سیتروئن

معرفی نسخه پلاگین هیبریدی سیتروئن C5 ایرکراس

نسخه پلاگین هیبریدی سیتروئن C5 ایرکراس ۲۰۲۰ در نمایشگاه بروکسل معرفی شد. این خودرو در حالت الکتریکی برد حرکتی ۵۵ کیلومتری و آلایندگی دی‌اکسید کربن ۳۲ گرمی در هر کیلومتر دارد.

مشتریانی فرانسوی این خودرو می‌توانند C5 ایرکراس پلاگین هیبریدی را با قیمت پایه ۳۹۹۵۰ یورویی سفارش دهند. انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن نیز از نیمه اول سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند.

سیتروئن می‌گوید این خودرو منعطف‌ترین محصول کلاس خود بوده و از سه صندلی‌های انفرادی عقب سود برده و محفظه بار ۶۰۰ لیتری آن نیز جادارترین گزینه در کلاس است.

قوای محرکه پلاگین هیبریدی ۲۲۵ e-EAT8 سیتروئن از پیشرانه درون‌سوز پیورتک یورو ۶ با قدرت ۱۸۰ اسبی و همچنین واحدی الکتریکی با خروجی ۱۱۰ اسبی تشکیل شده است. این پیشرانه الکتریکی بین نیروگاه آهنین اصلی و گیربکس جای گرفته است. قدرت ترکیبی محصول جدید سیتروئن برابر با ۲۲۵ اسب بخار بوده و گشتاور آن نیز به ۳۲۰ نیوتون متر می‌رسد.

این خودرو تا سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت توانایی استفاده از حالت تمام الکتریکی را دارد. از نظر شارژ باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی نیز باید گفت استفاده از شارژر خانگی باعث شارژ باتری در حدود ۷ ساعت خواهد شد. البته اگر از شارژرهای سریع‌تر استفاده کنید این زمان به زیر ۲ ساعت کاهش خواهد یافت.

سیتروئن اخیراً اعلام کرده C5 ایرکراس را با پیشرانه جدید پیورتک ۱۳۰ عرضه خواهد کرد. این پیشرانه قدرت ۱۳۰ اسب بخاری داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ماشین خوب و باکلاسی هستش
    و خیلی خوب مورد استقبال قرار گرفته امسال تو اولین سالش حدود ۸۰ هزار دستگاه تو اروپا فروش داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    مصرف سوختش چنتاست
    این چیزیه که برای یه خریدار ماشین هیبریدی نیازه مصرف سوخت
    البته ما که خریدار نیستیم فقط خاستیم بدونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رحیم

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (104 ديدگاه)

    با توجه به آلایندگی ۳۲ گرم بر صد کیلومتر ، مصرفش حداکثر دو لیتر در صد کیومتر خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا