شورلت

افت فروش خطرناک شورولت کامارو

جنرال موتورز یکی از چندین خودروسازی است که اخیراً آمار فروش ماهانه یا سه‌ماهه خود را منتشر کرده و با نگاه به آمار می‌توان گفت شورولت کامارو اوضاع خوبی ندارد. قطعاً شیوع ویروس کرونا یکی از دلایل فروش پایین این خودرو بوده اما تنها دلیل آن نیست. در مقایسه با داج چلنجر و فورد موستانگ، آمار فروش سه‌ماهه سوم کامارو نشان دهنده وضعیت بغرنج این خودرو می‌باشد.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکایی فروش هر سه خودروی عضلانی یاد شده در سه‌ماهه سوم امسال کاهش داشته اما کامارو بیشترین افت را ثبت کرده است. چلنجر با فروش بیش از ۱۶۳۰۰ دستگاهی بازهم رتبه اول را کسب کرده و فروش موستانگ نیز حدود ۱۳۸۵۰ دستگاه بوده است؛ اما کامارو در این بازه زمانی فقط به خانه ۸۳۶۶ نفر راه یافته که افت فروش حدود ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد.

فروش کامارو در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ نیز افت شدید ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ داشته است. قطعاً شیوع کرونا یکی از دلایل کاهش محبوبیت این خودرو بوده اما واقعیت این است که کامارو به مشکل برخورده است. علیرغم تغییرات صورت گرفته در این خودرو مشتریان خیلی به این خودرو روی خوش نشان نمی‌دهند.

فورد به‌صورت موفقیت‌آمیزی موستانگ را روی ریل نگه داشته و نسخه‌های قوی‌تری از آن همچون شلبی GT500 و مک وان را تولید کرده است. داج نیز همین کار را با چلنجر کرده و اخیراً مدل سوپر استوک را روانه بازار کرده است؛ اما شورولت چنین کاری را انجام نداده است.

اما فعلاً مشخص نیست که نسخه‌ای قوی از کامارو تولید شود یا خیر. حتی به نظر نمی‌رسد که کامارو بازنگری تازه‌ای را تجربه کند. حدود یک سال پیش بود که شایعاتی درباره عدم لغو تولید هفتمین نسل کامارو به گوش رسید اما گفته شد تولید این نسل با تأخیر روبرو خواهد شد؛ اما این اخبار مربوط به پیش از شیوع کرونا بوده و از آن زمان تاکنون وضعیت دنیا کاملاً تغییر کرده و خود جنرال موتورز نیز اخیراً اقدام به قطع تولید محصولات کم فروشی همچون شورولت ایمپالا و بیوک لاکراس کرده است.

با توجه به وضعیت کنونی این احتمال وجود دارد که شورولت کامارو یک‌بار دیگر روانه موزه‌ها شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Maserati

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    این کامارو امسال انقدر بیریخت شده من خودم تا پارسال کامارو دوست داشتم ولی امسال موستانگ دوست دارم

    موافقم 45
    مخالفم 8
    1. MASIHA

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      منم همینطور
      ولی عضلانی ینی چلنجر

      موافقم 34
      مخالفم 2
      1. M.A.S

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (816 ديدگاه)

        واقعا عضلانی یعنی چلنجر
        اما یه سوال
        فروش چلنجر از ماستنگ بیشتره؟

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. msh_ferrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          اره خب تو متن همینجا نوشته……

          موافقم 2
          مخالفم 2
    2. Audi s8

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بابا من خیلی دوسش داشتم ولی چرا اینجوری شد ای کاش فیس لیفتش نمیکردن

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. Audi s8

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      منم خیلی دوسش داشتم ولی نسل جدیدش نمی دونم چرا اینجوری شد ای کاش فیس لیفتش نمی کردن

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. Shayan

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه پایان غم انگیز برای یکی ازبهترین خودروهای عضلانی آمریکایی که زمانی حریف قدر چلنجر و موستانگ بود

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. Maserati-MC20

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اما حالا گند زدن بهش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیرعلی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کامارو قیافش برخلاف همه ی ماسل کارهای آمریکایی خوشگلتره
    من که اینو از همشون بیشتر دوست دارم

    موافقم 23
    مخالفم 23
  4. زیزیگولو

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4901 ديدگاه)

    اونجا مردم همچین ماشینیو نمیخرنو افت فروش پیدا میکنه ولی اینجا از دیروز پریروز تو دور چهارم پیش فروشو قرعه کشی ایرانخورو واسه سه تا مدل وانت آریسانو دنا پلاسو سمند سورن چندین میلیون نفر ثبتنام کردن

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. Hamidreza

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      نچ نچ نچ نچ
      دنا پلاس نبودا!
      سورن پلاس
      رانا پلاس
      آریسان …

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4901 ديدگاه)

        آره حمیدرضا درست میگی رانا پلاس بود دنا پلاس نبود …. درکل دنا یا رانا چه فرقی میکنه؟؟ هر دوتاشون آشغالن

        موافقم 10
        مخالفم 1
  5. ارشیاSVJ

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    به نظرم همش به خاطر اون فیس لیفته احمقانه اش بود.
    از ریخت انداختش!!

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. Maserati

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اره اصلا فیس لیفت نمیکرد بهتر بود

      موافقم 14
      مخالفم 1
    2. Hadi

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      کامارو ده سال پیش بهتر از این بود ?…

      موافقم 18
      مخالفم 2
      1. Maserati-MC20

        ۱۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        خخخ اره من دست دو قدیمی بگیرم اینو نمیگیرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. میثم

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    طراحی رو درست کنن، 60% مشکلات فروشش حل میشه
    40% باقی مونده هم با ارائه نسخه ها و پکیجهای مختلف
    کامارو فقط به توجه بیشتر نیاز داره
    بی مهری باعث شده به این روز بیافته
    بنظر میرسه اون خانمی که تو راس جنرال نشسته از رابطه احساسی شدیدی که بین راننده و این کلاس خودرویی هست درک کاملی نداره.

    موافقم 20
    مخالفم 0
  7. Aryan kia

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    به نظر شما از بین موستانگ و کامارو و چلنجر کدومش واقعا یک ماسل کار هست؟ نظر خودم چلنجر

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. M.us

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      هر سه تا خودرو واقعا عالین فیسشون ترسناکه باطنشون خشنه . انجین هایی که توسط هر کدوم از شرکت ها ساخته میشه فوق العادس انجین محبوب من تو این ۱۵ سال فقط ls7 شورولت بوده البته با انجین هد های همی شکل . انجین های دادج هم پتانسیل بالایی دارن اما لوازم افتر مارکتیش خیلی گرون تر درمیاد . سه خودرو جورین که راحت میشه تیونیگشون کرد . تو یوتیوب با بودجه تقریبا ۱۵ هزار تا از انجین شورلت حدود ۱۷۰۰ تا قدرت گرفتن و انجین کایوتی هم حدود ۱۶۰۰ تا .

      موافقم 8
      مخالفم 1
  8. یاس ی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    متاسفانه خیلی زشت شده.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. یاس ی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    متاسفانه تیپ پایه قیافه جذابی در مدل 2020 نداره، تیپهای بالاتر به خاطر جلوپنجره مشکی بزرگ قشنگترن، ولی تیپ پایه واقعا افت داشته در طراحی.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. Ramiin

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    با این طراحی باید غزل خداحافظی بخونه و بره تو تاریخ. اصلا حس یه ماسل کارو انتقال نمیده

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. javad

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    مشخصه با این طراحی مسخره فروشش کم میشه
    گند زدن به قیافه ماشین با این فیس لیفت

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. Maserati-MC20

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خاااکککککک…

    با اون طراحش?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا