دوجشورلتفورد

آمار فروش ماسل کارها در سال 2020 و اوضاع بحرانی شورلت کامارو

سال ۲۰۲۰ برای همهٔ خودروسازان سال سختی بود اما حتی پیش از آنکه ویروس کرونا به دنیا حمله کند، اوضاع برای شورلت کامارو خوب نبود و حالا این وضعیت بسیار بدتر شده است. شورلت در سال ۲۰۲۰ تنها ۲۹,۷۷۵ دستگاه کامارو فروخته که کاهشی ۳۸.۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. این بیشترین کاهش فروش در بین همهٔ محصولات شورلت است و بعد از بیوک انکور با کاهش فروش ۵۹ درصدی، دومین کاهش فروش بزرگ در کل مجموعهٔ جنرال موتورز محسوب می‌شود.

بله میدانیم که در سال ۲۰۲۰ تقریباً همهٔ خودروها کاهش فروش داشته‌اند اما این نمی‌تواند اُفت فروش عجیب کامارو را توجیه کند زیرا دوج چلنجر علیرغم سن بیش از یک دهه، ۵۹,۹۵۵ دستگاه فروش داشته و فروش آن در مقایسه با سال ۲۰۱۹ تنها ۱۳ درصد کمتر شده است. علاوه بر این، فروش چلنجر در سه‌ماههٔ پایانی سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته درحالی‌که کامارو در این سه‌ماهه هم کاهش فروش ۳۴ درصدی را تجربه کرده است. از سوی دیگر، فورد موستانگ همچنان عنوان پرفروش‌ترین خودروی این کلاس را حفظ کرده اما اختلاف آن با چلنجر خیلی زیاد نیست.

در سال ۲۰۲۰ مجموعاً ۶۱,۰۹۰ دستگاه موستانگ به فروش رسیده که تنها ۱۱۳۵ دستگاه از چلنجر بیشتر است. فروش موستانگ هم در این سال ۱۵.۷ درصد کاهش داشته که به‌مراتب بهتر از کامارو است اما از ماسل کار پیر دوج بیشتر است. همچنین درحالی‌که فروش چلنجر در سه‌ماههٔ پایانی ۲۰۲۰ اندکی افزایش یافته، موستانگ در این مدت کاهش فروش ۲۱.۴ درصدی را تجربه کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد مدیران فورد هم باید حداقل کمی نگران کاهش جذابیت موستانگ برای خریداران باشند.

آیندهٔ کامارو اما بسیار مبهم است. تنها خبر خوب برای این ماشین این است که کاهش فروش ۵۰ درصدی آن در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۰ کمی بهبود یافته و در کل سال به ۳۸ درصد رسیده است. بااین‌حال در سال ۲۰۱۹ شایعاتی در مورد مرگ کامارو در سال ۲۰۲۳ منتشر شد که هنوز تأیید نشده‌اند. به‌تازگی نیز گزارشاتی غیررسمی به ادامهٔ حیات این ماسل کار دوست‌داشتنی تا سال ۲۰۲۶ اشاره داشته‌اند که البته این هم تأیید نشده است. درهرحال، ما کامارو را دوست داریم اما حتی بزرگ‌ترین طرفداران شورلت هم می‌دانند با چنین کاهش فروشی، ادامهٔ تولید این ماشین بسیار متزلزل خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    طراحی 2020 کامارو با ده سال پیشش یا حتی نسل قبلش مقایسه کنی دلیل افت فروشش معلومه

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. امیررضا

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      کاملا درسته. کامارو و موستانگ از لحاظ فنی و موتور تغییرات معمولی دارن در هر سال و بیشتر رو طراحی مانور میدن، ولی چلنجر یه طراحی مال ده سال پیشه که فقط از ۲۰۱۵ یه فیس‌لیفت خیلی ساده داشته ولی تو بخش فنی خیلی قدرتمندانه جلو می‌ره. معیار فروش این ماشین ها هم همینه. قیافه لات و موتور قوی که فقط چلنجر این خصوصیات رو داره. طراحی کامارو خراب شده از ۲۰۱۹. موستانگ هم بخاطر عادت فروش بیشتری داره‌.

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        البته موتورای فورد بسیار پیشرفته تر از داج و کامارو هستن به همین دلیل هست که تو اروپا مجوز فروش گرفته. موتورای اکوبوست رو مدلای پایه عملکرد عالی و آلایندگی کمی دارن و تو تریم های بالاتر هم همینطوره

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. مزدا

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      یه سوال بی ربط!
      شنیدم اشکودا میخواد وارد بازار ایران بشه اگه امریکاا به برجام برگرده!
      کسی چیزی راجبش شنیده؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. овsкиكMас

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    چقدر دوج و موستانگ خوبن خدایی
    کامارو نسل سال ٢٠١٢ و اون حدودا واقعا نسبت به باقی ماسل کار ها طراحی برتری داشت اما هرچی زمان گذشت دوج و موستانگ طراحیشون بهتر شد اما کامارو اون چیزی که باید میشد نشد،شاید چند سال دیگه قضیه برعکس بشه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  3. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    کامارو جزء ماسل‌کار های محبوب من بود.ولی اس‌اس ۲۰۱۹ واقعاً زشته!به شخصه کامارو ۱۹۹۴(gen4*) رو هزاران بار بهش ترجیه میدم.مهمترین دلیل افتشم همین دور شدن از اصالت و طراحی واقعن بدش نسبت به نسل ها و مدل های قبلش میدونم.ایکاش اوضاعش بهتر بشه :(

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. هومن

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      با من بود خط تولیدو جم میکردم دوباره بدنه کامارو ۱۹۶۹ رو میوردم با امکانات داخلیه امروزی.میخواستم ببینم کی نمیخره!

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. Ahmedreza2002

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        شوخیه مگه؟
        یه ولت فرم قدیمی و سنگین و فسیل قرار نیست بتونه این همه پایداری داشته باشه
        به چار تا بازسازی شده نگاه نکن
        بهتر بود روترو طراحی بشه کامارو مثل چلنجر

        موافقم 0
        مخالفم 2
  4. Hadi

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    دقیقاً
    کامارو 2010 که تو عکس اخر هستش خیلی طراحی خوب و هماهنگی داره
    ولی الان کامارو از اون طراحی خوبش فاصله گرفته و به اون خوبی قبل نیستش
    بنظرم تنها راه زنده موندن کامارو نسل جدید هستش با موتورهای هیبرید و تمام الکتریکی شدن باشه
    شایدم با وجود خوب بودن و فروش خوب کوروت جنرال‌موتورز بخواد کامارو رو کنار بزاره
    که امیدوارم هیچ وقت این کارو نکنه…

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (370 ديدگاه)

      مهندسی ساز ترین ماسل کار ،کاماروعه ، وزنش تو رنج نرماله ، عملکردش تو پیست ، سیستم تعلیق ، برعکسش چلنجر فقط قیافه است و خداییش خوشگلم هست

      موافقم 2
      مخالفم 3
    2. MASIHA

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      عکس آخر??♥️

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (726 ديدگاه)

    چیه این چلنجر که وقتی چشماش نگاه میکنی دیگه نمیتونی به هیچ ماشین دیگه فکر کنی

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. SF90 STRADALE

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    انتخابم همیشه به این ترتیب بوده
    ۱. موستانگ ۲. چلنجر ۳. کامارو
    ولی خیلی نزدیک به هم بودن
    کامارو داره فاصله میگیره
    ناراحت کننده هست

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. Ramin

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ماسکال کار فقط

    1 = پونتیاک جی تی او

    2 = پلیموت هیومی کودا

    3 = پلی موت رود رانر

    4 = اولد موبیل 442

    5 = دوج چارچر و چلنجر 1972

    هیج خودرو عضلانی تاریخ نمیتونه بهتر از اینا باشه

    + پونیتاک فایر برد

    + شورلت شول اس اس

    خودم اینا رو به 1000 تا ماسکال کار ها و سوپر اسپرت های جدید ترجیح نمیدم !! ترجیح نمیدم نمیدم

    مخصوصا پونیتاک جی تی او . اون عشقه…

    ( منظورم پونتیاک جی تی او مدل 1968 کوپه… )

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. $Ãbţìň$

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      پونتیاک gto مثل تابلوی مونالیزا میمونه، باشکوه و پر ابهت، واسه تو زیاد هیجان انگیزه و چون به موتور ۲لیتری عادت کردی،همون چانگان برات کافیه،اون gtoای که میگی یه موتور ۶,۴لیتری داره با فقط ۲۰۰اسب قدرت،برو به فکر خرید بی وای دی هان باش،قدرت بیشتری تولید می‌کنه این پونتیاک لگنه،درضمن گشتاور و هرزگردی بالایی داره یه خش بیوفته ۱۰۰۰دلار افت می‌کنه اما چینیا سیستم ضد تصادف دارن! چانگان بیشتر بدردت میخوره تا پونتیاک…

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. $Ãbţìň$

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        درضمن پونتیاک اصلا آپشن نداره!یه کولره که دوبار استفاده کنی از کار می افته،تیگو ۷کیفیتش بهتره!
        یادم رفت بگم چانگان cs95 هم سیستم خودران سطح ۳داره!واسه پیرمردا اون خیلی خوبه…

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. Ramin

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        داداش عزیز.

        پونیتاک مهندسی داره.

        پونیتاک جی تی او مدل 1968 کوپه با 1 موتور 6.4 لیتری توان تولید 390 اسب قدرت و گشتاور 500 نیتون رو داشته. شتاب این خودرو 43 سال پیش برابر با 5.8 ثانیه که واقعا موشکی بوده واسه خودش. گیربکس 3 سرعته اتومانیک تیپ…
        ( شرمنده تیپ رو فراموش کردم ) سبب میشده هرز گردی تو دنده 1 تضمینی باشه

        قیمت اون موقع خودرو 7500 دلاز بوده. اون موقع لامبور میورا قیمتی برابر با 21 هزار دلار. و فراری هم چیزی حدود 30 هزار دلار قیمت داشت

        پس از هر لحاظ هم ارزون بود هم قدرتمند….

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. MASIHA

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      همه عالی بودن

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. akrh78

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      نصفشم غلط غلوط نوشتی

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. $Ãbţìň$

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        متاسفانه وقتی پیرمردی هیجانی بشه همینه دیگه…

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. Ramin

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        واقعا برای بعضی دوستان متاسفم….

        Pontiac fire beard

        Pontiac GTO coup 1968

        Plymouth hemi cuda

        Plymouth road runner

        Oldsmobil 442

        Shevrolet shevel SS

        معلومه من بی سواد هستم و غلط دارم یا دیگران.

        پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. Ramin

          ۲۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          اخ . دوباره اشتب نوشتم

          Fire bird

          پرنده آتشین…

          چه قدر من تازگی ها اشتب مینوسم… ????

          موافقم 0
          مخالفم 1
    4. AMG///

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      آخ گفتی
      فقط فایربرد ?
      فقط پونتیاک
      الدزمبیل هم عالی بود مخصوصا مدل تورنادو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. AMG///

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      Pontiac fire bird
      Pontiac gto coupe
      plymouth hemi cuda
      Plymouth road runner
      oldsmobile 442
      chevrolet chevelle ss
      املای درست ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ramin

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اره اقای ای ام جی

        خودم گفتم اشتباه نوشتم

        شما جوانید حافظتون خوبه. من هم…. ???

        فقط fire bird رو اشتب نوشتم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMG///

          ۲۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          داداش من در اون‌حد هم جوون نیستم
          ولی عاشق این ماشینای دهه 60 و 70 آمریکاییم
          یه Pontiac fire bird 70s و biuck rivera 70s و یه Cadillac eldorado 1967 رو با هیچ ماشینی عوض نمی کنم……

          موافقم 1
          مخالفم 0
    6. امیرمحمد

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      دوج چارجر 1968 چطور؟
      همون دوج دان تو سریع و خشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حسین دهمرد

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    باید دوباره رو بیاره به چراغ گرد تغییر زیادی هم نیاز نداره یه فیس لیفت میخواد.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. AMG///

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    فقط عکس اول?

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. زیزیگولو

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4449 ديدگاه)

    پس کوروت کو !!؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. $Ãbţìň$

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      کوروت که ماسل کار نیست

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. زیزیگولو

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4449 ديدگاه)

        آبتین!!!!!!!!!!! شورلت یه کوروت ماسل کار آمریکایی هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. $Ãbţìň$

          ۲۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای زیزیگولو،با این حساب وایپر هم ماسل کاره؟ماسل کار یا پونی کار تعریف خاص خودشو داره،بطور مختصر،به ماشینی پونی کار یا ماسل کار میگن که اندازه قسمت جلو و کابین یکی باشه و صندوق عقب کوچک هم جزیی از بدنه ست،این نوع خودرو هم باید پهن و هم با موتور قدرتمند عرضه بشه،مطلبش توی زومیت هست،بعد از نظر شما چجوری کوروت کوپه(که این یه ساله موتور وسط شده)رو ماسل کار میدونید؟ مطالعه هم خوب چیزیه…
          و آقای سلمان،حرف شما در مورد سه مورد(شول،کامارو و نوا) درسته،حتی ولگا هم ماسل حساب میشه،اما کوروت کوپه نیست،اگه می‌پرسید چرا؟بالای کامنتم جواب هست…

          موافقم 1
          مخالفم 3
        2. زیزیگولو

          ۲۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4449 ديدگاه)

          آبتین داری اشتباه میکنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیزیگولو

          ۲۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4449 ديدگاه)

          کوروت کوپه نیستش!!!!!!!!!!!! خیلی تعجب کردم از حرفت!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سلمان

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (161 ديدگاه)

        ماسل کارهای معروف کمپانی شورلت تا به امروز اینها هستند : ((Chevelle و Nova و Camaro و Corvette))

        موافقم 2
        مخالفم 0
  11. JDM

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    ناراحت کننده اس که جی ام کامارو و ول کرده به امون خدا
    الان رو کوروت دارن کار میکنن
    اخیرا هم عکس های جاسوسی تست درایوینگ کوروت هایبرید زورا و نشون میدن
    امیدوارم جی ام بعد از کوروت سراغ کامارو بره و مثل کوروت کامارو و سره پا کنه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    تو این سگمنت پرفورمنس و ابهت و جذابیت در طراحی حرف اول رو میزنه و کاملا مشخصه ک دوج چقد خوب عمل کرده و همیشه به سنت هاش و اصالتش پایبند بوده،کسی که به دنبال تکنولوژی در این سگمنت باشه میره سراغ مرسدس و یا به دنبال عملکرد در پیست باشه، میره سراغ بیمر، ولی کسی ک فقط به دنبال دود وصدا و ابهت هست، قطعا چلنجر و دیگر هیچ!!!!!
    امیدوارم با ادغام جدید صرفا پلت فرم و کیفیت چلنجر به روز بشه و کاری به نازنین زیر کاپوتش نداشته باشن….

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. $Ãbţìň$

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      توی دنیای مزخرف امروز هرچیزی ممکنه، اصلا فکرشو میکردی هامر با اون ابهت و عظمت که کامیون هم جلوش کم میاره برقی بشه؟فکرشو میکردی سیلورادو بجای آرم زیبای شورولت یه تیکه پلاستیک با اسم شورولت رو اون وسط بزاره؟فکرشو میکردی که ماستنگ تبدیل به کراس اوور (اونم برقی) بشه؟انتظار داشتی ب ام و و بنز به طراحی زشت رو بیارن؟
      این فرانسوی ها خیلی آدمای بدی ان بخدا بلایی سر دوج،رم،جیپ و چلنجر بیارن که تا عمر هست حرفش سر زبوناست،یادته زمانی که قیمت بنزین تو آمریکا بالا رفت یه میتسوبیشی مزخرف ریبج کردن به اسم چلنجر فروختن؟اونم با ۲,۸لیتری و ۸۸اسب بخار؟!اینبار از یه پلتفرم مسخره استفاده میکنن با موتور برقی…
      این خط (—–) این نشون (&)

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Ramin

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای آبتین اون که شکی نیست

        خبر ویژه و ناراحت کننده…

        ” دوج چلنجر با 4 موتور برقی و 900 اسب و گشتاور 1500 نیوتون متر و شتاب 2 ثانیه ای.و قیمت 70 هزار دلاری ”

        الان مشکل این چیه ؟؟

        اهان گرفتم… صدای خودرو عضلانی نداره… خب صدای ضبط شده چلنجر میزاریم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. $Ãbţìň$

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنظرم شورولت داره اشتباه نسل چهارم رو توی این تکرار میکنه،توی نسل چهارم هم طراحی عجیبی داشت،بخاطر شکل ظاهری و پلتفرم هم تا سال ۲۰۰۲بیشتر دووم نیاورد، از فروش ۱۰۰و۷۰هزارتا توی نسل سوم به ۳۰،۴۰ هزارتا توی نسل چهارم رسید،اونم برای کل نسل چهارم،واسه همین جنرال‌موتورز تاب تحمل ضرر رو نداشت و از سال ۲۰۰۲تا ۲۰۰۹ فاتحشو خوند،تازه نسخه های اولیه نسل ۵ توی سال ۲۰۱۰به دست مشتری رسید…
    اما حالا…
    توی این مدل هم قدرت هم قابلیت هم….
    همه چیز توشه جز طراحی خوب داخل و جلو،البته زشت هست اما بعضی‌ها که خیلی طرفدار کامارو هست یه دلیل دیگه برای نخریدنش دارن!میپرسین چی؟بعضیا میگن عین مدلیه که توی فیلم بامبلبی ۲۰۱۷ استفاده شده! راستم میگن الهام فیس لیفت جدید از همونه،میتونید برید نگاه کنید ولی به هر حال….
    خیلی ناراحتم واسه این اوضاع فروش مخصوصا برای کامارو و ماستنگ، ماستنگ از سالی ۱۰۰هزارتا رسیده ۶۰هزار!یعنی ۴۰درصد افت نسبت به ۲۰۱۵،کامارو از ۸۰هزار فروش توی سال ۲۰۱۵و۲۰۱۶ رسیده به ۳۰هزارتا، این یعنی بیشتر از ۵۰درصد افت!
    البته دلایل زیادی داره…
    ۱_جوونا فسیل میشن و دیگه حوصله رانندگی پرسرعت رو ندارن…
    ۲_دیگه مردم بچه بدنیا نمیارن برای همین جمعیت رو به سمت پیری میره،در نتیجه جوونی باقی نمی‌مونه تا اینارو بخره…
    ۳_معمولا کلکسیونر ها بیشتر طالب اینا هستن الان،توی یه نظر سنجی توی نمایندگی های این سه تفنگدار آمریکایی نتایج خیلی مسخره ای بدست اومد، چلنجر جوونترین مشتریا رو داره با سن میانگین ۵۱ سال!!! کامارو و ماستنگ هم ۵۳ و۵۲بودن…
    ۴_اهمیت بیشتر مردم به آپشن و موتور ۲لیتری و سیستم خودران سطح ۴ بجای هیجان…
    ۵_اهمیت بیشتر به یه مشت آشغال (کراس اوور)
    ۶_فاقد آپشن بودن ماسل کارها، یه نگاه به داخل کامارو بکنید تا بفهمید چی میگم…
    ۷_یکی دیگه از دلایلشم تکراری بودن این رقابته،دیگه همش وقتی حرف از ماسل کارها زده میشه اسم این سه تا فقط توی دوره جدید سر زبوناست،دیگه خبری از سوپربی، کورونت،جی تی او،فایربرد،سوپربرد،شول،رود رانر،….نیست و خیلیای دیگه هم هستن که هنوز به امثال مدلایی مثل فایربرد وفادار هستن و به چشم یه مزخرف به این مدلای دیگه رقیب نگاه میکنن(همون‌طور که دوستان توی بحث ژاپنی و کره‌ای همیشه دعواتونه)
    ۸_خیلی از کشور ها هم هستن که نمیزارن اینا وارد بشن(مثل ایران)یا مردم توانایی خریدشو ندارن (مثل ایران)یا بخاطر لایه اوزون نمیزارن فروخته بشه (مثل اروپا)یا توانایی نگهداری و هزینه تعمیر و بنزینش زیاده(مثل ایران)
    و…
    و…
    و…
    خیلی دلیل دیگه هم هست که باعث همچین چیزی میشه،اما خب چه میشه کرد…

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Ramin

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      اقای آبتین جوک میگی ها ????

      دمت گرم کلی خندیدم.

      ” جوانان فسیل شدن و حوصله رانندگی پر سرعت ندارن ”

      ??????. از خنده مردم. ( همین خودرو های برقی سریع ترین شتابو دارن که واسه هیجان جوانان کافی هست )

      ” دیگه مردم بچه نمیارن و جوانان روبه پیری میره و در نتیجه جوانان کم میشه و دیگه جوانی نیست که اینارو بخره ”

      ?????????

      یه سوال دوج چلنجر برقی با شتاب 2 ثانیه ای مشکلش چیه ؟
      ( الان میگید صدا موتور 6 لیتری نداره. خب میتونید صدای ضبط شده بزارید )

      ” اهیمت مردم آپشن ها و سیستم خودران سطح 4 هست….. ”

      خب مگه مشکلش چیه ؟؟ جهان همیشه پیشرفت میکنه

      هرچند آقای آبتین همونطور که خودتون گفتید من 15 سالمه. خب هنوز باید بری کار کنی و پول در بیاری یه چندتا تصادف بکنی سوار خودرو درست و حسابی ( پول برند نگیر ) بشی . اون موقع حرف منو میفهمی…

      ولی هیچی پونتیاک جی تی او کوپه 1968 نمیشه …. ?? پونتیاک عشق بودی . ولی حیف که رفتی… ????

      پدال بزار مطلبم انتشار پبدا کنه… با سپاس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. challenger

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    اصلا ابهت یعنی ماسل کار به خصوص چلنجر و ماستنگ
    اژدها های حال حاضر (نسل اژدها ها از بین نرفته اینا اژدها های حاضرن )
    قدرت یعنی اینا
    لذت یعنی اینا
    سرعت یعنی اینا
    صدا یعنی اینا
    رانندگی پرقدرت یعنی اینا
    ماشین یعنی اینا
    مصرف سوخت یعنی اینا
    اصلا نگاه جذاب چلنجر ادم رو محو خودش میکنه صدا قدرت شتاب لذت و تمام دنیای یه ماشین باز تو این خلاصه میشه ماسل کار (چلنجر و ماستنگ) به خصوص چلنج یک اصالت امریکایی و امریکایی تبار
    اگه این به هر نحوی ابهت صدا قدرت و هریک از چیز های بالا رو در اینده یا هر وقت از دست بدن دیگه ماشین و ماشین بازی معنایی نداره
    رانندگی با ماشین های برقی هم لذت با مرگه مرگ یه جارو برقی بی صدای چند واتی
    ای دنیا چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    به شخصه امریکایی (خودرو ها) هارو با تمام صنعت خودرو جهان عوض نمی کنم از همه لحاظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارشیا

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    چرا شورلت دیگه نسخه iroc/z کامارو رو زنده نمیکنه؟
    شاید به دادش رسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ایوب

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    مشکل کامارو اینه که طراحیش اون حس کلاسیک ماسل کار رو نداره و از لحاظ فنی هم چندان پیشرفته و متفاوت نیست که ظاهر رادیکلش برای ماسل کار بودن رو توجیح کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. reza@R35

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عشق است ماستنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    داستان جنرال موتورز از قدیم اینجوری بوده که یه طراح غیر آمریکایی یه طرح زیبایی ارائه میداد و سال های بعد خود آمریکایی ها سعی میکردن به عنوان فیس لیفت نابودش کنند. این تقریبا یه روال کلی تو شرکت های خودروسازی آمریکایی هست که انگار تصور درستی از فیس لیفت ندارن. مثالش که خیلی زیاد هست کاماروی نسل دوم که سال به سال زشت تر شد … موستانگی که آخر دهه هفتاد و هشتاد رسید به جایی که تو رقابت به پراید هم شکست میخورد ایمپالا و کاپریس و نوا و ریویرا و کونت کارلو و دویل و…. الان هم می‌بینید موستانگ اتاق زیبایی ارائه میده و سال های بعد تلاش میکنن زشتش کنن کامارو هم هر سال نسل جدیدی معرفی کرد زیبا بود اما فیس لیفت ها مفتضح

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا