دوجشورلتفورد

رقابت سه تفنگدار! درگ موستانگ، کامارو و چلنجر در بریتانیا

وجه اشتراک فورد موستانگ، شورولت کامارو و داج چلنجر در چیست؟ خب هر سه جزو نمادهای خودروهای عضلانی بوده و در آمریکای شمالی محبوبیت بالایی دارند.

وقتی این سه خودرو با CarWow بریتانیا آشنا شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ البته که یک مسابقه درگ صورت می‌گیرد و این دقیقاً همان چیزی است که می‌بینیم. مهم‌تر اینکه خودروهای حاضر در این مسابقه از نوع استوک کارخانه نیستند. هر سه خودرو تیون شده و دارای پیشرانه سوپرشارژردار و البته قدرت و گشتاور زیاد هستند.

قدرت و گشتاور هر سه خودرو به نوعی نزدیک هم بوده اما بیایید اول نگاهی به برگه مشخصات فنی داشته باشیم تا ببینیم هریک از آن‌ها چه چیزی در چنته دارند.

موستانگی که در درگ حضور دارد توسط مالک کینگ کبرا نام‌گذاری شده است. با استفاده از سوپرشارژر، نیروگاه ۸ سیلندر این خودرو قدرت ۷۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت عظیم از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. البته این موستانگ خودرویی کاملاً سنگین‌وزن بوده و وزن ۱۷۷۵ کیلوگرمی دارد.

ضلع دیگر این مثلث چلنجر SRT اسکات پک است که خروجی ۶۵۰ اسبی و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو نیز دیفرانسیل عقب بوده هرچند با وزن ۱۹۰۰ کیلوگرمی سنگین‌وزن‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود.

نهایتاً به کاماروی سوپرشارژردار می‌رسیم که قدرتی مشابه چلنجر داشته اما سبک‌ترین خودرو بوده و ۱۶۵۶ کیلوگرم وزن دارد.

قطعاً موستانگ قوی‌ترین خودروی این مسابقه است اما به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر از کامارو می‌باشد. چلنجر وضعیت نسبتاً مشخصی داشته و اگرچه قدرتی مشابه با کامارو داشته اما خب سنگین‌تر است و واضح است که برنده نخواهد بود؛ اما بین فورد و شورولت کدام‌یک پیروز میدان خواهد بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    لاستیک اسلیک احتمالا روی رولینگ ماستنگ تأثیر منفی داشت ( در کل هم به نظرم یا خوب تیون نشده یا قدرت رو بیشتر از چیزی که هست اعلام کردن شاید هم چندین عامل داشت )
    راستش هیچ کدوم هم در حد انتظار عمل نکردن
    شوی و ماستنگ تحویل قدرت خوبی نداشتن و ناگهانی شتابشون کم و زیاد میشد که نشانه خوبی نیست یا گیربکس ماستنگ نمیتونست با قدرت اضافه هماهنگ بشه ( فکر کنم اینم مربوط به تیون نه چندان جالب باشه )
    در کل توی این موارد احتمالا هزینه اضافه واسه تیونر های شناخته شده تر مثل RTR یا هنسی قابل توجیه هست و حداقل ناامید کننده نیستن
    بین این سه تا ( یا کلا با این قدر بودجه حدودی ) خودم حتما ماستنگ gt350 می‌گرفتم ( پکیج های RTR هم واسش موجوده )
    شاسی و هندلینگ فوق‌العاده همراه موتور عالی و خوش صدا و گزینه گیربکس دستی ( هر چند الان دیگه تولید نمیشه اما میشه مک وان رو تا حدی جایگزین در نظر گرفت و ماشین دست دو هم همیشه هست )
    اگر هم پرفورمنس بالا در حد اینا و حتی بیشتر چه توی پیست چه توی درگ بخوای ماستنگ gt500 گزینه خوبی هست
    هم استوکه و قابل اطمینان تر هم پرفورمنس بهتری از ماشینای اینجا داره

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. سهند

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      از بین موستانگ شلبی gt500 و چلنجر srt هلکت ردآی کدام هندلینگ بهتری دارد؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        صدص در صد ندید میگم موستانگ ، چون که از زمان پیست ها و در کل مهندسی فورد معلومه که ‌دوم هندلینگ بهتری دارن ،البته هدف داج از ساخت ماسل کار با هدف فورد فرق داره و هرکدوم طرفدار های خودشون رو دارن

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. mohamadreza

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (30 ديدگاه)

        داوش تنها برتری چلنجر نسبت به رقباش قیافه فوق العاده جذاب تر و خشن تر ومردانه تر و روحیه نوستالژیک خودرو های آمریکایی عضلانی دهه ۶۰و۷۰ هس ….
        در باقی موارد حرف چندانی برای گفتن نداره ….‌

        موافقم 4
        مخالفم 0
      3. Reza Waffen SS

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        خوش معلومه شلبی

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. R@m!n

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      دقیقا نمونه های استوک GT350 و ZL1 حداقل 0.5 ثانیه سریع تر هستن. البته مت واتسون و تیمش هم راننده های حرفه ای نیستن و نمی تونن ماشینای آمریکایی رو کنترل کنن.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. ممد ژانگولر

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      دم دوج گرم با وزن بیشتر عین چهار بار مسابقه اول شد 💪

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. Nima

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    گشتاور ها رو مطمئنید درست گفته؟ حتى توى ویدیو هم فکر کنم اشتباهه.
    اینا استوک بیشتر این گشتاور دارن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اینا تیون شدن استوک نیستن
      مدلای تنفس طبیعی بودن سوپرشارژ گذاشتن روشون

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. یانکی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    درگهای مضحک کارواو فقط جنبه سرگرمی داره و هبچ اعتباری نباید بهش داد.انقدر احمقه که نمیدونه لاستیکهای این ماشینها مخصوصا مویتانگ که لاستیک اسلیک داره باید گرم بشه.نکنته بعدی نحوه حرکتش رو ببینید داره هرزگردی میکنه قبل استارت.بعد این همه درگ برگزار کردن هنوز ننونسته یه دست چراغ استارت و سنسور ثبت تهیه کنه.نکته بعدی این تایمها از تایمهای مدلهای استاندارد بیشتره.مثال چلنجر اسکاتپک تایم 11.5 رو میزنه و موستانگ 11.8 و کامارو هم 11.7 میزنه.ولی تنها نکته ابن بود که تو برنامهای احمقانه کارواو این برنامه کاملترین پک صدا بود.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. SF90 STRADALE

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    بجای درگ بین تیون شده ها باید بین تاپ ترین هاشون یک درگ بزرگ برگزار بشه تا شاهد هنرنمایی این ۳ عضلانی دوست داشتنی باشیم ….
    دوج چلنجر دیمن 😈😈
    شورولت کامارو ZL1 😍😍
    فورد موستانگ شلبی GT500 👑👑

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      البته تاپ ترین کامارو ZL1 1LE هست.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. SF90 STRADALE

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        ZL1 1LE فکر کنم نسخه پیست محور کامارو هست
        به هر حال شما بهتر از من در جریانی با توجه به عشقتون به ماشین های آمریکایی
        مهم اینه که سه تفنگدار عضلانی رو همه دوست دارن و به نوعی مهر و امضای صنعت خودروی آمریکا محسوب میشن

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          به هر حال وقتی GT500 و دیمن میان وسط کامارو هم باید قوی ترین مدلش باشه. GT500 هم ماشینی پیست محور هست و با سوپراسپرت های چند صد هزار دلاری سر شاخص شده و زمان هایی مشابه یا بهتر زده.

          در کل این سه ماشین رو فکر نمی کنم کسی دوست نداشته باشه و جذابیت های خاص خودشونو دارن.

          موافقم 3
          مخالفم 0
  5. محمد امین

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    دلیل اینکه گشتاکر موتور هاشون مخصوصا در شورولت و چلنجر نسبت به نسخه ی استاندارد تنفس طبیعی کمتر شده ، این هست که سوپرشارژ نسب شده روی این موتور ها از موتور گشتاور اضافی میکشه برای تعزیه خودش ، امانکته ی جالب این هست که کسایی که این خودرو هارو تیون کردن هیچی از پروتوکل احتراق و زمان‌بندی سوپاپ ها و فشار هوار سوپرشارژ نمی دونستن و نتونستن گشتاور تلف شده رو برگردونن، فقط دور موتور رو بالا بردن احتمالا یا اینکه در دور های بالا گشتاور شدیدا افت میکنه و حداکثر قدرت در دور پایین به دست میاد
    اصلا خود اسکات پک چهارصد متر رو در همین حدود ها میره ، چرا تیون کنه ادم و خرج رو دستش بزاره
    خیلی تیون مزخرفی هست

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    عاشق کاماروعم و انتخابم هم کاماروعه ، مخصوصا یه رنگ مشگی مات

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. Kf

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    موستانگ ضعیف عمل کرد یا کامارو خوب کار کرد؟
    البته از خودرو های تیون شده متنفرم با دردسرهایی ک داره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. میثم

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (50 ديدگاه)

    از بهترین درگ ریس های ممکن، منکه دلم نمیخواست شکست هیچکدام رو ببینم بهترین قسمتش واسم اونجایی بود که هر 3 کنسرت صدار موتور راه انداخته بودند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. Alireza

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    اینا تیون کردن کندتر شدن یا زمین carwow خیلی ناصاف و خرابه، کامارو ۶۵۰ اسبی سوپرشارژ تایم ۱۲ ثانیه آخه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. R@m!n

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    کامنت دوستمون آقا امید کاملا درست و گویای همه چیز بود.

    نمونه های استوک و تیون شده های شرکتی بشدت بهتر هستن و هر سه ماشین کاملا آماتور تیون شده بودن.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. datsun

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    مت واتسون یه درگ با همین ماستنگ و m3 با یه اسکای لاین ۷۵۰ اسبی گذاشته به زور به اسکای لاین رسید تو رولینگ هم ازش خورد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. Elmiraj

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    کاش درگ بین scott pack ، ZL1 1LE و GT500 استاندارد بود…..
    .
    با نیون شده ها اصلا حال نمی‌کنم و بنظرم درگ بینشون هم فاقد ارزش و جذابیته .

    موافقم 5
    مخالفم 0
  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ایول چلنجر!🤩سنگین تریم عضو گروه تا آخر درگ پا به پای موستانگه اومد! نمیدونم چرا کامارو اینقدر ضعیف بود آخه ۶۵۰اسب سبک ترین هم هست،از اینا گذشته عاشق صداهاشونم، جیگر آدم رو حال میاره خصوصا وقتی که چرخاشون شروع به هرزگردی می‌کنه و راه می افتن🤤😍…

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. محمد امین

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      مگه کامارو نبرد !!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        برد اما به چه قیمتی؟ تا آخر درگ همش هرزگردی داشت لانچ بشدت بد و کندی داشت باعث شد خیلی دیر به اون دوتا برسه….

        موافقم 3
        مخالفم 0
  14. M.A.S

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    از کارواو انتظار میره که ماشین های تیون شده حرفه ای تری بیاره بجای ماشین هایی که تا این حد آماتور تیون شدن که با وجود پرخوران احتمالاچون نتونستن فشار هوای سوپرچارجر و زمان بندی سوپاپ هارو کنترل کنن گشتاورشون حتی از تنفس طبیعی هم کمتر شده
    انجین 392 یکی از بهترین انجین هایی هست که میشه برای تیونینگ و کشیدن قدرت های بالا استفاده کرد به واسطه حجم بالاتر نسبت به کایوت فورد
    این انجین در اواخر دهه 1950 در محصولات بزرگ گروه کرایسلر مثل نیویورکر و 300C معرفی و استفاده شد ولی با این وجود بعدا به عنوان یه انجین مخصوص درگ استفاده شد و تا قبل از سال2011 در محصولات تولید انبوه ظاهر نشد
    مشخصات فنی این انجین
    v8 تنفس طبیعی با زاویه 90 درجه ای با بلوک چدنی
    نوع همی با دو سوپاپ در هر سیلندر و دو شمع در هر سیلندر
    حداکثر 485اسب بخار در 6000RPM
    حداکثر 643NMگشتاور در 4200RPM
    میل لنگ از جنس استیل فورج کاری شده
    میله اتصال از جنس چدن نشکن
    قطر پیستون X کورس حرکت :94.488mmX103.886
    پیستون های هایپریوتکتیک آلومینیمی
    حداکثر دور مجاز 6400RPM
    ضریب تراکم 10.9:1(نسخه قدیمی ضریب تراکم 10.3:1 داشت)
    ترتیب پاشش 2-7-5-6-3-4-8-1
    منیفولد اگزوز و منیفولد خروجی از جنس الیاژ الومینیم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      برادر مرسی استفاده کردیم🙏

      موافقم 3
      مخالفم 0
  15. آریا ماشین

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    خودم طرفدار کامارو هستم ولی با این مشخصات فکر میکردم موستانگ ببره ، کامارو خوب کار کرد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. مهران

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا در حق چلنجر اجحاف شده!!!
    دوج چلنجر دیمون ۸۰۵ اسب بخار قدرت داره و لقب قویترین خودروی عضلانی جهان رو داره.اینا رفتن ضعیف ترین نسخه چلنجر یعنی srt رو برداشتن!خوب اگه راست میگین چلنجر دیمون رو می آوردید اون موقع موستانگ و کامارو خاکش رو می خوردن

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا