شورلت

بررسی شورولت تاهو RST مدل 2018

شورولت تاهو ۲۰۱۸ RST سریعترین و قویترین نسخه شورولت تاهو در طول تاریخ است که به پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 مشابه شورولت کاماروSS و کوروت استینگری مجهز شده است. حروف RST برگرفته از ابتدای کلمات حاضر در عبارت rally sport truck است و به صورت یک پکیج سفارشی برای نسخه‌های LT و Premier در دسترس قرار گرفته است.

شورولت تاهو
RST یک پکیج ظاهریست که تزیینات مختلفی نظیر رینگ‌های ۲۲ اینچی براق (به جای نمونه‌های ۲۰ اینچی) به همراه رگه‌های نقره‌ای رنگ، جلو پنجره مشکی، آینه‌های مشکی، شیشه‌ها و ریل سقفی مشکی رنگ را به بدنه و ظاهر خودرو اضافه می‌نماید.

شورولت تاهو
ارزش پکیج RST معادل ۲۶۳۰-۲۶۴۰ دلار بوده و هیچ تأثیری بر عملکرد فنی خودرو ندارد. در زیر درب موتور نسخه استاندارد، یک پیشرانه ۵.۳ لیتری V8 با قدرت ۳۵۵ اسب‌بخار به همراه یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک مشغول انجام وظیفه هستند. در نسخه‌های گران‌قیمت‌تر، نظیر نمونه مورد بررسی، مشتریان می‌توانند با سفارش پکیج RST6.2Lپرفورمنس، در ازای پرداخت مبلغ ۲۷۲۰ دلار (۲۸۲۰ دلار برای نسخه ۴WD) شورولت تاهو خود را به پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 با قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۲۴ نیوتن‌متر مجهز نماید.

شورولت تاهو
در ضمن پکیج مذکور شامل گیربکس ۱۰ سرعته جدید جنرال موتورز موسوم به ۱۰L80 با نسبت اکسل کوتاهتر و کمک‌فنرهای کنترل سواری مغناطیسی تطبیق‌پذیر به همراه کالیبراسیون پرفورمنس را شامل می شود. نسخه های چهارچرخ نیز محرک از یک ترانسفر-کیس دو سرعته فعال بهره‌مند خواهند شد. همچنین شورولت تغییراتی در میزان فشار وارده بر فنرهای سیستم تعلیق، در قسمت‌های جلو و عقب پدید آورده است.

شورولت تاهو
آپشن‌های دیگری همچون: دیسک‌های ترمز ۱۶.۱ اینچی به همراه کالیپرهای قرمز رنگ شش پیستون برمبو با قیمت ۲۷۹۵ دلار، پاور سانروف و سیستم سرگرمی صندلی‌های عقب بابهای ۲,۴۳۵ دلار، ارزش نسخه چهارچرخ محرک شورلت تاهو پریمیر RST 2018 را از ۶۶,۴۹۵ به ۷۹,۷۸۹ دلار افزایش داده‌اند.

شورولت تاهو
وزن خودروی مورد بررسی، بعلاوه باک ۹۸ لیتری پر از سوخت، به ۲۶۲۳ کیلوگرم می‌رسد که حدود ۶۱ کیلوگرم کمتر از فورد اکسپدیشن ۴X4 است. با در نظر گرفتن قرارگیری حدود ۵۱.۶ درصد از بر وزن تاهو بر روی تایرهای جلو، این خودرو از تعادل وزنی مناسبی بهره‌مند گردیده است.

شورولت تاهو
بلوک پیشرانه بزرگ V8 و همچنین درب کاپوت تاهو از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند تا در کاهش وزن خودرو اثرگذار باشند.

شورولت تاهو
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو معادل ۵.۷ ثانیه است که به میزان یک و نیم ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد مجهز به پیشرانه V8 با حجم ۵.۳ لیتری بوده و در قیاس با فورد اکسپدیشن که به موتور ۶ سیلندر وی شکل، به حجم ۳.۵ لیتر و با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار مجهز شده، از عملکردی یکسان برخوردار است.

شورولت تاهو
همچنین در آزمون یک چهارم مایل نیز تاهو RST با ثبت رکورد ۱۴.۱ ثانیه و سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت، در حدود ۱.۴ ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد بوده است. نتیجه آزمون یک چهارم مایل تاهو RST در قیاس با فورد اکسپدیشن۴×۴ به میزان چند دهم ثانیه و حدود ۵ کیلومتربرساعت بهتر بوده است.

میزان چسبندگی تاهو RST در پیست مخصوص معادل ۰.۷۵g بوده که درست مشابه نسخه استاندارد است. این پارامتر برای فورد اکسپدیشن معادل ۰.۷۹g است. همچنین مسافت توقف شورولت تاهو RST از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت برابر ۵۷.۳ متر بوده که ۲.۴ کمتر از فورد و ۰.۹ متر کمتر از نسخه استاندارد تاهو است. البته مقداری کم‌فرمانی و همچنین کاهش قدرت ترمز در پی تکرار آزمایش ترمزگیری در این خودرو مشاهده شد، به طوری که مسافت توقف را به ۶۱.۹ متر افزایش داد.

شورولت تاهو
با وجود فنرهای نرم‌تر به کار رفته در تعلیق RTS، کیفیت سواری آن تا حدی قربانی سایز بزرگ رینگ و لاستیک‌های بزرگ این خودرو شده است. با آنکه حرکات بدنه به خوبی کنترل شده است اما در هنگام ترمز زدن، این‌گونه جنبش‌های بدنه شهود نسبتاً بیشتری پیدا کرده و تعلیق عقب به هنگام شتابگیری رفتاری شبیه به ماسل‌کارهای قدیمی از خود نشان می‌دهد.

شورولت تاهو
البته هیچ چیز قدیمی‌تر از شیفتر تعویض دنده تعبیه شده بر روی ستون فرمان نیست که از طریق آن قادر به تعویض دستی هر یک از ده دنده‌ی گیربکس اتوماتیک خواهید بود.

حرکت خودرو در مسیرهای کوهستانی بسیار عالی بوده و نحوه تعویض دنده‌ها به گونه‌ای است که در این حین، خیلی به پیشرانه فشار وارد نشود به ویژه اگر در حال یدک کشیدن یک تریلر نیز باشید. ضمناً در صفحه کیلومترشمار این خودرو اثری از محدوده قرمزرنگ دور موتور مشاهده نمی‌شود چرا که حداکثر دور موتور پیشرانه در ۵۸۰۰rpm محدود شده است. صندلی ها راحت، پهن و جادار بوده و به خوبی روکش شده‌اند. اگر چه غربیلک فرمان حس خوبی را القا می‌کند اما مقداری سفت بوده و در هنگامی که نیاز به واکنش سریع است، تا حدی کند عمل می‌نماید.

شورولت تاهو
در حالت انتقال نیرو به چرخ‌های عقب و حین عبور سریع از پیچ‌ها، مقداری کم‌فرمانی مشاهده شده و اگر مسیر ناهموار باشد می‌تواند موجب انحراف خودرو در هنگام پیچیدن از مسیر اصلی خود شود؛ اما به طور کلی این جانور بزرگ پیکر از تعادل بسیار مناسبی برخوردار است.

در حالت چهارچرخ محرک میزان کم‌فرمانی کاهش یافته و می‌توان پیچ‌ها را با سرعت بیشتری پشت سر گذاشت. البته اگر قصد رانندگی بسیار پر هیجان را دارید، می‌توانید به سراغ برخی محصولات آلمانی و احتمالاً مزین به نشان AMG بروید چرا که این هیولای سه تنی اصولاً برای مانور دادن‌های هیجان‌انگیز ساخته نشده است. میزان مصرف سوخت تاهو RTS در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر ۱۶.۸ و ۱۰.۷ لیتربرصد کیلومتر است. ظرفیت یدک‌کشی این خودرو نیز برابر ۳۶۷۴ کیلوگرم اعلام شده که حدود ۴۹۹ واحد کمتر از فورد اکسپدیشن است.

درپایان اگر به دنبال یک نسخه پرقدرت پرفورمنس-بالا از شورولت تاهو می‌گردید تا در مقابل خودروی دوستان خود که از نوع جیپ گرند چروکی Trackhawk یا مرسدس AMG GLS63 است خودی نشان دهید، RST نه تنها گزینه مطلوب شما نیست. بلکه حتی نزدیکش هم نخواهد بود. برای چنین اهدافی بهتر است به سراغ کمپانی‌های تیونینگ خودرو نظیر هنسی و کالاوی بروید تا یک نسخه‌ی پرقدرت تاهو مجهز به پیشرانه سوپرشارژ و توربوشارژ را به شما تحویل بدهند. با این حال تاهو RST به راحتی می‌تواند جوابگوی نیازهای متعارف شما از یک خودروی شاسی‌بلند بزرگ‌پیکر باشد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. maximus_450SEL 6.9

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ❤❤❤
    اول فکر می کردم رنک مشکی خیلی بهش میاد … بعد قرمزشو دیدم کیف کردم … الان سفیدش دلم رو برد
    تاهو همه رنگش قشنگه ❤❤❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      خبر خبر
      هماىش تو راهه
      97/1/31
      کرج. باغستان. ورزشگاه ا ن ق ل ا ب
      9 صبح

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Hamid.Hellcat

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    درود به همه دوستان پدالی
    با این کامنت تعداد کامنت های من تو این سایت به تعداد اسب های هلکت رسید. به امید روزی که همه بتونن تو کشور خودشون ماشین مورد علاقه خودشون رو با قیمت جهانی بخرن سوار بشن.
    یکی ارزوهای من داشتن این شورلت تاهو هست. خدای ابهت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (186 ديدگاه)

      اینم پیام 125 به نیت 125 هزار پیامبر فعال تو ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. آرش آمریکایی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    به این میگن آمریکایی خوشتیپ
    فقط اون دسته دنده رو فرمونش?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      ارش
      دسته دنده رو خوب اومدى
      عشقه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        امروز خىابون عباس اباد که بورس فروش ماشىنهاى وارداتى تو تهران هامر h2 پلاک ملى بود برا فروش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (164 ديدگاه)

    داشبورد ش به ماشینای ارزون میخوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرش آمریکایی

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (612 ديدگاه)

      باشه بهش می‌گم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Ali.usa

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    دوستانی که لندکروز میگن حضرت
    من چیزی نمیگم فقط خودتون ببینید حضرت واقعی چی
    البته حق هم دارن از نزدیک ندیدن SUV های آمرکای
    همچین مشکلاتی رو پیش میاره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      درود
      اتفاقا من یوکان رو از نزدیک دیدم بارها
      سخت نگیر دوست عزیز یه لقب دیگه شما هم به تاهو بگید حضرت
      لندکروز رو به خاطر ابعاد بهش حضرت نمیگن لندکروز به خاطر توانای های که تو آفرود و اون جون سختی که از خودش نشون میده که بعضاً باعث تعجب آدم میشه بهش میگن حضرت

      موافقم 0
      مخالفم 3
  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اینفینیتی QX80 و پاترول نیسمو رو کاملا ترجیح میدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه SUVواسه مردهای واقعی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چند بار ازنزدیک دیدمش.مال عراقی هایی بود که به قصد زیارت میومدن.همراه بایه GMC.از نزدیک وحشتناک غول پیکره.بایه ۴۰۵پشت سرش بودیم طوری شتاب گرفت که اصلا باورم نمیشد.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. مهدی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان لندکروز روکنار این دیدم.به نظرم این غول اومدولندکروز بچه غول

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Elmiraj

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    با ابهت ترین SUV ساخت بشر ……
    .
    فقط وقتی دارن Cadillac one ترامپو اسکورت می کنن ……

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. حمید ع

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    مشخصات موتور از قبیل حجم موتور و قدرت خروجی اشتباه درج شده تو متن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا