شورلت

مشخصات دیوانه کننده کوروت C8 هنسی!

خودرویی که با نام هنسی مترادف است چه نام دارد؟ بله کوروت! این همکاری و ارتباط راه طولانی‌ای را طی کرده و حالا به جایی رسیده که هنسی می‌گوید نسخه‌های اصلاح شده از نسل جدید کوروت پیشرانه وسط تا ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت. دیگر گزینه‌های معمولی‌تر (!) برای خریداران کوروت هم در دسترس خواهد بود.


جان هنسی گفته است:

ما انتظار داریم کوروت C8 جدید پلتفرمی فوق‌العاده برای ارتقای هرچه بیشتر خودروی مشتریان ما باشد. از جمله بهبودهای این خودرو باید به قدرت و پرفورمنس بیشتر اشاره کنیم. ما در چند ماه گذشته با مشتریان این خودرو در ارتباط بوده و از آن‌ها خواسته‌ایم تا نیازهای خودشان را اعلام کنند. به همین خاطر ما پرسش‌نامه‌ای آنلاین تهیه کرده و بیش از ۲۵۰ فرم تکمیل شده را دریافت کرده‌ایم و این آمار هر روز افزایش می‌یابد. مشتریان به ما می‌گویند خواهان یک سورپرایز بزرگ-قدرت بیشتر- هستند.


هنسی برای رسیدن به این خواسته‌ها در ابتدا سیستم اگزوز بهتر با افزایش قدرت را در نظر خواهد گرفت. میزان دقیق افزایش قدرت در این بخش اعلام نشده اما یک کیت سوپرشارژر وجود دارد که قدرت C8 را به ۷۰۰ اسب بخار افزایش خواهد داد؛ اما سورپرایز بزرگ به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر LS2 مربوط می‌شود که بهبودهای زیادی خواهد داشت و قدرتش به ۱۲۰۰ اسب بخار خواهد رسید. گیربکس دوکلاچه ارتقا یافته نیز قدرت را منحصراً به چرخ های عقب منتقل خواهد کرد. هنسی همچنین کیت بدنه‌ی کربن آئرو را ارائه می‌کند و ترمزهای بهتر برمبو، سیستم تعلیق قابل تنظیم و رینگ و لاستیک‌های ویژه را روی خودرو سوار خواهد کرد.


قبلاً خبرهایی درباره‌ی اینکه کوروت جدید قابل تیونینگ نیست منتشر شده بود. C7 ZR1 سیستم‌های الکترونیکی مشابهی داشت ولی سرانجام هنسی توانست آن خودرو را ارتقا دهد. هنوز مشخص نیست که آیا هنسی توانسته نسل جدید کوروت را موشکافی کند یا خیر اما حدس می‌زنیم این تیونر دوست دارد پیش از عرضه هیولای رسمی شورولت نسخه‌های قوی‌تر این خودرو را تولید کند.


گفته می‌شود ZR1 جدید از دو توربو استفاده خواهد کرد ولی در دل خود پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بکار رفته در مدل مسابقه‌ای C8.R را جای خواهد داد. این خودرو ظاهراً قدرت ۹۰۰ اسبی خواهد داشت. همچنین شایعاتی درباره تولید کوروت زورا با قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار به گوش رسیده اما فعلاً چیزی تائید نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    چه ابهتی بخصوص اون پرچم آمریکا رو خودرو…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. یانکی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    کوروت تمام معادلات سوپر کار و هایپر کار و مگا کار رو از نو داره تعریف میکنه.چه خودرویی وجود میکنه خودش رو با این سلطان مقایسه کنن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. P.K.H

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    به شکل عجیبی همیشه خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Alireza

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    چه شتابی قراره داشته باشه خدا میدونه
    Zr1 نسل قبل که هنسی ۱۲۰۰ تا قدرت بهش داد شتاب ۲.۳ داشت
    با هر معادله ای که حساب کنید پرچمدار این نسل قراره رقیب خیلی جدی ای برای سوپرکار های کاردرستی مثل خودش باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10183 ديدگاه)

    نمیدونم چرا نمیتونم با نمای جلوی حودرو ارتباط برقرار کنم (( سر در گمِ ))
    دوستان ایرادی به عملکرد و طراحی داخلی و عقبی نیست ، فقط در جلو مبهمه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا