شورلت

خودروی سال برای بهترین عملکرد به انتخاب یاهو

برای انتخاب بهترین خودرو با عملکرد بالا در یاهو اتوز، یک هفته با بهترین خودروهای سال در پیست و جاده زمان صرف شده است. در این میان، شورولت کامارو Z/28 مدلی بود که نظر همه را به خود جلب کرد.

2015 Chevy Camaro Z/28
۲۰۱۵ Chevy Camaro Z/28
تا چندی قبل، باور اینکه یک خودروی عضلانی امریکایی بتواند نه‌تنها در صحنه رقابت با بهترین خودروهای اسپرت دنیا قرار بگیرد، بلکه در نهایت عملکرد بهتری نسبت به آن‌ها داشته باشد، چندان قابل‌تصور نبود. در همین حال، برای Z/28، رقابت در حوزه عملکرد خودروها بسیار سنگین بوده است. جایی که رقیبان قدرتمندی مانند آلفا رومئو ۴C، ب‌ام‌و M235i، سوبارو WRX، فورد موستانگ و چلنجر هل‌کت در آن حضور داشته‌اند.

2015 Chevy Camaro Z/28
۲۰۱۵ Chevy Camaro Z/28
برای انتخاب و داوری، معیارهای مختلفی مانند سواری، هندلینگ و انتقال قدرت، مهندسی و نوآوری، طراحی، بهینه‌سازی و قیمت مورد بررسی قرار گرفته‌اند. البته در خودروی عملکرد بالا، بهینه‌سازی مصرف سوخت به حاشیه می‌رود. چرا که مصرف سوخت ۱۸/۱ لیتری در شهر و ۱۲/۴ لیتری در جاده برای Z/28 تخمین زده و این خودرو مشخصاً از این لحاظ در رده پایینی قرار می‌گیرد. در همین حال، داشتن قدرت بیشتر لزوماً به معنای پیروزی بر رقیبان نبوده است. در انتخاب برنده نهایی، یک نگاه همه‌جانبه وجود داشته است.

2015 Chevy Camaro Z/28
۲۰۱۵ Chevy Camaro Z/28
یک موتور ۷ لیتری تنفس طبیعی V8 با قدرت ۵۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۲ نیوتن‌متر پیشرانه Z/28 را تشکیل می‌دهد که به صورتی بهینه می‌توان این خروجی را کنترل کرد. این در حالی است که ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت هل‌کت، با هر فشار پدال با شما درگیر می‌شود. ولی در Z/28 قدرت موتور با شما همکاری کامل دارد. در Z/28 کشش بسیار خوبی نیز وجود دارد که به لطف تایرهای پیرلی P Zero Trofeo R و دامپرهای DSSV است که توسط «مولتی‌ماتیک»، همان کارخانه‌ای است که با تیم ردبول فرمول یک همکاری دارد. در نتیجه، تعادل خودرو به شکلی نرمال و قابل پیش‌بینی باقی می‌ماند و در تجربه رانندگی با سرعت بالا خللی وارد نمی‌شود.

2015 Chevy Camaro Z/28
۲۰۱۵ Chevy Camaro Z/28
در پیست، کامارو Z/28 یک و نیم ثانیه زودتر از سایر رقبا مسیر را طی کرده است که وضعیتی منحصر به فرد برای یک خودروی عضلانی ۱۷۳۷ کیلوگرمی است. در این میان، نزدیک‌ترین رقیب، آلفا رومئو ۴C بوده که به لطف وزن کم خود، چابکی زیادی به دست آورده است. امّا در همین پایداری عملکرد خود را در طول مسیر پیست نتوانست به خوبی حفظ کند.

2015 Chevrolet Camaro Z/28
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro Z/28
در Z/28 به صورت استاندارد از ترمزهای کربن‌سرامیکی «برمبو» استفاده شده که در کنار تایرهای بزرگ، می‌توانند وضعیتی فوق‌العاده برای قدرت توقف یک خودرو ایجاد کنند. در این خودروی مخصوص پیست، تا جای ممکن از وزن خودرو کاسته شده است. حتی شیشه عقب به اندازه ۰/۳ میلی‌متر نازک‌تر انتخاب شده تا ۴۰۰ گرم در وزن خودرو صرفه‌جویی شود.

2015 Chevrolet Camaro Z/28
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro Z/28
البته اوضاع Z/28 در جاده آن‌چنان هم بد نیست. تایرهای چسبان به همراه سیستم تعلیق، شرایط سواری خوبی را در مسیرها ناهموار فراهم می‌کنند و سر و صدای داخل کابین آن هم شرایطی مانند وایپر ACR ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید، یک سیستم تنظیم هواست که ۱۵۰۰ دلار به قیمت پایه و ۱۳/۶ کیلوگرم به وزن کلی اضافه می‌کند.

2015 Chevrolet Camaro Z/28
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro Z/28
در تستی که به این منظور انجام شد، آلفا رومئو ۴C در پیست کاملاً شرایط دینامیک بهتری نسبت به موستانگ، WRX، M235i و حتی هل‌کت داشت. ولی در جاده، وضعیت کاملاً متفاوت بود. در جاده، شاید نزدیک‌ترین و قدرتمندترین رقیب، ب‌ام‌و بود که عملکرد مناسبی داشت. امّا این Z/28 بود که در مقایسه با بقیه، وظیفه خود را به نحو بهتری انجام می‌داد. سوبارو WRX شاید بیشترین شباهت را به حال و هوای Z/28 داشت؛ ولی نمی‌توانید مشکلات سیستم فرمان آن را نادیده گرفت.

2015 Chevrolet Camaro Z/28
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro Z/28
2015 Chevrolet Camaro Z/28
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro Z/28
2015 Chevrolet Camaro Z/28
۲۰۱۵ Chevrolet Camaro Z/28
در همین حال، کامارو Z/28 را نباید چندان به‌عنوان یک خودروی عضلانی در نظر گرفت. چرا که این مدل با این که ۶۰ هزار دلار نسبت به پورشه ۹۱۱ GT3 ارزان‌تر است، ولی رقیب آن محسوب می‌شود. مهندسان شورولت یک پلتفرم سنگین را تبدیل به یک پلتفرم خاص و آماده برای سیستم دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی کرده‌اند. این مدل، تمام ویژگی‌های عملکردی را که یک علاقه‌مند واقعی اتومبیل می‌تواند تصور کند، فراهم می‌کند؛ آن هم با قیمتی که به نسبت، دست‌یافتنی‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. محمود

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    عالیه فقط مصرفش زیاده یه برنامه رژیمی باید براش بچینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA . JUST TOYOTA

      ۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      ماشین امریکایی نمی تونه کم مصرف باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali g35

        ۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا رضا اگه ماشینای آمریکایی پر مصرفن پس چرا پیشرانه اکو بوست فورد و اکوتک gm و … مصرف سوخت کمی دارند ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ghost

      ۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (168 ديدگاه)

      بحث درباره ی مصرف سوخت ماشین آمریکایی مسخرست …
      سواری و قدرت کامارو و بقیه ی آمریکایی ها رو اصلا نمیشه با مصرف گذاشت دو طرف ترازو , چون اصلا تو این کلاس ماشین قابل مقایسه نیستن …

      آمریکایی = بنزین بده , لذت ببر

      (با توجه به تجربم میگم چون یه بیوک داریم کلی باهاش دارم حال میکنم :D )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        این یعنی گند ماشین باید المانی باشه کم مصرف پر قدرت و با تکنولوزی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali g35

          ۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا محسن کی گفته ماشین باید آلمانی باشه ؟؟؟ البته من طرفدار { طرفدار که نه یه عاشق و دیوونه واقعی ماشینای آمریکایی و ژاپنی } هستم و هیچ وقت جرات این را ندارم که بگم ماشینای ژاپنی و آمریکایی از بقیه ماشینا بهترند چون بعد از زدن این حرف حال و حوصله جواب دادن و دیس لایک دادن بقیه را ندارم و در اصل با این حرف خودم را جلوی طرفدارای بقیه ماشینا ضایع کردم . راستی مصرف سوخت نمونه های 10 و 12 سیلندر آئودی و بنز و bmw دقیقا چقدره ؟؟؟ یا مصرف سوخت پیشرانه 8 سیلندر آئودی { نمونه همون موتوری که ماشینای ساخته شده توسط گومپرت هست . میدونی چرا کنجکاوم که بدونم ؟ چون تو یه برنامه خود موسس و صاحب کمپانی گومپرت گفت باک این ماشین 120 لیتره و بعضی ماشینای آمریکایی باک تقریبا 100 تا 120 لیتری دارند } . پر قدرت یعنی دقیقا چقدر ؟ چون بنز cla45 amg { الان یادم نیست دقیقا کدوم مدل بود . ولی فکر کنم cla45 amg بود } که مرسدس بنز ادعا میکنه قویترین ماشین تولید انبوه دنیاست قویترین نیست و این رکورد را قبلا لنسر اوولوشن با 405 اسب قدرت ثبت کرده .تکنولوژی که اصلا حرفش رو هم نزن . چون ایده بعضی این نوآوریها رو بنز از دیگران تقلید کرده و به نام خودش ثبت کرده . مثلا ترمز abs . همه ادعا میکنن مرسدس بنز اولین خودرو با ترمز abs را تولید کرده . ولی این حرف یه دروغ بزرگه چون یکی از خودروهای ساخته شده توسط کمپانی انگلیسی جنسن { اگه اشتباه نکنم انگلیسی jensen نوشته میشد } از این ترمزها بهره میبرد . درباره آئودی کواترو یا کوآترو همه میگن اولین ماشینه که 4 چرخ متحرک ساخته شده . ولی اولین ماشین 4 چرخ متحرک واقعی در دنیا حدودا بین 90 تا 100 سال پیش ساخته شده . توی چند نشریه خودرویی خواندم که bmw ادعا کرده اولین خودروساز توی دنیاست که hud { همون سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو } را ابداع کرده . ولی حقیقت اینه که این سیستم برای اولین بار در دنیا روی یکی از خودروهای تولید شده توسط اولدزموبیل در دهه هشتاد میلادی نصب شده . دوربین دید در شب برای اولین بار در دنیا توسط کمپانی کدیلاک ابداع شده و در دهه نود میلادی روی یکی از خودروهای این کمپانی نصب شده .بسه یا بازم بگم ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. yekta

        ۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        ماشین باید ژاپنی باشه ، سرعت ، قدرت ، دقت ، ظرافت ، کم مصرف

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. MAFIA

      ۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      پدال تو هم گیر دادی به یاهو دست بردار نیستی.

      عجب گیری شده واسه ما یاهو

      جایی که 911 یا GTR یا مک لارن هستند کامارو از نظر عملکرد باید بره غاز بچرونه

      مخصوصا 911 آمریکایی ها اول اسم دو تا ماشین اروپایی رو آوردن که بگن بی طرفیم بعد ماشین پرمصرفشون که ضد عملکرد خوب هست رو به عنوان برترین خودرو از نظر عملکرد انتخاب می کنن.

      الحق که آمریکایین و ام الفساد جهان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (515 ديدگاه)

        تعداد منفی هات نشون میده که چقدر واقعا کامنتت بدون نقصه!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAFIA

          ۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          شروین دیس برای تو مهمه نه من

          ناپلئون میگه

          اگه یک حرف احمقانه رو 500 نفر هم تایید کنند آن حرف کماکان احمقانه است.

          3 تا لایک هست این نشون میده 3 نفر با اندیشه و تفکر به نظر لایک دادن نه با احساس و تعصب کورکورانه.

          کل عالم رو هم بگردی همه میدونن آمریکایی ها پر مصرف و کم بازدهن.کامارو 18 تا میسوزونه بعد 918 3 لیتر شتاب و سرعت و پرفورمانس 918 و 911 و GTR و مک لارن هم بهتر از کامارو هست.

          پس چرا کامارو رو انتخاب کردن؟؟؟
          جواب چون آمریکایین و دوست دارن همه چیز خودشون در اوج باشه.

          و در وحشی گری و دروغ و خوردن حق کشورهای مظلوم واقعا در اوجن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شروین

          ۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          عزیزم تو که هنوز نمیدونی کدوم ماشین تو کدوم کلاس رو باید مقایسه کنی برا من دم از پرفورمنس میزنی؟؟!! تو هیج جای دنیا 918 سوپر کار رو با کامارو ماسل کار مقایسه نمی کنن. اونم از نظر مصرف سوخت!!! مثل اینه من بگم کوکا کولا از گوگل بهتره در حالی که دو تا چیز متفاوتن. تو به همون ناپلئون و 3 تا لایکت دل خوش باش. امریکا بده اما انگلیس که تو همین پیج تو میگی خوبه!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شروین

          ۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          اگه ماشین آلمانی و انگلیسی دوست داری کسی بهت خرده نمیگیره. اما وقتی میگی امریکایی بره غاز بچرونه به من و بچه های امریکایی باز بر میخوره. اگه نه سلیقه هر کس محترمه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فریا

          ۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          مهندس ! کامارو قیمتش 60$ هزاره ! 918 قیمتش بالای یک میلیون$ !!!

          بعدشم کامارو توی سگمنت اسپرته !
          918 هایپر اسپرت !

          واقعا آبروی ناپلئون رو با پورش و همه ی اروپایی ها رو هم

          با کامنتت بردی و خودتم قبول کردی ماشین 60 هزاری آمریکایی

          باید با ماشین یک میلیونی آلمانی مقایسه بشه !! :-D

          حرف احمقانه مال کیه الان ؟؟؟!!

          با این لحن با شروین حرف نزن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ali g35

        ۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقای مافیا این 911 چی داره که داری سنگش رو به سینه میزنی ؟ برو توی youtube و camaro z28 vs camaro zl1 رو سرچ کن . یه ویدئو میاد که z28 توانسته رکورد zl1 رو توی نوبرگرینگ آلمان بزنه . حدودا 7 دقیقه است . روش کلیک کن و تا آخر نگاهش کن . حالا خودت قضاوت درست کن و بدون سر سوزن و هیچ تعصبی روی ماشینای اروپایی بگو که آیا این ماشین اگه هندلینگ ضعیفی داشت و به قول خودت از نظر عملکرد ضعیف و بود آیا میتونست این رکورد را بشکنه ؟ همین ماشینای ضد عملکرد توی بعضی پیستهای معروف و معتبر اروپا تونستن رکوردهای مربوط به بهترین و سریعترین زمان طی کردن یک دور را بزنن . این حرف را من نمیگم خود صاحبان اصلی این پیستها و خودروسازان آمریکایی میگن .اگه من دروغ میگم برو توی اینترنت سرچ کن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

          ۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          دوستان هر کدوم از ماشینا ارزش خودشونو دارن
          کمپانی ها رو زیر سوال نبرین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. فریا

        ۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        “مافیا” ! تو هم که اصلا تعصب کورکورانه نداری !

        اگه قرار باشه یکی بره غاز بچرونه اون 911 هست که مدل 140000$ ـیش تو ی اسلالوم به کوروت 70000 ـی و وایپر 90000 ـی نمیرسه !

        ویدئوش رو میتونی از چنل Edmunds توی یوتیوب ببینی !

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. فریا

        ۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        همون 918 قهرمانت هم همراه اون 4 و نه 3 (!!) لیتر بنزینش ،

        مقدار زیادی الکتریسیته مصرف می کنه ! کامارو هم اگه هیبریدی بود

        مصرفش 4 لیتر می شد

        و 918 قهرمانت با 900 اسب بخار توی پیستی که موتورترند تست

        کرده فقط و فقط 0.3 ثانیه از کوروت Z06 650 اسب بخاری جلو

        میزنه ! ( توی موتور ترند مطلب تست کوروت Z06 هست همونجا بخون )

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          فداتم فریا جان. ناز نفست و 1000 لایک برای کامت هات

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. e36

      ۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      نوش جونش ، صدی صد بخوره …عشقه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAFIA

        ۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        شروین مقایسه تو مزخرفه یا من

        918 هم ماشین کامارو هم
        من طرفدار پورش نیستم و رولزرویس رو بیشتر دوست دارم ولی کور نیستم و میبینم که تکنولوژی پورشه و گرفتن 887 اسب بخار از 4 لیتر سوخت پر بازده تر از ماشینی(کامارو و چلنجر و ماستانگ)نشون میده که با 24 لیتر مصرف 505 اسب بخار میده بیرون

        کدومش پر بازدهن
        تو که خودت عقل داری چرا حرف یاهو واست شده سند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          دوست عزیز این چجور مقایسه‌ایه شما میکنی!!!!!!!!!!!

          918، کامارو!!!!!!

          هیبرید، بنزین!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAFIA

          ۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          باشه احمد

          911 توربو اس رو چی میگی که 8 تا میسوزونه با عملکرد بهتر
          آونتادور رو چی میگی که 16 تا میسوزونه با عملکرد بهتر
          آئودی R8 رو چی میگی که 11 تا میسوزونه با عملکرد بهتر

          بازم بگم یا کافیه
          محاله که آمریکا رو دست اروپا و ژاپن ماشین بزنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شروین

          ۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          پیکان هم ماشینه. پس بد نیست پورش رو با پیکان هم یه مقایسه بکنی. اتفاقا هر دو شون هم با “پ” شروع میشن!!!!! خخخخخخخ
          ضمنا کروت از 911 توربو اس و آوانتادور قربونش برم صدی 16 (البته بیشتر از 16 تاست. مورچیه لاگو که 30 تا بود ماشالا!!) و آئودی r8 کمتر میسوزونه با عملکرد بهتر. هرچند بحث مصرف سوخت از نظر من مسخره است. البته شما که دم از عملکرد میزنی بدون همه این ماشینا که گفتی اونا که گفتی گشتاورشون از کامارو کمتره چه برسه به کروت. پس عملکردشونم پایین تره نه بالا تر!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ahmad..F12

          ۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          911 حجمش 3.8 لیتره

          Z/28 حجمش 7 لیتره!!!!

          آونتادور هم حجمش کمتره ولی مصرفش هم بیشتر از 16 تاست

          R8 حجمش 5.0 لیتره!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. شلبى

          ۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          مافیا جان حرف مارو که قبول نمیکنى حداقل متنو درست بخون،تو متن نوشته موتور هفت لیترى تنفس طبیعى
          فک میکنى اگه این ماشی توربو داشت چند اسب بخار میشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. فریا

          ۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          ههه اونتادور رو به رخ من می کشی ! :-)

          اونتادور 400000$ – کوروت Z06 هست 100000$
          اونتادور V12 6.5lit کوروت V8 6.2lit
          اونتادور 700 اسب کوروت 650
          اونتادور به قول خودت 16 لیتر کوروت 13 لیتر !!
          اونتادور 0-100 : 2:95 ثانیه کوروت : 2.95 ثانیه !

          بازم بگم یا ..؟؟؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. Mehrshad

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اگه میخواین ماسل کارها کم مصرف باشن که نمیشه باید سوپرشارژر بندازی رو ماشین هم قدرت خیلی بالایی میده و هم مصرف ماشین خیلی میاد پایین به نسبت حجم موتور هم باید سوپرشارژر بندازی مثلا موتور 6 لیتری سوپر شارژر 1 لیتری میخواد تا بهترین عملکرد رو روی بوست پایین بده الان دلیلی که ماسل کارها هم پر مصرف اند و هم به نسبت قدرت شتاب کمتری دارند تنفس طبیعی بودنشونه الان شرکت ترنس ای ام (trans AM یک شرکتی امریکایی هستش که داره ماشین های کامارو رو با سبک پونتیاک فایربرد معروف میده بیرون )میاد همین کاماراو هارو موتورشو تقویت میکنی بدون اینکه استحلاک ماشین بالا بره 1000 اسب قدرت میده با شتاب خیلی عالی و قدرت عالی با سوپرشارژر دو لیتری فیلم درگشو با یک نیسان جی تی ار 2017 دیدم خیلی عالی میرفت جوری که تا سرعت 100 مایل جی تی ار محو شد . از نظر من این شرکت های امریکایی حتما باید این تنفس طبیعی بودن ماشین هاشو تغییر بده یا موتور الکتریکی کنه ماشین هاشو (شرولت یک نمونه الکتریکی ساخته 400 متر رو در 9 ثانیه میره مکلارن پی وان در 11 ثانیه اگه اشتباه نکنم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. REZA . JUST TOYOTA

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    یاهو رفت تو کار ماشین
    چرا قیافه ی کامارو عوض نمی شه برای من خیلی تکراری شده از نظر قیافه من فور ماستنگ و ترجیح می دم
    البته این ماشین حقش همین بود
    در کل از طراحی های امریکایی خوشم میاد
    هم ساده هستن هم ابهت دارن هم واقعا زیبا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. z28

      ۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      بهترین ماشین برای رانندگی از نظر موتور ترند
      بهترین ماشین از نظر عمل کرد
      بهترین ماشین برای مسافرت
      بهترین ماشین برای شکست دادن موستانگ
      بهتزین ماشین برای شکست دادن موستانگ از نظر قیافه
      بهترین ماشین از نظر ظاهر (نسخه ترنسفورمر)
      بهترین ماشین برای …..
      وای این ماشین یه شاهکار مهندسیه
      بهترین همینه من این ماشینو به بوگاتی ویرون کنیگ زگ ترجیح میدم
      آمریکا دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAFIA

        ۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        مسافرت!!!هه هه هه
        سدان همیشه بهترین خودرو واسه مسافرت میشه.

        Z28 خدا کنه تمام طرفدارهای خودرو آمریکا مثل تو نباشن.

        به بوگاتی ترجیح میدی این تیکه آهن پاره پرمصرف رو!!!

        بوگاتی یک اثر هنر تلفیقی از هنر ناب ایتالیا و آلمان و انگلیس هست.به تو نمیدنش که به کامارو ترجیحش بدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali g35

          ۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقای مافیا چرا داری 2 تا ماشین که از نظر قیمت . قدرت پیشرانه . عملکرد و هندلینگ . تعداد سیلندر و حجم پیشرانه و … با همدیگه تفاوتهای غیر قابل انکار و فاحشی دارند را با هم قیاس میگنی ؟؟؟ در صورتی که این دو خودرو از نظر کلاس طراحی با هم خیلی خیلی فرق دارند .این حرفت منو یاد یه حرف کاملا بی ربط که توی یه نشریه خواندم انداخت . یه نویسنده در مورد حجم پیشرانه شوی وت { شورولت کوروت } نوشته بود و گفت حجم پیشرانه یکی از مدلهای تولید محدود کوروت c6 حدودا 8/2 لیتره و گفت این پیشرانه حتی از بوگاتی ویرون نیز حجیم تر است در صورتی که پیشرانه این کوروت تنها 600 اسب بخار قدرت تولید میکند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سعید

        ۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (481 ديدگاه)

        Z28 , یک لایک برا کامنتت کمه
        صد تا از طرف من بنداز روش .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAFIA

          ۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          سعید برین به همون لایکاتون دلخوش باشین.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ali g35

        ۵ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        من اشتباه برداشت کردم و دیدگاه آقای z28 را نخواندم { آقای مافیا نمیخواستم بهت تهمت بزنم } . البته آقای z28 داره کمی اغراق میکنه . این نویسنده منظورش از این حرف این بود که پیشرانه حجیم ماشینای آمریکایی تنها 600 اسب بخار قدرت تولید میکنه و پیشرانه 8 لیتری ویرون 1000 اسب بخار . این حرف از نظر من یعنی مسخره کردن ماشینای آمریکایی . یعنی ربط دادن 2 تا موضوع کاملا بی ربط به هم . با مسخره بازی نمیشه یه مقاله ای را چاپ کرد . در صورتی که وظیفه همه افرادی که توی نشریات کار میکنن اینه که حقیقت رو به خوانندگانشان تحویل بدهند نه یه مشت حرف مزخرف . پیشرانه ویرون با 4 توربوچارجر و 16 سیلندر و 8 لیتر حجم با بوست 50psi و قطعات دست ساز { در مورد بوست زیاد مطمئن نیستم و اگه اشتباه پیش اومد اصلاح کنید } 1001 اسب بخار قدرت تولید میکنه . این پیشرانه تنفس مصنوعیه و پیشرانه شورولت کوروت c6 با 8 سیلندر و 8/2 لیتر حجم 600 اسب قدرت داره و تنفس طبیعیه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فریا

          ۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          علی جان درسته ؛ منم این حرفای بیخود رو هزاران و میلیون

          ها بار شنیدم و دیدم و خوندم .

          با همین منطق و استدلال هست که به آمریکا ایراد میگیرن

          و اروپا رو پرستش می کنن !

          بذار هنمینجوری خوش باشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ali g35

          ۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          جناب فریا شاید برات جالب باشه که بدونی نه تنها از صنعت خودروسازی آمریکا بلکه از ژاپنیها هم ایراد میگیرن . اتفاقا من هم چند بار توی کامنتهای قبلی میخواستم بحث پرستش خودروهای اروپایی رو وسط بیارم ولی سریعا پشیمون شدم . چون حوصله جواب دادن به سوالهای بقیه رو نداشتم . تا یادم نرفته آقای فریا اینو هم بگم که حتی جرمی کلارکسون هم از سوپراسپرتهای آمریکایی ایراد گرفته .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فریا

          ۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          قطعا کسی که جرمی کلارکسون و تاپ گیر رو جدی گرفته ، بحث
          و استدلالشم کاملا شوخی هست

          تاپ گیر یه برنامه ی تفریحی و طنز ه . افسوس که اکثر مردم

          به چشم برنامه علمی بهش نگاه می کنن :-/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Z28 R

          ۳۰ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (45 ديدگاه)

          اگه یه سر به یوتیوب بزنید میفهمید که کامارو z28 تونست بوگاتی ویرون رو شکست بده اونم توپیست نوربرینگ و تونست بااین که دو در هست کنارماشین های شاسی بلند جزو بهتربن ماشین ها برای مسافرت باشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. saeed.shariati

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (477 ديدگاه)

    ای جانم دود لاستیکت تو حلقم
    طراحی بیرونی عالی
    طراحی داخلی یکم ضعیفه
    ولی واقعا سوختش منو کشته صدی ۱۸ تو شهر
    بچه این بنزین اشغال ایران بریزی توش فک کنم اسب بخارش بپره نه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      جناب ماقیا نیخواستم که حرفی بزنم اما دیدم دیگه داری به نظر بقیه بی احترامی میکنی.
      کامارویی که شما ازش حرف میزنی بهترین موتور هارو داره و طراحیش تکه و امتیازات بسیاری از این نظر کسب کرده شما که میای بوگاتی رو با اون قیمتش با کامارو مقایسه میکنی چی میشه بهت گفت؟…
      فقط جواب من به شما اینه بوگاتی با اون قیمتش اگه کمتر از کامارو بود باید شک میکردیم.
      کامارو رقباشو که چندین برابرش قیمت دارن رو شکست میده اون وقت بدون هیچ گونه اطلاعاتی میای نظر میدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Behnam

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ای کاش حداقل مینوشتن که هدف از مقایسه این خودرو ها باهم چی بوده چونکه در کلاس هم دیگه نیستن ، مگر اینکه از لحاظ performance cars با هم مقایسه شده باشن که بازهم همچین مقایسه جالبی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali g35

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    هی آقای فریا و آقا باربد و بقیه طرفدارای ماشینای ماسل دارن میگن زی 28 { z28 } رقیب اول و آخر پورش 911 و bmw و … است { البته من مدلهای v8 فراری و لامبورگینی را هم اضافه میکنم } ولی کو گوش شنوا ؟؟؟ { البته نمیخوام به هیچکس توهین کنم و تهمت بزنم } . کچان اونایی که میگفتن 911 میتونه z28 را شکست بده ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. M Power///

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    دوستان در جریان هستن. که من قبلا جمله ای گفتم. ( دوست من اسباب بازی کاماروی ۲۰۱۴ رو داره و با ذره بین هم نگاه کردم ) حالا فرصت شد درباره حرفم بگم، اون حرفم کنایه بود و درواقع منظور من این است : کاماروی برای من یک اسباب بازی است و هیچ ظرافتی در طراحی نداره. ولی باز مثل یک دوست دوستش دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مصطفی

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    میگم این یاهو هم رفته تو نخ این کارا ها…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شروین

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (515 ديدگاه)

    واقعا مهندسای شورلت (به قول خودشون chevy performance team) کولاک کردن. عشق است ماشین امریکایی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. شروین

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (515 ديدگاه)

    chevrolet performance

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ahmad..F12

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انیس جان ممنون

    کامارو از نظر عملکرد، مخصوصاً در پیست واقعاً شاهکاره

    اینو توی خیلی جاها ثابت کرده

    البته رقبای قدری هم براش انتخاب کردند که هرکدوم به نوبۀ خود از هر نظر عملکرد بالایی دارند ولی کامارو بین اونا یه سرو گردن بهتر عمل کرده

    در مجموع، مهم اینه که بین قدرت، وزن تعادل، آئرودینامیک، ضریب دنده های گیربکس و دیفرانسیل با سیستم ضد لغزش بتونی بهترین هماهنگی رو ایجاد کنی تا بهترین نتیجه رو بگیری

    کامارو هم که از این نظر بهینه تر از هر خودرویی تو این رنج عمل کرده

    آفرین داره کارش

    باربد جان به شما هم تبریک میگم.. :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شلبى

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    این z-28 شاهکاره ،خرف نداره،در مورد مصرفش هم مگه از موتور هفت لیترى توقع دیگه اى هم میشه داشت
    دوستان اگه یه خرده تو اینترنت بگردین کلیپ هایى رو پیدا میکنین که ازنیسان gtr و پورشه تو پیست بهتر عمل کرده،
    باربد درست میگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. AliZeus

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    جدای از بحث فنی…من طراحی خارجی و بالخض داخلی فورد موستانگو رو ترجیح میدم…مدل 2015هش عالیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نیما

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    اونوقت انگلیسی های غقب افتاده سوارش نمیشن این لقب واقعا برازندشونه جزیره ای های عقب افتاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Just germany...

      ۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      قبول دارم که انگلیسی ها از روی حسودی سوار ماشین آمریکایی نمیشن اما اگه انگلیس عقب افتادس
      ما چی هستیم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAFIA

        ۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        جرمنی چرا حسودی!!!!!!!

        همین آمریکای جنایتکار رو هم انگلیس شیاد به وجود آورده

        من با سیاست هردوشون مخالفم نه با صنعتشون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ehsan

          ۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          همین آمریکا رو انگلیس به وجود آورده !!! پس جورج واشنگتن و استقلال طلبان آمریکایی با کی میجنگیدند ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. MAFIA

      ۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      نیما همین انگلیس عقب افتاده بیش از چند 100 سال شیره این مملکت و مردم رو دوشیدن.

      […]

      کشوری که رولزرویس و بنتلی و رنج روور و آستون مارتین و جگوار و مک لارن رو تولید میکنه عقب افتادست!!!!!!!!!!!!!!!!!
      هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      این چه حرف بی منطق و احساسی ای است که میگی.طوری حرف میزنی انگار الان 4 تا رولرزرویس دارین تو پارکینگتون و تو ترجیح میدی پرایدتون رو سوار شی.

      هنوز مونده ماشینای انگلیسی رو بشناسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (158 ديدگاه)

        خب روس ها هم دویست سال شیره این مملکتو کشیدن دلیل نمیشه که افغانی ها هم 7 سال حاکمه ایران بودن عرب ها هم دهنه مارو سرویس کردن ما هم دمار از روزگار خیلی ها دراوردیم دلیل نمیشه که هرکی شیره یه مملکتیو کشیده بشه پیشرفته که […]
        آره کشوری که این همه ماشین داره عقب مونده نیست ولی تفکرش قدیمی و عقب موندست فرهنگشم فرهنگ وحشی گریه که این همه گند کاری و کثافت کاری کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. مجتبی(ساروی)

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    همه چیش عالیه حرف نداره ولی حقیقتا باید یه 20لیتری پشت ماشین همراهت باشه واقعا بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sAMG

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    همون روز اولی که رونمایی شد فهمیدم که تفاوت اساسی با مدل ssودیگر سری های کامارو داره من میگم اگه آمریکایی آزاد بود بیشترین فروششون تو ایران بود تازه شورولت مدل cngهم از ایمپالا زده که بدرد کشور ما میخوره!؟به مصرف بالای کامارو گیر ندید آمریکا teslaهم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدMOHAMMAD

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اتتخاب بهترین های یاهو درآینده نزدیک 1- بهترین خودرو از لحاظ عملکرد ترمز 2- بهترین خودرو از لحاظ عملکرد فرمان 3- بهترین خودرو از لحاظ عملکرد سیستم صوتی 4- بهترین عملکرد چراغ جلو 5- بهترین عملکرد دنده عقب 6- بهترین عملکرد ترمز دستی 7- بهترین عملکرد داشبورد 8- بهترین عملکرد شیشه بالابرهای جلو و عقب 9- بهترین عملکرد آینه بغل 10- بهترین عملکرد زیر سیگاری 11- و………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ادوریس

    ۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ارضا کنندس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. parseh net30

    ۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    خداییش بدجورم خوشتیپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. یاسین

    ۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    حرف نداره ولی بازم میگم هل کت . پیروز باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد حسین

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    قابل توجه کسایی که سنگ آمریکا رو به سینه میزنن آمریکا تمام تکنولوژی رو از آلمان ها تقلید کرده و دزدیده اعم از تکنولوزی های نظامی و ماشین تو یه مقاله معتبر خونده بودم که جنرال موتورز آمریکا برای اصلاح فنی ماشین هاش و پی بردن به راز محبوبیت پورشه یک دستگاه پورشه 911 رو خریداری کرده و تمام آزمایش های فنی رو روش انجام دادن که برن و از روش کپی کنند آمریکا یک جنایتکار و دزد تکنولوژی بیش نیست .در ضمن تمام تکنولوژی های آمریکا چند ملیتی و حاصل تحقیقات دانشمندان با ملیت های مختلف هستند که این دستاورد ها رو در آمریکا و به آمریکا میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ALI

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پر قدرت ترین هشت سیلندر کوپه جهان .فورد شلبی جی تی 500.اقایی که میگی کامارو زد 28 از موستانگ بهتره تو باید کامارو اس اسو با موستانگ معمولی مقایسه کنی زد 28 رو اگه راست میگی بیا با موستانگ شلبی جی تی 500 مقایسه کن.قدرت کامارو کمتره سرعتش کمتره شتابش گیریش هم کند تره گرون ترم که هست از نظر قیافه هم سلیقه ایه یکی مثل شما از کامارو خوشش میاد یکی مثل من از موستانگ .خوب این کجاش بهتره ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mahdi

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    لطفا مطالبی در مورد مسابقات درگ که سرعتشون به حدود 500 کیلومتر هم می رسد مطالبی به سایتتان اضافه کنید
    در مورد حجم موتور و نوع سوخت که top fuel می باشد
    تمام سایت ها رو گشتم مطالب انگلیسی داشتن ممنون می شم مطالبی در این مورد به سایتتان اضافه کنید
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا