سیتروئن

معرفی سیتروئن C5 ایرکراس پلاگین هیبرید جدید

پیرو معرفی پژو ۵۰۸ و ۳۰۰۸ پلاگین هیبریدی، سیتروئن C5 ایرکراس نیز از قوای محرکه پلاگین هیبریدی پژو-سیتروئن برخوردار شد.


متأسفانه ما درباره سیستم Hybrid4 که قدرت حدود ۳۰۰ اسبی داشته و به سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی مجهز است صحبت نمی‌کنیم بلکه منظورمان قوای محرکه ۲۲۵ اسب بخاری و مجموعه دیفرانسیل جلوست؛ اما هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد زیرا C5 ایرکراس اولین محصول پلاگین هیبریدی تاریخ سیتروئن بوده و نقشه راه الکتریکی این خودروساز فرانسوی محسوب می‌شود.


همانند محصولات پلاگین هیبریدی پژو، سیتروئن C5 ایرکراس دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی پیورتک با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و واحد الکتریکی ۱۰۸ اسب بخاری است که در کل قدرت ترکیبی ۲۲۵ اسب بخاری و گشتاور آنی ۳۲۰ نیوتون متری را ارائه می‌کنند.


این مجموعه همچنین شامل گیربکس ۸ سرعته اتوماتیکی است که به پیشرانه الکتریکی در اکسل جلو و باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی متصل است. اینجاست که C5 ایرکراس تفاوت خود با پژو ۵۰۸ هیبرید را نشان می‌دهد زیرا آن خودرو دارای باتری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی است. این باتری زیر صندلی‌های عقب قرار گرفته و باعث می‌شود خودروی جدید سیتروئن با یک‌بار شارژ بتواند مسافت ۵۰ کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی طی کند.


شارژ باتری با استفاده از وال باکس زیر ۲ ساعت طول می‌کشد اما با استفاده از شارژر خانگی استاندارد این زمان به ۷ ساعت افزایش خواهد یافت. همچنین تخمین‌ها نشان می‌دهد این خودرو در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ۱.۷ لیتری خواهد داشت و آلایندگی دی‌اکسید آن در هر کیلومتر ۳۹ گرم خواهد بود.


پیش‌نمایش این خودرو با کانسپتی به همین نام صورت گرفته و به لطف عناصر آبی‌رنگ روی بدنه، لوگوی هیبریدی روی درب پشتی و حرف h روی گلگیرهای جلو می‌توان آن را از سایر نسخه‌ها شناخت. درگاه شارژ سمت چپ بدنه نیز نشانی دیگر بر هیبریدی بودن این خودرو است.

از دیگر جزئیات این خودرو می‌توان به آینه وسط با تیره شوندگی خودکار اشاره کرد که در زمان استفاده از نیروی الکتریسیته، نور آبی‌رنگ را به بیرون خودرو می‌تاباند. همچنین پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با گرافیک‌های جدید و صفحه‌نمایش مرکزی ۸ اینچی نیز جزو دیگر ویژگی‌های C5 ایرکراس پلاگین هیبریدی هستند. این خودرو در حالت الکتریکی حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعتی داشته و البته حالت‌های رانندگی دیگر شامل هیبرید و اسپورت نیز وجود دارند.

این خودرو هم‌اکنون با قیمت ۳۹۹۵۰ یورو در فرانسه قابل سفارش بوده و اولین نمونه‌ها از اواسط سال آتی میلادی به دست مشتریان خواهند رسید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خیلی عالیه این ماشین ….ولی فک کنم گروه psa نخواسته این خودرو رقیب ۳۰۰۸ هیبرید و اپل گرندلند x بشه ….به همین خاطر این محصول و با توان نرمال ۲۲۵ اسب و همون گریپ کنترل به جای 4wd میخواد عرضه کنه ….که تکراری نباشه.

    چون اون دوتا به صورت 4wd و توان ۳۰۰ اسب عرضه میشن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amin

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    ای لعنت به سایپا که هنوC3 ما رو نداده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نویدی

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (409 ديدگاه)

      خدا بهت صبر بده!
      سایپا توی تحویل پراید 131 تحویل 30 روزه مونده، چه برسه به C3.
      بجاش یه ماشین دیگه بردار خودتو خلاص کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    نمی دونم چرا طراحی های سیتروئن به دل ادم نمی چسبه
    ماشینای بسیار خوبی میزنه ولی نمی دونم چرا به دل ادم نمی شینه
    به هر حال این نظر شخص بنده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. the notorious critic

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    مصرف صدی 1.7 لیتر عالیه.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2984 ديدگاه)

    چرا این مدل چراغهای جلو نازک زشت مد شده.چرا از ۴ چراغ جلو جدیدا استفاده میکنند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۱۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (752 ديدگاه)

      جدیدا همه ی چراغ های شاسی بلند و کراس اوور ها از سانتافه گرفته تا شورلت بلیزر آشغال شدن (نظر شخصی لطفا خیز بر ندارین)
      انگار یه کش مشکی گنده گذاشتی رو پیشونیت افتاده رو چشات.
      طراحی شاسی بلند های لکسوس با چراغ یک تکه بهتره، نه اینکه چراغ اصلیو بزاری جای مه شکن اسمتم بزاری مهندس طراح نوین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. عباداله عنبرچمنی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشین.
    چرا دفترچه راهنمای مشتری سیتروئن C1 نسل دوم در صفحاتتون‌ وجود نداره؟
    پژو و سیتروئن C3 وc5 دفترچه راهنمای مشتریشون وجود داره الا نسل دوم سیتروئن c1.
    با تشکر چمنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی هوشنگ نظری

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یک سوال عکسی از ردیف دوم هست که دو نفره است . یعنی این خودرو عرضش کمه که ردیف دوم فقط 2 جا داره؟ چرا اینطوری کسی می دونه راهنمایی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا