شورلت

خاتمهٔ تولید شورلت سونیک تا پایان امسال

به‌زودی یک خودروی سواری دیگر هم از بازار ایالات‌متحده حذف می‌شود زیرا شورلت اعلام کرده است که تا پایان امسال به تولید مدل ساب‌کامپکت سونیک پایان خواهد داد. این خودرو از سال ۲۰۱۲ در بازار ایالات‌متحده حضور داشت. سخنگوی شورلت «کوین کِلی» دراین‌باره می‌گوید:

ما در ماه ژوئن برنامهٔ خود برای پایان دادن به تولید شورلت سونیک در ماه اکتبر به دلیل کاهش تقاضا را به نمایندگی‌های شورلت اطلاع دادیم. این اقدام همچنین فضایی را در کارخانهٔ اُریون باز می‌کند تا برای تولید مدل‌های جدید بولت و بولت EUV که در سال ۲۰۲۱ راهی خط تولید می‌شوند آماده شود؛ بنابراین کارکنان کارخانهٔ اُریون تحت تأثیر این تصمیم قرار نخواهند گرفت

کاهش تقاضا برای سونیک با نگاه به آمار فروش آن کاملاً مشخص است زیرا این خودرو در سال ۲۰۱۹ تنها ۱۳,۹۷۱ دستگاه فروش داشته که ۳۲.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۰ نیز اوضاع بهتر نشده زیرا فروش سونیک در این مدت با ۲۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶,۴۵۲ دستگاه رسیده است. از سوی دیگر اما شورلت قصد دارد اواخر امسال نسخهٔ بروز شدهٔ مدل الکتریکی بولت را معرفی کند که مهم‌ترین تغییر آن بازطراحی کامل کابین به همراه صندلی‌های جدید، انتخاب‌گر دندهٔ دکمه‌ای و برخورداری از متریال نرم بیشتر از نسخهٔ کنونی خواهد بود. علاوه بر این، طراحی قسمت جلویی بولت نیز باید کاملاً متفاوت باشد.

در تابستان سال ۲۰۲۱ نیز مدل جدید بولت EUV به سبد محصولات شورلت اضافه می‌شود که در ظاهر شبیه به نسخهٔ بروز شدهٔ بولت معمولی خواهد بود. بااین‌حال فاصلهٔ محوری این کراس‌اوور الکتریکی ۷۶ میلی‌متر از برادر خود بیشتر بوده و در طول کلی نیز ۱۲۷ میلی‌متر کشیده‌تر خواهد بود. همچنین بولت EUV اولین محصول غیر کادیلاک جنرال موتورز خواهد بود که با سیستم رانندگی خودکار پیشرفتهٔ سوپر کروز ارائه می‌شود. از سوی دیگر، مثل سونیک تقاضا برای سدان مالیبو هم کاهش یافته و اخیراً شایعاتی به ‌احتمال خاتمهٔ تولید آن در سال ۲۰۲۳ اشاره داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4356 ديدگاه)

    کاشکی این جایگزین خط تولید پراید تو شرکت سایپا میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AMIR-REZA

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    بهتر این اصلا در شان شورولت نیست….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا