شورلت

احتمال خداحافظی کیا ریو با بازار آمریکا بعد از مدل 2022

هرچند فروش کیا ریو در آمریکا طی چند سال گذشته تقریباً ثابت مانده اما متوسط فروش سالانهٔ این خودرو از سال ۲۰۱۸ حدود ۲۴ هزار دستگاه بوده که نسبت به فروش ۴۰,۷۴۲ دستگاهی سال ۲۰۱۸ کاهش چشمگیری داشته است. حال با توجه به این اعداد، ممکن است ریو در حال سپری کردن ماه‌های پایانی حضور خود در بازار ایالات‌متحده باشد زیرا هرچند هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست اما به گفتهٔ اتو نیوز، این خودرو احتمالاً پس از مدل ۲۰۲۲ از بازار آمریکا حذف خواهد شد.

اگر این اتفاق رخ دهد، سدان کامپکت فورته در ارزان‌ترین محصول کیا در ایالات‌متحده تبدیل خواهد شد. قیمت این خودرو از ۱۷,۸۹۰ دلار آغاز می‌شود که تنها ۱,۸۴۰ دلار از ریو سدان بیشتر است؛ اما در حالی کیا قصد حذف ریو از بازار آمریکا را دارد که نسل کنونی این خودرو به‌تازگی برای مدل ۲۰۲۱ فیس‌لیفت شده است. این خودرو با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر در آمریکا عرضه می‌شود که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.

هرچند تنها زمان نشان خواهد داد که آیا واقعاً ریو از بازار ایالات‌متحده خداحافظی خواهد کرد یا نه اما اگر این اتفاق رخ دهد چندان عجیب نخواهد بود زیرا بسیاری از خودروسازان در حال کاهش سدان‌ها و هاچ‌بک‌های خود هستند. به‌عنوان‌مثال، جنرال موتورز و فورد به عرضهٔ تقریباً همهٔ سدان‌ها و هاچ‌بک‌های خود در بازار آمریکا پایان داده‌اند، تویوتا قصد حذف سدان آوالون را دارد و فولکس‌واگن هم گلف معمولی را در بازار آمریکا کنار گذاشته و فقط نسخه‌های GTI و R را در این کشور عرضه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    واقعا نمیشه همه سدان ها رو حذف کرد!
    الان تو محدوده قیمتی سراتو چه کراس اوور خانوادگی اقتصادی میتونن ارائه بدن؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      با حداکثر سقف قیمتی ۲۰ هزار دلاری میشه کراس اوور های Honda HR-V ، Jeep Patriot، Mitsubishi Outlander Sport ، Ford EcoSport ، Kia soul خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ″سالانهٔ این خودرو از سال ۲۰۱۸ حدود ۲۴ هزار دستگاه بوده که نسبت به فروش ۴۰,۷۴۲ دستگاهی سال ۲۰۱۸ کاهش چشمگیری داشته است.″
    آقای دهقان اینجا مال کدوم سال ۴۰هزار تا بوده؟

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا