سیتروئن

معرفی سدان پرچم‌دار دی‌اس 9، رقیب فرانسوی سری 5 و E کلاس

حدود شش ماه از رونمایی سدان لوکس دی‌اس ۹ در چین می‌گذرد و حالا این برند فرانسوی سرانجام نسخهٔ اروپایی سدان پرچم‌دار خود را هم معرفی کرده است تا رسماً مدعی جدیدی به بخب سدان‌های لوکس اضاضا شود. همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، این خودرو بر اساس پژو ۵۰۸ L ساخته شده اما دی‌اس تمام تلاش خود را کرده تا سدان پرچم‌دار خود را از برادر پژویی آن جدا کند. یکی از اقداماتی که طراحان دی‌اس در این زمینه انجام داده‌اند، کروم‌کاری‌های فراوان در بدنهٔ دی‌اس ۹ مثل خط کرومی ضخیمی که به‌صورت عمودی میانهٔ کاپوت کشیده شده و تریم کرومی در اطراف چراغ‌های عقب است تا نمای لوکسی به این سدان پرچم‌دار ببخشند.

دی‌اس ۹ در پروفیل جانبی مثل پژو ۵۰۸ خودرویی فست‌بک مانند به نظر می‌رسد اما نکتهٔ عجیب اینکه پنجره‌های سدان لوکس دی‌اس برخلاف ۵۰۸ از نوع بدون قاب نیستند آن‌هم درحالی‌که اکثر افراد پنجره‌های بدون قاب را در خودروهای خانوادگی یک ویژگی لوکس می‌دانند. بااین‌حال ویژگی‌هایی مثل کروم‌کاریی‌های مذکور و همین‌طور گرافیک الماس مانند چراغ‌های عقب، نمای لوکسی به دی‌اس ۹ بخشیده و به نظر می‌رسد طراحان برند لوکس گروه PSA در متمایز کردن این سدان پرچم‌دار از پژو ۵۰۸ L موفق بوده‌اند.

در داخل دی‌اس ۹ نیز شاهد کابین بسیار لوکس و سطح بالایی هستیم که شباهت بسیار زیادی به کابین کراس‌اوور دی‌اس ۷ کراس‌بک دارد. به‌عنوان‌مثال، در اینجا هم مثل کراس‌اوور مذکور همان دسته‌دندهٔ ارگونومیک گیربکس اتوماتیک، غربیلک فرمان D شکل و دو نمایشگر بزرگ برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. درمجموع مطمئناً کابین دی‌اس ۹ از تمام محصولات پژو و سیتروئن لوکس‌تر و شیک‌تر است اما اینکه آیا خریداران حاضر می‌شوند بجای سدان‌های پریمیوم آلمانی این سدان لوکس فرانسوی را انتخاب کنند هنوز مشخص نیست.

 

دی‌اس ۹ اما برای اینکه بتواند حریف آلمان‌ها شود به تجهیزات و ویژگی‌های چشمگیری مثل سیستم تعلیق فعال با اسکن، گرم‌کن، سردکن و ماساژور صندلی‌ها، پورت‌های USB داخلی و سیستم پارک پایلوت مجهز شده است. در بخش ایمنی هم این سدان پرچم‌دار به پکیج ایمنی DS شامل سیستم دید در شب، پایش توجه راننده، چراغ‌های LED فعال، پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار و سیستم تشخیص علائم ترافیکی مجهز شده است. این ماشین همچنین از سیستم رانندگی نیمه‌خودکار سطح دو هم برخوردار است که می‌تواند تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اقدام به رانندگی کند.

در این سدان لوکس همچنین سیستم دسترسی هوشمند دی‌اس هم ارائه شده که راننده را از کلید خودرو بی‌نیاز می‌کند زیرا می‌تواند گوشی هوشمند خود را به کلید خودرو تبدیل کند. همچنین با این سیستم، هنگامی که راننده به خودرو نزدیک می‌شود، دستگیرهٔ درها از جای خود بیرون می‌آیند. از طریق DS Inspirations امکان شخصی‌سازی دی‌اس ۹ هم وجود دارد و خریداران می‌توانند از بین چندین تم داخلی نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند؛ و آخرین ویژگی داخلی قابل‌توجه این سدان لوکس فرانسوی هم سیستم صوتی فوکال الکترا با ۱۴ بلندگو است که به‌طور ویژه برای دی‌اس ۹ ساخته شده است.

دی‌اس ۹ در ابتدا با یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی E-TENSE به بازار عرضه می‌شود که از یک پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ PureTech به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۲۲۵ اسب بخار قدرت دارد. باطری‌های ۱۱.۹ کیلووات ساعتی این مدل نیز امکان پیمودن ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کنند. اندکی بعد اما دو قوای محرکهٔ هیبریدی E-TENSE دیگر هم برای این خودرو ارائه خواهد شد که اولی از نوع دیفرانسیل جلو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و دومی چهارچرخ محرک با ۳۶۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

علاوه بر این سه نسخهٔ هیبریدی، دی‌اس ۹ در یک نسخهٔ بنزینی با پیشرانهٔ PureTech با ۲۲۵ اسب بخار قدرت هم ارائه خواهد شد. انتقال نیروی همهٔ مدل‌ها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با تعویض دنده‌های سریع و نرم صورت می‌گیرد. دی‌اس ۹ با ۴,۹۳۳ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۵ میلی‌متر عرض و ۱,۴۶۸ میلی‌متر ارتفاع، تقریباً هم‌اندازهٔ ب‌ام‌و سری ۵ است اما فاصلهٔ محوری ۲,۸۹۵ میلی‌متر آن از سدان میان سایز باواریایی‌ها کوتاه‌تر است. دی‌اس ۹ برای اولین بار هفتهٔ آینده در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد و به گفته دی‌اس فروش آن از نیمه دوم سال جاری در سراسر جهان آغاز خواهد اما به احتمال زیاد آمریکای شمالی جزء بازارهای این سدان لوکس فرانسوی نخواهد بود

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چقدر زیباست…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    چه زیبا
    چه اهمیتی به جزئیات
    چه متریال باکیفیتی
    نمیدونم چرا وقتی چنین خودرویی به این زیبایی را میبینم و میدونم به همه لحاظ از تویوتا کمری بهتره اما باز کمری را انتخاب میکنم ، نمیدونم مگه چند سال زندم که باید فکر بازار فروش باشم تا دلم .
    اما دست مریزاد به ds .
    یه سوالی داشتم :
    اگر این خودرو با تویوتا کمری یه قیمت باشه با اینکه چند سر و گردن از لحاظ طراحی بالاتر ، شما کدوم را انتخاب میکنید ، مسلماً همه ماها میگوئیم ds ، ولی در عمل کمری انتخاب ماهاست ، چیزی که در دو سه سال قبل هم دیدیم و شکستی برای خودروهای ds در برابر رقبای هم قیمتی با اینکه هم کیفیتی و هم طراحی بهتر از بقیه بوده ، ds اگر با یک قوای محرکه قوی آلمانی یا ژاپنی ارائه میشد دیگه هیچ مشکلی در خریدش نداشت و باور کنید اگر با موتور گیربکس مثلاً تویوتا ارائه میشد میخریدمش چشم بسته .

    وقتی هنگام رونمایی چنین عکس هایی منتشر میکنند ، یعنی چی ، یعنی میخواهد نشان دهد فرانسوی ها به طراحی خاص و اهمیت به جزئیات زبان زد عالم هستند ، چیزی که میشه در کوچه پس کوچه های پاریس تماشا کرد و چه رِسَد اماکن دیدنی ای مثل نوتردام یا اُپرا گارنیه که وقتی میبینیدش میخکوبتان میکنه هنر معماری چنین بناهایی .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. رحیم

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (103 ديدگاه)

    خدا وکیلی صد تومن میدم ، بسیار زیبا و خوش فرم هست مخصوصا طراحی نازک دی‌لایتها و طرح الماس چراغها جلو
    و هم این طور طراحی عقب و چراغهای عقب هم نشانگر سطح بالای این خودرو هست . برجستگی طولی که دربدنه و درها اجرا شده هم خوب شروع و خاتمه پیدا کرده.
    نکته‌ای که اشاره نشد اینکه همه موتور ها در مدلهای بنزینی و هیبرید، ۱٫۶ لیتری هستن.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      انتظار داری از فضا موتور بیارن
      همین یدونه رو دارن اما در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. rezlot

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    یه المان هایی از لکسوس به چشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (242 ديدگاه)

      لکسوس و آوودی هر دو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Ferrari

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    واقعا زیباست درس طراحی میدن به المانی ها البته جز ائودی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      صبر کن چشم‌هات به طراحی عادت کنه
      بعد بذار بغل یه مرسدس ۱۹۵۰ ببین کدوم خوشگل تره

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Ferrari

        ۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        مقایسه شما درست نیست چرا باید DS۹ رو با ماشین ۷۰ سال پیش مقایسه کنم؟ باید اون مرسدس رو با ماشینهایی که امروز مرسدس تولید میکنه مقایسه کرد و به افت فاحش طراحی مرسدس پی برد

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. تورج

        ۹ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (59 ديدگاه)

        1950 چطوری به ذهن شما رسید خدا میدونه. البته ما ایرانیا طبق یک سری عادات رفتاری عادت کردیم در گذشته زندگی کنیم اما محض اطلاع جایی چنین کامنتی رو نذارید هیچوقت چون موجبات خنده بقیه رو فراهم خواهید کرد. چرا باید یک ماشین 2020 با یک محصول 70 سال پیش مقایسه بشه واقعا؟. مرسدس بنز امروز حتی در کنار بعضی رقبای کره ای از لحاظ مفهوم کلی، عمق طراحی و جنبه های نوآوری بصری داره کم میاره. چه بپذیریم چه نپذیریم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. سجاد

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    چی ساختن نامردا عالیه. فقط این s یکم زیاد کشیده شده بخصوص رو فرمون تو ذوق میزنه یکم.
    حالا نیست خیلی دسمون بهش میرسه فقط همین مشکل مونده☺
    کاربرای گرامی یه موردی باهاتون به اشتراک بزارم به هر حال این روزا همه درگیرش هستیم. صبح که از خواب پا میشین بشینین ده تا پونزده ثانیه نفستونو بگیرید بعد بدید بیرون. اگر این هنگام سرفتون گرفت یعنی خدا نیاره برای کسی ریه تون عفونت کرده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    ماشین بعدی امانوئل ماکرون ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. net

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    نکات منفی و مثبت سدان دی اس۹
    نکات منفی ) گر طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود به جای قرمز قشنگتر میشد.رینگش زیبا نیست.ال ای دی عمودی زیر چراغ جلو در سپر بد هست.زیر چراغ عقب که خط سفید افقی بلند کشیده شده و از زیر چراغ عقب بیرون زده خیلیییی بد هست .اگر چراغ عقب رنگ قرمز پر رنگ بود قشنگتر میشد و چراغ عقب رنگ قرمز پر رنگ استفاده نشده بد هست.اگر زیر جلوپنجره سپر بسته بود زیباتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای بود قشنگتر میشد.اگر خط سفید نازک اطراف شیشه دربها سرتاسر نازک بود و قسمت اخر مثلثی شیشه عقب در قسمت بالای باک بنزین ضخامتش پهن نشده بود خیلی زیباتر میشد

    نکات مثبت ) طراحی داخلی یکپارچه چرم و صندلی چرمی قشنگه.چراغ جلو و جلوپنجره مثل ایودی هست قشنگه.صندوق عقبش و کاپوت جلو خوب کشیده هست.سیستم صوتی حرفه ای و سقف سانروف بزرگش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (229 ديدگاه)

      رینگو تو دوزی قابل شخصی سازی شدنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. (Saeed(peugeot

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فوق العاااااده زیبا …. مدرن و با پرستیژ

    واقعا طراحی چشم نوازی داره و کلمه خاص بودن دی اس و وصف میکنه این ماشین

    از کروم روی کاپوت …نحوه قرار گیری آینه بغل …امتداد کروم زیر چراغ عقب …چراغ ها که نیازی به گفتن نداره….همه و همه….
    و ۳۶۰ اسب و ۴ چرخ ….پدید آورنده یکی از زیباترین سدان های سال ۲۰۲۰

    به قول دوستان با اون معماری خاص و زبان زد فرانسوی …..انگار این ماشین به دست طراح خودرویی تنها … ساخته نشده…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. احمدرضا

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    این دی اس و اوپل تنها برندایی از پژو سیتروئن هستن که ما‌شینای زیبا و با کیفیتی میسازن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Malt hill

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    هرچه قدر که DS و آئودی در طراحی پیشرفت کرده به همان اندازه بنز و BMW افت کرده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. net

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    جالبه ماشین امانوئل مکرون ریس جمهور فرانسه ds هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. ارشیا

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    اوف عجب ماشینیه ?????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. داوود

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    Psaهمواره ایمن ترین خودرو ها رو تولید کردن و سختگیرانه ترین استاندارد ها رو رعایت میکنن.در تولید شاسی و تعلیق و ایمنی در حد المانی ها هستن با این تقاوت که قیمت خودروهاشون نسبتا پایین تره.امیدوارم این گروه به جایگاهی که شایسته اش هست دست ویدا بکنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. فرشاد

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سواریشم مث قیافش خوب باشه معرکس
    کاش تو امریکام صادر میشد رقابتش‌با جنسیس باحال میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. رامتین

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    همه چی عالی. زبانه و ابرویی چراغ جلو هم قشنگه اما باز بمانند استینگر، زبانه چراغ عقب اضافیست. کمی حالت لوکس بودن را از بین میبره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. کامبیز

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کابینش اگه مشکی بود قشنگتر میشد بنظرم
    فعلا حریف آلمانیا نیست ولی میتونه جنسیس و لکسوس رو اذیت کنه
    جا داره یه تشکریم داشته باشم از پدال که خبرشو زود تر از اینستاگرام دی اس کار کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. مودریچ خسته

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    از قشنگترین ماشیناییه تا حالا دیدم
    برام جالبه بیشترین کامنتا مال دی اسه
    چقد طرفدار داره تو ایران

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      برا منم جا سواله
      قشنگ‌ نصف کامنتای سایت مال دی اسه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  19. بنیامین

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا و قابل تحسین …..به نظرم راحت یکی از فینالیست های خودروی سال میشه….

    آلمان صنعت خودرو سازی قوی داره ….ولی فرانسه هم صنعت ضعیفی نداره ….و بیشتر خودروسازان فرانسه خودروی قشر متوسط جامعه میسازن پژو _ رنو _ سیتروئن ….و لوکس ساز همین دی اس
    هست که چند سالیه سرپا شده ….و مطمئنا با این پیشرفت ….
    رقیبی برای لوکس ساز ها خواهد شد ….
    هرچند که واقعا بی انصافی بنز و بی ام و و آئودی و که یه عمره لوکس میسازن با این مقایسه شه…

    آخر کلام ….فقط میشه گفت ….واقعاااا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حميدرضا

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دی اس واقعا همه محصولاتش خوشگلن ولی این یکم طراحی عقبش هنوز شبیه پژو هست یکم اگرحالت سدان داشت شکیل تر بود
    وجود سیستم هیبرید خصوصا با قوانین سخت الایندگی در اروپا ممکنه به فروشش کمک کنه البته باید منتظر موند و دید چقدر غیر فرانسوی ها از این محصول استقبال می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Sina Barca

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عالیه ولی برای مقابله با Bmw و بنز کمه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. Farshad

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    رقیباشو دیدم گرخیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا