شورلت

مروری بر تاریخچهٔ شورولت بلیزر به بهانهٔ معرفی نسل جدید

بلیزر یکی از نام‌های باسابقه و مشهور شورولت است که البته چند سالی بود خبری از آن در سبد محصولات این شرکت آمریکایی نبود تا اینکه چند وقت پیش خبر رسید که شورولت قصد دارد نام بلیزر را بار دیگر بازگرداند. بدین ترتیب نهایتاً به‌تازگی نسل کاملاً جدید این ماشین معرفی شده است. به این بهانه تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب مروری داشته باشیم بر تاریخچهٔ شورولت بلیزر. البته تاریخچهٔ این اس‌یووی آمریکایی تا حدودی پیچیده بوده و ممکن است کمی گیج‌کننده باشد چراکه بلیزر از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۵ در انواع مختلفی تولید شد و همچنین در سال ۲۰۰۱ نیز مدلی بنام تریل‌بلیزر به سبد محصولات شورولت اضافه گردید؛ بنابراین در ادامهٔ این مطلب به‌صورت مجزا تاریخچه‌ای از هریک از مدل‌های شورولت بلیزر را بیان کرده و مروری خواهیم داشت بر چهار فصل زندگی این اس‌یووی مشهور آمریکایی.

فصل اول

بلیزر K5

سال‌های تولید ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۴

در سال ۱۹۶۹ برای اولین بار نام بلیزر در سبد محصولات شورولت مطرح شد. این ماشین یک اس‌یووی فول سایز سه‌در بود که بر اساس شاسی پیکاپ‌های سری CK شورلت ساخته شده بود. البته پیش‌ازاین هم شورلت مدل سابربن را بر اساس شاسی CK تولید می‌کرد اما سابربن یک اس‌یووی چهاردر کشیده بود و بنابراین بلیزر را می‌شد نسخهٔ کوتاه و دودر سابربن دانست. بلیزر از سال ۱۹۶۹ به بازار آمد و در سال ۱۹۷۰ در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل ارائه شد. شورلت برای این خودرو پیشرانه‌هایی از ۴.۱ لیتری شش سیلندر خطی تا ۵.۷ لیتری V8 را ارائه می‌کرد. در سال ۱۹۷۰ نیز نسخهٔ ری‌بج شدهٔ بلیزر توسط جی‌ام‌سی با نام جیمی عرضه شد.

Blazer K5 1971

در سال ۱۹۷۳ اما نسل دوم شورلت بلیزر معرفی گردید. این نسل مشهورترین نسخهٔ بلیزر محسوب می‌شود که نمونه‌های زیادی از آن در کشورمان هم حضور دارند. نسل دوم بلیزر همچنان روی شاسی کوتاه شدهٔ پیکاپ CK ساخته شده بود. البته حالا از شاسی نسل سوم CK در بلیزر استفاده شده بود. علاوه بر این، بلیزر در ظاهر هم شباهت زیادی به پیکاپ CK داشت تا جایی که در نمای جلویی تقریباً با آن یکسان بود. نسل دوم بلیزر از ابهتی مثال‌زدنی برخوردار بود و حداقل برای ما ایرانیان مشهورترین نسخهٔ بلیزر محسوب می‌شود. در این نسل موتور پایه همچنان همان نمونهٔ ۴.۱ لیتری شش سیلندر خطی بود اما حالا یک موتور بزرگ‌تر ۶.۶ لیتری V8 به‌عنوان بالاترین پیشرانه ارائه گردید درحالی‌که یک موتور ۶.۲ لیتری V8 دیزلی هم به لیست پیشرانه‌های بلیزر اضافه شد.

Blazer K5 1973

Blazer K5 1975

بلیزر طی دههٔ ۷۰ میلادی همچنان به تاخت‌وتاز خود در بازار ادامه می‌داد و سال‌به‌سال به میزان فروش آن افزوده می‌شد به‌گونه‌ای که در سال ۱۹۷۹ با دستیابی به فروشی نزدیک به صد هزار دستگاه، بالاترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند. سپس در سال ۱۹۸۱ نسل دوم بلیزر فیس‌لیفتی را تجربه کرده که طی آن تغییراتی در نمای جلویی خودرو انجام شده و چراغ‌های گرد قبلی جای خود را به چهار چراغ مربعی دادند. چند سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۹ نیز این ماشین آخرین فیس‌لیفت خود را تجربه نمود که بازهم عمدهٔ تغییرات آن در نمای جلویی انجام گرفته بود و چراغ‌های جلو دستخوش تغییراتی شدند.

Blazer K5 1985

نهایتاً در سال ۱۹۹۱ اما تولید بلیزر K5 خاتمه یافت و مدل جدید تاهو جایگزین آن شد. البته تاهو برخلاف بلیزر در دو نسخهٔ دودر و چهاردر تولید می‌شد اما همچنان روی شاسی پیکاپ CK ساخته شده بود؛ بنابراین شورلت تاهو که تا به امروز در حال تولید است، جایگزین رسمی بلیزر محسوب می‌شود. البته امروزه تاهو فقط در نسخهٔ چهاردر تولید می‌شود و خبری از نسخهٔ دودر آن نیست. در همین سال تولید نسخهٔ اصلی جی‌ام‌سی جیمی هم خاتمه یافت و مدل جدید یوکان به‌عنوان جایگزین آن معرفی گردید که آن‌هم مثل سلفش در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ شورلت تاهو محسوب می‌شد و در ابتدا در دو نسخهٔ دودر و چهاردر تولید می‌شد. لازم به ذکر است که بلیزر اصلی، همین مدل K5 است و مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند نسخه‌های فرعی و جانبی هستند.

Blazer K5 1989

 

فصل دوم

S10 بلیزر

سال‌های تولید ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۵

در سال ۱۹۸۲ درحالی‌که بلیزر اصلی همچنان روی خط تولید قرار داشت، شورلت اس‌یووی دیگری را با نام بلیزر معرفی کرد. این مدل جدید که S10 بلیزر نام داشت، اس‌یووی کوچک‌تری از بلیزر اصلی یا همان K5 بود و بر اساس پیکاپ میان سایز S10 ساخته شده بود یعنی پیکاپی که تنها یک سال قبل یعنی در سال ۱۹۸۱ به بازار آمده بود. S10 بلیزر در ابتدا صرفاً به‌صورت دودر تولید می‌شد و نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آن‌هم با نام جی‌ام‌سی S15 جیمی به بازار عرضه شد. همان‌طور که گفته شد S10 بلیزر مدلی کوچک‌تر از بلیزر K5 بود و یک اس‌یووی کامپکت محسوب می‌شد چراکه بر پایهٔ پیکاپ سبک S10 ساخته شده بود و به همین دلیل لیست موتورهای آن از یک نمونهٔ ۱.۹ لیتری چهار سیلندر آغاز شده و نهایتاً به یک واحد ۴.۳ لیتری V6 به‌عنوان بزرگ‌ترین موتور می‌رسید. در سال ۱۹۹۰ نسخهٔ چهاردر S10 بلیزر نیز ارائه شد.

S10 Blazer 1983

در سال ۱۹۹۴ شورلت نسل دوم و کاملاً جدید S10 بلیزر را معرفی و با مدل ۱۹۹۵ به بازار عرضه کرد. این نسل هم مثل نسل قبلی در دو نسخهٔ دودر و چهاردر تولید می‌شد و همچنان از پلت‌فرم پیکاپ S10 استفاده می‌کرد اما با توجه به اینکه تولید بلیزر K5 در سال ۱۹۹۱ خاتمه یافته بود، شورلت حرف S10 را از نام نسل دوم S10 بلیزر حذف نمود تا نام آن ساده‌تر شود. در همین حال حرف S15 هم از نام جی‌ام‌سی جیمی حذف شد؛ اما در این نسل ابعاد S10 بلیزر افزایش یافته و بنابراین حالا به یک اس‌یووی میان سایز تبدیل شده بود اما بااین‌حال به‌هیچ‌عنوان از ابهت بلیزر K5 برخوردار نبود. در این نسل همچنین تنوع پیشرانه‌های بلیزر بسیار کاهش یافته و تنها با یک موتور ۴.۳ لیتری V6 به بازار عرضه می‌شد. نسل دوم این بلیزر در سال ۱۹۹۷ فیس‌لیفتی را تجربه کرد که ظاهر آن‌را بسیار بروزتر از قبل نمود.

Blazer 1995

در سال ۱۹۹۹ نیز شورلت پکیجی ویژه بنام تریل‌بلیزر را برای نسل دوم بلیزر ارائه کرد و بدین ترتیب برای اولین بار نام تریل‌بلیزر در محصولات شورلت مطرح شد. هرچند این نام در ابتدا کار خود را به‌عنوان یک پکیج برای بلیزر آغاز نمود اما چندی بعد در سال ۲۰۰۲ خود به یک مدل مجزا تبدیل شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در سال ۲۰۰۵ اما سرانجام تولید این بلیزر هم در ایالات‌متحده خاتمه یافت بدین ترتیب رسماً نام باشکوه بلیزر برای چندین سال از سبد محصولات شورلت کنار رفت. البته تولید این خودرو همچنان تا سال ۲۰۱۲ در برزیل ادامه داشت. شورلت اما مدل تریل‌بلیزر که در سال ۲۰۰۲ معرفی شده بود را به‌عنوان جایگزینی برای بلیزر در نظر گرفته بود درحالی‌که در سال ۲۰۰۴ مدل جدیدی بنام اکوئناکس را هم به‌عنوان جایگزین دوم بلیزر معرفی نمود. البته اکوئناکس برخلاف بلیزر یک کراس‌اوور با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بود.

Blazer 1997

Blazer 2000

 

فصل سوم

تریل‌بلیزر

سال‌های تولید ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹

همان‌طور که در بالا گفتیم، شورلت در ابتدا نام تریل‌بلیزر را به‌عنوان پکیجی برای مدل بلیزر مطرح نمود اما در سال ۲۰۰۲ این نام به خودرویی مستقل تبدیل شد و شورلت یک اس‌یووی میان سایز جدید را با نام تریل‌بلیزر معرفی کرد. این خودرو روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب GMT360 جنرال موتورز ساخته شده بود و صرفاً به‌صورت چهاردر تولید می‌شد. تریل‌بلیزر در دو نسخهٔ معمولی و کشیده بنام EXT ارائه می‌شد که دومی حدود چهل سانتیمتر طول بیشتری داشت و به سه ردیف صندلی مجهز بود.

Trailblazer 2002

تریل‌بلیزر در ابتدا با دو پیشرانۀ مختلف عرضه می‌شد. موتور پایه یا استاندارد یک واحد ۴.۲ لیتری شش سیلندر خطی با ۲۸۰ اسب بخار قدرت بود درحالی‌که موتور بزرگ‌تر ۵.۳ لیتری V8 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت هم برای آن قابل سفارش بود. برای مدل ۲۰۰۶ اما شورلت نسخۀ جدید و اسپرتی از تریل‌بلیزر را با نام SS ارائه کرد. این اولین شاسی‌بلند تولیدی شورلت با نشان SS محسوب می‌شد. تریل‌بلیزر SS به پیشرانۀ ۶ لیتری V8 متعلق به کوروت C6 مجهز شده بود که ۳۹۰ اسب بخار قدرت داشت و شتاب ۵.۶ ثانیه‌ای را برای خودرو فراهم می‌کرد. این اس‌یووی اسپرت در ظاهر هم با تغییراتی مانند رینگ‌های بزرگ‌تر و سپرهای اسپرت از نسخه‌های معمولی متمایز شده بود درحالی‌که ارتفاع آن‌هم کاهش یافته بود.

Trailblazer SS 2006

شورلت تریل‌بلیزر با تعدادی زیادی از اس‌یووی‌های آن زمان جنرال موتورز مثل بیوک راینیر، جی‌ام‌سی اِنووی، اولدزمبیل براوادا، ساب ۷-۹ و ایسوزو اَسندر در قسمت‌های مختلفی چون پلت‌فرم و پیشرانه‌ها اشتراک داشت؛ اما نهایتاً در سال ۲۰۰۹ تولید تریل‌بلیزر هم به پایان رسید و شورلت کراس‌اوور جدید تراورز را به‌عنوان جایگزین آن معرفی نمود. بدین ترتیب هردو اس‌یووی میان سایز شورلت یعنی بلیزر و تریل‌بلیزر به کراس‌اوورهای دیفرانسیل جلو تبدیل شدند. البته شورلت در نمایشگاه بانکوک ۲۰۱۲ نسل دوم تریل‌بلیزر را معرفی نمود که بر اساس پیکاپ میان سایز کلرادو ساخته شده و همچنان در حال تولید است اما این نسل از تریل‌بلیزر صرفاً مخصوص بازارهای خاصی مثل شرق آسیا، آمریکای جنوبی و استرالیا بوده و در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود.

Trailblazer EXT 2002

 

فصل چهارم

بلیزر کراس‌اوور

سال‌های تولید از ۲۰۱۹

همان‌طور که گفته شد، با خاتمهٔ تولید S10 بلیزر در سال ۲۰۰۵، رسماً نام بلیزر از سبد محصولات شورلت کنار رفت اما به‌تازگی سازندهٔ آمریکایی بار دیگر این نام پرافتخار را زنده کرده و بلیزری کاملاً جدید را معرفی نموده است. البته این بلیزر جدید برخلاف نیاکانش یک کراس‌اوور میان سایز دیفرانسیل جلو است که هیچ شباهتی به بلیزرهای غول‌پیکر دههٔ ۷۰ ندارد. این خودرو روی پلت‌فرم C1XX جنرال موتورز ساخته شده که با جی‌ام‌سی آکادیا و کادیلاک XT5 مشترک است. بلیزر جدید با دو پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و ۳.۶ لیتری V6 در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

Blazer 2019

هرچند زنده کردن نام بلیزر اقدام مثبتی از سوی شورلت محسوب می‌شود اما استفاده از این نام باشکوه برای یک کراس‌اوور ممکن است به مذاق طرفداران شورلت خوش نیاید چراکه نام بلیزر همواره مترادف با یک آفرودر غول‌پیکر سرسخت بوده و سخت است که این نام را روی یک کراس‌اوور شهری دیفرانسیل جلو ببینیم. درهرحال محبوبیت عجیب‌وغریب کراس‌اوورها موجب شده این روزها اکثر اس‌یووی‌ها به کراس‌اوور تبدیل شوند و نام بزرگ بلیزر هم یکی دیگر از قربانیان این رویه است.

Blazer 2019

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی جذاب ومدرن طراحی شده

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      آره واقعا خودروی زیباییه طراحیش نقص نداره
      اما تنها مساله اینه که
      همه بلیزر رو با عملکرد زیاد و طراحی حجیم فول سایز میشناسن
      حتی لاستیکهاش هم خاص خودش بود
      این طراحی خواست امروز بازاره درست
      اما همین امروز لندکروز با استایل جعبه‌ای هم هنوز داره تولید میشه و هنوز هم مشتری و کشش داره
      شاید بهتر بود خودرویی باز تولید میشد که با امثال لندکروز رقابت کنه
      اونم یه آمریکایی با سابقه مثل بلیزر
      اونوقت بعید میدونم کمتر خودرویی توان رقابت باهاش داشت

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. کورش

        ۱۷ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ازلحاظ شکل وظاهر اگه بلیزر و لندروور ورنجروور همون شکل جعبه ای وقدیمی با چراغهای دایره ای را حفظ کرده بود عالی میشد و مشتری بیشتری هم پیدامیکردن. وقتی میشینی پشت رول خودرو جعبه ای شکل قدیمی ،بدلیل اینکه گلگیرهای جلو کاملا” عمودی وصاف هست ،متوجه میشی که به خودرو مسلط تر هستی و رانندگی باکیفییت بهتری را شامل میشن درحالی که جدیدترها که شکل جعبه ای ندارن اینطور نیست

        موافقم 7
        مخالفم 0
  2. احمد

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اون قدیم چی بود هر چی تولید کردند هنوز به دل میشینه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. AMANTE

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    چیزی که بین همه ی بلیز ها از سال 69 تا 2009 مشترکه عدم حجم پردازی های الکی در طراحی بدنه خودرو است و خیلی ساده و شیک طراحی شدن.
    ولی در مدل سال 2019 حجم پردازی های زیاد، پف کرده بودن بدنه و شلوغی در طراحی کاملا محسوسه و همین باعث فاصله گرفتن این ماشین با مدل های قبلیش هست.
    کاش این ماشین هم مثل بقیه ی شاسی بلند های شورولت مثل : تاهو، سابربن و تراورس و… ساده، شیک و دور از حجم پردازی های الکی بود.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    از اون جایی که عاشق مدل ۷۰ میلادیش هستم و هنوز یعد از این همه سال در ایران غول آفرودی ها بحساب میاد ، ولی نام بلیزر رو کُشتن و نابود کردن با این مدل جدیدش .
    یکی از آشنایان چندین سال پیش (( شاید حدود ۲۰ سال پیش ))رنگ سرمه ای دو دَر داشت و داخلش فرش کوچکی پهن میکرد و با ۱۰ نفر میرفتیم گشتو گذار ، یادش بخیر اون زمان پاترول صفر کیلومتر رنگ مشکی بود حدود ۱۴ میلیون مدل دو در ، اما فنجونی بود در مقابل فیل ، ولی یادم نیست بلیزر در ایران اون موقع ها چه قیمتی داشت ، اما چیزه یَلی بود برای خوش .
    یه مشکلی هم داره ، اینه که بنزینو میبلعه و بالای ۲۰ لیتر مصرفشه به راحتی .
    هنوز که هنوزه تو خیابونای ایران با اون ارتفاعش بیشتر از میلیاردیها دلبری میکنه و خاصه .

    بلیزر باید باید باید غولی باشه برای خودش ، نه مثل کراس اووری که به اسم نسل جدید معرفی کرده .
    زیباست و در کلاس خودش عالیه ، اما اصلاً لایق اسم بلیزر نیست .

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. امیرعارف

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    چرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    اینجاست ک باید گف (حیف شد واقعا)
    کاش بهتر ازین میشد
    توقع بیشتر ازینا بود

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    من به شخصه عاشق طراحیای مدرن به روزم خودرو نباید مث جعبه باشه واقعا طراحی گیرا وچشم نوازی داره یعنی یه خودرو به روزه قرن ۲۱

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      امیر جان با نظر شما کاملاً موافقم ، اما بعضی خودروها و نامها برای خودشان و شرکتشان یه بَرند یا اسطوره به حساب میان و شما سریع با چهره و نام اون خودرو یاد خاطرات و شرکت سازندشون میوفتی ، و همیشه در تمام زمینه ها استثنائاتی وجود داره .
      مثل ۹۱۱
      مثل بنز G
      مثل کروت
      مثل فورد سری F ، سیلورادو ، رَم
      مثل کامارو ، موستانگ
      و…
      کاری که فورد با موستانگ در طراحی اتاق و موتور دهه ۸۰ و۹۰ انجام داد رو ببین چه درسی گرفت از اشتباه خودش ، یا حتی کامارو که تا چند سال نتونستند تولیدش کنند و به روزهای اوجش برگردونندش ، اما یه طراح کره ای ((در سال ۲۰۰۹ اگه اشتباه نکنم)) کامارو رو برگردوند به دوران اوج اسم و رسمدار خودش و شرکت الان داره افتخارشو میکنه ونام کامارو رو به عنوان یک پونی کار هنوز زنده نگه داشتند و نفعشو هم شرکت میبره هم طرفداران شرکت .
      امیر جان ، بلیزر در تاریخ خودروسازی آمریکا هَک شده ، اما مثلا شورولت بولت یا کروز هنوز تاریخی نشدن و میشه هر مانوری روی نام و مدل خودرو داد .
      به نظر من اسم این خودرو را هر چیزی میشد گذاشت ، اِلا بلیزر دوست داشتنی .
      از حق هم نگذریم ، بسیار شبه به سانتافه جدید شده .

      موافقم 4
      مخالفم 0
  8. امیر

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    شورولت جان خراب کردی داداش باید یه فرقی بین اسطوره ای مثل بلیزر با سانتافه باشه واقعا حیف شد
    شما اون مدل های 73 و 75 رو ببین کوه جذبه اس!قسمت دیوونه کننده اش صداشه امیدوارم بتونین از نزدیک صدای این هیولا رو بشنوین من 2 سال پیش دیدمش هنوز صداش میاد تو گوشم تن و بدنم میلرزه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. ahmad

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    یه اشغال زشت پر مصرف که فقط خوراکش بنزین زیاده و با اون هیکلش قناسش بدرد هیچ کشوری به غیر از امریکا نمیخوره .

    موافقم 0
    مخالفم 19
  10. سام

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    فصل اول بلیزر،خودرویی واقعا با ابهت و زیبا بود.البته نسل جدید بلیزر هم در جای خودش از هرلحاظ محشره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. AventadorSVJ

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    شورولت واقعا زیبا طراحی کرده و واقعا رو شاهکار افرود افتابه برداشته.
    از سال 2010 به بعد شرکت های امریکایی (بجز دوج ) مدرن بودن و زیبایی رو فدای اصالت کردن که بنظر شخص من واقعا افتضاح شده.
    اخه بلیزر برا رقابت با لندکروز و فورده نه برای رقابت با آئودی Q5 و ب ام و X3 .
    کلی بگم بلیزر برا آفرود بود این جدیده اصلا شبیه به ماشین افرود نیست ، بلیزر کراس اوور فول سایز بود این نیمه فوله .
    هِی کلا خراب کردن زیباست ولی خرابش کردن .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. amir

    ۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جدیدا بازی پابجی موبایل آپدیت شده بش بلیزر ویه شورلت وانت اضافه شده خیلی از ماشیناش خوشم اومد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. soheil

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بلیزر 1979طراحی خشن مهربون داره+قدرت ولی طراحی2019حالت کار دستی داره
    طراحی 1979 دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایون بیاید از اون ور هم نگاه کنیم اگه شورلت همون طراحی های قدیمی با موتورهای پرمصرف رو میزد ، مطمئن باشید همگی می‌گفتید این طرح ها دیگه قدیمی شده و باید مدرن تر بره جلو اینکه شورلت دست به همچنین کاری زده از خیلی از نظرات خوبه و من هم قبولش دارم جون با وجود یک SUV مثل تاهو در محصولات این شرکت جای خالی CrossOver محسوس بود.البته در مورد طراحی باید بگم بیشتر منو یاد لکسوس میندازه نه سانتافه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عوام

    ۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادش بخیر یه بلیزر شایان پدرم وقتی صفر کیلومتر بود خرید ۱۷ سالم داشتیمش قهوه ای بود و خوشگل خیلیم نرمو راحتن صداشونم خیلی خوبه قدرتشم که ماشالله ولی حیف بنزین گرون شد ردش کردیم رفت چون واقعا مصرفشون بالاس تو شهر که بالای ۲۵ لیتر میسوزونه تازه بشرط سالم بودن ادواتش ولی درکل یکی از خوبای قدیمه ، باتشکر از عوامل محترم پدال

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. can yalcintas

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بلیزر اوایلش خوب بود هرچیرفتن جلوتر خرابش کردن بلیزر باچراغ گرد قشنگه اونم هشتسیلندر گاردن هشت پیچ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. شاهرخ

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این فقط یکی از ملیونها خسارتی هست ک تو 40 سال گذشته خوردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا