شورلت

خداحافظی رسمی با شورولت مالیبو هیبرید

بازهم خبر وداع سدان دیگری با بازار خودروی آمریکا به گوش می‌رسد و این بار قرعه به نام مدلی هیبریدی افتاده است. گفته می‌شود شورولت در حال خاتمه‌ی عرضه‌ی مالیبو هیبرید در مدل سال ۲۰۲۰ بوده و البته این خبر تائید هم شده است. با خداحافظی این سدان شورولت هم‌اکنون هیچ خودروی هیبریدی را در سبد محصولات خود ندارد. اگر خواهان مدلی الکتریکی شده از محصولات شورولت باشید تنها گزینه‌ی شما خودروی ساب کامپکت و تمام الکتریکی بولت خواهد بود.


همان‌گونه که حدس می‌زنید کمبود تقاضا دلیل حذف مالیبو هیبرید از بازار بوده است. همه می‌دانیم که بازار سدان ها در آمریکا با افت تقاضا روبرو بوده و مالیبو نیز از این قاعده مستثنا نیست. ما آمار فروش نسخه‌ی هیبریدی این خودرو را نداریم اما فروش تمامی مدل‌های آن در سال ۲۰۱۸ افت ۲۲ درصدی داشته است. کروز هم با افت حدود ۲۳ درصدی مواجه بوده و این افت فروش برای ایمپالا بالای ۲۵ درصد گزارش شده است.


هر دو خودروی کروز و ایمپالا به‌طور کامل از خط تولید کنار گذاشته‌اند و البته مدل پلاگین هیبریدی ولت نیز ۱۰ درصد افت فروش در سال پیش را ثبت کرده است. موضوع عجیب اینکه هاچبک سونیک هنوز هم در سبد محصولات شورولت حضور دارد. این در حالی است که سونیک افت فروش قابل‌توجه ۳۰ درصدی را تجربه کرده است. البته اگر خبر حذف این مدل هم به گوش برسد تعجب نخواهیم کرد.


مالیبو نیز ظاهراً در لبه‌ی پرتگاه قرار دارد. شایعاتی درباره‌ی خاتمه‌ی تولید همیشگی این خودرو پس از نسل فعلی وجود دارد. این سدان میان سایز برای مدل سال ۲۰۱۹ خود فیس لیفت شده و قیمت پایه‌ی ۲۳۲۴۰ دلاری دارد. اگرچه فروش مالیبو کاهش یافته اما سال پیش بازهم به خانه‌ی بیش از ۱۴۴ هزار نفر راه یافته است. شاید مدل هیبریدی دیگر عرضه نشود اما به نظر می‌رسد جنرال موتورز در حال تلاش برای حفظ مالیبو در وضعیت فعلی است.


درحالی‌که اکثر خودروسازان قدم‌های بزرگی برای ارائه‌ی محصولات الکتریکی شده برمی‌دارند، شورولت ناگهان با عدم وجود خودروی الکتریکی شده در سبد محصولات خود مواجه می‌شود و این می‌تواند حرکتی خطرناک باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر من این ماشینو دوست داشتم حیف که فعلا دورش تموم شده

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Me

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      گلچین عجل عجب با سلیقه است
      ??????????
      چرا هرچی خوبه تولیدش قطع میشه. لنسر اییوو و vw شیروکو الانم این کم کم داره خبرهای توقف تولید bmw i8 و i3 هم میاد.میترسم تا روزی که ما بخوایم یه ماشین خوب گیر بیاریم فقط پریوس رو خط تولید مونده باشه?????

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Behrouz. anzali

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    چه ماشین خوشکلیه این مالیبو !! اگه اینا با این قیمت پایین تو بازار بودند بخدا قسم دیگه کسی دنبال کره ای و چینی نمیرفت . مثل ایمپالا و دیگه سدانهای امریکایی. امریکاییها نمیدونن مردم ایران عاشق ماشینهاشونن وگر نه نگه میدارن برا روز مبادا!!!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    حیف واقعا حیف برای خودش سرگذشت جالبی داشت یه مدل با شخصیتی بود با دهه ها خاطره خوب حتی اسمش آدم رو خوشحال میکرد.همینطوری مدلهای دوست داشتنی مثل فورد تاروس فولکس بیتل و خیلی مدلهای دیگه …..?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینو بجای از رده خارج کردن بیان تو ایران عرضه کنن مردم واسه خریدش (حتی با این قیمت ارز) از شب تا صبح صف میبندن ، فقط می مونه مساله اینکه یه بنده خدایی یه زمانی گفت “ماشین های امریکایی بدرد نخور و پرمصرف هستن و لازم نیست وارد شن”. از قضای روزگار مالیبوی هیبرید تو شهر کمتر از 5 لیتر در 100 کیلومتر میسوزونه یعنی از نصف پژو 206 هم کمتر…
    و این طوری میشه اختلاف بین عقب افتادگان جهان سوم و بقیه حس کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    طراحی بیرونی خوبی داره اگر دوتا جلوپنجره نداشت و صندوق عقبش ۱۰ سانتیمتر کشیده تر بود زیباتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بی نام

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    توجه بیش از حد مدیران برای راضی نگه داشتن سهامداران کار دستشون میده.ماری بارا مدیر عامل فعلی جنرال موتورز به شکل نگران کننده ای دنبال حاشیه سود بالای شرکت هست در حالیکه شرکت هایی دیگه کاهش نیروی کار یا کاهش محصولات رو فقط وقتی انجام میدن که چاره دیگه نداشته باشن یا بدنبال کاهش هزینه باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا کی بشینیم و حسرت وسایل و لوازمات با کیفیت امریکایی و اروپایی ها رو بدل بکشیم .بابا ما هم کیفیت میخواهیم .ما هم اگر خدا بخواد هستیم که ای کاش نبودیم.هر چی بگم بازم کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا