی کارم را در سیتروئن شروع کردم، تمام تیم‌ها را به مجموعهٔ تاریخی سیتروئن فرستادیم و به آن‌ها گفتیم به عقب برگردید و به ما بگویید سیتروئن چیست

با توجه به اظهارت خانم جکسون، سیتروئن به خودروسازان تولیدکنندهٔ محصولات رترو نمی‌پیوندد و بنابراین ۲CV احیا نخواهد شد اما در عوض این برند فرانسوی در گذشتهٔ خود جستجو می‌کند و با الهام از ویژگی‌های برجستهٔ تاریخ خود محصولات جدیدی را معرفی خواهد کرد. گفته‌های وی نشان می‌دهد که ما در دوران انقلاب صنعت خودروسازی هستیم و به همین دلیل احتمالاً ایده‌های قدیمی به‌خوبی کار نخواهند کرد.

وی در این رابطه افزوده است:

من نمی‌خواهم این کار را انجام دهم. چون معتقدم باید همواره به نوآوری فکر کرد. هرچند بازگشت به کارهایی که در گذشته انجام شده می‌تواند موفق باشد اما به عقیدهٔ من مردم چیزهای جدید و متفاوتی می‌خواهند و ما باید با آن هماهنگ باشیم

سیتروئن ثابت کرده است که می‌داند چگونه مدل‌هایی با ظاهر متمایز را در هر سگمنتی ارائه کند و هرچند ۲CV دوست‌داشتنی به‌طور مستقیم احیا نخواهد شد اما طبق وعدهٔ خانم جکسون، این شرکت خودروهای نوآورانه‌ای تولید خواهد کرد که ویژگی‌های خاص سیتروئن را خواهند داشت. البته این واقعیت که ۲CV برای همیشه به تاریخ پیوسته است، ناراحت‌کننده خواهد بود. این کوچولوی دوست‌داشتنی فرانسوی که برای اولین بار در اکتبر سال ۱۹۴۸ در پاریس رونمایی شد، به‌عنوان خودرویی برای تودهٔ مردم در نظر گرفته شده بود. این ماشین تا سال ۱۹۹۰ در انواع و نسخه‌های بسیار گوناگونی در کشورهای مختلف به تولید رسید. از ۲CV و تمام نسخه‌هایی که بر اساس آن شکل گرفته بودند مجموعاً ۹ میلیون دستگاه تولید شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    نوستالژی ژیان
    یادش بخیر تو ایران که حتی به کارتون چاق و لاغر دهه ۶۰ هم راه پیدا کرد و گوشه ای از خاطرات ما شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. L-H-P-TT

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    میتونه یه عنوان یه خودروی الکتریک – اقتصادی دوباره متولد شه ……
    اما من که از الان تا زمانی که زنده هستم منتظرم وایپر برگرده ، این افعی افسانه …..????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید(تهران)

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    خدارو شکر، همون یه بار هم زیاد بود! در ضمن من معنی افسانه ای و دوست داشتنی رو توی مقاله درک نکردم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (522 ديدگاه)

      خیلی سادست .خودورویی که 9 میلیون دستگاه ازش تولید شده میشه افسانه ای و دوست داشتنی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید(تهران)

        ۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (496 ديدگاه)

        شما شرایط اجبار و انتخاب رو در نظر نمیگیری، از پراید هم میلیونها تولید و فروخته شده پس افسانه اس؟! وقتی مردم چاره ای نداشته باشن اون افتخار به حساب نمیاد، شرایط بعد از جنگ فرانسه و اروپا هم چاره ای جز انتخاب این حلبی قارقارو بجا نمیذاشت!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad

          ۶ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (566 ديدگاه)

          اگه شرایط اجبار و نداشتن حق انتخاب در مورد سیتروئنو در نظر بگیری پس باید برای بقیه برندهای افسانه ای مثل بیتل ومینی هم باید این شرایطو در نظر بگیری که چون به قول شما مردم اون زمان اروپا حق انتخابی نداشتن بنابراین سراغ این ماشینها میرفتن یا مثلا رنو 5 وگلف بنابراین اینها هم خودروهای افسانه ای گفته نمیشن و به خاطر اجبار خریده میشدن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ناشناس

          ۶ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (115 ديدگاه)

          داداش اگه 9 میلیون دستگاه فقط تو فرانسه فروش میرفت میتونستی بگی مردم فرانسه حق انتخابی نداشتن 9 میلیون تو سرار دنیا به فروش رفته و مسلما مردم بقیه کشورها حق انتخابای زیادی داشتن پس این ماشینو با پراید مقایسه نکن پراید فقط تو ایران فروش بالایی داره نه تو بقیه کشورها همون زمان که تو امریکا و کره هم تولید میشد اصلا طرفدار نداشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Mad.z.Max

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    خیلی صدای خنده دار و در عین حال مزخرفی داشت،
    تو مایه های قور قور قور قوررررر که اصلا بم نبود، زیر بود شدیدا??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (115 ديدگاه)

      از صدای فولکس مزخرفتر نبود که تن تن تن میکرد تو اتاقش مینشستی صدای بقل دستی رو نمیشنیدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Ahmad

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    جزو خودروهای انقلابی بود یادش بخیر خیلی باحال بود همه چیزش خوب بود فقط قدرتش کم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا