شورلتفورد

پیشی گرفتن فورد رنجر از شورلت کلرادو در آمار فروش

هرچند سال‌ها است که فورد با پیکاپ‌های سری F خود بر بخش پیکاپ‌های فول سایز بازار آمریکا تسلط دارد اما در بخش پیکاپ‌های میان سایز شرایط متفاوت است و فورد زمانی که در سال ۲۰۱۲ به عرضهٔ مدل رنجر در آمریکای شمالی پایان داد از این بخش خارج شد تا تویوتا تاکوما و شورلت کلرادو یکه‌تاز این بازار باشند. به‌تازگی اما فورد با نسل جدید رنجر دوباره به کلاس پیکاپ‌های میان سایز بازگشته و به نظر می‌رسد بازگشتی موفقیت‌آمیز بوده است زیرا در سه‌ماههٔ دوم سال جاری، رنجر با فروش ۲۵,۰۰۸ دستگاه، از یکی از اصلی‌ترین رقبای خود یعنی شورلت کلرادو با فروش ۱۹,۸۴۳ دستگاهی عبور کرده و به دومین پیکاپ میان سایز پرفروش بازار آمریکا تبدیل شده است.

این در حالی است که فروش کلرادو در این مدت کاهش شدید ۳۷.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و از سوی دیگر فروش رنجر ۶۸.۱ درصد افزایش داشته است. بااین‌حال رنجر هنوز هم پشت سر رهبر فروش این کلاس یعنی تویوتا تاکوما قرار دارد زیرا این پیکاپ ژاپنی با فروش ۵۱,۰۶۲ دستگاه، همچنان جایگاه خود به‌عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ میان سایز بازار آمریکا را حفظ کرده است. البته فروش تاکوما نسبت به سه‌ماههٔ دوم سال قبل ۱۹.۸ درصد کاهش داشته است اما با وجود این کاهش و همین‌طور علیرغم افزایش چشمگیر فروش رنجر، فروش تاکوما در سه‌ماههٔ دوم امسال هنوز هم بیش از دو برابر بیشتر از فروش رنجر بوده است.

از سه رتبهٔ اول فروش در بخش پیکاپ‌های میان سایز که بگذریم، جیپ گلادیاتور هم با فروش ۱۹,۵۶۸ دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفته اما اختلاف فروش آن با کلرادو بسیار کم و تنها ۲۷۵ دستگاه بوده و با مغلوب کردن کلرادو برای رسیدن به رتبهٔ سوم فاصلهٔ چندانی ندارد. پس‌ازاین چهار پیکاپ، نیسان فرونتیر با فروش ۸,۷۹۴ دستگاه و هوندا ریج‌لاین با فروش ۶,۳۸۰ دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در بخش آمار فروش شش‌ماههٔ نخست امسال نیز تاکوما با ۱۰۴,۶۹۸ دستگاه در صدر و رنجر و کلرادو به ترتیب با فروش ۴۵,۹۸۸ دستگاه و ۴۱,۲۷۳ دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند درحالی‌که بعد از آن‌ها هم گلادیاتور با ۳۴,۸۲۴ دستگاه و فرونتیر با ۱۹,۰۷۴ دستگاه قرار دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    همشون خوبن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    تاکوما حکم باقلوا رو داره اونجا
    تازه چند ساله رو همین اتاق داره تولید میشه و فقط فیس عوض کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3078 ديدگاه)

    اینجا فقط و فقط گلادیاتور…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      گلادیاتور واقعا اتاق باحالی داره
      فکر کن سقف و دراشو باز کنی و بجاش گارد ببندی شیشه جلو رو هم بخوابونی بزنی به دل جنگل
      حاج خانومم کنارت باشه به به به….
      هی خدایا شکرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. meysam

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    همون موقع هم یه گریزلی بهت حمله کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. F22RAPTOR

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    کلورادو و کنیون احتیاج به تغییر نسل فوری دارن
    مخصوصا کنیون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا