شورلت

مسابقه پدر و پسر: درگ نسل جدید و قدیم شورولت کامارو ZL1

زمانی که شورولت کامارو پس از غیبتی چند ساله در سال ۲۰۱۰ پدیدار شد این کمپانی از قوای محرکه ۶ و ۸ سیلندر برای ربودن قلب طرفداران استفاده کرد. البته اندکی بعدتر نیز شاهد معرفی مدل پرفورمنس ZL1 برای مدل سال ۲۰۱۲ بودیم. پیشرانه ۸ سیلندر LSA سوپرشارژردار این نسخه قدرت ۵۸۰ اسب بخاری داشت. اگر قدرت پیشرانه مدنظر باشد کامارو ZL1 آن سال‌ها را می‌توان پادشاه کاماروها نامید. شورولت ZL1 قبلی تنها تا سال ۲۰۱۵ عرضه شد اما خب انتظار زیادی برای تولید نسل جدید وجود نداشت. این خودروساز آمریکایی در سال ۲۰۱۷ نام ZL1 را دوباره زنده کرد و از پلتفرم سبک‌تر و پیشرانه‌ای قوی‌تر برای این خودرو استفاده کرد.


همین موضوع دست‌مایه مسابقه درگ جدیدی شده که بین نسل قبلی و جدید شورولت کامارو ZL1 برگزار شده است. به نظر شما تفاوت دو خودرو در ۵ سال چقدر می‌تواند باشد؟!


مدل سال ۲۰۱۸ این عضلانی آمریکایی از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT4 سوپرشارژردار با قدرت ۶۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند که کاملاً بیشتر از خروجی مدل قبلی می‌باشد. نسخه جدیدتر همچنین در دیگر فاکتور مهم یعنی وزن برتری دارد. وزن مدل سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۸۶۹ کیلوگرم است درحالی‌که وزن ZL1 2018 تنها ۱۷۶۱ کیلوگرم می‌باشد. قدرت بیشتر و وزن کمتر برای پیروزی در مسابقات به خصوص درگ حیاتی می‌باشد.


تفاوت‌های دو خودرو در خط درگ کاملاً به چشم می‌آید. مدل سال ۲۰۱۸ از همان ابتدا پیش افتاده و هرگز به عقب هم نگاه نمی‌کند. تفاوت پرفورمنس دو خودرو مخصوصاً در خط پایان مشهودتر است. نسل قبلی مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹۸ ثانیه و با سرعت ۱۷۹ کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که رکورد نسل جدید برابر با ۱۱.۴۶ ثانیه و سرعت ۱۹۵.۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

کامارو ZL1 هنسی
قدرت و گشتاور بیشتر کامارو ZL1 2018 و پلتفرم سبک‌تر آن باعث شده در برابر نسل قبلی پیروز باشد. این مسابقه میزان پیشرفت خودروها در بازه زمانی کوتاه را به خوبی نشان می‌دهد. مدل سال ۲۰۱۳ اصلاً کند نیست اما در مقایسه با نسل جدید خود از مد افتاده و قدیمی به نظر می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به به روحمون شاد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. PARTHIAN

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    پیشرفت معرکه س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shirko

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا هر دوشون اسطورن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا