شورلت

آیندهٔ مبهم شورلت کامارو و احتمال زنده ماندن تا سال 2026

علیرغم شایعات متعددی که در مورد مرگ کامارو منتشر شده، شورلت هنوز از تأیید یا رد آن‌ها خودداری کرده که این موضوع آیندهٔ این ماسل کار افسانه‌ای را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. حال اما به گزارش یک وب‌سایت استرالیایی، شورلت زمان بازنشستگی کامارو را از سال ۲۰۲۴ به ۲۰۲۶ منتقل کرده است. در حال حاضر کامارو در ایالات‌متحده اوضاع خوبی ندارد زیرا چند سالی است که فروش آن مناسب نیست و همیشه از موستانگ و چلنجر عقب مانده است. در سه‌ماههٔ سوم سال جاری تنها ۲۲ هزار دستگاه از این خودرو فروش رفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. این آمار وقتی ترسناک‌تر می‌شود که بدانیم موستانگ در همین مدت دو برابر این تعداد فروخته است.

به همین دلیل، واقعاً تعجب نخواهیم کرد اگر بشنویم شورلت طی چند سال آینده به تولید کامارو خاتمه دهد و هیچ جایگزینی را برای آن در نظر نگیرد. البته این شایعات را از سال ۲۰۱۹ به بعد همواره شنیده‌ایم ولی شورلت هنوز هیچ‌گونه اظهارنظری در مورد آن‌ها نکرده است؛ بنابراین، گزارش وب‌سایت استرالیایی می‌تواند کورسوی امیدی برای طرفداران این ماسل کار باشد. این در حالی است که کامارو از سال ۲۰۲۱ در نسخه‌های SS و ZL1 و توسط بخش خودروهای ویژهٔ جنرال موتورز یا GMSV به بازار استرالیا بازخواهد گشت. درهرحال، هرچند باید به این گزارش با دیدهٔ تردید نگریست اما امیدواریم تا پیش از تصاحب صنعت خودروسازی توسط الکتریکی‌ها، کامارو حداقل تا پایان این دهه زنده بماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Ahmedreza2002

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    با این اوصاف اگه یه روز بشنویم که تبدیل شده به یه کراس اوور الکتریکی تعجب نمیکنم

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. MR.JJ

      ۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      با آخرین فیس لیفت شورولت اتظاری غیر از این نداشتیم

      موافقم 38
      مخالفم 0
    2. افشار

      ۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (692 ديدگاه)

      کامارو اگر بیاد ایران میبرنش داخل خط بندر باهاش شوتی کار میکنن?

      موافقم 40
      مخالفم 1
      1. محمدرسول

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (153 ديدگاه)

        اره خدایی کم هزینه و قلدر

        موافقم 18
        مخالفم 2
      2. مهرآیین

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (258 ديدگاه)

        ‎‫ﺷﻮﺗﯽ ﻭﺍﮊﻩ ﺍﯼ است ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ اکثر مردم کشور ﺁﺷﻨﺎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﮐﺴﯽ است ﮐﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﺧﻄﺮ ﺁﻓﺮﯾﻦ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺳﺮ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻭ ﺗﻪ ﺑﺎﻻ‌ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻫﺎ ﻭ جاده های کشور ندیده باشد‎‫ و دیگر اکثر مردم ایران می دانند که ﺷﻮﺗﯽ ﻫﺎ ﺧﻮﺭﺩﻭﻫﺎﯼ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ بار و ﮐﺎﻻ‌ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﺭﻫﺎﯼ ﺟﻨﻮﺑﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻘﺎﻁ ﮐﺸﻮﺭ ﺣﻤﻞ می کنند ﻭ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ های ﺑﺎﻻ‌ و سرسام آور ﺩﺭ ﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎ و راه ها ﺗﺮﺩﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻧﺎﻥ ﺳﺮ ﺳﻔﺮﻩ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﻭ ﻧﺎ ﺍﯾﻤﻦ ﺷﺪﻥ جاده ها و ﺭﺍﻩ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ‎‫ﻭ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ و جالب اینجاست که هیچ گاه هم برخورد جدی توسط پلیس با آنها صورت نمی گیرد . ‬‎‬‎

        ‬‎‬‎

        موافقم 31
        مخالفم 3
        1. محمد

          ۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1488 ديدگاه)

          دلمون واست تنگ شده بود

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. MR.JJ

          ۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (109 ديدگاه)

          میگه که : شوتی سوارا ادعاشون نمیشه
          ادعاشون بشه جنگ جهانی میشه :/

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. مهرآیین

          ۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          @محمد
          نظر لطفتان است . کمتر وقت میکنم نظر بگذارم چون مشغله کاری و مشکلات زندگی زیاد است .

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. یانکی

      ۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      کامارو باید مدلهای ویژه تولید کنه.مثل موستانگ و چلنجر.اولین حرکتشم باید بازگشت z28 با یه انجین تنفس طبیعی دور بالا باشه.مثل موتور427

      موافقم 14
      مخالفم 0
    4. مزدا

      ۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      واقعا کامارو پرستیژ خیلی جذابی داره حیف این ماشین که از روزهای باشکوهش به این روز افتاده

      موافقم 8
      مخالفم 0
    5. MASIHA

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      ماستنگ که شد شاسی بلند الکتریکی،
      کامارو هم اینجور که بنظر میاد داره میره
      ماسل کار اصیل فقط چلنجر مونده….

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. ارشیاsvj

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    هعییییییی
    دنیا

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. میلاد

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    کامارو ZE که اگه کراس اوور الکتریکی با همین نام در آینده تولید بشه یعنی خیلی اوضاع خیلی خیطه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. ツSAMURAIツ

      ۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      موستانگ مک E تولید شد پس کامارو ZE هم دور از ذهن نیست

      موافقم 10
      مخالفم 0
  4. akrh78

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    وقتی روز به روز و نسل به نسل طراحیش رو زشت تر میکنین بایدم افت فروش داشته باشه
    شما به نسل 5 نگا کن یکی از یکی قشنگ تر، ss, z28, zl1 هر کدوم الاهه زیبایی هستن
    ولی این فبس لیفت اخری خیلی داغون بود شبیه اسباب بازی کردن کامارو رو
    من خودم عاشق z/28 هستم با اون موتور 7 لیتری و لاستیکای پهن جلو

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      شورولت گند زده به ماشین هاش اون از کوروت اینم از کامارو

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. ناخدا

        ۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (105 ديدگاه)

        ??????????????????????????????????????????

        موافقم 2
        مخالفم 3
  5. Me

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    اتفاقا دیروز تو برلین با یه کامارو ۶ سیلندر مدل ۲۰۱۷ که متعلق به یه دوست ایرانی بود چند دقیقه رانندگی کردم
    تجربه نابی بود
    خدا قسمت همه تون بکنه
    از ته دل آرزو دارم این نمادهای زیبا(کامارو و چلنجر و موستانگ و همه اساطیر دیگه….) تبدیل به شاسی بلند نشن و به مرور از بازار حذف نشن
    بدون وجود اینها نه تنها صنعت خودروسازی بلکه بنظر من فیلمهای هالیوودی هم دیگه بیخودی میشن
    فکر کن سریع و خشن رو با ماشینهای ۴ سیلندر ضبط کنن???
    یا جان ویک و تویوتا سوپرا
    تصورش مسخره ست

    موافقم 21
    مخالفم 4
  6. Ãbţìň

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    اگه اینطور باشه که این سایت استرالیایی میگه واقعا حیفه،چون که کامارو یکی از نمادین ترین ماشین ها هم توی تاریخ ماسل کار هاست هم توی دوره کوپه ها و هم تو آمریکا و بخصوص برای خودم،متاسفانه توی این فیس لیفت آخر خیلی قیافه زشتی هم پیدا نکرد اما یه مقدار ناراحت و ضمخت در اومد که همین هم باعث شد فکر کنیم بدشکله،از نظر من ای کاش اون قسمت وسط توی جلوی ماشین رو نازک تر میکردن تا حس بهتری به آدم منتقل میکرد،واقعا حیفه که یه اسطوره ای مثل کامارو از بین بره حداقل و در بدترین شرایط هم اگه ازش یه کراس اوور بسازن بدنیست،بازم میگم در شرایطی که دیگه اوضاع خیلی وخیمه و هیچ راهی هم وجود نداشته باشه،حداقل مثل ماستنگ مک e یه کراس اوور روی پلتفرم اون بسازن تا اسم و خاطراتش از بین نره، من خودم واقعاً دیوونه شم و خیلی هم نگران آینده نه فقط کامارو،بلکه ماستنگ کوپه و از همه بدتر اون چلنجرم،چون تنها سکوی پرش چلنجر فقط موتور و پرفورمنس فوق العاده شه اما هم بدنه ضعیفی داره هم طراحی قدیمی،البته نه از نظر ما،از نظر آشغال سواران(کراس اوور سواران) که میگن باید طراحیش عوض شه…
    توی این چند روز اینقدر خبر بد شنیدیم که دیگه حالم از ماشین داره به هم میخوره، یه زمانی پدر و مادرم ازم شاکی بودن که چرا درستو نمی‌خونی بجاش مجله ی ماشین میخونی،الان دیگه در روز وقت کمی برای این اخبار خودرویی میزارم چون همش شده مسخره بازی….
    اون از سدان ها که از سال ۲۰۰۰به بعد به کلی دارن از صفحه روزگار محو میشن…
    اون از استیشن واگن ها که باوجود برتری نسبت به کراس اوور ها،فقط به خاطر چند سانت ارتفاع از خط تولید خارج شدن…
    اون از طراحی های ب ام و و مرسدس بنز که الان فقط مختص به سبک چینی هاست و بعد میان تو یوتیوب میگن دلیلتون برای تغییر نکردن چیه…
    این از همه گیری ویروس فیات روی تمامی شرکت های اروپایی…
    این از آخر عاقبت فراری که کارش از اسطوره و سلطان ساختن رسیده به پورسانگ!…
    اون از لینکلن،کادیلاک و فورد که یه شبه هرچی سدان رو گذاشتن کنار،درحالیکه یه زمانی جز سدان و استیشن واگن هیچی نمیساختن…
    و در آخر اینم از کوپه ها،چه اروپایی چه آمریکایی و چه ژاپنی،مثل مورچه ی نیمه جونی که له شده دارن به شدت تقلا میکنن تا حداقل زنده بمونن…
    اون از اسطوره هایی مثل سیلویا،لنسر،سلیکا و خیلیای دیگه که کراس اوور ها بهشون اَمون ندادن،اون از پلیموت،پونتیاک،تاکر، آمریکن موتورز و بقیه آمریکایی های دیگه که تنهاشون گذاشتن،اینم از آخر عاقبت وایپر دوست داشتنی،این از کوروت که موتور وسط شد و…..
    اینم از هایپر کار و سوپر اسپرت ها که هرکی با ۱۰هزار دلار یه سوپر اسپرت توی گاراژش میسازه…
    و در آخر اینم از ایران خودرو و سایپا!!!که هنوز دارن روی پلتفرم پژو ۳۰۱ با موتور ۳۰سال پیش ور میرن…
    اوضاع خودروسازی دنیا هم مثل مملکت ما شده…
    بعد یکی مثل آقای ایلان ماسک فیک و رامین میان میگن خب زمونه عوض شده و همینطور نیاز های مردم،شما اول برو بین جوونا ازشون بپرس آرزوی داشتن چه ماشینی رو داری(که اکثرا میگن ماسل کار) بعد بیا بگو الان زمونه برقی ها شده…
    توی همین پدال هم دیدیم چقدر طرفدار برقی ها هستن…
    اصلا یه چیزی…
    یه نظر سنجی
    بنزینی ها: لایک ?
    برقی ها: دیس لایک ?

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. مهدی

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    کامارو یه ماشین خیلی دوست داشتنیه و افسانه ایه مخصوصا مدل قدیمیش که من اونو خیلی بیشتر از نسخه ی جدیدش دوست دارم چون واقعا یه ماشین افسانه ای بود من واقعا خیلی نسخه قدیمیش رو دوست داشتم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. Ho3eyn

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این دنیا دیگه ارزش نداره
    ماشینی که یه زمانی یکه تاز بود بین رقبای خودش الان به این حالو روز افتاده…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    من از ماشین های با موتور بالای 6 لیتر یا 5 لیتر بدم میاد
    ولی اون شورلت اس اس زردی که تو اون عکس لعنتی……
    عاشق همچین ماشینی نباشی باید ……

    درسته این ماشین ماله 40 ساله پیشه ولی هنوز هم اون هیبت رو داره.

    از نظر من هر کی بخواد ماشین عضلانی بگیره باید بره خودرو های کلاسیک بگیره خودش باسازیش کنه. (نظر شخصی)

    موافقم 4
    مخالفم 3
  10. مسعود مسگری

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    وقتی گروه طراحی خودشان هم نمی دانند که چه می خواهند همین می شود. یک خودروی ماسل اصیل آمریکایی را که تبدیل به یک خودروی اسپرت که بدنه ای بزرگ ولی صندلی های تنگ و سقف کوتاه دارد کنید، همین می شود.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. بهراد

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    بند آخری راجب مارکت ایران خیلی جالب بود.
    وقتی ماشین جدید یا فیس لیفت میاد قاعدتا باید جایگزین قبلی هابشه و به قیمت اونا یا یکم بیشتر عرضه بشه که فعلا مدل قدیمی تولید میشه و مدل جدید هم گرونتر به فروش میرسه.
    تارا شاهین ساینا رامتین ووو هم که تولید بشن تست تصادف باید داشته باشن و قیمت معقول. سه شنبه ها شاهین سوارا جلو اداره رفاقت یا رقابت یا حمایت خلاصه جلوی یه اداره جمع میشن تا ماشین 160 میلیونی رو 260 نخرن، حالام ایرانخودرو بعد این میره روی کراس اور که فک کنم 600 تومن در بیاد!
    قیمت گذاری که نگم برات تندر نود قرار بود با 7 میلیون بیاد پژو 407 با 50 میایون اوایل می گفتن و همین 2008 رو به قیمت 60 میلیون میخواستن بدن که 120 تومن شد!! شاهینم میشه 160*2

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا