دوجشورلت

درگ هیولاها، شورولت کامارو ZL1 در برابر دوج چلنجر هلکت

در اینجا به این پرسش که کدام‌یک از این دو ماسل کار در دنیای واقعی سریع‌تر است پاسخ می‌دهیم

یک سال پس از معرفی دوج چلنجر هلکت، این خودرو هنوز هم معیاری در خودروهای عضلانی محسوب می‌شود اما خودروهای رقیب مانند شورولت کامارو ZL1 نیز در حال تهدید کردن این گربهٔ جهنمی هستند. مدت‌ها بود که می‌خواستیم بدانیم در دنیای واقعی کدام‌یک از این دو ماسل کار آمریکایی که قدرتمندترین ماسل‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شوند، سریع‌تر است. حالا Hennessey Performance این کار را انجام داده و این دو هیولای آمریکایی را برای پاسخ به این سؤال به میدان آورده است.

hellcat-versus-zl1-drag-rac

بر روی کاغذ به نظر می‌رسد که هلکت بتوانند به‌آسانی پیروز شود چراکه در زیر کاپوت آن یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ نهفته است که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این در حالی است که ZL1 از یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. بااین‌حال شورولت وزن کمتری از ماسل کار دوج دارد. مسابقه سه بار در شرایطی کاملاً برابر انجام می‌شود تا نتایجی کاملاً عادلانه به دست آید.

hellcat-versus-zl1-drag-2

این دو خودروی عضلانی عملکردی را ارائه می‌کنند که احتمالاً بسیاری از خریداران هرگز نیازی به آن ندارند. بااین‌حال اگر بازهم کسی به قدرت و گشتاور نسخه‌های استاندارد راضی نیست، هنسی می‌توان به او کمک کند. این شرکت برای چلنجر یک کیت بای‌توربو ارائه کرده است که قدرت نیروگاه V8 آن‌را به عدد باورنکردنی ۱۰۳۲ اسب بخار و گشتاورش را به ۱۳۳۸ نیوتن متر افزایش داده است. برای طرفداران کامارو نیز این شرکت با تغییراتی اساسی قدرت نیروگاه آن‌را به ۱۰۰۰ اسب بخار رسانده است.

در ادامه می‌توانید کلیپ رقابت جذاب میان این دو قلدر آمریکایی را مشاهده کرده و پاسخ سوال ابتدای مطلب را دریابید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ولی کامارو عجب رخی داره
    فکر میکنم زیباترین عضلانی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نظر سنجی 😊
      ببینیم هر کدوم از این دایناسورها بین پدالی ها چقدر طرفدار دارن.

      داج چلنجر هلکت : لایک👍

      شورلت کامارو ZL1 : دیسلایک 👎

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. elemento

        ۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        اگر زیر کامنت اول پاسخ نامرتبط گذاشتم شرمندم.
        به نظرم تنها جایی که این کار درسته، در مورد همین نظر سنجی هایی هست که کاربران انجام میدن.
        خودم پایین کامنت گذاشتم.
        اما خیلی مهمه که همه ی دوستان شرکت کنند تا بفمیم کدوم دایناسور بین ماشین باز های حرفه ای محبوب تره.
        برای همین نظر سنجی ها رو زیر کامنت اول بذاریم بهتره. چون در غیر این صورت ممکنه خیلی ها نبینن و نتیجه گیری اشتباه کنیم.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. فقط انگلستان

          ۲ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1046 ديدگاه)

          سلام ببخشید کامنت بی ربط می ذارم ولی خواستم بگم شاید دیگه نیام مجله پدال چون دیگه از این مجله خسته شدم خلاصه تحمل هر کسی تا یه جاییه که تحمل من دیگه تموم شده توی ده روز گذشته 164 تا مقاله گذاشتید که از این مقاله ها فقط 12 تاش مربوط به ماشین انگلیسی بوده تازه توی این 12 مقاله چند مقالش کلی بوده یعنی مقاله در مورد چند خودرو توضیح داده و فقط چند خطش مربوط به ماشین انگلیسی بوده کسانی که طرفدار ماشین انگلیسی هستن هر چند برای دیدن مقاله هایی در مورد همه شرکت های خودروساز میان مجله پدال ولی بیشتر برای دیدن مقاله ای در مورد ماشین انگلیسی میان که وقتی هر روز میان ولی شاید روزی یه مقاله هم به زور ببینن دیگه تحملشون تموم می شه و اینم بگم از این 164 مقاله ای که گذاشتید 53 تاش مربوط به ماشین آلمانی بوده
          خلاصه از همه نویسندگان و دست اندرکارن مجله پدال تشکر
          می کنم و از همه به خصوص دوستان خوب پدالیم خداحافظی
          می کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          (دوستان بابت مطلب بی ربط ببخشید)
          تا حده زیادی حق با شماست فقط نگلستان عزیز.
          یعنی روزی نیست که خبری از مرسدس نباشه.
          تیترخبرها:مرسدس ای کلاس با رینگ های جدید.
          مرسدس آ م گ جی تی از بغل مغازه ای رد شد?
          مرسدس بنز با رینگ های 37 اینچی پدیدار شد?
          و……………
          درباره ی ب ام و یا فولکس هم همینطوره.(پورشه بین خودروسازان آلمانی مظلوم تره از این حیث دقت کنی میفهمی)
          البته نمیخوام بگم صرفا بده. ولی از چند کمپانیه خاص مطلب گذاشتن هم حدی داره.
          چرا از مک لارن و 12 سال گارانتیش مطلب نذاشتین؟
          چرا درباره ی این که مک لارن قراره تا سال 2022 حدوده 15 ماشین عرضه کنه مطلب نذاشتین؟
          چرا درباره ی استون مارتین dbx مطلب نمیذارین؟
          چرا درباره ی ماشین های مثل keating که قراره سه مدل از خودروش بیرون بده و بهترین مدلش 547 کیلومتر بر ساعت سرعت داره
          مطلب نذاشتین یعنی این خبر مهم نیست؟؟؟؟؟؟
          از اینطور خبرها زیاد بوده درباره ی خودروهای انگلیسی که دوستان نذاشتن.نمیخوام بگم حتما از قصد بوده ولی…………
          البته طبیعیه کشور آلمان تمام بازار تبلیغات خودرو رو گرفته.
          و آلمان دومین کشور در عرصه تبلیغات در دنیاست.(بر خلاف همه که فکر میکنن انگلیسیا زیاد تبلیغات میکنن).اگرم دقت کنید میبینید تقریبا آرم شرکت های خودروسازی آلمان همه جا هست.یعنی هر کانال میزنیم اون گوشه کنارا یا اسمه بنز هست یا فولکس و……..
          فقط انگلستان عزیز صبور باش و در سایت بمون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          من به آمریکا تبریک میگم بابت چلنجر.
          چرا؟
          چون من یکی از سخت سلیقه ترین آدم ها هستم. و معمولا با هر طراحیه خودرو حال نمیکنم .ولی همیشه عاشق چلنجر بودم و خواهم ماند.
          (اون کیتینگ هم اصلاح میکنم.مدله قبلی کیتینگ بولت بود که اون سرعت رو داشت.که تولید نشد.ولی مدل جدیده کیتینگ 2600 اسب بخار قدرت داره که قراره عرضه بشه در سال 2017)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. elemento

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آخه ریشه ی صنعت خودروسازی انگلستان و فرانسه، هر دوش مال آلمانه 😊😊😊😍😍😍😍
          اولین خودروساز انگلستان daimler company نام داشت که به دست ریچارد سیمس تاسیس شد و با کسب مجوز از دایملر از نام او استفاده کرد و اولین کمپانی خودروساز در انگلستان رو تاسیس کرد که به مونتاژ موتورهای I4 فونیکس طراحی شده بدست میباخ اقدام کرد
          در فرانسه شرکت های پژو و پنهارد اولین خودرو سازان بودند که پنهارد در اصل خط تولیدی برای موتورهای دایملر در فرانسه بود (اون موقع موتور ها بیشتر از خودرو فروش داشتند) . شرکت پژو هم برای شروع اولین بار موتورهای دایملر رو مونتاژ میکرد و برای چندین سال از موتورهای دایملر روی ماشینهای خود استفاده میکرد…

          😊😊😊😊

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          چی میگی مجید جون قدیمی ترین سیستم حمل و نقل پیشرفته دنیا ماله انگلیسی هاست.
          پدال هم مجله حمل و نقل و خودروس.
          پس از اونجایی که قبل از خودرو سیستم حمل و نقل مثله لوکوموتیو و….
          بوده پس ریشه های کله صنعت حمل و نقل آلمان و جهان((که شامل خودروسازی هم میشه)) بر میگرده به انگلستان.???
          ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. elemento

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ریشه ی کل جمعیت اروپا و از جمله نژاد انگوساکسون و ساکنان اولیه ی انگلستان برمیگرده به نئاندرتال ها که اول ساکن شرق و جنوب شرقی آلمان بودند. 😝😝😝😝😝😜😜😜😜😜😜😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛
          تا حالا 5-6 تا اسکلت نئاندرتال پیدا شده ، همه در آلمان. 😆😆😆😆😆

          پس انگلیسی ها هم از آلمانی ها بوجود اومدن 😜😜😜
          پس انگلیسی ها هم یک زیر شاخه!!! از آلمانی ها هستن
          درود بر خودم !!😛 بحث رو تموم کردم.!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          تا اونجایی که من میدونم نئاندر تال ها ربطی به انگلیسی ها ندارن و خیلی وقته منقرض شدن.
          و قدیمی ترین ردپای انسان در اروپا و خارج از آفریقا متعلق به انگلستانه (قبل از هجوم انگلا و ساکسون ها و جوت ها) در منطقه نورفولک (مطالعه کن).
          و بنایه شاهکار استون هنج هم قبل از ورود آلمانی تبارها بوده.
          و به بریتون ها معرف بودن.(قبل از آلمانی ها)
          پرونده مخدومه شد.??
          آفرین به خودم.??

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. elemento

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نئاندرتال ها منقرض شدن !!!
          پَ نَ پِ !!
          میخواستی هر کدومشون 16000 سال عمر کنن !!

          اجداد ما هم منقرض شدن.
          من و تو هم یک روز منقرض میشیم.

          در ضمن استون هنج مال 3000 سال قبل از میلاده.
          نئاندرتال ها 40/000 سال قبل منقرض شدن و ساکن آلمان بودند، از اونجا به انگلستان مهاجرت کردند و نژاد ساکسون و انگلوساکسون رو تشکیل دادن

          یعنی استون هنج 35000 سال بعد از انقراض نئاندرتال ها ساخته شده!

          در ضمن نژاد سفید پوست ، ریشه ی همشون به قبایل نئاندرتال و ژرمن ها برمیگرده

          جمعیت انگلستان به طور کلی از ساکسون ها تشکیل شده که هر اصالت آلمانی دارن.😊😊😊

          1=ساکسون‌ها
          (زبان لاتین: Saxones؛ زبان انگلیسی باستان: Seaxe؛ زبان آلمانی پایین: Sachsen) (یا با تلفظ آلمانی: زاکسن‌ها) کنفدراسیونی از ژرمن‌ها در دشت‌های شمال آلمان بودند که برخی از آنان در اوایل قرون وسطی به بریتانیا مهاجرت کرده و به عنوان بخشی از اقوام آنگلوساکسون، اولین پادشاهی متحد انگلستان را تشکیل دادند.

          نام آنگلوساکسون‌ها (Anglo-Saxons) معمولاً برای اشاره به قبایلی از ژرمن‌ها به‌کار می‌رود که از اوایل سدهٔ ۵ میلادی در جنوب و خاور بریتانیای بزرگ نشیمن داشتند. آن‌ها ملت انگلیس را تشکیل دادند و دورهٔ آن‌ها تا زمان تصرف منطقه به‌دست نورمن‌ها یعنی سال ۱۰۶۶ ادامه یافت.

          هر جا سخن از نبوغ هست، نام آلمان و ژرمن ها میدرخشد.(شوخی)

          👴👴👴👴👴👴🙌🙌🙌🙌🙌🙌
          آفرین به خودم با این همه اطلاعات…
          بحث به آخر رسید.

          انگلیسی ها یک زیر شاخه از ژرمن ها بودن.
          پس نَگین انگلستان … بگین ژرمنستان !!!
          انگلستان = یکی از روستاهای آلمان قدیم.

          دیگه نمیتونی بلند شی !! بحث رو تموم کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. elemento

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          پی نوشت
          اینا همش شوخیه.
          بحث میکنیم تا چیزی یاد بگیریم.
          برای من که فایده داشت.
          مجبور شدم در اینترنت سرچ کنم و بفهمم انگلیسی ها ، همون آلمانی ها هستن !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      مسئله اینه که رخ تو چی ببینی
      بله نظر من زیباترین و خشگل ترین داج چلنجره
      یعنی ترکیبی از نوستالژی و مدرنیت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        فقط انگلستان عزیز هر چیزی راهی داره
        منم یکم انتقاد دارم چون پست های مربوط به بنز و بی ام و خیییییلی زیاده اما میشه اینو با چندتا دیگه از دوستان انگلیسی باز مثل بنتلی و NGB و… در میان بذارید و مشترکا از مجله درخواست کنید این طوری بهتره تا اینکه سایت رو ترک کنید ….
        تجدید نظر کن رفیق …. پلیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. KING 918

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    همیشه چلنجر رو به عنوان لات دنیای خودرو شناختم و واقعا هم هست …
    وای از رخ جذاب کامارو هم نتوان گذشت ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    شلبی gt500 ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی جالب بود این شورلت رکورد جهنم سبز رو در اختیار داره ولی در مقابل جادوگر یا گربه جهنمی کم میاره امیدوارم دوج باز هم به تولید خودروهای فوق پرفورمنس خودش ادامه بده و امیدوارم طرز تفکر در کشور من هم به جایی برسه به جای خود تحریمی از تجربه این خودروسازا استفاده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      درگ ریس با دور زدن توی پیست خیلی متفاوته
      …….
      کامارو zl1 در بین عضلانیها بهترین لپ تایم تو نوربرگ رو داره
      و در کل 33 هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. elemento

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ❤❤❤چلنجر ❤❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ونوم

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    تو مسیر مستقیم قدرت بیشتر به هلکت کمک کرد ولی جهنم سبز به خاطر پیچ هایی که داره کامارو عالی کار کرده ماشالله به هر دو تا هیولا و برادر عزیزشون موستانگ شلبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کافر مقدس

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    هرکدام که بهتر باشد نهایتا به ما ایرانیان مقیم پشت مانیتور مربوط نیست . . . . .

    (مخصوصا خودروهای آمریکایی که از هر نظر به ما مربوط نیست)

    بیایید اگر بیل زنیم خود را با بیل بزنیم . . . همانا تا عمر داریم نظاره گر مدیا اعم از عکس و فیلم و کامنتهایی با محتوا fan و پنکه و …………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كاپيتاليسم

      ۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (194 ديدگاه)

      یکی از قدیمی های پدال… کاش بیشتر کامنت میزاشتید مقدس جان

      چلنجر rt رو از نزدیک دیدم… صداش کر کننده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Pooyan

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      طرفدار Anathemaیی؟ :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ASA

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    چلنجر هلکت هنسی
    به لحظه تصور کنید
    ۱۰۳۲ اسب بخار زیر پدال گاز
    خدای من
    گاز بدی، کنترل کشش هم فعال کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ASTON

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    ای جانم چلنجر

    عشقه عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Continental

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    به زودی gt500 می یاد و قدرتشو نشون میده عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Shahin uscars

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    من عاشقانه هر سه ماسل امریکایی رو دوست دارم وقتی میبینم از نزدیک واقعا حالم بد میشه باید بگم انتخاب اول بین این سه هیولا خیلی سخته ولی انتخاب من با فاصله بسیار کم 1.چلنجر 2.کامارو 3.ماستنگ.. واقعا دوست داشتنی هستن ????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فيصل

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    هنوز کسی نتونسته خودرویی به زیبایی چلنجر بیافرینه. بقول اخوی ما: همه چی یعنی امریکا، تکنولوژی : امریکا، غذا: امریکا، ورزش: امریکا، دموکراسی: امریکا، ابرقدرت: امریکا و در پایان ماشین هم فقط امریکای لعنتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرش

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    فقط موستانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا