شورلتفورد

درگ فورد GT و شورولت کوروت ZR1 با نتیجه‌ای سورپرایز کننده!

قدرت بیشتر همیشه به معنی وجود خودرویی سریع‌تر نیست…!

اولین بار در سال ۲۰۱۵ بود که چشممان به جمال فورد GT روشن شد اما این خودرو هنوز هم سرخط اخبار را به خود اختصاص داده است. همین چند روز پیش فورد GT مشهور جان سنا دوباره در لیست فروش قرار گرفته و ظاهراً فورد نیز در تلاش است با محصول متمایز خود رکورد نوربرگ رینگ را بشکند؛ و اگرچه نسخه زیبای Heritage Edition این خودرو در پبل بیچ توجهات را به خود جلب کرده اما از اینکه بالاخره توانستیم GT جدید را در یک مسابقه درگ ببینیم کاملاً خوشحالیم؛ و البته این یک درگ عادی نیست زیرا فورد GT در برابر شورولت کوروت ZR1 قرار گرفته است.


اول از همه نگاهی به اعداد بیندازیم. ZR1 یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی در بازار کنونی بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۷۵۵ اسب بخار و گشتاور ۹۶۹ نیوتون متر سود می‌برد. حداکثر سرعت این غول آمریکایی بیش از ۳۲۱ کیلومتر در ساعت بوده و البته با لاستیک‌های ویژه‌تر احتمال رسیدن به سرعت‌های بالاتر نیز وجود دارد.


در برابر این هیولای بی‌ادعا، فورد GT با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست قرار می‌گیرد. این پیشرانه با همکاری گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک قدرت ۶۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۶ نیوتون متری تولید می‌کند. وزن این خودرو ۱۵۲۱ کیلوگرم بوده و به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر از کوروت ۱۶۱۴ کیلویی می‌باشد.


ما می‌دانیم که ZR1 در پیست سریع‌تر از GT است اما مشاهده درگ این دو خودرو کاملاً جالب‌توجه خواهد بود. ویدئوی جدید گروه درگ تایمز تعدادی از درگ‌های رول بین این دو خودرو را در پیست سرعت پالم‌بیچ نشان می‌دهد و موضوع سورپرایز کننده که در هر سه مسابقه هم پیروز فورد GT است. استارت مسابقه در حال حرکت به این‌گونه است که خودروها از سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت شروع به شتاب‌گیری کرده و در پایان مسافت ۴۰۰ متر حداکثر سرعت ثبت شده ملاک است. البته که فاصله بین دو خودرو کم است اما بااین‌حال فورد GT سریع‌تر از کوروت ZR1 می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. PARTHIAN

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    فورد gt پیشرانه ش شیش سیلندره
    آقا شاهین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      درسته
      موتور فورد جى تى نمونه 3/5 لىترى 6 سىلندره که تو متن اشتباهى 8 سىلندر نوشته شده
      فورد جى تى در نسل قبل موتور 5/4 لىترى 8 سىلندر داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas lsx/ltx

        ۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (189 ديدگاه)

        اره داداش.کوروت به راننده حرفه ای نیاز داره که بتونه خوب باش تایم بزنه.نه مثه این!!
        مسئله وزنش هم یادم رفت بنویسم.خوب گوشزد کردی
        البته به قول شما نسخه موتور وسط هم بیاد این مشکل بطور کامل رفع میشه.

        درمورد این درگ هایی که تو ابران برگذار شده یه نکته ای رو بیان کنم اونم اینکه به نظرم ناعادلانس.
        همه با توربو و بوست بالای 20.30 psi میان درگ
        ولی امریکایی بدلیل نداشتن و مکانیک و تیونر حرفه ای همشون تنفس طبیعی وارد رقابت میشن و این البته باعث افتخاره که با این شرایط هم رقابت میکنن
        مثلا همین مونزا اقای خنجری که با اینکه موتور تنفس طبیعی میاد همه رو لوله میکنه !!!
        به معنای واقعی کسی جرئت نداره تنفس طبیعی بیاد جلوشون وایسه به جز خودشون

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Ali.usa

      ۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      دلیل برد جی تی این موتونه باشه که
      طراحی باد شکن عالی داره و خیلی مهندسی شده ساخته شدن
      نه که کروت مهندسی نیست ولی روی جی تی خیلی بیشتر کار شده
      ولی بازم من عاشق کوروتم
      اون عکسی که به رنگ نارنجی عششقه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        على جان
        حرف رو کامل تر مىکنم با اىن موضوع که جى تى خىلى سبک تر هم هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali.usa

          ۶ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (335 ديدگاه)

          کاملا درست داداش
          این یکی خاطرم نبود
          مرسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Abbas lsx/ltx

          ۶ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (189 ديدگاه)

          علی جان داداش به نظره من کوروت به دلیل اینکه موتور جلوئه و جی تی موتور وسط.به همین دلیل کوروت لانچش سخت تره و البته کوروت به دلیل گشتاور فوق العاده وحشتناکی داره و اون باله عقب(که به طور چشمگیری تاثیرگذار هست). و جمع همه این ها باعث میشه کوروت برای اثبات توانایی هاش به یه راننده ماهر نیاز داره نه هر کس دیگه ای.که بتونه با حداقل هرزگردی شروع به حرکت کنه.برای مثال مجله dragzine یه راننده حرفه ای انداخت پشت کوروت،باله عقب هم در اورد تونست باش تایم 10.3 رو بزنه و حتی یه درگ با دوج دیمن زد و لاستبکا رو با نمونه درگ رادیال عوض کرد و تونست 10.1 هم بزنه!!!
          و دیمن رو زد
          راستی داداش درمورد اون داتسون زرد رنگ سامان خنجری تحقیق کردم،موتورش همون RB هستش اخرین خبری که ازش دارم اینکه ماشین 600 اسب بخار رو چرخ قدرت داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (Ali (Chevy nova

          ۶ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          عباس جان
          نکته مهم هم همىنه
          کوروت بخاطر وزن بالاترى که جلوش داره موقع لانچ کردن بگسوات داره ولى جى تى موتور وسط بخاطر تقسىم وزن به مراتب بهتر مشکل کوروت رو نداره
          ولى با اومدن کوروت موتور وسط اىن موضوع تو کوروت حل مىشه
          والا داتسون سامان خنجرى رو منم از شرکت کنندگان شنىدم موتورش 350 هست ولى موتورش هرچى بود غوغا مىکرد
          دمش گرم جناب خنجرى

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    عجب درگى
    2 تا از بهترىن ماشىنهاى اسپورت حال حاضر
    فورد جى تى که قهرمان لمانز 1966 رو در کارنامه داره که مقام 1 تا 3 رو بدست اورد
    کوروت هم که در کارنامش مدل zr1 مدل 1970 با موتور 454 با قدرت 710 اسب رو داره
    در مورد فورد جى تى بگم که تو مستندى جالب و جذاب گفته شد در فورد جى تى تعداد سنسورهاى که هست از جنگنده اف22 بىشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      (( ZR1 از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 755 اسب بخار و گشتاور 969 نیوتون متر سود می‌برد. حداکثر سرعت این غول آمریکایی بیش از 321 کیلومتر در ساعت بوده))

      ((فورد GT با پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست قرار می‌گیرد. این پیشرانه با همکاری گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک قدرت 647 اسب بخاری و گشتاور 746 نیوتون متری تولید می‌کند))
      چىزى که تو اىن 2 بخشى که مشخص کردم جلب توجه مىکنه قدرت و گشتاور بسىار بالا هستش بخصوص براى کوروت
      گشتاور 969 نىوتنى کوروت از اتوبوس ولووb7 که حدودا 750 نىوتن هست هم بالاتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اعتمادیان

        ۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (257 ديدگاه)

        توضیحاتتون خیلی فنی و عالیه علی آقا
        بی تعارف من همیشه از کامنتهای شما لذت میبرم و اطلاعات کسب میکنم
        شاد باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۶ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          جناب اعتمادىان
          شما لطف دارى
          من هرچى مىدونم از رفقاى اهل فن و گشت و گذار تو گاراژها و مراجع معتبر مثل ساىت super Chevy. مجله موپار و مجله هات راد هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      کوروت بدون اونهمه سنسور و کامپیوتر چیزی از gt کم نداره پس در عمل اون کامپیوتر ها دارن چی رو محاسبه میکنن؟تازه اگه کوروت موتور وسط بیاد دیگه دیگه فورد همین برتریشم از دست میده.به نظر منکه اون کامپیوتر ها بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Reza

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    حالا هم راننده کوروت فلج مغذی بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdy

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    آقای احمد زاده جو الکی ندین این روزا باخت کوروت فوق العاده طبیعیه کجاش سورپرایز کننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      چرا با خودت لج میکنی اگر میتونی یه ماشین با قدرتی بیش از 700 اسب و قیمت نزدیک به کوروت اسم ببری تو اروپا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        من با خودم لج میکنم ؟ چه ربطی داره ؟
        شمایین که نمیخوایین قبول کنین این 765 اسب در حد 300 یا فوقش 400 اسب ظاهر میشه وقتی باید بگی بیش از 700 اسب که زورش به 602 اسب هوراکان رسیده باشه هنوز جای اون باخت میسوزه نه؟ واقعا یه باخت شرم آور بود مضحک ترین باختی بود که به عمرم دیدم دوست عزیز وقتی 765 اسب کوروت در حد 765 اسب ظاهر میشه که بقیه اجزای ماشین هم در حد موتور باشن که این قیمتو بالا میبره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdy

          ۶ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          بزارین برای آمریکایی باز ها یه مثال بزنم تا یک بار برای همیشه جر و بحثم باهاشون سر کوروت تموم بشه (با این که خودم ارادت خاصی به خیلی از آمریکایی ها دارم)
          یه دوربین با کیفیت 4K در نظر بگیرین که قراره تصاویرش از یه تلویزیون باکیفیت حد اکثر HD پخش بشه حالا به نطرتون تصاویر با چه کیفیتی دیده میشن ؟ قطعا HD حالا دوربین هر کیفیت بالاتری هم میخواد داشته باشه حد اکثر توان مانیتور HD هست موتور کوروت همون دوربین 4K هست که هر چقدر هم خوب باشه ولی چون بقیه قطعات (که همون نمایشگر با توان کمتر هستند) ضعیف تر هستن در حد همون قطعات باید از کوروت انتظار داشت و موتور قوی هم تماما تبلیغاتی بی مصرفه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdy

          ۶ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          شما هوراکان رو در نظر بگیر موتورش از کوروت 163 اسب بخار ضعیف تره
          ولی ببین چقدر گرون تره یعنی قطعاتی که شایسته و بایسته یه موتور 602 اسبی هستن برای یه سوپر اسپرت چقدر هزینه داره
          حالا دیگه واسه کوروت بدتر چون خیلی قوی تره و باید هزینه بیشتری بشه
          کوروت قدرتش در حد آونتادوره لامصب پس اگه میخوان حد اکثر توان موتور رو به کار بگیرن باید قطعاتی در حد آونتادور روش سوار کنن
          موتور قوی کوروت فقط تبلیغی و عملا به درد نخوره (تو درگش چه با جی تی چه با هوراکان ثابت شد)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. علی آرین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (39 ديدگاه)

    هر دوشون ماشین پیست هستن و برای درگ ساخته نشدن
    شتاب این ماشین ها توی مسیر مستقیم خیلی بهم نزدیکه و توی پیست هم عملکرد مشابهی دارن ، این دو ماشین طوری طراحی شدن ک بالاترین downforce رو توی سرعتهای بالا داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا